Privatleasing Polestar 2
Progressiv är inte bara ett ord för oss, utan en filosofi som genomsyrat allt vi gör. Både utvecklingen av våra bilar, och hur vi ser på ägandet av en Polestar. Du kommer kunna köpa, abonnera, nyttja den som tjänste- eller förmånsbil och nu också privatleasa din Polestar 2.
Du kan privatleasa en Polestar 2 för 5 499 sek/månad*, vid 36 månader, 1 500 mil/år och 20% kontantinsats. Inklusive tre års fri originalservice och underhåll, samt hämta-/lämna vid service.
Polestar 2 uppfyller kraven för en klimatbonus på 60 000 sek vilket reducerar månadspriset med 1 667 sek/månad till 3 832 sek/månad. Mer information finns på Transportstyrelsens site
Även förmånsvärdet är nu fastställt för Polestar 2. Det är 3 761 sek/månad och innebär ett förmånsvärde på 2 070 kronor netto vid 55 % marginalskatt.
*Priset är baserat på Polestar 2 med Void exteriör, WeaveTech interiör, samt 19 tums fälgar. 659 000 sek vid kontantköp.
Läs mer
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Äntligen lite ny info...
Re: Polestar 2
3832/mån låter inte så hemskt, men lägger man till insatsen delad på 36 blir det nästan 7500/mån. Äsch.Magfo skrev:Äntligen lite ny info...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Polestar 2
Tycker det bara är krångligt med leasing. Har man möjlighet att ta ett lån så är det ju mycket smidigare och du bestämmer själv hur länge du vill ha bilen.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Tycker det är fult att ange 5499kr/mån och sen kontantinsats på 20%. Då det kostnaden är 9160kr/mån utan kontantinsats.
Varför inte 99% i kontantinsats och sen 179kr/mån osv.
Är ju som att säga att en HYRESLÄGENHET har en hyra på endast 4995kr/mån MEN du måste också betala en engångshyra i förskott på 120000kr som är borta om tre år...
Kontantinsats på privatleasing tycker jag helt klart borde förbjudas i marknadsföringen så att man alltid måste ange verklig kostnad. Ungefär som på mobilabbonemang, jämförpris i matbutiker, effektiva räntan osv.
Varför inte 99% i kontantinsats och sen 179kr/mån osv.
Är ju som att säga att en HYRESLÄGENHET har en hyra på endast 4995kr/mån MEN du måste också betala en engångshyra i förskott på 120000kr som är borta om tre år...
Kontantinsats på privatleasing tycker jag helt klart borde förbjudas i marknadsföringen så att man alltid måste ange verklig kostnad. Ungefär som på mobilabbonemang, jämförpris i matbutiker, effektiva räntan osv.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Polestar 2
Håller med, först tänkte jag att tryckfelsnisse varit framme och rört ihop privatfinansiering med privatleasing.
Kontantinsats på 20 % är inte privatleasing
Kontantinsats på 20 % är inte privatleasing
Re: Polestar 2
Är väl lite typiskt Volvo att försöka få det låta bättre än vad det egentligen är, inte första gången heller.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Polestar 2
Nja Tesla gör väl samma även om beloppet är lägre.
Privatleasing tycker jag inte ska blanda in kontantinsats. Privatleasing är en slags HYRA så låt det vara en enkelt och ange då hyresbeloppet/månad utan att dribbla med ”kontantinsats” även om det finns verkliga argument utöver att bara försöka vilseleda/lura/ge sken av lägre kostnad.
Privatleasing tycker jag inte ska blanda in kontantinsats. Privatleasing är en slags HYRA så låt det vara en enkelt och ange då hyresbeloppet/månad utan att dribbla med ”kontantinsats” även om det finns verkliga argument utöver att bara försöka vilseleda/lura/ge sken av lägre kostnad.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Polestar 2
Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Polestar 2
Ett problem för Tesla är att varumärket är så polariserande. Elon får ta på sig lite där, endera älskar eller hatar du dem. Vilket Tesla inte tjänar på, kanske i början när de var små, men inte om de vill sälja miljontals bilar.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Model Y LR
Model S 100D -18
Re: Polestar 2
Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Polestar 2
Jag tycker egentligen det var ganska balanserat. Han driver ju lite med ”Tesla killer”-grejen och det är ju skönt att slippa de som skriver det utan glimten i ögat.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Jag skulle säga att det ligger en hel del okunnighet bakom det där resultatet också. När man är redo att skaffa en elbil och läser på så inser man rätt snart vad som är viktigt. Vilket inte nödvändigtvis är samma saker som var viktiga på en ICE.
Re: Polestar 2
Jag tror inte alls på begreppet Tesladödare. Ytterst få har gått från Tesla till ett annat elbilsmärke.Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3.
Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta),
men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.
När Volvo och andra pratar om Tesla dödare, så är det främst deras egen fossibils försäljning de dödar, när de lanserar en elbil.
Så det är bra att Volvo/Polestar kommer med elbilar så Volvos kunder kan byta in sin fossilbil och börja köra en elbil istället.
BMW 3-serien har i USA tappat ca 64% av sin försäljning det senaste året, mest beroende på att BMW folket köpt en Tesla istället.
Hade BMW haft en el 3-serie, då hade inte BMW tappat så mycket i sin försäljning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Jag håller med om att det är så (eller att man iaf upplever det så) i Sverige. Skulle gissa att det är än mer så i Tyskland. Många som har anknytningar direkt/indirekt eller bara känner stolthet för inhemsk bilindustri. Jag förstår verkligen att dessa känner sig hotade av hela elektrifieringen med Tesla i spetsen. Personligen tycker jag såklart de manifesterar rädslan på fel sätt men det är en annan femma...termosen skrev:Ett problem för Tesla är att varumärket är så polariserande. Elon får ta på sig lite där, endera älskar eller hatar du dem. Vilket Tesla inte tjänar på, kanske i början när de var små, men inte om de vill sälja miljontals bilar.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Jag som diskuterar en hel del i AMS/Recharge osv kommentarsfält har också märkt att det är extremt mycket känsligare att vara kritisk mot PS/Volvo än att vara det mot Audi, Mercedes, BMW, Jaguar osv.
Jag är dock inte alls lika övertygad om att Elons stil är dåligt för varumärket totalt sett. Jag tror det helt klart bidrar till att Tesla har lojalast och nöjdast ägare också.
Tror (observera tror) också att det är en klart större andel av befolkningen som gillar Tesla i USA. Framförallt såklart på västkusten... Där tror jag "polariseringen" snarare gjort att väldigt många fler verkligen vill ha en Tesla än tvärtom.
Asien/Kina vågar jag inte ens gissa hur det ser ut. Säkerligen en statussymbol vilket är bra för försäljningen, men antagligen är väl "tyskarna" en ännu större statussymbol generellt sett. Hade varit väldigt intressant att se en undersökning över hur höginkomsttagare i Kina ser på varumärket Tesla!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Polestar 2
Skillnaden är att det i USA inte är lätt att räkna hem en elbil som det är i t.ex. sverige. Billigare bensin och dyrare el.Zalman3 skrev:Jag tror inte alls på begreppet Tesladödare. Ytterst få har gått från Tesla till ett annat elbilsmärke.Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3.
Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta),
men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.
När Volvo och andra pratar om Tesla dödare, så är det främst deras egen fossibils försäljning de dödar, när de lanserar en elbil.
Så det är bra att Volvo/Polestar kommer med elbilar så Volvos kunder kan byta in sin fossilbil och börja köra en elbil istället.
BMW 3-serien har i USA tappat ca 64% av sin försäljning det senaste året, mest beroende på att BMW folket köpt en Tesla istället.
Hade BMW haft en el 3-serie, då hade inte BMW tappat så mycket i sin försäljning.
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: Polestar 2
Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Vart hänvisas man för åtgärd av garantiärenden?
Vart hämtar man ut sin bil?
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: Polestar 2
Det är väl självklart att den etablerade bilindustrin applåderar PS2. Det är ju genant att ett gäng datanördar från silicondalen på mindre än 10 år dragit ner brallorna på hela industrin.
De etablerade har ju murat (mutat) upp sin image i över 100 år, därför KAN ju inga ”muppar” komma och tro att de kan bygga bilar bara för att de är driftiga, har visioner och vet hur en dator fungerar.
Nej, en RIKTIG bil ska vara tysk, japan/korean eller i värsta fall en Volvo. Men absolut ingen Tetris.... eller vad dom heter.
De etablerade har ju murat (mutat) upp sin image i över 100 år, därför KAN ju inga ”muppar” komma och tro att de kan bygga bilar bara för att de är driftiga, har visioner och vet hur en dator fungerar.
Nej, en RIKTIG bil ska vara tysk, japan/korean eller i värsta fall en Volvo. Men absolut ingen Tetris.... eller vad dom heter.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Polestar 2
Jag har i min killgissning utgått ifrån att Polestar kommer använda Volvos befintliga organisation, men vi får väl se hur det blir.FlyingBlue skrev:Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Vart hänvisas man för åtgärd av garantiärenden?
Vart hämtar man ut sin bil?
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: Polestar 2
Ha Ha polestarägarna kommer att få träffa många fågelholkarjuristen skrev:Jag har i min killgissning utgått ifrån att Polestar kommer använda Volvos befintliga organisation, men vi får väl se hur det blir.FlyingBlue skrev:Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Vart hänvisas man för åtgärd av garantiärenden?
Vart hämtar man ut sin bil?
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: Polestar 2
Enig. Sjukt mycket bitterhet/frustration/avundsjuka.Walker skrev:Det är väl självklart att den etablerade bilindustrin applåderar PS2. Det är ju genant att ett gäng datanördar från silicondalen på mindre än 10 år dragit ner brallorna på hela industrin.
De etablerade har ju murat (mutat) upp sin image i över 100 år, därför KAN ju inga ”muppar” komma och tro att de kan bygga bilar bara för att de är driftiga, har visioner och vet hur en dator fungerar.
Nej, en RIKTIG bil ska vara tysk, japan/korean eller i värsta fall en Volvo. Men absolut ingen Tetris.... eller vad dom heter.
Kan tänka mig att Apple inte fick så mycket kärlek i Nokia och Sharp var nog ingen favorit i Åtvidaberg heller
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Polestar 2
Har du en källa på att de flesta BMW 3-serie ägarna gått till Model 3 eller är det ren spekulation?Zalman3 skrev:
BMW 3-serien har i USA tappat ca 64% av sin försäljning det senaste året, mest beroende på att BMW folket köpt en Tesla istället.
Hade BMW haft en el 3-serie, då hade inte BMW tappat så mycket i sin försäljning.
Vet att du flera gånger och många andra tagit BMW 3-seriens sänkning av försäljning som bevis på att deras ägare har gått till Model 3 istället. De som du och flera andra sällan tar upp är att SUV segmentet blir allt populärare och BMW X3 mfl har ökat i försäljningen.
Kollade nu siffror för försäljningen i USA, under de första 10 månaderna i år så sjönk försäljningen av 3-serien med 1877 bilar samtidigt som försäljningen av X3-serien ökade med 8663.
Så om det nu är så att en person alltid köper i samma segment och det kretsar runt Tesla så har Tesla tagit 1877 kunder från BMW och BMW har tagit 8663 potentiella Model Y köpare......
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... -3-series/
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/bmw/bmw-x3/