Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Polestar 2

Inlägg av lukasf »

taliz skrev:
"Gubben" körde väl och "tankade" som med avgas-Volvon när det återstod ~20 mil räckvidd. ;)

Men det där är ju ett intressant problem. Teslas kunder är ju vanligtvis lite mer bildade och inte så konservativa.
De som köper elbilar från de traditionella bolagen kan därmed förväntas ha svårare att ta till sig tänket, och därmed större risk att de kommer klaga.
Precis så jag tänker också :D Gubben behöver lära sig sin bil helt enkelt!

Ja, det är här jag tror det finns en risk att många nya elbilsägare tappar förtroendet, oavsett märke. Infrastruktur och att det ska vara lätt att förstå hur sin bil fungerar är otroligt viktigt att få på plats innan den stora massan kan anamma elbilar.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Polestar 2

Inlägg av LarsL »

3 laddningar mellan Göteborg och Stockholm är ju Leaf 30 kWh nivå. Så dåligt går det väl knapp köra med en modern elbil eller?

Testade i ABRP och var tvungen att ställa upp till 50% som minimi laddning för att få till 3 laddstopp med 110% hastighet.

Jag skulle nog säga som datorsupporten
”Har du kvar lådan du fick dator i?”
”Ja”
”Packa då ner datorn i den och skicka tillbaka den till butiken, du är för dum för att ha dator.”


Fördelen med Tesla är ju att den planerar åt en så man slipper tänka.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Polestar 2

Inlägg av lukasf »

LarsL skrev:
3 laddningar mellan Göteborg och Stockholm är ju Leaf 30 kWh nivå. Så dåligt går det väl knapp köra med en modern elbil eller?

Testade i ABRP och var tvungen att ställa upp till 50% som minimi laddning för att få till 3 laddstopp med 110% hastighet.

Jag skulle nog säga som datorsupporten
”Har du kvar lådan du fick dator i?”
”Ja”
”Packa då ner datorn i den och skicka tillbaka den till butiken, du är för dum för att ha dator.”


Fördelen med Tesla är ju att den planerar åt en så man slipper tänka.
Haha, ja det kanske är SBS som sagt :P

Jag måste prata med min kollega igen, för det är mycket märkligt det här :) Känns som om gubben laddade när han hade ganska mycket kvar i "tanken" och att han inte laddade särskilt högt på varje stopp. Sen undrar jag vad en P2 drar om man sätter farthållaren på 150 och har lite motvind. Det kan ju förklara en hel del, men som sagt är jag skeptisk till att det är så illa.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
"Gubben" körde väl och "tankade" som med avgas-Volvon när det återstod ~20 mil räckvidd. ;)

Men det där är ju ett intressant problem. Teslas kunder är ju vanligtvis lite mer bildade och inte så konservativa.
De som köper elbilar från de traditionella bolagen kan därmed förväntas ha svårare att ta till sig tänket, och därmed större risk att de kommer klaga.
Intressant.
Vad är det med oss som inte bytt till någon elbil?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

lukasf skrev:
HelectriC skrev:
Finally :D
Bilen är på plats. Vilken maskin, detta var kul! Har ju inte ens provkört förr, så detta var första gången jag ens kör en PS2. Det är mycket att berätta, men kan ju ta några bits and pieces, så kommer det säkert mer senare. Tog ledigt hela dagen för att ägna mig åt bilen, hade inte kunnat koncentrera mig på jobb ändå om bilen stod utanför och väntade :)
Först och främst, fy fasen vad jag älskar ventilation i stolarna, aaaaaa, det är så sjukt nice. Körde ganska ”inspirerande” och i vanliga fall, så blir jag svett av den typen körning, nu var det inga problem alls.
Det är många saker och funktioner som är bättre än Teslan jag hade, men även några som är bättre med Tesla självklart. Körkänsla, närvaro på vägen, kontroll, kontakt är underbar i PS2, Model S är som att ratta en finlandsfärja i jämförelse. Performancepaketet är inställt på nivå 10 (av 20) och det känns passande för mig. Inte överdrivet hårt, men stabilt och inte mycket krängning i kurvorna. Rondeller går att köra betydligt fortare genom än Model S jag hade :D acceleration är bra, men har en aningen annan mappning. Den startar inte lika brutalt, man kommer lite mjukare igång, osäker på vad jag egentligen gillar mest. Hade nog kunnat ha PS2 snäppet ärtigare i starten. Men all övrig acc är definitivt godkänd (utan att vara på Ludicrous nivå självklart).
Det går att köra helt one pedal om man deaktiverar creep, bra!

Stolar och körställning är bra, men det är nåt med golvet som gör att jag inte blir helt överens med hur jag ska lägga benen. Golvet är liksom i två nivåer och om man vill ha foten vilandes närmre stolen (istället för vid pedalerna) så ligger foten aning för högt. Förarmiljön är mycket mer ”sportig” och ombonad är vardagsrummet man har i Tesla. Men jag gillar när man bli lite omsluten av bilen, man blir liksom ett med den :D

Laddningen funkade ju inte alls när jag kom hem, varken med Tesla WC eller medföljande UMC, då blev jag lite nervös. Kopplade in och ut mååånga gånger, startade om bilen flera gånger och så helt plötsligt så funkade det. Tryckte till och med på ”connect”-knappen i taket, men han som svarade blev skitsur på mig och sa att dit ringer man bara om bilen inte går att köra, varpå jag svarade att den kommer inte gå att köra om jag inte kan ladda den så småningom, doh!

Hela bilen känns väl ihopskruvad och chassi etc känns som ”en enhet”, något jag saknade i Teslan. Interiören är också riktigt Nice, men det är några paneler som man märker att dom har sparat på, tydligt att de tänker att där tar man aldrig ändå. Jag trodde i min enfald att ”alla” paneler skulle vara mer högkvalitativa vid kontakt. Så är det alltså inte.

Bilen är definitiv mindre än Model S, men det var ju ingen överraskning. Är man en familj som består av långa personer eller har tonåringar, så tror jag PS2 blir för liten. Men vi har relativt små barn och varken jag eller min fru kvalar in i basketlandslaget, så det är helt ok för oss. Dessutom ville jag ha en mindre bil just nu, så jag är nöjd.

Infotainmentsystemet är grymt! Den tar alla röstkommandon på navi, musik, funktioner i bilen, frågor om världen och universum och den kan till och med prutta (se där ja! Även om googledamen faktiskt skyllde på hunden :lol: )
Google maps är rappt och fint, gillar att få en riktig karta framför ratten. Enkel koppling med googlekonto så det jag har sökt på i mobilen ligger klart i bilen, klockrent!

Bagaget och frunken är självklart betydligt mindre än Model S, det återstår att se hur det funkar på familjesemester.

Sa jag att ventilationen i stolarna är fantastisk :D
Sparköppning av bagaget, aaaaaaa 8-)
Himla kul och grattis! Hade varit kul om du kört Modell 3 och få en jämförelse :) jag ska provköra P2 den 28:e och jämför direkt med min M3 LR AWD. Blir spännande!

Vart i landet befinner du dig? Kanske man kan mötas upp och jämföra lite mellan P2 och M3 någon gång?

Finns saker jag saknar på min Model 3 och tycker den börjar skramla mer och mer, men kan vara jag som blir mer uppmärksam också :D så tankar på att byta finns helt klart!

Skulle vara intressant att höra hur det går på längre sträckor där laddning behövs på vägen också. Har du något sådant planerat?

En kollegas far försöker nämligen lämna tillbaka sin P2 för han behövde ladda tre(!) gånger på vägen när han körde Göteborg - Stockholm. Han var inte nöjd. Jag hoppas det var SBS och ett måndags ex :D
Jag befinner mig i Bergen/Norge, så det är ju inte runt hörnet precis :D Jag har aldrig haft något direkt behov av att provköra M3 eftersom den inte appellerar till min smak, vill ju inte få ett positivt intryck som eventuellt får mig att omvärdera mina åsikter när jag väl bestämt mig :lol: Ska på lite roadtripp senare i höst, men det är oklart om sträckorna är så långa att jag behöver snabbladda.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Erxon
elbilist
Inlägg: 404
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Polestar 2

Inlägg av Erxon »

Är övertygad om att flertalet av de som köper P2 kommer svära över bilen för man fortfarande tänker fossilt.

Fick höra av far i veckan att en kund till honom behövde bärgning på premiärturen av sin nya P2 på väg till sommarstugan på Öland. Han utgick från Uppsala och spontant när jag hörde detta så tänkte jag, varför laddade han inte i Norrköping.
Strömmen tog i alla fall slut för honom...

Då han kommer från en XC70 och van med momsen på skyltarna så lär han kört på samma sätt.
Det tror jag kommer vara det största problemet för de flesta av de nya elbilförare som kommer, att få in tänket.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 364
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Polestar 2

Inlägg av d3marcus »

Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
Jag har aldrig haft något direkt behov av att provköra M3 eftersom den inte appellerar till min smak, vill ju inte få ett positivt intryck som eventuellt får mig att omvärdera mina åsikter när jag väl bestämt mig :lol:
Fegis! :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

d3marcus skrev:
Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Ja, tydligen för brant för en del. :lol:
Många tror nog att Tesla är konstigt och komplext. De tycker det verkar enklare med elbilar som på ytan funkar som avgasvarianterna.
På långresa blir de plågsamt medvetna om motsatsen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
lawe
Inlägg: 232
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

taliz skrev:
d3marcus skrev:
Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Ja, tydligen för brant för en del. :lol:
Många tror nog att Tesla är konstigt och komplext. De tycker det verkar enklare med elbilar som på ytan funkar som avgasvarianterna.
På långresa blir de plågsamt medvetna om motsatsen.
Eller så vill man ha något annat än Tesla trots att den har längre räckvidd...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

lawe skrev:
taliz skrev:
d3marcus skrev:
Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Ja, tydligen för brant för en del. :lol:
Många tror nog att Tesla är konstigt och komplext. De tycker det verkar enklare med elbilar som på ytan funkar som avgasvarianterna.
På långresa blir de plågsamt medvetna om motsatsen.
Eller så vill man ha något annat än Tesla...
Javisst. Men många av de som "vill ha något annat än Tesla" vill det pga ovan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
lawe
Inlägg: 232
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

taliz skrev:
lawe skrev:
taliz skrev:
d3marcus skrev:
Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Ja, tydligen för brant för en del. :lol:
Många tror nog att Tesla är konstigt och komplext. De tycker det verkar enklare med elbilar som på ytan funkar som avgasvarianterna.
På långresa blir de plågsamt medvetna om motsatsen.
Eller så vill man ha något annat än Tesla...
Javisst. Men många av de som "vill ha något annat än Tesla" vill det pga ovan.
Så är det säkert. De flesta av oss vill inte ha för mycket förändring och det kommer absolut (som konstaterades tidigare i tråden) bli en utmaning när elbilarna ska nå ut till den stora massan som inte hänger på elbilsforum och gillar att räkna Kwh/mil. Men vad jag ville påpeka är att det finns många fler aspekter i ett bilval än räckvidd. Mycket av diskussionerna här tenderar att handla om just det.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Polestar 2

Inlägg av Credde »

lawe skrev:
taliz skrev:
lawe skrev:
taliz skrev:
d3marcus skrev:
Dock lär inlärningskurvan vara brant.
Ja, tydligen för brant för en del. :lol:
Många tror nog att Tesla är konstigt och komplext. De tycker det verkar enklare med elbilar som på ytan funkar som avgasvarianterna.
På långresa blir de plågsamt medvetna om motsatsen.
Eller så vill man ha något annat än Tesla...
Javisst. Men många av de som "vill ha något annat än Tesla" vill det pga ovan.
Så är det säkert. De flesta av oss vill inte ha för mycket förändring och det kommer absolut (som konstaterades tidigare i tråden) bli en utmaning när elbilarna ska nå ut till den stora massan som inte hänger på elbilsforum och gillar att räkna Kwh/mil. Men vad jag ville påpeka är att det finns många fler aspekter i ett bilval än räckvidd. Mycket av diskussionerna här tenderar att handla om just det.
Jag tror absolut det är en av Teslas största utmaningar nu när det kommer fler och fler modeller av elbilar, att folk går efter det mer traditionella val som kanske är good enough 95% av tiden och samtidigt tycker att en ok lane assist kombinerad med adaptiv farthållare (och bra byggkvalitet) räcker till och inte tycks behöva Teslas autopilot, supercharger tillgång etc. Även designen spelar säkert en stor roll, där en del nya modeller liknar ”vanliga fossilbilar”.

Vi är alla olika som tur är, annars hade det varit tråkigt 8-)

Edit: ser det som positivt då även Tesla inte kan sitta stilla i båten!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Credde skrev:
Jag tror absolut det är en av Teslas största utmaningar nu när det kommer fler och fler modeller av elbilar, att folk går efter det mer traditionella val som kanske är good enough 95% av tiden och samtidigt tycker att en ok lane assist kombinerad med adaptiv farthållare (och bra byggkvalitet) räcker till och inte tycks behöva Teslas autopilot, supercharger tillgång etc. Även designen spelar säkert en stor roll, där en del nya modeller liknar ”vanliga fossilbilar”.

Vi är alla olika som tur är, annars hade det varit tråkigt 8-)
Fler elbilar i trafiken gör att fler får upp ögonen för Tesla.
De flesta suktar efter marknadsledaren, men många kommer nöja sig med alternativ som är "good enough".

Det är tröttsamt att jämföra med mobiltelefoner men det är precis samma sak där. Apple säljer inte flest mobiler, men man är ändå "gold standard" och tjänar mer pengar än de andra tillsammans.
Det är precis det Tesla försöker uppnå, och är på god väg mot.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Polestar 2

Inlägg av LarsL »

Erxon skrev:
Är övertygad om att flertalet av de som köper P2 kommer svära över bilen för man fortfarande tänker fossilt.

Fick höra av far i veckan att en kund till honom behövde bärgning på premiärturen av sin nya P2 på väg till sommarstugan på Öland. Han utgick från Uppsala och spontant när jag hörde detta så tänkte jag, varför laddade han inte i Norrköping.
Strömmen tog i alla fall slut för honom...

Då han kommer från en XC70 och van med momsen på skyltarna så lär han kört på samma sätt.
Det tror jag kommer vara det största problemet för de flesta av de nya elbilförare som kommer, att få in tänket.
Fast farten är ju ändå inte största problemet utan att han måste ha struntat i att ladda? Det finns ju en drös med laddare ut med vägen och jag hade nog också valt Norrköping, mest för att valen är många där. Annars hade jag kört mot något bra ställe med lunch och laddare. Trodde han kanske att han skulle komma fram på en laddning?

Jag tror att Teslas Navigationssystem som hjälper dig att hitta laddare är en riktigt stor fördel för nyblivna elbilister.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Polestar 2

Inlägg av LarsL »

Nya däck låter ju lite mer de tystnar nog lite när de blir nerslitna.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

LarsL skrev:
Nya däck låter ju lite mer de tystnar nog lite när de blir nerslitna.
Ja, det gör säkert litegrann också såklart.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Ska du ha bilen SÅ länge? :shock: :lol: ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Ska du ha bilen SÅ länge? :shock: :lol: ;)
Haha, det beror ju på hur länge dom där Contact6 håller :D kanske inte mer än 1000mil :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
lawe
Inlägg: 232
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

LarsL skrev:
Erxon skrev:
Är övertygad om att flertalet av de som köper P2 kommer svära över bilen för man fortfarande tänker fossilt.

Fick höra av far i veckan att en kund till honom behövde bärgning på premiärturen av sin nya P2 på väg till sommarstugan på Öland. Han utgick från Uppsala och spontant när jag hörde detta så tänkte jag, varför laddade han inte i Norrköping.
Strömmen tog i alla fall slut för honom...

Då han kommer från en XC70 och van med momsen på skyltarna så lär han kört på samma sätt.
Det tror jag kommer vara det största problemet för de flesta av de nya elbilförare som kommer, att få in tänket.
Fast farten är ju ändå inte största problemet utan att han måste ha struntat i att ladda? Det finns ju en drös med laddare ut med vägen och jag hade nog också valt Norrköping, mest för att valen är många där. Annars hade jag kört mot något bra ställe med lunch och laddare. Trodde han kanske att han skulle komma fram på en laddning?

Jag tror att Teslas Navigationssystem som hjälper dig att hitta laddare är en riktigt stor fördel för nyblivna elbilister.
Fast det gör även navigatorn i P2. Men det kräver ju förstås att man använder navigatorn.....
lawe
Inlägg: 232
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Ska du ha bilen SÅ länge? :shock: :lol: ;)
Haha, det beror ju på hur länge dom där Contact6 håller :D kanske inte mer än 1000mil :shock:
Det värsta är att din gissning är nog inte helt fel. 2.2 ton på sportdäck... Vi får väl se, men däckkontot kan bli dyrt
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

lawe skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Ska du ha bilen SÅ länge? :shock: :lol: ;)
Haha, det beror ju på hur länge dom där Contact6 håller :D kanske inte mer än 1000mil :shock:
Det värsta är att din gissning är nog inte helt fel. 2.2 ton på sportdäck... Vi får väl se, men däckkontot kan bli dyrt
Den mjuka accelerationen lär dock hjälpa en del.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Anonymous FTW skrev:
lawe skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Har nu kört en del under helgen och trafik- och vindljudet inne i bilen är verkligen lågt. Hör i stort sett inget. Däremot däcksljudet är nästan lika påtagligt som jag hade med Model S dock hade jag de ganska tysta Achillesdäcken på Model S och nu har jag några slags Sportcontact 6 på PS2 och hade jag haft de på Teslan så tror jag de hade hörts mer. När dessa är utslitna så tror jag jag ska testa Achilles även här, det kan bli spännande. Blir bilen helt tyst då :shock:
Ska du ha bilen SÅ länge? :shock: :lol: ;)
Haha, det beror ju på hur länge dom där Contact6 håller :D kanske inte mer än 1000mil :shock:
Det värsta är att din gissning är nog inte helt fel. 2.2 ton på sportdäck... Vi får väl se, men däckkontot kan bli dyrt
Den mjuka accelerationen lär dock hjälpa en del.
:lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

mans71 skrev:
Körde om en vit Polestar runt Bollebygd idag. Jag och sonen rå-stirrade och föraren i Polestaren stirrade tillbaka :lol: Snygg bak på den bilen men fram... inte lika säker. Ser ut att vara en liten smidig bil.
Sett några PS2 där vi bor, och håller med dig.

Tycker baken är snygg, men att fronten/grillen inte passar in alls. Känns som den var snyggare på konceptstadiet?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar