Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Polestar 2

Inlägg av Bruno »

HelectriC skrev:
Bruno skrev:
Anderzzon skrev:
mikebike skrev:
Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.
Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?
Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?
Då var motorjournalisten bara okunnig, tack för infon. :)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Bruno skrev:
HelectriC skrev:
Bruno skrev:
Anderzzon skrev:
mikebike skrev:
Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.
Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?
Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?
Då var motorjournalisten bara okunnig, tack för infon. :)
Fast även leveransansvarig som leverade min bil svarade på direkt fråga att creep inte behöver deaktiveras för att få 100% one-pedal, så det är tydligt att inte alla vet och har provat alla inställningar :)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

Symptomatiskt för nästan hela branschen känns det som...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7550
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Polestar 2

Inlägg av mikebike »

martinot skrev:
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år." :roll:

Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

mikebike skrev:
martinot skrev:
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år." :roll:

Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Om man då köper till serviceavtal vad får man för pengarna isf?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

mikebike skrev:
martinot skrev:
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år." :roll:

Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Polestar behöver bara 1 service, den kommer efter 2år och är gratis. Efter det är det precis som hos Tesla, ingen service nödvändig för att bibehålla garantin. Däremot är det precis som med Tesla att det kan vara smart att byta kupeluftfilter ibland och smörja upp bromsarna.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7550
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Polestar 2

Inlägg av mikebike »

HelectriC skrev:
mikebike skrev:
martinot skrev:
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år." :roll:

Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Polestar behöver bara 1 service, den kommer efter 2år och är gratis. Efter det är det precis som hos Tesla, ingen service nödvändig för att bibehålla garantin. Däremot är det precis som med Tesla att det kan vara smart att byta kupeluftfilter ibland och smörja upp bromsarna.
Då är felformulerat i annonserna. Istället för "Fri service i 2 år" borde det stå "Fri från service i två år" :mrgreen:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
martinot skrev:
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår). :D
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år." :roll:

Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Hoppsan! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Min dieselvolvo kostar i genomsnitt 230kr/månad under 5år/15000mil.
Dyrare än så borde det ju knappast bli.

Dock tycker jag det blivit ett väldigt fokus på oljebyte som det är det enda essentiella i en service.
Man kan väl jämföra med att gå till tandläkaren för årlig undersökning eller bara gå vid tandvärk?
Det är väl ingen hemlighet att man med serviceavtal delvis betalar för en viss beredskap om man behöver.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
Min dieselvolvo kostar i genomsnitt 230kr/månad under 5år/15000mil.
Dyrare än så borde det ju knappast bli.

Dock tycker jag det blivit ett väldigt fokus på oljebyte som det är det enda essentiella i en service.
Man kan väl jämföra med att gå till tandläkaren för årlig undersökning eller bara gå vid tandvärk?
Det är väl ingen hemlighet att man med serviceavtal delvis betalar för en viss beredskap om man behöver.
Det har blivit väldigt populärt med olika former av abonnemang på senare år.
Finns ju även för just tandvård numera.
Konstigt nog överlevde såväl bilmekaniker som tandläkare innan utan att folk betalade för "beredskap".
Sanningen är förstås att abonnemang skapar en inlåsningseffekt, vilket ökar deras intäkter och vinst.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Beredskapen för att lösa plötsligt uppkomna problem ökar ju när det finns mekaniker och en verkstad finansierad av serviceintäkter. Branschen behöver anpassa sig till ett annorlunda debiteringssätt.
Kanske går man mot en sorts medlemskap som man kan välja att köpa om man vill? Precis som man kan välja vilket försäkringsskydd man vill ha.
Jag tror det finns en betalningsvilja för såna produkter.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Att tvinga folk att binda upp sig gynnar aldrig slutkund.
Finns det kunder så kommer det finnas service, och vice versa, oavsett abonnemang eller ej.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Delta »

Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

Delta skrev:
Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.

Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.

Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

martinot skrev:
Delta skrev:
Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.

Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.

Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network

Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Den 6 juli 2020 skrevs det att om ett år så kommer den billigare 400.000kr versionen av Poestar 2.
Är det nån som fått det bekräftat?

Ny och billigare instegsmodell om ett år

Rykten har florerat vad gäller en framhjulsdriven instegsmodell runt 400.000 kr som kan konkurrera med Volkswagens ID-modeller och efter att ha stressat frågan så konfirmerade Thomas Ingenlath dessa rykten. Lanseringen kan komma att ske om ett år men så länge behöver vi nog inte vänta förrän vi får reda på vilken batterikapacitet och räckvidd den modellen levererar.
https://www.dagensps.se/motor/polestar- ... -en-succe/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

Zalman3 skrev:
martinot skrev:
Delta skrev:
Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.

Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.

Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network

Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Blir närmare för dem till Örnsköldsvik, dessutom E4 hela vägen.

Genomgång av OTA updaten:
https://www.youtube.com/watch?v=ov6YsPWUDzc

Grundlig genomgång av infotainmentsystemet:
https://www.youtube.com/watch?v=sNTisbC9-8Q
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Thexps »

Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
filippb
Inlägg: 226
Blev medlem: 13 jul 2019 20:53

Re: Polestar 2

Inlägg av filippb »

Thexps skrev:
Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Många har nog fullt upp med att sladda runt nu när snön äntligen kommit Bild

Jag är supernöjd med bilen och ångrar ingenting. Det enda jag saknar är väl appen för förvärmning. Jag kanske har tur men har inte drabbats av några bärgningar eller fel, finns några som har haft mer otur och kanske är mindre nöjda.
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 612
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Polestar 2

Inlägg av Anderzzon »

filippb skrev:
Thexps skrev:
Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Många har nog fullt upp med att sladda runt nu när snön äntligen kommit Bild

Jag är supernöjd med bilen och ångrar ingenting. Det enda jag saknar är väl appen för förvärmning. Jag kanske har tur men har inte drabbats av några bärgningar eller fel, finns några som har haft mer otur och kanske är mindre nöjda.
Tror tyvärr att de flesta hänger i Facebookgruppen. Tråkigt för mig som inte använder Facebook :?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Jag är mest aktiv på FB när det gäller PS2, det verkar vara så få ägare här att det knappt känns lönt att skriva här.

Men bilen går superbra och jag är fortfarande strålande nöjd :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
roffe_s
elbilist
Inlägg: 623
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Polestar 2

Inlägg av roffe_s »

Anonymous FTW skrev:
Zalman3 skrev:
martinot skrev:
Delta skrev:
Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.

Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.

Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network

Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Blir närmare för dem till Örnsköldsvik, dessutom E4 hela vägen.

Genomgång av OTA updaten:
https://www.youtube.com/watch?v=ov6YsPWUDzc

Grundlig genomgång av infotainmentsystemet:
https://www.youtube.com/watch?v=sNTisbC9-8Q
Och dessutom finns nu service i Hudiksvall enligt Facebook-tråden, vi kan nog lugnt räkna med att service snart finns på alla Volvo-verkstäder :) Sedan ser jag alls inget problem med att viss hård- och mjukvara delas med XC40 Recharge, det borgar för snabbare utveckling och tillgång till support än om ett bolag står mol allena med sin plattform...

Men var och en blir naturligtvis salig på sin tro :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Revoltra
elbilist
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 aug 2020 16:50

Re: Polestar 2

Inlägg av Revoltra »

Den nya billigare varianten av Polestar 2:

Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh

Ungefär samma pris som ID.3

Lanseras nästa månad

Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

Revoltra skrev:
Den nya billigare varianten av Polestar 2:

Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh

Ungefär samma pris som ID.3

Lanseras nästa månad

Synd att de väljer FWD...
Skriv svar