Då var motorjournalisten bara okunnig, tack för infon.HelectriC skrev:Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?Bruno skrev:Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Re: Polestar 2
Fast även leveransansvarig som leverade min bil svarade på direkt fråga att creep inte behöver deaktiveras för att få 100% one-pedal, så det är tydligt att inte alla vet och har provat alla inställningarBruno skrev:Då var motorjournalisten bara okunnig, tack för infon.HelectriC skrev:Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?Bruno skrev:Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Polestar 2
Symptomatiskt för nästan hela branschen känns det som...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Polestar 2
Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7550
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.martinot skrev:Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år."
Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19556
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Polestar 2
Om man då köper till serviceavtal vad får man för pengarna isf?mikebike skrev:Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.martinot skrev:Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år."
Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Polestar 2
Polestar behöver bara 1 service, den kommer efter 2år och är gratis. Efter det är det precis som hos Tesla, ingen service nödvändig för att bibehålla garantin. Däremot är det precis som med Tesla att det kan vara smart att byta kupeluftfilter ibland och smörja upp bromsarna.mikebike skrev:Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.martinot skrev:Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år."
Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7550
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Då är felformulerat i annonserna. Istället för "Fri service i 2 år" borde det stå "Fri från service i två år"HelectriC skrev:Polestar behöver bara 1 service, den kommer efter 2år och är gratis. Efter det är det precis som hos Tesla, ingen service nödvändig för att bibehålla garantin. Däremot är det precis som med Tesla att det kan vara smart att byta kupeluftfilter ibland och smörja upp bromsarna.mikebike skrev:Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.martinot skrev:Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år."
Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 2
Hoppsan!mikebike skrev:Jag var i kontakt med Bilia beträffande XC40 P8. Säljaren undrade om han skulle skicka en offert, och i så fall om det skulle vara med serviceavtal.martinot skrev:Säljarna av de flesta elbilar är de som normalt vet minst om elbilarna (även om jag råkade ha en extremt kunnig säljare när jag köpte vår).
Jag frågade vad han menade med serviceavtal på en elbil?
"400 kr/månad och service en gång per år"
-Det är ju dyrare än för min XC60 med sexcylindrisk turbomotor.
"Nu har jag kollat upp, det blir nog 200 kr/månad och service vartannat år."
Jag ser att Polestar 2 saluförs med "fri service i två år". Undrar vad som ingår och vad det kostar sedan?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Min dieselvolvo kostar i genomsnitt 230kr/månad under 5år/15000mil.
Dyrare än så borde det ju knappast bli.
Dock tycker jag det blivit ett väldigt fokus på oljebyte som det är det enda essentiella i en service.
Man kan väl jämföra med att gå till tandläkaren för årlig undersökning eller bara gå vid tandvärk?
Det är väl ingen hemlighet att man med serviceavtal delvis betalar för en viss beredskap om man behöver.
Dyrare än så borde det ju knappast bli.
Dock tycker jag det blivit ett väldigt fokus på oljebyte som det är det enda essentiella i en service.
Man kan väl jämföra med att gå till tandläkaren för årlig undersökning eller bara gå vid tandvärk?
Det är väl ingen hemlighet att man med serviceavtal delvis betalar för en viss beredskap om man behöver.
Re: Polestar 2
Det har blivit väldigt populärt med olika former av abonnemang på senare år.Fredrik j skrev:Min dieselvolvo kostar i genomsnitt 230kr/månad under 5år/15000mil.
Dyrare än så borde det ju knappast bli.
Dock tycker jag det blivit ett väldigt fokus på oljebyte som det är det enda essentiella i en service.
Man kan väl jämföra med att gå till tandläkaren för årlig undersökning eller bara gå vid tandvärk?
Det är väl ingen hemlighet att man med serviceavtal delvis betalar för en viss beredskap om man behöver.
Finns ju även för just tandvård numera.
Konstigt nog överlevde såväl bilmekaniker som tandläkare innan utan att folk betalade för "beredskap".
Sanningen är förstås att abonnemang skapar en inlåsningseffekt, vilket ökar deras intäkter och vinst.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Beredskapen för att lösa plötsligt uppkomna problem ökar ju när det finns mekaniker och en verkstad finansierad av serviceintäkter. Branschen behöver anpassa sig till ett annorlunda debiteringssätt.
Kanske går man mot en sorts medlemskap som man kan välja att köpa om man vill? Precis som man kan välja vilket försäkringsskydd man vill ha.
Jag tror det finns en betalningsvilja för såna produkter.
Kanske går man mot en sorts medlemskap som man kan välja att köpa om man vill? Precis som man kan välja vilket försäkringsskydd man vill ha.
Jag tror det finns en betalningsvilja för såna produkter.
Re: Polestar 2
Att tvinga folk att binda upp sig gynnar aldrig slutkund.
Finns det kunder så kommer det finnas service, och vice versa, oavsett abonnemang eller ej.
Finns det kunder så kommer det finnas service, och vice versa, oavsett abonnemang eller ej.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Re: Polestar 2
Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.Delta skrev:Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.
Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.martinot skrev:Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.Delta skrev:Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.
Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network
Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Den 6 juli 2020 skrevs det att om ett år så kommer den billigare 400.000kr versionen av Poestar 2.
Är det nån som fått det bekräftat?
Är det nån som fått det bekräftat?
https://www.dagensps.se/motor/polestar- ... -en-succe/
Ny och billigare instegsmodell om ett år
Rykten har florerat vad gäller en framhjulsdriven instegsmodell runt 400.000 kr som kan konkurrera med Volkswagens ID-modeller och efter att ha stressat frågan så konfirmerade Thomas Ingenlath dessa rykten. Lanseringen kan komma att ske om ett år men så länge behöver vi nog inte vänta förrän vi får reda på vilken batterikapacitet och räckvidd den modellen levererar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Polestar 2
Blir närmare för dem till Örnsköldsvik, dessutom E4 hela vägen.Zalman3 skrev:Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.martinot skrev:Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.Delta skrev:Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.
Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network
Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Genomgång av OTA updaten:
https://www.youtube.com/watch?v=ov6YsPWUDzc
Grundlig genomgång av infotainmentsystemet:
https://www.youtube.com/watch?v=sNTisbC9-8Q
Re: Polestar 2
Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Re: Polestar 2
Många har nog fullt upp med att sladda runt nu när snön äntligen kommitThexps skrev:Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Jag är supernöjd med bilen och ångrar ingenting. Det enda jag saknar är väl appen för förvärmning. Jag kanske har tur men har inte drabbats av några bärgningar eller fel, finns några som har haft mer otur och kanske är mindre nöjda.
Re: Polestar 2
Tror tyvärr att de flesta hänger i Facebookgruppen. Tråkigt för mig som inte använder Facebookfilippb skrev:Många har nog fullt upp med att sladda runt nu när snön äntligen kommitThexps skrev:Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Jag är supernöjd med bilen och ångrar ingenting. Det enda jag saknar är väl appen för förvärmning. Jag kanske har tur men har inte drabbats av några bärgningar eller fel, finns några som har haft mer otur och kanske är mindre nöjda.
Re: Polestar 2
Jag är mest aktiv på FB när det gäller PS2, det verkar vara så få ägare här att det knappt känns lönt att skriva här.
Men bilen går superbra och jag är fortfarande strålande nöjd
Men bilen går superbra och jag är fortfarande strålande nöjd
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Och dessutom finns nu service i Hudiksvall enligt Facebook-tråden, vi kan nog lugnt räkna med att service snart finns på alla Volvo-verkstäder Sedan ser jag alls inget problem med att viss hård- och mjukvara delas med XC40 Recharge, det borgar för snabbare utveckling och tillgång till support än om ett bolag står mol allena med sin plattform...Anonymous FTW skrev:Blir närmare för dem till Örnsköldsvik, dessutom E4 hela vägen.Zalman3 skrev:Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.martinot skrev:Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.Delta skrev:Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.
Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.
Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network
Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.
Genomgång av OTA updaten:
https://www.youtube.com/watch?v=ov6YsPWUDzc
Grundlig genomgång av infotainmentsystemet:
https://www.youtube.com/watch?v=sNTisbC9-8Q
Men var och en blir naturligtvis salig på sin tro
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Polestar 2
Den nya billigare varianten av Polestar 2:
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad
Re: Polestar 2
Synd att de väljer FWD...Revoltra skrev:Den nya billigare varianten av Polestar 2:
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad