Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Teslaägare martinot » 04 maj 2021 10:24

HelectriC skrev:Äntligen! På måndag börjar utrullningen OTA av app och mobil som nyckel. Det var på tiden! Blir kul att testa hur det funkar.

Kul! :)

Alla bilar (nästan) har ju appar för fjärrstyrning/fjärrstatus, men något som jag verkligen uppskattar när jag tar vår M3 är ju just den telefonbaserade nyckeln. Så otroligt smidigt jämfört med när jag tar vår fossil-Merca!

Är övertygad om att detta kommer att bli lika uppskattat av er med PS2. Helt suverän funktion som många av er (som inte har haft en M3) kommer upptäcka rätt snabbt.

Men kan bara gratulera er PS2-användare att Polestar/Volvo tagit fram en liknande funktion för er. Ni kommer älska den, och kul att de rullar ut flera OTA-uppdateringar för PS2 med bra fart nu!
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Mickep » 04 maj 2021 12:11

Den sägs också vara säkrare än vanlig nyckel (svårare att skimma) och skall kunna känna av från vilket håll användaren närmar sig så den kan låsa upp laddluckan eller motsvarande dörr.
Mickep

Inläggav Teslaägare HelectriC » 04 maj 2021 12:24

Mickep skrev:Den sägs också vara säkrare än vanlig nyckel (svårare att skimma) och skall kunna känna av från vilket håll användaren närmar sig så den kan låsa upp laddluckan eller motsvarande dörr.

det är inget lås på laddluckan dock.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav lawe » 04 maj 2021 12:25

Eftersom det är bluetooth så ska det inte gå att genomföra en relay attack då det krävs pairing för att komma åt innehållet i trafiken mellan mobilen och bilen. Sitter 18 sensorer i bilen om jag minns rätt.
lawe

Inläggav mroek » 04 maj 2021 16:28

Jag har designat lite mer prylar till PS2, om någon är interesserad.

Rendrad bild:
ps2-center-console-shelf-and-bin.jpg

Monterat i bilen:
left_shelf_and_bin.jpg

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=OfxDNmkb8FE

Link till filerna (inte gratis att ladda ner):
https://cults3d.com/en/3d-model/various ... ccessories
mroek

Inläggav Teslaägare martinot » 04 maj 2021 16:39

lawe skrev:Eftersom det är bluetooth så ska det inte gå att genomföra en relay attack då det krävs pairing för att komma åt innehållet i trafiken mellan mobilen och bilen. .

Stämmer. Är både mycket säkrare och mycket smidigare än nyckelsändare.
Bild
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inläggav Johan B » 05 maj 2021 17:40

Då har man snart två elbilar!

Har ju en e-tron sedan tidigare och nu beställt en polestar 2 som skall gå som andra bil.

Blir den nya billiga varianten men känns mer än ok som bil nr2! Har tittat på många alternativ men när man väger in pris, storlek och känsla är ju en polestar för 490 000 ett fynd!

Provkörde den igår, väldigt trevlig bil! Infotaiment systemet är ju bara magiskt!

Sedan är man ju sjukt bortskämd med ljudnivå och komfort i Audin. Har testat lite olika bilar sista tiden och ingen som är i närheten.

Leverans först i oktober så det är sjukt segt!
Johan B

Inläggav Teslaägare martinot » 05 maj 2021 17:47

Johan B skrev:Då har man snart två elbilar!

Har ju en e-tron sedan tidigare och nu beställt en polestar 2 som skall gå som andra bil.

Stort grattis till en jättefin bil! :)

Jo, det var extremt långa leveranstider. Har de produktionsproblem i Kina med PS2, eller är det den berömda chip-bristen som spökar för Volvo/Geely?
Bild
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inläggav joel80 » 05 maj 2021 19:16

martinot skrev:

Jo, det var extremt långa leveranstider. Har de produktionsproblem i Kina med PS2, eller är det den berömda chip-bristen som spökar för Volvo/Geely?
Jag beställde 16e April och ska hämta om 2 veckor. Fick bokad leveranstid idag. Men att det är lång tid nu på nya är för att de ändrar modellår. Man kan fortfarande få en bil snabbt om man tar nån av de färdigkonfade bilar som de erbjuder, men vill man plocka själv har dom nya årsmodellen först i oktober. Då kan man bl.a få den med värmepump.
Driving - Nissan Leaf2 40kwh
Vlog Electric Swede: https://www.youtube.com/ElectricSwede
joel80

Inläggav Teslaägare martinot » 05 maj 2021 19:18

joel80 skrev:
martinot skrev:

Jag beställde 16e April och ska hämta om 2 veckor. Fick bokad leveranstid idag. Men att det är lång tid nu på nya är för att de ändrar modellår. Man kan fortfarande få en bil snabbt om man tar nån av de färdigkonfade bilar som de erbjuder, men vill man plocka själv har dom nya årsmodellen först i oktober. Då kan man bl.a få den med värmepump.

Ok, då de kanske medvetet håller på de för att årsmodell "2022" inte skall få släppas tidigare på året än brukligt?

Förklarar ju skillnaden isf. (även fast jag personligen tycker det känns som lite gammaldags feltänk att göra så).

Är själv inne på att ersätta min nuvarande förmånsbil, med en ny med värmepump (utan är inte aktuellt idag för mig att köpa en elbil utan värmepump, oavsett Tesla eller inte). Blir dock troligen en M3 (för mig personligen) igen, även om jag sneglat lite på både Taycan, PS2 och Audi (alltid kul att byta om något bättre dykt upp).
Bild
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon