Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Anonymous FTW skrev:
Har varit lite diskussioner om man ska eller inte ska välja Performancepaketet till denna bil. Här är i alla fall en kille som kört båda och ger sin åsikt:

Han äger också en egen bana, och en M3P. :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Polestar 2

Inlägg av ChristerSjo »

nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Jo och Bill Gates sa på 80 talet att det inte skulle behövas mer än 640 kB i ramminne för någon normal användare av datorer. :D
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

taliz skrev:
Anonymous FTW skrev:
Har varit lite diskussioner om man ska eller inte ska välja Performancepaketet till denna bil. Här är i alla fall en kille som kört båda och ger sin åsikt:


Han äger också en egen bana, och en M3P. :D
Att han själv har en Model 3 Performance sade han i denna videon, någon bana nämnde han inte vad jag vet. Men det kanske han har gjort i någon annan video.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Anonymous FTW skrev:
taliz skrev:
Anonymous FTW skrev:
Har varit lite diskussioner om man ska eller inte ska välja Performancepaketet till denna bil. Här är i alla fall en kille som kört båda och ger sin åsikt:


Han äger också en egen bana, och en M3P. :D
Att han själv har en Model 3 Performance sade han i denna videon, någon bana nämnde han inte vad jag vet. Men det kanske han har gjort i någon annan video.
Kyle Connor, han driver egna kanalen "Out of Spec Motoring".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Polestar 2

Inlägg av heldiggrisen »

nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
500=300.
Har du en elbil med WLTP räckvidd 500km, så klarar den 300km under ”alla normala” förhållanden.
Sen undrar jag vilken halmgubbe ”man” är, som du bygger din argumentation kring? Är det någon här på forumet?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

heldiggrisen skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
500=300.
Har du en elbil med WLTP räckvidd 500km, så klarar den 300km under ”alla normala” förhållanden.
Sen undrar jag vilken halmgubbe ”man” är, som du bygger din argumentation kring? Är det någon här på forumet?
Nej inte någon utan många :)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Kan du peka på ett inlägg där någon säger att man inte behöver mer än 30 mil?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Kan du peka på ett inlägg där någon säger att man inte behöver mer än 30 mil?
Sök själv. Tänker inte göra det. Finns säkert en del av ärliga medlemmar som känner igen sig.
backe
Inlägg: 1714
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Polestar 2

Inlägg av backe »

nek0 skrev:
Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Kan du peka på ett inlägg där någon säger att man inte behöver mer än 30 mil?
Sök själv. Tänker inte göra det. Finns säkert en del av ärliga medlemmar som känner igen sig.
Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Jag känner igen resonemanget till viss del, när någon ICE-bilsägare(med räckviddsångest) har tyckt att det är dålig räckvidd på elbilar och man inte kan sträckköra 70 mil i full fart, då har detta argument dykt upp.

Jag tänkte tidigare att jag gärna skulle ha 100-120 mils-(80-100 mil verklig) räckvidd i framtiden men har svängt till att hellre ha en lättare/billigare bil som går runt 40-50 mil verklig räckvidd(inte bästa förutsättningarna) när batteritekniken blir bättre. Får man till allt kring laddningen och laddinfrastrukturen så räcker det hur långt som helst för mig, ska jag köra längre så stannar jag gärna och äter eller fikar :)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Nu när du kan privatleasa en ID3 med 420km WLTP för 3,495kr i månaden.
Då förstår jag faktisk inte varför man ska ha mindre räckvidd än så.

Elon pratade ju om att 500km i räckvidd är en ny standard.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Nu när du kan privatleasa en ID3 med 420km WLTP för 3,495kr i månaden.
Då förstår jag faktisk inte varför man ska ha mindre räckvidd än så.

Elon pratade ju om att 500km i räckvidd är en ny standard.
420 km WLTP är ju ca 30 verkliga mil...
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Kan du peka på ett inlägg där någon säger att man inte behöver mer än 30 mil?
Sök själv. Tänker inte göra det. Finns säkert en del av ärliga medlemmar som känner igen sig.
Själv har jag aldrig sagt att man inte behöver mer än 30 mil. Jag har också läst de flesta i lägg på detta forum och kan inte minnas en enda person som sagt det. Då är jag ändå en som brukar säga att det är onödigt med för stora batteripack. Jag gissar att du minns fel och eftersom det är du som kommer med påståendet borde det ligga på dig att visa vilka som sagt att det inte behövs mer än 30 mil. Lite svårt för mig att hitta något som inte finns.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Jag vill kunna dra husvagn med min elbil.
Gissar att jag skulle behöva ca 70mil WLTP för att det ska funka med vagn.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

för ung 4-5 år sedan pratade jag en om elbilar och då var det 50 mil och dragkrok. Då var det den gränsen som gällde, sedan kommer man ned på priset.
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Polestar 2

Inlägg av Esterox »

Zalman3 skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Nu när du kan privatleasa en ID3 med 420km WLTP för 3,495kr i månaden.
Då förstår jag faktisk inte varför man ska ha mindre räckvidd än så.

Elon pratade ju om att 500km i räckvidd är en ny standard.
Men är inte ID3 en liten bil ? Eller är det bara fokus elbil och räckvidd medans storlek inte spelar roll längre ? Jag hoppas jag inte får ångest utav min E-tron 50
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Polestar 2

Inlägg av Gargamel »

ChristerSjo skrev:
nek0 skrev:
Det var inte länge sedan man tyckte att ingen behövde mer än 300km i räckvidd.
Alla som ville ha mer idiotförklarades. Varför ska man ha mer ? Det är bara bra att stanna och ladda. Man tar mat och kaffe , ringer samtal ....
Sedan kom Tesla med 500km och då blev alla andra bilar som inte klarar mer än 300km på en laddning värdelösa.
Hur ska vi ha det?
Jo och Bill Gates sa på 80 talet att det inte skulle behövas mer än 640 kB i ramminne för någon normal användare av datorer. :D
Nix
https://www.computerworld.com/article/2 ... y-it-.html
https://www.wired.com/1997/01/did-gates ... or-anyone/
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Finally :D
Bilen är på plats. Vilken maskin, detta var kul! Har ju inte ens provkört förr, så detta var första gången jag ens kör en PS2. Det är mycket att berätta, men kan ju ta några bits and pieces, så kommer det säkert mer senare. Tog ledigt hela dagen för att ägna mig åt bilen, hade inte kunnat koncentrera mig på jobb ändå om bilen stod utanför och väntade :)
Först och främst, fy fasen vad jag älskar ventilation i stolarna, aaaaaa, det är så sjukt nice. Körde ganska ”inspirerande” och i vanliga fall, så blir jag svett av den typen körning, nu var det inga problem alls.
Det är många saker och funktioner som är bättre än Teslan jag hade, men även några som är bättre med Tesla självklart. Körkänsla, närvaro på vägen, kontroll, kontakt är underbar i PS2, Model S är som att ratta en finlandsfärja i jämförelse. Performancepaketet är inställt på nivå 10 (av 20) och det känns passande för mig. Inte överdrivet hårt, men stabilt och inte mycket krängning i kurvorna. Rondeller går att köra betydligt fortare genom än Model S jag hade :D acceleration är bra, men har en aningen annan mappning. Den startar inte lika brutalt, man kommer lite mjukare igång, osäker på vad jag egentligen gillar mest. Hade nog kunnat ha PS2 snäppet ärtigare i starten. Men all övrig acc är definitivt godkänd (utan att vara på Ludicrous nivå självklart).
Det går att köra helt one pedal om man deaktiverar creep, bra!

Stolar och körställning är bra, men det är nåt med golvet som gör att jag inte blir helt överens med hur jag ska lägga benen. Golvet är liksom i två nivåer och om man vill ha foten vilandes närmre stolen (istället för vid pedalerna) så ligger foten aning för högt. Förarmiljön är mycket mer ”sportig” och ombonad är vardagsrummet man har i Tesla. Men jag gillar när man bli lite omsluten av bilen, man blir liksom ett med den :D

Laddningen funkade ju inte alls när jag kom hem, varken med Tesla WC eller medföljande UMC, då blev jag lite nervös. Kopplade in och ut mååånga gånger, startade om bilen flera gånger och så helt plötsligt så funkade det. Tryckte till och med på ”connect”-knappen i taket, men han som svarade blev skitsur på mig och sa att dit ringer man bara om bilen inte går att köra, varpå jag svarade att den kommer inte gå att köra om jag inte kan ladda den så småningom, doh!

Hela bilen känns väl ihopskruvad och chassi etc känns som ”en enhet”, något jag saknade i Teslan. Interiören är också riktigt Nice, men det är några paneler som man märker att dom har sparat på, tydligt att de tänker att där tar man aldrig ändå. Jag trodde i min enfald att ”alla” paneler skulle vara mer högkvalitativa vid kontakt. Så är det alltså inte.

Bilen är definitiv mindre än Model S, men det var ju ingen överraskning. Är man en familj som består av långa personer eller har tonåringar, så tror jag PS2 blir för liten. Men vi har relativt små barn och varken jag eller min fru kvalar in i basketlandslaget, så det är helt ok för oss. Dessutom ville jag ha en mindre bil just nu, så jag är nöjd.

Infotainmentsystemet är grymt! Den tar alla röstkommandon på navi, musik, funktioner i bilen, frågor om världen och universum och den kan till och med prutta (se där ja! Även om googledamen faktiskt skyllde på hunden :lol: )
Google maps är rappt och fint, gillar att få en riktig karta framför ratten. Enkel koppling med googlekonto så det jag har sökt på i mobilen ligger klart i bilen, klockrent!

Bagaget och frunken är självklart betydligt mindre än Model S, det återstår att se hur det funkar på familjesemester.

Sa jag att ventilationen i stolarna är fantastisk :D
Sparköppning av bagaget, aaaaaaa 8-)
FF6AFE8A-EEAB-4AF0-B0D9-DF655BC49C2C.jpeg
314A0801-4587-40C2-9BC1-A7053E29FB11.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

HelectriC skrev:
Finally :D
Bilen är på plats. Vilken maskin, detta var kul! Har ju inte ens provkört förr, så detta var första gången jag ens kör en PS2. Det är mycket att berätta, men kan ju ta några bits and pieces, så kommer det säkert mer senare. Tog ledigt hela dagen för att ägna mig åt bilen, hade inte kunnat koncentrera mig på jobb ändå om bilen stod utanför och väntade :)
Först och främst, fy fasen vad jag älskar ventilation i stolarna, aaaaaa, det är så sjukt nice. Körde ganska ”inspirerande” och i vanliga fall, så blir jag svett av den typen körning, nu var det inga problem alls.
Det är många saker och funktioner som är bättre än Teslan jag hade, men även några som är bättre med Tesla självklart. Körkänsla, närvaro på vägen, kontroll, kontakt är underbar i PS2, Model S är som att ratta en finlandsfärja i jämförelse. Performancepaketet är inställt på nivå 10 (av 20) och det känns passande för mig. Inte överdrivet hårt, men stabilt och inte mycket krängning i kurvorna. Rondeller går att köra betydligt fortare genom än Model S jag hade :D acceleration är bra, men har en aningen annan mappning. Den startar inte lika brutalt, man kommer lite mjukare igång, osäker på vad jag egentligen gillar mest. Hade nog kunnat ha PS2 snäppet ärtigare i starten. Men all övrig acc är definitivt godkänd (utan att vara på Ludicrous nivå självklart).
Det går att köra helt one pedal om man deaktiverar creep, bra!

Stolar och körställning är bra, men det är nåt med golvet som gör att jag inte blir helt överens med hur jag ska lägga benen. Golvet är liksom i två nivåer och om man vill ha foten vilandes närmre stolen (istället för vid pedalerna) så ligger foten aning för högt. Förarmiljön är mycket mer ”sportig” och ombonad är vardagsrummet man har i Tesla. Men jag gillar när man bli lite omsluten av bilen, man blir liksom ett med den :D

Laddningen funkade ju inte alls när jag kom hem, varken med Tesla WC eller medföljande UMC, då blev jag lite nervös. Kopplade in och ut mååånga gånger, startade om bilen flera gånger och så helt plötsligt så funkade det. Tryckte till och med på ”connect”-knappen i taket, men han som svarade blev skitsur på mig och sa att dit ringer man bara om bilen inte går att köra, varpå jag svarade att den kommer inte gå att köra om jag inte kan ladda den så småningom, doh!

Hela bilen känns väl ihopskruvad och chassi etc känns som ”en enhet”, något jag saknade i Teslan. Interiören är också riktigt Nice, men det är några paneler som man märker att dom har sparat på, tydligt att de tänker att där tar man aldrig ändå. Jag trodde i min enfald att ”alla” paneler skulle vara mer högkvalitativa vid kontakt. Så är det alltså inte.

Bilen är definitiv mindre än Model S, men det var ju ingen överraskning. Är man en familj som består av långa personer eller har tonåringar, så tror jag PS2 blir för liten. Men vi har relativt små barn och varken jag eller min fru kvalar in i basketlandslaget, så det är helt ok för oss. Dessutom ville jag ha en mindre bil just nu, så jag är nöjd.

Infotainmentsystemet är grymt! Den tar alla röstkommandon på navi, musik, funktioner i bilen, frågor om världen och universum och den kan till och med prutta (se där ja! Även om googledamen faktiskt skyllde på hunden :lol: )
Google maps är rappt och fint, gillar att få en riktig karta framför ratten. Enkel koppling med googlekonto så det jag har sökt på i mobilen ligger klart i bilen, klockrent!

Bagaget och frunken är självklart betydligt mindre än Model S, det återstår att se hur det funkar på familjesemester.

Sa jag att ventilationen i stolarna är fantastisk :D
Sparköppning av bagaget, aaaaaaa 8-)
Grattis och lycka till med den fina bilen
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Körde en runda ikväll för att testa pixelljuset. Jeez, det var grejer det :) det var ju såhär strålkastare ska lysa ja, både halv- och helljus är nåt helt annat än jag haft tidigare. Pixelbländningen funkar klockrent!
Kul ljusdesign bak också 8-)
2868818B-25E0-4605-B518-CCA582037920.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Polestar 2

Inlägg av Credde »

Stort grattis till bilen 8-)
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Magnus71
Inlägg: 146
Blev medlem: 27 dec 2017 20:13
Ort: Östersund

Re: Polestar 2

Inlägg av Magnus71 »

Henric
Kul att du fått din bil. Men jämförelsen du gör haltar betänkligt.
Det intressanta vore att höra hur du tycker PS2 är jmf TM3.

Har sett ett par PS2 vid det här laget. Tycker själv den ser väldigt bra ut. Men undrar om den inte är väl liten jmf TM3.

Med vänlig hälsning,
Magnus
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Magnus71 skrev:
Henric
Kul att du fått din bil. Men jämförelsen du gör haltar betänkligt.
Det intressanta vore att höra hur du tycker PS2 är jmf TM3.

Har sett ett par PS2 vid det här laget. Tycker själv den ser väldigt bra ut. Men undrar om den inte är väl liten jmf TM3.

Med vänlig hälsning,
Magnus
Ingen aning, aldrig kört TM3!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
twinor
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 05 dec 2018 21:20
Ort: Götlaborg

Re: Polestar 2

Inlägg av twinor »

Laddningen funkade ju inte alls när jag kom hem, varken med Tesla WC eller medföljande UMC, då blev jag lite nervös. Kopplade in och ut mååånga gånger, startade om bilen flera gånger och så helt plötsligt så funkade det. Tryckte till och med på ”connect”-knappen i taket, men han som svarade blev skitsur på mig och sa att dit ringer man bara om bilen inte går att köra, varpå jag svarade att den kommer inte gå att köra om jag inte kan ladda den så småningom, doh!
När jag provkörde Polestar 2 i Göteborg körde jag förbi hemmet och testade att ladda på min Tesla WC, men precis som du så gick det inte att få igång det.
Känns som dom får fila lite på protokollet där för det mesta annat fungerar ju att laddas i WCn.

Håller med att materialvalen kändes bättre i Polestaren än Model 3 men den känns mycket mindre i kupen jämfört med 3an. Sen vet jag inte varför dom gjort så stor badbalja vid mittkonsolen så benet går emot.
Senast redigerad av twinor, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance -19, Blå med svart inredning
Model Y LR AWD -21 MIC, Midnight silver metallic med svart inredning
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

PilotAssist (autopilot) funkar överraskande bra. Nästan i paritet med Tesla och man slipper pling-plong varje gång man går i och ur lane keeping. Funkade även bra på mindre mer kurviga småvägar.

Något som däremot är störigt är att backa i mörker. Dels sitter kameran ganska långt ner, dels så lyser bakljuset inte upp mycket alls. ISO på kameran borde anpassa sig/vara bättre för mörker som på Tesla. Enda chansen att se nåt när man backar i mörker är att få igång bromsljusen, men det är inte helt lätt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar