Fredrik j skrev:Naturligtvis ingen nackdel att kunna uppdatera bilens system OTA. Förstår bara inte att det skulle vara avgörande vid bilval vilket jag inte heller tror det är för dom flesta.Laban skrev:Det är nog bara att konstatera att det finns två typer av köpare här. Men som affärside är OTA som uppdaterar hela bilen förstås betydligt bättre. "Här får du -0.5s 0-100 för 20 000 :-" ett år efter att bilen har kommit på marknaden = lättförtjänta pengar för Tesla. Ska man in på service varje gång man ska köpa något dylikt kostar det mer för företaget.Fredrik j skrev:För mig räcker det att bilen stabilt fungerar som den gjorde vid leverans. Men jag har förstått att det blivit lite självändamål på det. När börjar tillverkarna skicka ut lite tomma uppdatering. En snurra och en stapel som segar sig mot 100% skulle kanske uppskattas?
Troligtvis kommer vi få se tillverkare som kopierar tesla genom att leverera bilen med begränsningar som man sedan ”låser upp” med jämna mellanrum.
Håller med. Min Model S är mer eller mindre samma bil som jag köpte för snart 2 år sen. Kan inte komma på en enda uppdatering som jag känner "den där hade jag inte velat vara utan". Möjligen helljusautomatiken som fungerar på vissa typer av vägar åtminstone. Men visst, är ju bra att slippa åka in på verkstad om de hittar en allvarlig bugg.