Jag hänger nog inte riktigt med på vad du menar riktigt. Det hänger liksom inte ihop med det jag skrev. Det var kanske heller inte meningen?Fredrik j skrev:Skillnaden är att en ac-anläggning inte behöver avfrostas.Henrik Torphammar skrev:Nu pratade vi ju värmepump. Det är ju en AC-anläggning som går baklänges, kondensorn i nosen på bilen blir förångare och således kallare än omgivningen.Fredrik j skrev:Men avfrostning är ju inget problem i en ac-anläggning eftersom tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur.Henrik Torphammar skrev:Har en luft/luft hemma och det är verkligen toppen. I bilen är det nog mer en gimmick. Filura lite på verkningsgrader, avfrostning osv. Det är marknadsföring helt klart då alla bilar med AC har en värmepump också.lawe skrev:Hur stor är nyttan med värmepump? Jag bor i Umeå.
Det har genom tiderna funnits lite olika utrustade elbilar av samma modell med/utan värmepump. Jag har inte sett någon röd tråd direkt utan det verkar ha varit annat inblandat också när man jämfört, så som olika varianter av batteri osv.
PS, rätt kul mening. "tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur"
Polestar 2
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Polestar 2
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Polestar 2
Visst hänger det ihop med det du skrev även om jag kanske var lite otydlig.Henrik Torphammar skrev:Jag hänger nog inte riktigt med på vad du menar riktigt. Det hänger liksom inte ihop med det jag skrev. Det var kanske heller inte meningen?Fredrik j skrev:Skillnaden är att en ac-anläggning inte behöver avfrostas.Henrik Torphammar skrev:Nu pratade vi ju värmepump. Det är ju en AC-anläggning som går baklänges, kondensorn i nosen på bilen blir förångare och således kallare än omgivningen.Fredrik j skrev:Men avfrostning är ju inget problem i en ac-anläggning eftersom tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur.Henrik Torphammar skrev:
Har en luft/luft hemma och det är verkligen toppen. I bilen är det nog mer en gimmick. Filura lite på verkningsgrader, avfrostning osv. Det är marknadsföring helt klart då alla bilar med AC har en värmepump också.
Det har genom tiderna funnits lite olika utrustade elbilar av samma modell med/utan värmepump. Jag har inte sett någon röd tråd direkt utan det verkar ha varit annat inblandat också när man jämfört, så som olika varianter av batteri osv.
PS, rätt kul mening. "tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur"
Jag svarade bara på att du jämför en värmepump rakt av med en AC-anläggning och att vi skulle filura på avfrostning.
Vad jag ville påpeka är att för en ac-anläggning är frostbildning på förångaren inne i bilen ett ickeproblem då den
1. vid drift sitter sitter i ett utrymme med plusgrader och 2. enkelt kan regleras till att inte hålla minusgrader.
I en värmepump är ju komponenterna omkastade och förångaren sitter utomhus. Om det då är minusgrader utomhus, vilket det ju inte sällan är när behovet av värme finns, bildas det is på förångaren som man får avlägsna genom att värma upp den med tillskottsenergi.
I en värmepump uppstår överföring av värmeenergi vid lägre temperaturer än i en ac-anläggning.
Tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur.
Det är betydligt varmare runt en kondensor i en ac-anläggning än runt en förångare i en värmepumps-anläggning.
Varför tror att jag vill att du inte ska förstå vad jag skriver?
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Polestar 2
Ja men det jag skriver är ju att man med värmepump måste filura på avfrostning. Sen tekniskt så är ju en AC en värmepump också, kanske där det gled iväg? En bil med AC har ju en värmepump, den gör i det fallet kyla i kupén. Att marknadsföra en bil som även kan göra värme med sin AC som att den har värmepump är ju i min mening dels fel då även AC är en värmepump samt att en till kupén värmeproducerande värmepump i en bil antagligen inte gör så mycket nytta pga isbildningen.Fredrik j skrev:Visst hänger det ihop med det du skrev även om jag kanske var lite otydlig.
Jag svarade bara på att du jämför en värmepump rakt av med en AC-anläggning och att vi skulle filura på avfrostning.
Vad jag ville påpeka är att för en ac-anläggning är frostbildning på förångaren inne i bilen ett ickeproblem då den
1. vid drift sitter sitter i ett utrymme med plusgrader och 2. enkelt kan regleras till att inte hålla minusgrader.
I en värmepump är ju komponenterna omkastade och förångaren sitter utomhus. Om det då är minusgrader utomhus, vilket det ju inte sällan är när behovet av värme finns, bildas det is på förångaren som man får avlägsna genom att värma upp den med tillskottsenergi.
I en värmepump uppstår överföring av värmeenergi vid lägre temperaturer än i en ac-anläggning.
Tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur.
Det är betydligt varmare runt en kondensor i en ac-anläggning än runt en förångare i en värmepumps-anläggning.
Varför tror att jag vill att du inte ska förstå vad jag skriver?
En Tesla har alltså en värmepump med sig (elektriskt driven kompressor) men dom har aktivt valt att inte låta den gå baklänges och även kunna göra kyla.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Polestar 2
Teoretiskt ja, men praktiskt skulle man nog behöva ha två parallella system av förångare och kondensator även om själva pumpen säkert skulle kunna gå att använda. Man kan ju även tänka sig att använda spillvärme från elmotorn/batteri för att avfrosta.Henrik Torphammar skrev:Ja men det jag skriver är ju att man med värmepump måste filura på avfrostning. Sen tekniskt så är ju en AC en värmepump också, kanske där det gled iväg? En bil med AC har ju en värmepump, den gör i det fallet kyla i kupén. Att marknadsföra en bil som även kan göra värme med sin AC som att den har värmepump är ju i min mening dels fel då även AC är en värmepump samt att en till kupén värmeproducerande värmepump i en bil antagligen inte gör så mycket nytta pga isbildningen.Fredrik j skrev:Visst hänger det ihop med det du skrev även om jag kanske var lite otydlig.
Jag svarade bara på att du jämför en värmepump rakt av med en AC-anläggning och att vi skulle filura på avfrostning.
Vad jag ville påpeka är att för en ac-anläggning är frostbildning på förångaren inne i bilen ett ickeproblem då den
1. vid drift sitter sitter i ett utrymme med plusgrader och 2. enkelt kan regleras till att inte hålla minusgrader.
I en värmepump är ju komponenterna omkastade och förångaren sitter utomhus. Om det då är minusgrader utomhus, vilket det ju inte sällan är när behovet av värme finns, bildas det is på förångaren som man får avlägsna genom att värma upp den med tillskottsenergi.
I en värmepump uppstår överföring av värmeenergi vid lägre temperaturer än i en ac-anläggning.
Tillförsel av värmeenergi sker vid högre temperatur.
Det är betydligt varmare runt en kondensor i en ac-anläggning än runt en förångare i en värmepumps-anläggning.
Varför tror att jag vill att du inte ska förstå vad jag skriver?
En Tesla har alltså en värmepump med sig (elektriskt driven kompressor) men dom har aktivt valt att inte låta den gå baklänges och även kunna göra kyla.
Men antagligen är orsaken till att man inte väljer värmepump för uppvärmning att det är betydligt enklare att alstra värme genom ett vanligt glödtrådselement. Att alstra kyla är inte lika enkelt att göra effektivt.
Re: Polestar 2
Chocken har lagt sig lite efter gårdagens käftsmäll från IONITY, och jag kommer gå vidare med beställning av PS2 när jag får mailet från dom. När den leveras i sommar/höst är jag övertygad om att Polestar och Volvo har löst något åt sina kunder vad gäller publik laddning. Om koreanerna anslöt sig till IONITY kanske det blir så även i detta fallet. Hur som helst så blir det ett spännande år.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Polestar 2
Jag har utifrån mitt körmönster kommit fram till jag inte hade valt charging service à la Audi ändå eftersom jag skulle nyttja snabbladdning enbart på semestern. Ingen stor förlust att Polestar inte ingår i samarbetet för min del men förstås lite synd att fastprismodellen försvinner. Det var iofs oundvikligt och antagligen bättre på sikt då man slipper trängas med Teslor iaf.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Och med Statoil menar jag Sirkelkå, men ni fattar...bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Polestar 2
bylund skrev:Och med Statoil menar jag Sirkelkå, men ni fattar...bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Ionity står på Circle K mackar. De sätter upp egna där Ionity inte vill bygga. Tror inte de kommer konkurrera med sin samarbetspartner direkt.
Re: Polestar 2
Möjligt att man kan ge laddare status som samhällsviktig, och därmed få ned kostnaden. (Industrin har skattelättnader och dess el är väldigt billig, ex har man lockat serverhallar med billig svensk ström). Men det kräver politisk påverkan. Tror inte det är främmande att göra ett EU-projekt av det hela. Men jag tror det krävs att skapa opinion. Att säga att man går tillbaka till suc och ionity kan sticka och brinna är fel väg att gå. Tesla kan omöjligt ensamt serva alla med bil och laddare, så det ligger i allas intresse att få en bra lösning på det hela.
Re: Polestar 2
Räckte inte de första 390 miljonerna? Borde ha ingått som ett krav redan då att erbjuda laddning till skäligt pris.Mickep skrev:Möjligt att man kan ge laddare status som samhällsviktig, och därmed få ned kostnaden. (Industrin har skattelättnader och dess el är väldigt billig, ex har man lockat serverhallar med billig svensk ström). Men det kräver politisk påverkan. Tror inte det är främmande att göra ett EU-projekt av det hela. Men jag tror det krävs att skapa opinion. Att säga att man går tillbaka till suc och ionity kan sticka och brinna är fel väg att gå. Tesla kan omöjligt ensamt serva alla med bil och laddare, så det ligger i allas intresse att få en bra lösning på det hela.
Re: Polestar 2
bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller vara dyrt om du inte kör tesla.
Re: Polestar 2
Snap02 skrev:bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller bara dyrt om du inte kör tesla.
Jodå, OKQ8 och Circle K ska bygga 150kW-laddare och det finns redan ett gäng 100kW-laddare i Dalarna som ägs av Dalakraft (tror jag).
Re: Polestar 2
Jo, då flera 150kW runt i Europa, men Sverige kanske inte har så mycket mer än Tesla och Ionity?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Snap02 skrev:Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlCircle K skrev:Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Polestar 2
En del av Cirkel K:s "supersnabbladdare" är Ionitys laddare men inte alla eller?Surfaren skrev:Snap02 skrev:Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY.https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlCircle K skrev:Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.html
Circle K skrev:Stationerna som erbjuder supersnabbladdare idag är:
Circle K Spekeröd
Circle K Strömstad E6
Circle K Varberg Nord
Circle K Vintrie (Malmö)
Circle K Mantorp
Circle K Ytterån Nälden
Circle K Södertälje Verkstadsvägen.
Circle K Karlstad V:a Infarten
Circle K Enköping Salatullen
Circle K Örebro Västhaga
Circle K Värnamo
Circle K Oskarshamn
Circle K Norrköping G:a Övägen
Circle K Kristianstad
Vi arbetar kontinuerligt med utrullningen av supersnabbladdare och inom kort kommer supersnabbladdning även finnas på: Circle K Helsingborg Bergarondellen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Polestar 2
Någon som vet vad det kostar att ladda hos Circle K?Svenssons skrev:En del av Cirkel K:s "supersnabbladdare" är Ionitys laddare men inte alla eller?Surfaren skrev:Snap02 skrev:Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY.https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlCircle K skrev:Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlCircle K skrev:Stationerna som erbjuder supersnabbladdare idag är:
Circle K Spekeröd
Circle K Strömstad E6
Circle K Varberg Nord
Circle K Vintrie (Malmö)
Circle K Mantorp
Circle K Ytterån Nälden
Circle K Södertälje Verkstadsvägen.
Circle K Karlstad V:a Infarten
Circle K Enköping Salatullen
Circle K Örebro Västhaga
Circle K Värnamo
Circle K Oskarshamn
Circle K Norrköping G:a Övägen
Circle K Kristianstad
Vi arbetar kontinuerligt med utrullningen av supersnabbladdare och inom kort kommer supersnabbladdning även finnas på: Circle K Helsingborg Bergarondellen.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Alltid lika roligt med tvärsäkra killgissare som är helt ute i det blå....Snap02 skrev:bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller vara dyrt om du inte kör tesla.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Polestar 2
Nej cirkel k har bara samarbete med bee o IONITY o då är det antingen 50 kw eller IONITY som gäller. Dom har ingen laddning på 100kw som jag skrev.
Re: Polestar 2
Walker skrev:Alltid lika roligt med tvärsäkra killgissare som är helt ute i det blå....Snap02 skrev:bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller vara dyrt om du inte kör tesla.
2,50 per minut? Knappast bra pris.
Re: Polestar 2
Nu var det ju inte priset vi talade om utan huruvida det finns 100+kW laddare utanför Ionity och SuCSnap02 skrev:Walker skrev:Alltid lika roligt med tvärsäkra killgissare som är helt ute i det blå....Snap02 skrev:bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller vara dyrt om du inte kör tesla.
2,50 per minut? Knappast bra pris.
Försök inte slingra dig. Det heter: ”Jag hade fel!”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Polestar 2
På 174kW kommer du upp i nästan 3 kWh för 2.50, är ju kanon! Fast i verkligheten kanske i bästa fall 120, men det är ju fortfarande 2 kWh i minuten. Det är ju billigare än hemma...Snap02 skrev:Walker skrev:Alltid lika roligt med tvärsäkra killgissare som är helt ute i det blå....Snap02 skrev:bylund skrev:Man kommer knappast vara helt beroende av Ionity. OKQ8 och Statoil har ju sagt att de ska erbjuda laddning i eget namn, och andra kommer. Är det laddning 100 kW+ så klarar man nog långresor inom Sverige fint, och väster och söder ut finns ju en del alternativ också, så jag förstår verkligen inte ramaskriet med att Ionity visar sig att försöka vara dyra.
Vad har du fått siffran 100kw + från? Finns Ingen som bygger det mer än tesla o IONITY. Det snabbaste du kan hitta är 50kw o då tar tex min tesla 3 ca 1 timme drygt att ladda fullt från låga nivåer.
Om man ska åka längre sträckor än vad ens hemmaledning räcker till så kommer det antingen ta lång tid eller vara dyrt om du inte kör tesla.
2,50 per minut? Knappast bra pris.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Polestar 2
Vägrar ha fel? Klickade du över huvudtaget på länken som Surfaren postade?Snap02 skrev:Nej cirkel k har bara samarbete med bee o IONITY o då är det antingen 50 kw eller IONITY som gäller. Dom har ingen laddning på 100kw som jag skrev.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.html
Sedan har vi även McDonalds enligt ovan men de är inte heller över 100 kW för att du tycker minutpriset är högt utan att räkna ut kostnaden per kWh...Vi bygger egna snabbladdare!
Vi lanserar nu våra första snabbladdare under eget varmärke! Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
Vi storsatsar på snabbladdning och tar nu ytterligare ett steg mot att bli störst i Sverige på snabbladdning av elbilar.
Vi erbjuder sedan tidigare laddning genom våra samarbetspartners IONITY och Bee Charging Solutions men nu tar vi nästa steg och lanserar egna laddare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Polestar 2
Kan intyga att Circle K laddaren i Flädie fungerar finfint upp till 150kw. Bygger en hel del i Norge och planen är att göra det i Sverige också.Svenssons skrev:Vägrar ha fel? Klickade du över huvudtaget på länken som Surfaren postade?Snap02 skrev:Nej cirkel k har bara samarbete med bee o IONITY o då är det antingen 50 kw eller IONITY som gäller. Dom har ingen laddning på 100kw som jag skrev.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlSedan har vi även McDonalds enligt ovan men de är inte heller över 100 kW för att du tycker minutpriset är högt utan att räkna ut kostnaden per kWh...Vi bygger egna snabbladdare!
Vi lanserar nu våra första snabbladdare under eget varmärke! Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
Vi storsatsar på snabbladdning och tar nu ytterligare ett steg mot att bli störst i Sverige på snabbladdning av elbilar.
Vi erbjuder sedan tidigare laddning genom våra samarbetspartners IONITY och Bee Charging Solutions men nu tar vi nästa steg och lanserar egna laddare.
Re: Polestar 2
Svenssons skrev:Vägrar ha fel? Klickade du över huvudtaget på länken som Surfaren postade?Snap02 skrev:Nej cirkel k har bara samarbete med bee o IONITY o då är det antingen 50 kw eller IONITY som gäller. Dom har ingen laddning på 100kw som jag skrev.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874 ... ddare.htmlSedan har vi även McDonalds enligt ovan men de är inte heller över 100 kW för att du tycker minutpriset är högt utan att räkna ut kostnaden per kWh...Vi bygger egna snabbladdare!
Vi lanserar nu våra första snabbladdare under eget varmärke! Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
Vi storsatsar på snabbladdning och tar nu ytterligare ett steg mot att bli störst i Sverige på snabbladdning av elbilar.
Vi erbjuder sedan tidigare laddning genom våra samarbetspartners IONITY och Bee Charging Solutions men nu tar vi nästa steg och lanserar egna laddare.
Jag bifogade länken från cirkel k där dom skriver att dom har två samarbetspartner, en med IONITY o med bee 50kw laddning.
Att dom skriver olika på sin sida hade jag ingen aning om. Ett tips tagga ner.