Jeppe_E skrev:Å bilen går bra?
Polestar 2
Moderator: Redaktion
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Polestar 2
Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Re: Polestar 2
Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Heheh.. Registrerad som en Volvo 2019. I februari. Handmade in Sweden
Ja, de behöver steppa upp lite nu.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
Förmodligen någon form av förseriebil byggd av Volvo R&D. Spännande!Jeppe_E skrev:Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Heheh.. Registrerad som en Volvo 2019. I februari. Handmade in Sweden
Ja, de behöver steppa upp lite nu.
Nu ska man ju inte lita allt för mycket på specifikationerna hos transportstyrelsen för prototyper och förseriebilar, men den är reggad för en maxdragvikt på 1750 kg iaf.
Re: Polestar 2
Geni87 skrev:Förmodligen någon form av förseriebil byggd av Volvo R&D. Spännande!Jeppe_E skrev:Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Heheh.. Registrerad som en Volvo 2019. I februari. Handmade in Sweden
Ja, de behöver steppa upp lite nu.
Nu ska man ju inte lita allt för mycket på specifikationerna hos transportstyrelsen för prototyper och förseriebilar, men den är reggad för en maxdragvikt på 1750 kg iaf.
Då bör väl tjänstevikten ligga i det häradet också... lägligt med 3500 kg i totalvikt.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
Nja 1750 kg gäller vid utökad behörighet på körkortet står det. Tjänstevikt 2100 kg och totalvikt 2500 kg. Men man bör nog som sagt ta de där siffrorna med en nypa salt, ibland reggar de helt tokiga uppgifter på provbilar.Jeppe_E skrev:Geni87 skrev:Förmodligen någon form av förseriebil byggd av Volvo R&D. Spännande!Jeppe_E skrev:Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Heheh.. Registrerad som en Volvo 2019. I februari. Handmade in Sweden
Ja, de behöver steppa upp lite nu.
Nu ska man ju inte lita allt för mycket på specifikationerna hos transportstyrelsen för prototyper och förseriebilar, men den är reggad för en maxdragvikt på 1750 kg iaf.
Då bör väl tjänstevikten ligga i det häradet också... lägligt med 3500 kg i totalvikt.
Re: Polestar 2
Men vad säger han? Första körning med PL3 19?Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
https://www.motortrend.com/news/2021-po ... eper-dive/HelectriC skrev:Men vad säger han? Första körning med PL3 19?Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
A week after making its global debut on the internet, the Tesla Model 3-fighting Polestar 2 hatchback sedan (code-named P319) was unveiled at the 2019 Geneva auto show along with more detail about the specifications and technology baked into the volume model of this new brand.
Re: Polestar 2
Skönt att se att det inte bara är "mitt" företag som har svårt med att släppa användandet av projektnamnet även när produkten fått ett marknadsnamnGeni87 skrev:https://www.motortrend.com/news/2021-po ... eper-dive/HelectriC skrev:Men vad säger han? Första körning med PL3 19?Geni87 skrev:Tror inte den här har postats tidigare. Tweet från Håkan Samuelsson på första körningen med Polestar 2. Den rullar ju iaf!
EDIT: Starten på vägtesterna stod det ju.
A week after making its global debut on the internet, the Tesla Model 3-fighting Polestar 2 hatchback sedan (code-named P319) was unveiled at the 2019 Geneva auto show along with more detail about the specifications and technology baked into the volume model of this new brand.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
Är inte detta jättekonstigt att Volvo lanserar Polestar styling till sina bilar i detta läge? Blir bara rörigt och det hade varit snyggare om Polestar var ett renodlat elbilsmärke. Tycker strategin är helkonstig.
Priserna är också anmärkningsvärt höga
https://feber.se/bil/art/396283/sverige ... os_nya_po/
Priserna är också anmärkningsvärt höga
https://feber.se/bil/art/396283/sverige ... os_nya_po/
Re: Polestar 2
Polestar optimering har funnits i många år till Volvobilar. Men de verkar ha utökat med styling. Polestar är ju dock fortsatt ett undermärke till Volvo och inte uttalat ett elbilsmärke. PS 1 är ju fortfarande en elhybrid (även om den är en one-off)hooked skrev:Är inte detta jättekonstigt att Volvo lanserar Polestar styling till sina bilar i detta läge? Blir bara rörigt och det hade varit snyggare om Polestar var ett renodlat elbilsmärke. Tycker strategin är helkonstig.
Priserna är också anmärkningsvärt höga
https://feber.se/bil/art/396283/sverige ... os_nya_po/
En S60 T8 Inscription/R-Design kostar 564.000 kr
En S60 T8 Polestar kostar 638.000 kr
Mycket pengar för en låtsaselbil. 74.000 kr för öhlinschassi, elbaklucka, andra fälgar, optimerad motor och..... guldfärgade säkerhetsbälten.
Men å andra sidan så betalar Teslaägare 106.000 kr extra för snarlika saker. Dvs optimerade motorer, andra fälgar, bättre bromsar.
Men det kan ju vara precis tvärtom, att man vill knyta ihop Polestar och Volvo ännu tydligare. Så att köpgruppen ser det som samma märke (även om marknadsfluffet hos Polestar hävdar annat).
XC40 BEV är ju på G. Ska tillverkas i samma fabrik som PS2. Så jag ser inte det som något märkligt att Volvo väljer att utnyttja de detaljer som tagits fram hos Polestar i Volvobilar.
Det har blivit lite väl mycket Premium hos Volvo nu. Resan som de gjort från folkbilen in i premiumsegmentet gör ju att det blir svårt att sälja bilar till privatpersoner. Att betala 638.000 kr för en fossilbil som kan köras 4-5 mil (i bästa fall) på en elmotor känns konstigt, när man kan köpa en TM3 för 653.000 kr Prestandan är ju snarlik. Båda bilarna gör 0-100 på 4,5 sekund (typ). Men visst, det finns ju folk som av olika anledningar inte vill köpa en elbil. Men TCO blir ju väldigt hög på en Hybridbil som kostar samma som en TM3 LR AWD.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
XC40 BEV ska tillverkas i Volvos Belgiska fabrik enligt tidigare uppgifter, det utesluter iofs inte att den utöver det kommer göras i Kina för den lokala marknaden precis som för vanliga XC40.Jeppe_E skrev:Polestar optimering har funnits i många år till Volvobilar. Men de verkar ha utökat med styling. Polestar är ju dock fortsatt ett undermärke till Volvo och inte uttalat ett elbilsmärke. PS 1 är ju fortfarande en elhybrid (även om den är en one-off)hooked skrev:Är inte detta jättekonstigt att Volvo lanserar Polestar styling till sina bilar i detta läge? Blir bara rörigt och det hade varit snyggare om Polestar var ett renodlat elbilsmärke. Tycker strategin är helkonstig.
Priserna är också anmärkningsvärt höga
https://feber.se/bil/art/396283/sverige ... os_nya_po/
En S60 T8 Inscription/R-Design kostar 564.000 kr
En S60 T8 Polestar kostar 638.000 kr
Mycket pengar för en låtsaselbil. 74.000 kr för öhlinschassi, elbaklucka, andra fälgar, optimerad motor och..... guldfärgade säkerhetsbälten.
Men å andra sidan så betalar Teslaägare 106.000 kr extra för snarlika saker. Dvs optimerade motorer, andra fälgar, bättre bromsar.
Men det kan ju vara precis tvärtom, att man vill knyta ihop Polestar och Volvo ännu tydligare. Så att köpgruppen ser det som samma märke (även om marknadsfluffet hos Polestar hävdar annat).
XC40 BEV är ju på G. Ska tillverkas i samma fabrik som PS2. Så jag ser inte det som något märkligt att Volvo väljer att utnyttja de detaljer som tagits fram hos Polestar i Volvobilar.
https://www.flandersinvestmentandtrade. ... e-in-ghent
Håller för övrigt med att Volvos PHEV:s har alldeles för litet batteri.
Re: Polestar 2
Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Ingen som har noterat detta ENORMA genombrott?!?!
https://alltomelbil.se/volvos-forsta-el ... -rackvidd/
”Nyheten” kom ju för snart 2 månader sedan (1 april )
https://alltomelbil.se/volvos-forsta-el ... -rackvidd/
”Nyheten” kom ju för snart 2 månader sedan (1 april )
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Polestar 2
har provsuttit ja, men det var den 22 mars.Zalman3 skrev:Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Vad ger du för betyg då?HelectriC skrev:har provsuttit ja, men det var den 22 mars.Zalman3 skrev:Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
jag tycker PS2 verkar som en mycket kompetent bil och stolarna är Volvotypiskt mycket goda. Det jag störde mig lite på i den bil jag satt i med grå klädsel var att den inte kändes premium. Det ska tydligen vara nåt slags veganalternativ, men Tesla har fått till materialet betydligt bättre. Det i kombination med att ventilerade säten endast går att få till skinnstolar gör nog att jag väljer skinn om det blir ett köp. Skärmar och reglage kändes ombonat och modernt. Jag är verkligen spänd på PS2 när den väl kommer.Zalman3 skrev:Vad ger du för betyg då?HelectriC skrev:har provsuttit ja, men det var den 22 mars.Zalman3 skrev:Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
e-Mobility Podden har ett avsnitt med Polestars designchef Maximilian Missoni.
https://poddtoppen.se/podcast/144197416 ... mpromisser
https://poddtoppen.se/podcast/144197416 ... mpromisser
Re: Polestar 2
Jag har också provsuttit, skulle tippa på att stolarna är exakt samma som i XC40 men med annan klädsel. Inte samma klass som stolarna i 60/90-bilarna, speciellt när det gäller sidostöd och inställningsmöjligheter, men ändå väldigt bra stolar.HelectriC skrev:jag tycker PS2 verkar som en mycket kompetent bil och stolarna är Volvotypiskt mycket goda. Det jag störde mig lite på i den bil jag satt i med grå klädsel var att den inte kändes premium. Det ska tydligen vara nåt slags veganalternativ, men Tesla har fått till materialet betydligt bättre. Det i kombination med att ventilerade säten endast går att få till skinnstolar gör nog att jag väljer skinn om det blir ett köp. Skärmar och reglage kändes ombonat och modernt. Jag är verkligen spänd på PS2 när den väl kommer.Zalman3 skrev:Vad ger du för betyg då?HelectriC skrev:har provsuttit ja, men det var den 22 mars.Zalman3 skrev:Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Jag gillar förarmiljön som även den påminner väldigt mycket om XC40 men med större centerdisplay och några andra designval, infotainmentsystemet kändes rappt. Halvkombibakluckan är kanon och utrymmet kändes fullt tillräckligt. Frunken är inte så mycket att hänga i granen men den räcker till en laddkabel och lite annat krafs ungefär som i I-pace, dock något större. Är mycket spänd på att få provköra, när nu det kan tänkas bli av. Fick även en liten bok hemskickad idag som handlade om Polestar, lite kul.
Re: Polestar 2
Var igår och tittade på Polestar 2 som nu visas på Centralen i Stockholm. Jag tycker att bilen är snyggare i verkligheten än på bild men den väcker inget habegär hos mig Jag upplever förarplatsen som väldigt instängd pga av en stor mittkonsol och en stor skärm bakom ratten. Kontrasten mot Model 3 är mycket stor. Personligen föredrar jag Model 3:s luftiga och avskalade interiör. Det är svårt att säga när man sitter i en bil inne i en tågstation men det kändes som att sikten framåt var dålig. Tyvärr var det inte möjligt att undersöka hur man gör olika inställningar i bilen. Det enda som funkade på skärmen var navigation och ändra temperatur. Gränssnittet i Models 3:s skärm verkar dock vara överlägset Polestar. Teslas skärm ser mycket enklare och snyggare ut. Testade inte baksätet men det såg ut att vara högre än Model 3.
Model Y Long Range
Re: Polestar 2
Jag var och tittade på bilen i Göteborg förra fredagen och för mig fick jag väldigt mycket vill ha, mer än när jag provade tesla.
Nackdelen är att den inte går att köpa idag och när den väl kommer så finns de bara I dyr modell typ modell 3 LR.
Ja de finns både för och nackdelar man kan lista men de handlar väldigt mycket om känsla och förväntningar tillslut tror jag.
Några fördelar jag ser.
Bättre baksäte.
Elbaklucka
Stor baklucka dock är nog utrymmena liknande.
Mer traditionell bil.
Stort service nät (polestar folket sa att de kommer används Volvo verkstäder)
Takräcke som kan ha takbox (modell 3s är ju böjda )
Bättre drag vikt.
Ja man kan nog sammanfatta de som mer praktisk bil även om de verkligen inte är den traditionella Svensson V70.
Dessutom lär Polestar 2 vara betydligt mer unik, modell 3 ser ut att bli en dussin bil i Sverige
Och ja tesla har sitt laddnätverk som kommer vara saknat, däremot dess 0—100 siffra är inget som berör mig, tänker mest att de nog drar upp försäkrings kostnaden.
Nackdelen är att den inte går att köpa idag och när den väl kommer så finns de bara I dyr modell typ modell 3 LR.
Ja de finns både för och nackdelar man kan lista men de handlar väldigt mycket om känsla och förväntningar tillslut tror jag.
Några fördelar jag ser.
Bättre baksäte.
Elbaklucka
Stor baklucka dock är nog utrymmena liknande.
Mer traditionell bil.
Stort service nät (polestar folket sa att de kommer används Volvo verkstäder)
Takräcke som kan ha takbox (modell 3s är ju böjda )
Bättre drag vikt.
Ja man kan nog sammanfatta de som mer praktisk bil även om de verkligen inte är den traditionella Svensson V70.
Dessutom lär Polestar 2 vara betydligt mer unik, modell 3 ser ut att bli en dussin bil i Sverige
Och ja tesla har sitt laddnätverk som kommer vara saknat, däremot dess 0—100 siffra är inget som berör mig, tänker mest att de nog drar upp försäkrings kostnaden.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
Geni87 skrev:Jag har också provsuttit, skulle tippa på att stolarna är exakt samma som i XC40 men med annan klädsel. Inte samma klass som stolarna i 60/90-bilarna, speciellt när det gäller sidostöd och inställningsmöjligheter, men ändå väldigt bra stolar.HelectriC skrev:jag tycker PS2 verkar som en mycket kompetent bil och stolarna är Volvotypiskt mycket goda. Det jag störde mig lite på i den bil jag satt i med grå klädsel var att den inte kändes premium. Det ska tydligen vara nåt slags veganalternativ, men Tesla har fått till materialet betydligt bättre. Det i kombination med att ventilerade säten endast går att få till skinnstolar gör nog att jag väljer skinn om det blir ett köp. Skärmar och reglage kändes ombonat och modernt. Jag är verkligen spänd på PS2 när den väl kommer.Zalman3 skrev:Vad ger du för betyg då?HelectriC skrev:har provsuttit ja, men det var den 22 mars.Zalman3 skrev:Någon här på forumet som provsuttit Polestar 2?
ELBILEN POLESTAR 2 PÅ TURNÉ – OCH EN TITT I ”FRUNKEN”
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar ... i-frunken/
Jag gillar förarmiljön som även den påminner väldigt mycket om XC40 men med större centerdisplay och några andra designval, infotainmentsystemet kändes rappt. Halvkombibakluckan är kanon och utrymmet kändes fullt tillräckligt. Frunken är inte så mycket att hänga i granen men den räcker till en laddkabel och lite annat krafs ungefär som i I-pace, dock något större. Är mycket spänd på att få provköra, när nu det kan tänkas bli av. Fick även en liten bok hemskickad idag som handlade om Polestar, lite kul.
Fick den där boken idag. Floskelparty. Sa ingenting. Mer intetsägande än de där gratistidningarna man brukar läsa på flyget. Typ om nån finsk dirigent eller en ungersk harpaspelare.
Re: Polestar 2
Bättre dragvikt säger du, vad är dragvikten för Polestar 2?.chaffis75 skrev:Jag var och tittade på bilen i Göteborg förra fredagen och för mig fick jag väldigt mycket vill ha, mer än när jag provade tesla.
Nackdelen är att den inte går att köpa idag och när den väl kommer så finns de bara I dyr modell typ modell 3 LR.
Ja de finns både för och nackdelar man kan lista men de handlar väldigt mycket om känsla och förväntningar tillslut tror jag.
Några fördelar jag ser.
Bättre baksäte.
Elbaklucka
Stor baklucka dock är nog utrymmena liknande.
Mer traditionell bil.
Stort service nät (polestar folket sa att de kommer används Volvo verkstäder)
Takräcke som kan ha takbox (modell 3s är ju böjda )
Bättre drag vikt.
Ja man kan nog sammanfatta de som mer praktisk bil även om de verkligen inte är den traditionella Svensson V70.
Dessutom lär Polestar 2 vara betydligt mer unik, modell 3 ser ut att bli en dussin bil i Sverige
Och ja tesla har sitt laddnätverk som kommer vara saknat, däremot dess 0—100 siffra är inget som berör mig, tänker mest att de nog drar upp försäkrings kostnaden.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Ingen fantastisk skillnad men 1400 kg ska den få dra.Zalman3 skrev:Bättre dragvikt säger du, vad är dragvikten för Polestar 2?.chaffis75 skrev:Jag var och tittade på bilen i Göteborg förra fredagen och för mig fick jag väldigt mycket vill ha, mer än när jag provade tesla.
Nackdelen är att den inte går att köpa idag och när den väl kommer så finns de bara I dyr modell typ modell 3 LR.
Ja de finns både för och nackdelar man kan lista men de handlar väldigt mycket om känsla och förväntningar tillslut tror jag.
Några fördelar jag ser.
Bättre baksäte.
Elbaklucka
Stor baklucka dock är nog utrymmena liknande.
Mer traditionell bil.
Stort service nät (polestar folket sa att de kommer används Volvo verkstäder)
Takräcke som kan ha takbox (modell 3s är ju böjda )
Bättre drag vikt.
Ja man kan nog sammanfatta de som mer praktisk bil även om de verkligen inte är den traditionella Svensson V70.
Dessutom lär Polestar 2 vara betydligt mer unik, modell 3 ser ut att bli en dussin bil i Sverige
Och ja tesla har sitt laddnätverk som kommer vara saknat, däremot dess 0—100 siffra är inget som berör mig, tänker mest att de nog drar upp försäkrings kostnaden.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
"Ingen fantastisk skillnad men 1400 kg ska den få dra."
Eftersom Polestar 2 kommer i en 40.000euro version
så innehar den rekordet just nu med högsta dragvikt för elbilar
i den prisklassen.
Kan dock tänka mig att Skoda Vision kommer att slå det när den kommer nästa år.
Eftersom Polestar 2 kommer i en 40.000euro version
så innehar den rekordet just nu med högsta dragvikt för elbilar
i den prisklassen.
Kan dock tänka mig att Skoda Vision kommer att slå det när den kommer nästa år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension