Den jag använder gör det.
Man får ju vara bra dum i huvet om man vänder sig till en återförsäljare som tidigare har misslyckats.
Well, hur ska man annars kräva sin rätt?
Var tvungen att byta EGR på min V60. Efter det började den dra massa olja. Klagade. De hittade inget. Jag var inte så sugen på att betala någon annan massvis med pengar för att undersöka...
Blir bra med tre års fri service på PS2. Räcker med dyr service på hustruns 1-serie och M2:an som ibland kommer ur garaget. Har någon läst om det är milbegränsning på den fria servicen?
Blir bra med tre års fri service på PS2. Räcker med dyr service på hustruns 1-serie och M2:an som ibland kommer ur garaget. Har någon läst om det är milbegränsning på den fria servicen?
Det är ju oljan som sätter milbegränsningen 3000 mil mellan servicarna så rimligtvis borde det ju inte finnas någon på en PS2.
Blir bra med tre års fri service på PS2. Räcker med dyr service på hustruns 1-serie och M2:an som ibland kommer ur garaget. Har någon läst om det är milbegränsning på den fria servicen?
Det är ju oljan som sätter milbegränsningen 3000 mil mellan servicarna så rimligtvis borde det ju inte finnas någon på en PS2.
Hur förklarar dom det? Fossilmotorer kör man ju 3000mil. Det är inte bra och jag byter personligen oftare.
Étron har också krav på årlig service AFAIK. Även Zoe, Leaf etc(?).
Tror nog det tom gäller samtliga elbilar från avgasbilstillverkare?
De måste ju roffa in stålarna nånstans, och de motiverar det med alla möjliga och omöjliga "kontroller".
När jag fick serviceförslag på Volvon senaste ville de ha 500 bara för att rengöra framför kameran, så fantasi saknar de inte...
Hur förklarar dom det? Fossilmotorer kör man ju 3000mil. Det är inte bra och jag byter personligen oftare.
Étron har också krav på årlig service AFAIK. Även Zoe, Leaf etc(?).
Tror nog det tom gäller samtliga elbilar från avgasbilstillverkare?
De måste ju roffa in stålarna nånstans, och de motiverar det med alla möjliga och omöjliga "kontroller".
När jag fick serviceförslag på Volvon senaste ville de ha 500 bara för att rengöra framför kameran...
Det är väl timkostnad...
Naturligtvis måste dom finansiera sitt verkstadsnät om kunderna vill ha det när bilen går sönder. Klart man skulle kunna baka in en schablon i nypriset men då är det ju bättre att man får lite underhåll för pengarna.
Hur förklarar dom det? Fossilmotorer kör man ju 3000mil. Det är inte bra och jag byter personligen oftare.
Étron har också krav på årlig service AFAIK. Även Zoe, Leaf etc(?).
Tror nog det tom gäller samtliga elbilar från avgasbilstillverkare?
De måste ju roffa in stålarna nånstans, och de motiverar det med alla möjliga och omöjliga "kontroller".
När jag fick serviceförslag på Volvon senaste ville de ha 500 bara för att rengöra framför kameran...
Det är väl timkostnad...
Naturligtvis måste dom finansiera sitt verkstadsnät om kunderna vill ha det när bilen går sönder. Klart man skulle kunna baka in en schablon i nypriset men då är det ju bättre att man får lite underhåll för pengarna.
Hittade förslaget i mailen. Gott om filter...
Ta bort olja/olje&bränslefilter så har du nog ungefär vad det kommer stå på en PS2 vid service. + kanske lite nytt de hittat på...
Översta 7 raderna blir det väl. 2400.
Vad kostar teslaverkstan i timmen om man trots allt vill ha hjälv med underhållet Musk tycker ägaren ska göra?
Mja, 9 kan vi väl säga åtminstone. Men det finns säkert en hel del filter även på en PS2...
Av dom där 9 raderna är det endast 1 som faktiskt gör nån nytta(kupefilter).
Sådant som Tesla förslår skulle rimligen tillkomma på Volvon. https://www.tesla.com/sv_SE/support/car-maintenance
Översta 7 raderna blir det väl. 2400.
Vad kostar teslaverkstan i timmen om man trots allt vill ha hjälv med underhållet Musk tycker ägaren ska göra?
Mja, 9 kan vi väl säga åtminstone. Men det finns säkert en hel del filter även på en PS2...
Av dom där 9 raderna är det endast 1 som faktiskt gör nån nytta(kupefilter).
Sådant som Tesla förslår skulle rimligen tillkomma på Volvon. https://www.tesla.com/sv_SE/support/car-maintenance
Slitage / drivlinekontroll är ju riktiga servicepunkter? Om nu tesla vill att man ska balansera hjulen..
Översta 7 raderna blir det väl. 2400.
Vad kostar teslaverkstan i timmen om man trots allt vill ha hjälv med underhållet Musk tycker ägaren ska göra?
Mja, 9 kan vi väl säga åtminstone. Men det finns säkert en hel del filter även på en PS2...
Av dom där 9 raderna är det endast 1 som faktiskt gör nån nytta(kupefilter).
Sådant som Tesla förslår skulle rimligen tillkomma på Volvon. https://www.tesla.com/sv_SE/support/car-maintenance
Slitage / drivlinekontroll är ju riktiga servicepunkter? Om nu tesla vill att man ska balansera hjulen..
Det är kontroller, inte åtgärder. Rotera hjulen är däremot en faktiskt åtgärd.
Om jag ska betala för ngt så vill jag att det är en åtgärd.
Kontroll får man på besiktningen...
Dom kollar just så att drivlina, bromsar etc inte är för slitna.
Dom kollar att drivlina, bromsar etc. inte är trafikfarliga.
Många besiktningsstationer gör konditionstest också. Kan vara ett alternativ om man förväntas kontrollera själv.
Håller med att kontroll skall innebära åtgärd också. Självklart skall ägaren få välja att åtgärda saker som kan vara kostsamma om något oväntat fel upptäcks. Men jag tycker att rengöring av bromsar mm byta olja skall servicen göra.
När teslabjörn lät en firma göra servicen hittade de något som kan orsaka problem (rost) och också lösa delar som de satte fast.(De tog även bort bromsarna rengjorde dem och fettade in dem), det är sådana saker man vill att de gör på en service. Inte att de bara går runt och sparkar på däcken utan att faktiskt arbete utförs.(då menas att de fixar utan att reparera)
Hur förklarar dom det? Fossilmotorer kör man ju 3000mil. Det är inte bra och jag byter personligen oftare.
Étron har också krav på årlig service AFAIK. Även Zoe, Leaf etc(?).
Tror nog det tom gäller samtliga elbilar från avgasbilstillverkare?
De måste ju roffa in stålarna nånstans, och de motiverar det med alla möjliga och omöjliga "kontroller".
När jag fick serviceförslag på Volvon senaste ville de ha 500 bara för att rengöra framför kameran, så fantasi saknar de inte...
För en gång skull har du fel
E-tron har krav på service vartannat år / 3000 mil. Kallas inspektion nu mera.
Skriver inte detta för att knäppa dig på näsan. Mest för att inte någon ska få fel information.
God Jul
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning