Frågar här för ni har säkert mer koll än mig. Finns det några rykten om någon uppdateringen av Polestar 2 med större batteri, stora effektivitetsförbättringar, mycket snabbare laddhastighet eller liknande? Tänker på något som skulle kunna uppdateras nästa år eller liknande.
Ja men den tycker jag inte gör tillräckligt, lär krävas hårdvaruförändringar för att göra större hopp.
Tror inte vi skall förvänta oss så mycket mer gällande effektivitet, om något år kan säkert ett uppdaterat batteripack med högre energidensitet komma. Detta är ju en bil på en "gammal" arkitektur.
Tror inte vi skall förvänta oss så mycket mer gällande effektivitet, om något år kan säkert ett uppdaterat batteripack med högre energidensitet komma. Detta är ju en bil på en "gammal" arkitektur.
Ja, det jag är ute efter är väl egentligen A till B med färre och kortare laddstopp så det kan ju lösas på många sätt. Tycker Polestar 2 är väldigt intressant men vissa resor blir rätt tradiga som det ser ut nu enligt ABRP, så hoppas väl på förändringar som gör att jag kan slänga in den bland nästa bytes alternativ.
En annan fråga, någon som testat genomlastningsluckan med snowboards? När jag varit där så tycker jag den ser rätt liten ut, skulle vilja kunna få in en snowboard och 3 par skidor men väldigt osäker på om det får plats.
En polestar 2 long range awd som tar 60 mil WLTP skulle vara väldigt intressant för mig. I dagsläget har jag samma problem, vissa resor blir lite tråkiga med laddstopp enligt ABRP men det börjar ju se klart bättre ut numera med de bilar som kommer.
Jo, klart kul att även Polestar anammat detta konceptet!
Två snabba +/- så här långt:
Klart billigare än Tesla som skall ha ca. det dubbla för sin acc.boost (19,2 k). Tycker 10 k är ett mycket rimligare pris.
Inte så imponerande prestanda: "Du får tillgång till mer effekt vid acceleration i spannet 70–130 km/h, och accelerationen från 0 till 100 km/h minskas till 4,4 sekunder."
Tror man ska vänta med att fälla domen innan man testat. Redan innan boost, så var det folk som fick den att köra 4.2 sek, så det lär ju gå under 4 nu. 70-130 tycker jag är betydligt mer intressant dock!
Jo, men då skall man komma ihåg att även Tesla M3 LR, LR Acc Boost och Performance, också presterar lite bättre än deras officiella siffror.
Men självklart så får vi vänta med verkliga jämförelser, tills att den är ute i verkligheten.
Tycker det var en schysst och bra mycket bättre pris än för Teslas uppgradering iaf.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Jag kan inte heller köpa trots att jag har en finansiell leasing, men det ser ju inte P* skillnad på. Dock säger de att de jobbar på lösningar för att kunna söka till leasingkunder
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
De följer Teslas fotspår! Grymt!
Vill nog ändå påstå att BMW var först i segmentet.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
De följer Teslas fotspår! Grymt!
Vill nog ändå påstå att BMW var först i segmentet.
Jo jag köpte fabrikstrim till min 330d redan 2014.
Grejen som vsr en kopia av Tesla vsr väl att det görs OTA?
Det kan säkert stämma.
Jag vill minnas att det var snack om effektökning via "OTA" hos Volvo redan på slutet av 90-talet men det kanske är först nu som de verkligen gjort slag i saken? Tanken var då att man skulle kunna betala för att få högre effekt under en period vid behov. Jag förmodar att den här Boosten som nu kommer till Polestar även kommer till Volvo.
Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.
Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.
Märkligt, vad är det för lösning? Jag har kortet till min trea i plånboken men har aldrig använt det. Tyckte det gick långsamt med upplåsningen ibland men det har alltid gått till slut.
Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.
Märkligt, vad är det för lösning? Jag har kortet till min trea i plånboken men har aldrig använt det. Tyckte det gick långsamt med upplåsningen ibland men det har alltid gått till slut.
Är i telefonen. Har funkat oksih, fått starta om appen lite då oxh då och den kan ganska ofta ta några sekunder på sig att känna av att man har nyckeln.
Som supporten sa när jag ringde om hjälp "funktionen är beta, vi rekommenderar att man har fysisk nyckel med sig". Ja tack för info, på villet sätt gör det min situation bättre när jag inte kan starta bilen? Vad är vitsen med funktionen om jag ändå ska ha en fysisk nyckel med mig. Det har gått ganska länge som ni släppte funtionen, hur länge ska den vara beta egentligen?
Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.
Märkligt, vad är det för lösning? Jag har kortet till min trea i plånboken men har aldrig använt det. Tyckte det gick långsamt med upplåsningen ibland men det har alltid gått till slut.
Är i telefonen. Har funkat oksih, fått starta om appen lite då oxh då och den kan ganska ofta ta några sekunder på sig att känna av att man har nyckeln.
Som supporten sa när jag ringde om hjälp "funktionen är beta, vi rekommenderar att man har fysisk nyckel med sig". Ja tack för info, på villet sätt gör det min situation bättre när jag inte kan starta bilen? Vad är vitsen med funktionen om jag ändå ska ha en fysisk nyckel med mig. Det har gått ganska länge som ni släppte funtionen, hur länge ska den vara beta egentligen?
Har full förståelse för det. Missen som Polestar gjort här inte att det är i beta, men att de inte sett till att ha en smidig backuplösning när det blir problem med telefonen. En vanlig stor fysisk trådlös nyckel är ingen smidig backuplösning. Den är för stor och klumpig för det syftet. Har full förståelse för att du inte vill släpa runt på den.
Vad som helst kan hända med telefonen, inklusive att batteriet tar slut. Jag har därför alltid med mig en reservlösning i form av ett NFC-kort i plånboken. Tar inte mer plats än ett vanligt kreditkort eller körkort (och körkort måste man ändå ha med sig). Polestar borde se till att ha en liknande smidig backuplösning.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Har full förståelse för det. Missen som Polestar gjort här inte att det är i beta, men att de inte sett till att ha en smidig backuplösning när det blir problem med telefonen. En vanlig stor fysisk trådlös nyckel är ingen smidig backuplösning. Den är för stor och klumpig för det syftet. Har full förståelse för att du inte vill släpa runt på den.
Vad som helst kan hända med telefonen, inklusive att batteriet tar slut. Jag har därför alltid med mig en reservlösning i form av ett NFC-kort i plånboken. Tar inte mer plats än ett vanligt kreditkort eller körkort (och körkort måste man ändå ha med sig). Polestar borde se till att ha en liknande smidig backuplösning.
Missen Polestar gjort är att inte utveckla en vettig, fungerande app. Det känns som de är 5-10 år efter Mercedes app i både funktion och design.
För min del är digital nyckel en gimmick, jag testade det kort period men efter att ha behövt starta om appen vid två olika tillfällen slängde jag ut den.
Vad är vitsen att ha en app-nyckel om man ändå måste ha med backupen? Min nyckel är ungefär lika stor som Model X fob och jag lägger den i fickan samtidigt som korthållaren på morgonen när jag åker hemifrån och tar ur den ur fickan när jag kommer hem.
Vad är vitsen att ha en app-nyckel om man ändå måste ha med backupen?
Normalt fungerar BT-funktionen i telefonappen utmärkt med min Tesla, och då behöver man självklart (normalt) ingen backup. Så smidigt att aldrig behöva ta upp varken nyckel, telefon eller kort ifrån fickan. Bilen låser upp sig, och låser sig, helt automagiskt. Grymt bekvämt!
Men en gång för ca 1 år sedan så hade batteriet på mobilen dött märkte jag först när jag kom till på parkeringen, när jag en sen novemberkväll skulle åka hem ifrån en kvällslabb på Universitet (ellära och mätteknik). Var väldigt trött och grymt blåsigt kallt ute, och telefonen var verkligen stendöd. Då var det enormt smidigt att kunna ta upp kortet (som jag förvarar i samma lilla minimala korthållare som körkortet) och ta mig in i bilen för att kunna köra hem utan problem. Dessutom kunde jag börja ladda mobilen så fort jag kommit in och satt mig i bilen.
Det är lite som villaförsäkring och brandsläckare till huset; förhoppningsvis behöver man aldrig använda de, men har man otur och behov för det någon gång så är det djävligt skönt att de är på plats.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik