Frun var lite åt det hållet när vi körde Outlander PHEV. Satt och frös i bilen för att kunna köra så långt på el som möjligt. Jag orkade inte det själv. Hon är också orsaken till att vi behöll Zoe'n, hon vägrar köra bensin/dieselbil. Dock ingen nörd som jag när det gäller det tekniska.Bjelke skrev:När man måste använda isskrapa på INSIDAN av vindrutan då snackar vi
hardcore (fy faen va ovärt det var asså)
Men för att återgå till ämnet. Polestar 2 har mycket som är rätt, förutom allt elbilsmässigt som trefasladdning, snabbladdning, räckvidd så verkar man ha satsat mycket på UI delen. De verkar ha förstått att det inte duger med något som ser ut som en gammal Nokia telefon designmässigt. Det tror jag är ett måste om man ska kunna konkurrera med Tesla globalt. Det är en sak att sälja bilar i Sverige, en sak i USA, Kina osv. Se på Teslas nuvarande konkurrenter. När svenska journalister åkte söderut och testade e-Tron kom det superlativ på superlativ, den dolde vikten mycket bättre än Tesla, roligare att köra, byggkvaliteten förstås överlägsen osv. Men det verkar inte som att marknaden håller med. Frågan är om den gör det med Polestar 2. För svensk del måste man fixa snabbladdningsnätverket och göra det nu. Inte om tre år. Samma gäller nog globalt. Helheten måste fungera, nätverket, betalsystem, kostnad..