Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt. Kanske är weave tech, iallafall fruktansvärt hemskt. Men om dom nu har nappaläder så fattar jag inte varför dom inte har det i sina demombilar.
Börjat bli lite trött på detta vegan fokus, men det ör jag. Kan man inte kalla det för vad det är.
Från polestar sida.
Nej, det är inte konstläder. WeaveTech är ett helveganskt material som inte låtsas vara något det inte är. Det är ett lätt, hållbart textilmaterial som ger interiören en enkel, modern elegans. Välj mellan färgerna Slate och Charcoal.
Hade den ventilerade säten? Om nej så var det WeaveTech då det bara finns 3 val och det enda lädret är ventilerat nappaläder.
Skulle gissa på att de kör läderfritt i de flesta demobilarna för att trycka på det miljövänliga. Just nu håller de dessutom på att byta färg på lädret (finns bara ett val) och inte fått in de nya bilarna så de vill nog inte visa upp den gamla färgen.
Inredningen är en av PS2:ans nackdelar. Att ta 50 papp för skinnklädsel är ju barockt. De andra alternativen ser lite tråkiga ut på bild åtminstone. Plus att sätena ser ut att vara lite dåligt stoppade.
Tycker tvärtom att inredningen är en av fördelarna med PS2, visst är 50 papp för skinn mycket men man får även ventilerade säten och skinn på andra ställen i bilen som armstöd, i dörrarna osv så det är inte helt galet tycker jag.
Man kan ju lämna in och klä om dem, kostar typ 20-30000
Fast då får man inte ventilerat eller klarar en sadelmakare att få till det?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Laddade fullt idag, 100% visade 390km
Är det 64kWh den räknar med är det då 164wh/km som är ”rated ” på SRSM. Jag som kör som en tok ligger nu på 175. Stämmer rätt bra då
Fast då får man inte ventilerat eller klarar en sadelmakare att få till det?
I Nederländerna så säljer de det vis tredjepart direkt hos Polestar. Var med en vän som bor där och kikade på en och då sa säljaren att de erbjöd en omklädnad via en annan firma för runt 2k EUR. Holländare är rätt snåla så är nog så att de inte går på lädret annars.
Fast då får man inte ventilerat eller klarar en sadelmakare att få till det?
I Nederländerna så säljer de det vis tredjepart direkt hos Polestar. Var med en vän som bor där och kikade på en och då sa säljaren att de erbjöd en omklädnad via en annan firma för runt 2k EUR. Holländare är rätt snåla så är nog så att de inte går på lädret annars.
Hängde inte helt med? Dom säljer ventilationen via tredje part?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hängde inte helt med? Dom säljer ventilationen via tredje part?
Nej, det är vanligt läder. Ville mest säga att det verkar finnas en marknad för läderställ uran ventilationen.
Ok! Har oxå sett både svart och sandalfärgat från NL, såg riktigt bra ut för 20.000. Jag hade dock saknat ventilationen. Borde gå att köpa delarna och bara lägga till en liten ful-knapp som slår av på.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt. Kanske är weave tech, iallafall fruktansvärt hemskt. Men om dom nu har nappaläder så fattar jag inte varför dom inte har det i sina demombilar.
Börjat bli lite trött på detta vegan fokus, men det ör jag. Kan man inte kalla det för vad det är.
Från polestar sida.
Nej, det är inte konstläder. WeaveTech är ett helveganskt material som inte låtsas vara något det inte är. Det är ett lätt, hållbart textilmaterial som ger interiören en enkel, modern elegans. Välj mellan färgerna Slate och Charcoal.
Hade den ventilerade säten? Om nej så var det WeaveTech då det bara finns 3 val och det enda lädret är ventilerat nappaläder.
Skulle gissa på att de kör läderfritt i de flesta demobilarna för att trycka på det miljövänliga. Just nu håller de dessutom på att byta färg på lädret (finns bara ett val) och inte fått in de nya bilarna så de vill nog inte visa upp den gamla färgen.
Inget ventilerat, utan plast. Jag skulle alla dagar i veckan välja tyg, betalde t.o.m. extra för att få det i min IX.
Laddade fullt idag, 100% visade 390km
Är det 64kWh den räknar med är det då 164wh/km som är ”rated ” på SRSM. Jag som kör som en tok ligger nu på 175. Stämmer rätt bra då
Laddade fullt idag, 100% visade 390km
Är det 64kWh den räknar med är det då 164wh/km som är ”rated ” på SRSM. Jag som kör som en tok ligger nu på 175. Stämmer rätt bra då
Lite kul då jag ligger på 340 med 95 kWh batteri och snittar 270 på senaste 1200 milen med min E-tron. En P2 eller snarare P3 med 100 kWh batteri vore något.
Inget ventilerat, utan plast. Jag skulle alla dagar i veckan välja tyg, betalde t.o.m. extra för att få det i min IX.
Ja det hade inte skadat att ha fler val, själv gillar jag inte det tyget som finns för PS2 utan vill ha någon typ fejkmocka eller ullblandningen som finns i XC40 i så fall. Men nu när det fanns ventilerat läder så klagar jag inte.
Inget ventilerat, utan plast. Jag skulle alla dagar i veckan välja tyg, betalde t.o.m. extra för att få det i min IX.
Ja det hade inte skadat att ha fler val, själv gillar jag inte det tyget som finns för PS2 utan vill ha någon typ fejkmocka eller ullblandningen som finns i XC40 i så fall. Men nu när det fanns ventilerat läder så klagar jag inte.
Håller med, då finns det ett alternativ. Och tycker också om tygklädseln i xc40 men gillar skarpt delskinn med alcantara.
Körde en sträcka förra helgen tur och retur landsväg på ca 10 mil. Förbrukningen låg då enligt bilens logg på under 1,4kwh/m. Har haft väldigt låg förbrukning nu under sommaren.
Körde en sträcka förra helgen tur och retur landsväg på ca 10 mil. Förbrukningen låg då enligt bilens logg på under 1,4kwh/m. Har haft väldigt låg förbrukning nu under sommaren.
Berätta gärna vad du har för bil (SM/DM) och vilka fälgar och däck som sitter på bilen. Jag blir lite nyfiken då jag skulle behöva bli bogserad för att komma ner i den förbrukningen med min Launch Edition med 20" Conti SC6 . Landsväg (90-110 km/h) betyder för mig ungefär 22 kWh/100km (sommartid).
Ja nu var ju landsväg max 80 km/h denna resa. Kollade inte snitthastigheten men den var inte hög. Igenom stan först osv. Bilen är en LRSM, pilot och pluspaket med 19 tums standard däck. 2022 års modell. Alla uppdateringar. Vet ej lufttryck, inte fyllt på sen vi fick bilen. One pedal drive av, brukar rulla en del och det blir smidigast när farthållaren slår av. Det skrivs i många forum att färddatorn inte stämmer men den visar en snittförbrukning på 1,7 kwh nu på 500 mil. Förbrukningen har sjunkit sen vi fick bilen i maj månad. Om det är bara temperatur eller uppdatering av programvara eller en kombo får vi väl se framöver.
Ja nu var ju landsväg max 80 km/h denna resa. Kollade inte snitthastigheten men den var inte hög. Igenom stan först osv. Bilen är en LRSM, pilot och pluspaket med 19 tums standard däck. 2022 års modell. Alla uppdateringar. Vet ej lufttryck, inte fyllt på sen vi fick bilen. One pedal drive av, brukar rulla en del och det blir smidigast när farthållaren slår av. Det skrivs i många forum att färddatorn inte stämmer men den visar en snittförbrukning på 1,7 kwh nu på 500 mil. Förbrukningen har sjunkit sen vi fick bilen i maj månad. Om det är bara temperatur eller uppdatering av programvara eller en kombo får vi väl se framöver.
Det är helt klart sommaren som fått förbrukningen sjunka. Jag har kört min i ett år nu och så här på sommaren är P2 hyfsat snål, även om min DM är lite extra törstig. Som lägst har jag kört den på 1,6 kWh/mil vid låg snitthastighet, mitt snitt under sommarens 500 mil blev 2,0 kWh/mil. Nu när hösten kommer så går förbrukningen upp, den tycker om att värma batteriet ganska flitigt, jag som inte har VP drabbas lite extra.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
TA är intressant här, verkar dra mindre än min 3P med ungefär samma farter på motorvägen. Känns fel på nåt vis
Kraftig medvind? Jag körde 2*12 mil E4 igår. 100-120 km/h = 23kWh/100km enligt min TA. Temperaturen var 19C på utresan och 16C hem. Är det värmen i södra Sverige som påverkar?
Jag byter däck nästa vecka. Ska bli intressant att se om det gör skillnad.
TA är intressant här, verkar dra mindre än min 3P med ungefär samma farter på motorvägen. Känns fel på nåt vis
Det är nog inte orimligt att en 2wd Polestar 2 ligger på ungeför samma eller något lägre förbrukning som en M3P?
När jag jämfört min PS2 DMLR med mina föräldrars M3LR verkar det skilja ungefär 200 Wh/km i varmt väder (jag har ingen VP) i laglig landsvägsfart. En M3P drar väl lite mer än en M3LR och En PS2 SMSR drar en del mindre än en PS2 DMLR.