Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Struntprat faktiskt.. det är bara hur man själv gillar det.
Jag har provkört Model 3 och Model S. Ingen av dem tilltalar mig. Kändes inte alls modernt i mina ögon, speciellt M3 är så avskalad och det för mig känna snålt och trist. Model S var lite bättre men där föll sätena mig inte i smaken även om jag var ganska imponerad av bilen i sig. Jag har full förståelse för att det finns många som gillar det.

Men att börja snacka om skymd sikt pga instrumentklustret... näää.. inte om man är under typ 150cn eller nått.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Polestar 2

Inlägg av nek0 »

martinot skrev:
nek0 skrev:
På vilket sätt är skärmen bakom ratten i vägen för fri sikt?
Det är en annan bil. Här går inte fönstret lika långt ner som på M3. På en M3 så hade det sabbat vyn.
Ok, här har du Tesla model 3 och jag tycker inte att skärmen döljer sikten.
ipad.jpg
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Polestar 2

Inlägg av Dexter »

martinot skrev:
nek0 skrev:
På vilket sätt är skärmen bakom ratten i vägen för fri sikt?
Det är en annan bil. Här går inte fönstret lika långt ner som på M3. På en M3 så hade det sabbat vyn.
Jag tror inte att ni kommer överens men det är personlig smak instrumentpanel eller inte.
Jag själv är också van vid instrumentpanel.
Men börjar man tänka efter lite så skymmer faktiskt rattens ovansida alltid instrumentpanelen lite grann sett från ovan ratten i vissa vinklar.(men den är ju ställbar givetvis).
Jag saknar inte instrumentpanel egentligen utan HUD display hade varit bra som på P2:an.
Det första som märks mest vid provkörning av en TM3 är nog den skarpt sluttande huven.
Man ser vägen fantastiskt bra framför bilen en instrumentpanel hade inte skymt den sikten ändå.
Bakåt sikten inget att hurra för som på de flesta bilar idag.
Jag hade gärna haft en TM3 och en P2 men det blir lite dyrt.
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Polestar 2

Inlägg av Bruno »

Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Edward123
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 jan 2020 10:05

Re: Polestar 2

Inlägg av Edward123 »

Bristen på riktig instrumentpanel var en stor anledning till att M3 gick bort för min del, vill inte sitta och titta åt sidan. Men vi är alla olika.

Hur ser det ut för er andra, har ni alla fått senaste OTA-uppdateringen? Jag har inte fått den än och funderar på om det beror på att jag eventuellt inte fått den förra (det ser ut som att jag fått den men Polestar ringde mig och sa att nerladdningen hade misslyckats).
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Polestar 2

Inlägg av wannabee »

joel80 skrev:
Struntprat faktiskt.. det är bara hur man själv gillar det.
Jag har provkört Model 3 och Model S. Ingen av dem tilltalar mig. Kändes inte alls modernt i mina ögon, speciellt M3 är så avskalad och det för mig känna snålt och trist. Model S var lite bättre men där föll sätena mig inte i smaken även om jag var ganska imponerad av bilen i sig. Jag har full förståelse för att det finns många som gillar det.

Men att börja snacka om skymd sikt pga instrumentklustret... näää.. inte om man är under typ 150cn eller nått.
Jag lutar åt samma åsikt som Munro (som jag tolkar honom) att det är på väg åt det håll som Tesla model 3 är, men för att folk som kört vanliga bilar ska känna igen sig så har man gjort som i tex Polestar. Han gillar Tesla bättre
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

Zalman3 skrev:
Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.

Varför skulle de få pengar för att WLTP inte stämmer överens med deras verklighet?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

MWall skrev:
Zalman3 skrev:
Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.

Varför skulle de få pengar för att WLTP inte stämmer överens med deras verklighet?


Lovar man.
Då hade reklamen för den helelektriska bilen basunerat ut att det gick att ”köra från Oslo till Hemsedal och hem igen med god marginal”, det vill säga en sträcka på drygt 40 mil.
Men det stämmer inte, konstaterar NAF.
Riskerar man att bli stämd när det inte är sant.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Polestar 2

Inlägg av backe »

wannabee skrev:
joel80 skrev:
Struntprat faktiskt.. det är bara hur man själv gillar det.
Jag har provkört Model 3 och Model S. Ingen av dem tilltalar mig. Kändes inte alls modernt i mina ögon, speciellt M3 är så avskalad och det för mig känna snålt och trist. Model S var lite bättre men där föll sätena mig inte i smaken även om jag var ganska imponerad av bilen i sig. Jag har full förståelse för att det finns många som gillar det.

Men att börja snacka om skymd sikt pga instrumentklustret... näää.. inte om man är under typ 150cn eller nått.
Jag lutar åt samma åsikt som Munro (som jag tolkar honom) att det är på väg åt det håll som Tesla model 3 är, men för att folk som kört vanliga bilar ska känna igen sig så har man gjort som i tex Polestar. Han gillar Tesla bättre
Varför skulle det gå åt det hållet?

I alla tider har folk velat ha olika bilar beroende på vad man har för smak och preferenser, varför ska det upphöra nu för att man börjar köra elbil?
Jag ser inte att jag kommer vilja köra runt utan instrumentkluster eller HUD, så att om någon säljer en bil som i övrigt uppfyller det jag vill ha så köper jag hellre den med instrumentkluster och HUD och tror många andra tänker lika.

Vad Munro tycker har ingen påverkan på mina bilval.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

chaffis75 skrev:
martinot skrev:
chaffis75 skrev:
Dexter skrev:
First Impressions Polestar 2 hos Sandy Monroe har kommit ut idag.
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s :)
Jo jag kollade den. Känns som vill ha de på sitt sätt.. Tex tycker han de är gammaldags att ha instrumentkluster framför sig och de är bättre som i modell 3. Min fråga är varför är de bättre som i modell 3? Jag säger inte de är dåligt i modell 3 men skärmen men varför skulle de vara bättre än ett instrument kluster framför sig.
Jag tycker han är otroligt tesla bias men visst säger han en del vettiga saker också.
Njae. Jag håller tvärt emot dig med Munro helt här.

Jag skulle kunna tänka mig en HUD som komplement (om det inte var för dyrt), men saknar verkligen inte instrumentklustret framför ratten, och vill inte alls ha de (även om det var kostnadsfritt). Tycker det är bättre att ha fri sikt ut genom vindrutan, än att det sticker upp något framför ratten som är i vägen för sikten.

Sedan är detta inte en fråga om att försvara Tesla. Tesla har tagit bort detta ifrån M3 tror jag främst av kostnadsskäl, men jag tycker personligen att det är bättre utan. På Teslas andra dyrare bilar, som MS och MX, så är instrumentklustret kvar, inklusive på de nya next gen.

Så nej, handlar ju inte om att försvara Tesla som ni andra påstår, bara för att någon här, eller någon som Munro, gillar en funktion i en av Teslas bilar.

Hade man försvarat Tesla (som du/ni alltid tror) så hade man ju inte dissat en sak som de har i deras dyrbarare MS/MX-modeller.

Handlar om vad man tycker är vettigt och föredrar. I detta så håller jag 100% med Munro.

HUD? Ja, tack.

Instrumentkluster som är i vägen för sikten och skyms bakom ratten? Nej, tack.
Aldrig känt att instrument kluster varit ivägen men visst ka ske om man är extramt kort men de vet jag inget om.. Sen kan bilar ha större eller mindre bildruta..
Har aldrig upplevt att M3 har varken bättre eller sämre utsikt än många andra bilar.
Men oavsett så lägger han upp de som en nackdel, jag ser de mer som tycke om smak, de är min poäng. Jag tycker han absolut har många bra åsikter som är intressanta men lite för mycket tyckande också där de ofta lutar åt att tesla har löst de rätt.
Men visst han ger ju polstar mycket beröm för bygg kvalitet tex så nej han är ju inte 100% tesla fan.
Visst är det (om man undantar specifikt M3 från diskussionen, som har en modernare frontruta som går lite längre ner än många andra bilar) en fråga om tycke, smak och vana.

Jag tyckte själv att det var lite obekvämt, eller snarare ovant, att inte ha hastighet och andra instrument bakom ratten första 1-3 veckorna med vår M3. Men efter det så vande jag mig om, och vill absolut inte gå tillbaka.

Vanans makt är större stor, och man är nog ofta var och en till mans, lite mer konservativ än vad man först egentligen tror om sig själv. Idag älskar jag upplägget att ha all information samlad på en enda skärm. Dessutom så ser jag alltid all information även när man vrider på ratten (på de flesta andra bilar så skyms delar av informationen då, vilket jag ofta irriterat mig på).

Som påpekats i tråden så är det inte fråga om att Munro skall försvara Tesla. De har ju instrumentkluster i de dyrare och större bilarna MS och MX, så den "anklagelsen" mot Munro faller direkt på eget grepp.

Själv håller jag med Munro helt i detta. Älskar informationsupplägget med en enda skärm! Tycker numera att det bara är nackdel att ha delat upp information utspritt över flera olika skärmar (som tex. på vår Mercedes).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

joel80 skrev:
Struntprat faktiskt.. det är bara hur man själv gillar det.
Jag har provkört Model 3 och Model S. Ingen av dem tilltalar mig. Kändes inte alls modernt i mina ögon, speciellt M3 är så avskalad och det för mig känna snålt och trist.
Jag antar att du tycker den plastiga Leaf är rena lyxbilen och väldigt modern i jämförelse? ;)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

nek0 skrev:
martinot skrev:
nek0 skrev:
På vilket sätt är skärmen bakom ratten i vägen för fri sikt?
Det är en annan bil. Här går inte fönstret lika långt ner som på M3. På en M3 så hade det sabbat vyn.
Ok, här har du Tesla model 3 och jag tycker inte att skärmen döljer sikten.
Nej, inte när den är så liten, men här får du å andra sidan problemet (som jag också nämnt) att skärmen skyms av ratten. Tom. när den inte är vriden. Ingen bra lösning IMO.

Enda sättet på en M3 att få till en extra skärm, som varken skymmer sikten eller skyms av ratten, är ju att antingen göra den superliten (som tex. på nya Skoda Enyaq) eller att montera den mitt på ratten (som på en F1-bil).

Själv så ser jag ingen poäng (men är OK om andra tycker olika). Skall man ha något extra så är det en bra HUD som är det enda vettiga komplementet IMO.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
MWall skrev:
Zalman3 skrev:
Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.

Varför skulle de få pengar för att WLTP inte stämmer överens med deras verklighet?


Lovar man.
Då hade reklamen för den helelektriska bilen basunerat ut att det gick att ”köra från Oslo till Hemsedal och hem igen med god marginal”, det vill säga en sträcka på drygt 40 mil.
Men det stämmer inte, konstaterar NAF.
Riskerar man att bli stämd när det inte är sant.
Exakt.

I övrigt så misstänker jag att de flesta av oss inte kan avgöra här hur detta kommer gå. Har själv ingen aning hur utfallet kommer bli. Kan för mig lika gärna bli inget, eller bli något (har visserligen läst lite juridik, men kan för lite om både ämnet och det norska rättssystemet).

Det får antingen domstolen avgöra, eller att juristerna själva kommer upp med en lösningen som bägge parter kan acceptera.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Edward123 skrev:
Bristen på riktig instrumentpanel var en stor anledning till att M3 gick bort för min del, vill inte sitta och titta åt sidan. Men vi är alla olika.

Hur ser det ut för er andra, har ni alla fått senaste OTA-uppdateringen? Jag har inte fått den än och funderar på om det beror på att jag eventuellt inte fått den förra (det ser ut som att jag fått den men Polestar ringde mig och sa att nerladdningen hade misslyckats).
Hos mig funkar appen och digital nyckel jättebra. Sjukt smidigt att inte ha med fysisk nyckel faktiskt. Trodde inte jag skulle gilla det så mkt som jag faktiskt gör :D
Kommer förhoppningsvis lite fler funktioner till appen om inte allt för länge hoppas jag.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
MWall skrev:
Zalman3 skrev:
Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.

Varför skulle de få pengar för att WLTP inte stämmer överens med deras verklighet?


Lovar man.
Då hade reklamen för den helelektriska bilen basunerat ut att det gick att ”köra från Oslo till Hemsedal och hem igen med god marginal”, det vill säga en sträcka på drygt 40 mil.
Men det stämmer inte, konstaterar NAF.
Riskerar man att bli stämd när det inte är sant.
fast det står inget i reklamen att det ska gå i -30 och snöstorm. Om sommaren klarar man helt fint att köra de 40milen. Jag tror inte varken NAF eller Kapatens kommer nån vart med detta.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10814
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

HelectriC skrev:
Zalman3 skrev:
MWall skrev:
Zalman3 skrev:
Bruno skrev:
Polestar krävs på 210 norska miljoner

https://www.dagensps.se/motor/elbilar/p ... TED1Feuyzw

Norges Automobilförbund (NAF) kräver svenska Polestar på 210 miljoner norska kronor. Pengarna ska återbetalas till norska Polestar-köpare, anser NAF.

(de har refererat artikeln från Ny Teknik, och de från TT)

Hur stor är chansen att NAF vinner?
Gissar på en förlikning på ett lägre belopp.

Varför skulle de få pengar för att WLTP inte stämmer överens med deras verklighet?


Lovar man.
Då hade reklamen för den helelektriska bilen basunerat ut att det gick att ”köra från Oslo till Hemsedal och hem igen med god marginal”, det vill säga en sträcka på drygt 40 mil.
Men det stämmer inte, konstaterar NAF.
Riskerar man att bli stämd när det inte är sant.
fast det står inget i reklamen att det ska gå i -30 och snöstorm. Om sommaren klarar man helt fint att köra de 40milen. Jag tror inte varken NAF eller Kapatens kommer nån vart med detta.
Nä, hur har man kommit fram till 210 miljoner? Motsvarar det allt fikabröd och McDonalds som Polestar-förarna har blivit tvungna att trycka i sig i väntan på extra laddning?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Edward123 skrev:
Bristen på riktig instrumentpanel var en stor anledning till att M3 gick bort för min del, vill inte sitta och titta åt sidan. Men vi är alla olika.

Hur ser det ut för er andra, har ni alla fått senaste OTA-uppdateringen? Jag har inte fått den än och funderar på om det beror på att jag eventuellt inte fått den förra (det ser ut som att jag fått den men Polestar ringde mig och sa att nerladdningen hade misslyckats).
Hos mig funkar appen och digital nyckel jättebra. Sjukt smidigt att inte ha med fysisk nyckel faktiskt. Trodde inte jag skulle gilla det så mkt som jag faktiskt gör :D
Kommer förhoppningsvis lite fler funktioner till appen om inte allt för länge hoppas jag.
Härligt! :D

I min bok ett klart plus för PS2 som fått det nu.

Tycker personligen att det är en av de bästa och mest praktiska sakerna i vardagen med vår M3 jämfört med vår diesel.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3295
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
1620758010491.png
1620758097981.png
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Där har du ju beviset att en Polestar 2 inte klarar 40 mil i verkligheten.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Där har du ju beviset att en Polestar 2 inte klarar 40 mil i verkligheten.
Ska du köra Oslo-Hemsedal så kör du inte 130kmh :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3295
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

Zalman3 skrev:
Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Där har du ju beviset att en Polestar 2 inte klarar 40 mil i verkligheten.
Helt riktigt, kör man i 130 km/h i regn så klarar den inte 40 mil på en laddning. Det är väl inte så många elbilar som gör det.. kanske tm3 lr?
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Zalman3 skrev:
Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Där har du ju beviset att en Polestar 2 inte klarar 40 mil i verkligheten.
Haha.. Lycka till att hitta en bil, oavsett drivmedel, som klarar uppgiven förbrukning i 130km/h.
BildBild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Så en bil som marknadsförs som sedan/fastback kommer på plats 2 när den jämförs med SUVar? Det är ju inte direkt bra nej.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

OfarligTesla skrev:
Maw skrev:
Polestar 2 är effektiv. I det här testet från NexMove kommer Polestar 2 näst bäst på verjlig räckvidd efter Enyaq iv80, bara 10 km efter. Det är riktigt bra med tanke på att Enyaq har större batteri och är tvåhjulsdriven. Tesla var av någon anledning inte med den här gången
Så en bil som marknadsförs som sedan/fastback kommer på plats 2 när den jämförs med SUVar? Det är ju inte direkt bra nej.
kan ju lägga in parameter hjuldrift och kraft, så är det kanske inte så konstigt. Bakhjulsdrift och 200hk mot fyrhjulsdrift och 400hk.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar