Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Ska i var fall provköra en Polestar med 19" fälgar i veckan och utvärdera komforten och se om det blir något, måste försöka få veta hur det ser ut med Pixel lamporna också, vill nog ha det men det verkar ju inte säljas längre.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
Maw skrev:

Ja, det stämmer. Polestar har avtal med Ionity för närvarande. Samtidigt så spelar det mindre roll nu när Bonnet har kommit med bra/hyfsat pris på Ionity.

Vad jag vet så är det bara Ionity och Teslas nätverk som har märkesbundna avtal och hos båda går det att teckna avtal för 199 resp 129 kr per månad för att få motsvarande priser som avtalen, om man köper en bil som inte har avtal. Tesla har även en mindre andel av sina laddstationer som är vikta för enbart Teslor. Man får ha i åtanke att de flesta laddstationer varken är Ionity eller Teslas. :)
Ja såklart, börjar komma många andra aktörer med flera snabba laddare på samma ställe nu, växer så det knakar.

Har du erfarenhet av telefonnyckeln på Polestar? Du har ju en Y också så du kanske kan jämföra med den? Och hur är appen i jämförelse, tycker de bilder jag hittar visar att Polestars app är snygg men fungerar den bra nu för tiden?
Polestarappen funkar bra tycker jag men kräver då och då handpåläggning i form av omstart men inte allt för ofta numera. Senaste veckorna har jag blivit utloggad ett par gånger, jag hoppas att de får ordning på det. Teslas app är nog stabilare och har mer funktionalitet, det jag mest saknar i Polestars app är möjlighet att sätta laddgräns. I Teslans app saknar jag möjlighet att sätta sluttid för laddning vilket jag ofta gör för Polestaren nu när elpriset hoppar upp och ner men det är en bagatell. Jag har fått uppfattningen att Teslan tar lite längre tid på sig att vakna än Polestar när man använder appen första gången på ett tag och bilen gått neri vila.

Jag provade PAK på Polestaren när jag fick bilen för ett år sedan men sen har några inställningar på min iPhone för Polestar-appen försvunnit vilket gör att det inte funkar och jag har inte orkat rodda med det så mycket när det inte gixk att lösa enkelt. Jag tycker inte att det är så jobbigt att ha bilnyckeln i fickan och man behöver inte plocka fram den för att komma in i bilen eller köra som man måste med Teslas nyckelkort. Men visst är Teslas telefonlösning smidig och känns väldigt stabil, jag har inte behövt plocka fram nyckelkortet en enda gång.

Teslans AP är betydligt stabilare på att hålla kursen men jag irriterar mig på att jag inte kan välja att styra när jag vill utan att den stängs av t ex för att hålla till höger i filen om någon ligger nära i vänsterfilen eller för att undvika ett potthål. Teslan spökbromsar ibland och det händer typ aldrig med Polestaren.

Jag är lite kluven rill Polestarens framsäten. Jag sitter jättebra när jag kör och uppskattar det utdragbara lårstödet men när man hoppar in och ut eller sitter på snedden så känns det ibland nästan som att det saknas lite stoppning i sitsen.

Utseendemässigt slår Polestar Teslan i mitt tycke.

Körmässigt känns vår MY lite som en burkig minibuss i jämförelse med Polestaren men är ändå bra att köra i förhållande till jämförbara bilar och väldigt praktisk. Teslan kommer nog 5-7 mil längre på en laddning med ungefär samma batteristorlek vilket är imponerande. Båda bilarna är bra på olika sätt men Polestaren är mycket roligare att köra, ganska lik en Model 3 som jag beställt som nästa bil :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:
Polestarappen funkar bra tycker jag men kräver då och då handpåläggning i form av omstart men inte allt för ofta numera. Senaste veckorna har jag blivit utloggad ett par gånger, jag hoppas att de får ordning på det. Teslas app är nog stabilare och har mer funktionalitet, det jag mest saknar i Polestars app är möjlighet att sätta laddgräns. I Teslans app saknar jag möjlighet att sätta sluttid för laddning vilket jag ofta gör för Polestaren nu när elpriset hoppar upp och ner men det är en bagatell. Jag har fått uppfattningen att Teslan tar lite längre tid på sig att vakna än Polestar när man använder appen första gången på ett tag och bilen gått neri vila.

Jag provade PAK på Polestaren när jag fick bilen för ett år sedan men sen har några inställningar på min iPhone för Polestar-appen försvunnit vilket gör att det inte funkar och jag har inte orkat rodda med det så mycket när det inte gixk att lösa enkelt. Jag tycker inte att det är så jobbigt att ha bilnyckeln i fickan och man behöver inte plocka fram den för att komma in i bilen eller köra som man måste med Teslas nyckelkort. Men visst är Teslas telefonlösning smidig och känns väldigt stabil, jag har inte behövt plocka fram nyckelkortet en enda gång.

Teslans AP är betydligt stabilare på att hålla kursen men jag irriterar mig på att jag inte kan välja att styra när jag vill utan att den stängs av t ex för att hålla till höger i filen om någon ligger nära i vänsterfilen eller för att undvika ett potthål. Teslan spökbromsar ibland och det händer typ aldrig med Polestaren.

Jag är lite kluven rill Polestarens framsäten. Jag sitter jättebra när jag kör och uppskattar det utdragbara lårstödet men när man hoppar in och ut eller sitter på snedden så känns det ibland nästan som att det saknas lite stoppning i sitsen.

Utseendemässigt slår Polestar Teslan i mitt tycke.

Körmässigt känns vår MY lite som en burkig minibuss i jämförelse med Polestaren men är ändå bra att köra i förhållande till jämförbara bilar och väldigt praktisk. Teslan kommer nog 5-7 mil längre på en laddning med ungefär samma batteristorlek vilket är imponerande. Båda bilarna är bra på olika sätt men Polestaren är mycket roligare att köra, ganska lik en Model 3 som jag beställt som nästa bil :)

Ja, telefonnyckeln är nog saken jag skulle sakna mest om det inte fungerar bra nog så man vågar åka hemifrån med bara telefonen som nyckel. Brukar lämna hemmet med endast dörrnyckel och telefonen för det mesta och håller på och eliminerar dörrnyckeln också så allt skall vara i telefonen eller smartklockan.

När du säger att Teslan är stabilare att hålla kursen är det att Polestaren "ping pongar" mellan linjerna mer?

Vad får dig att byta till Model 3? Är det dags att byta och du vill testa någonting nytt eller?
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
När du säger att Teslan är stabilare att hålla kursen är det att Polestaren "ping pongar" mellan linjerna mer?

Vad får dig att byta till Model 3? Är det dags att byta och du vill testa någonting nytt eller?
Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:

Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Toppen, tack för svaret. Får se vad jag känner efter provkörningen, självkörningen är väl en rätt viktig sak för mig så den får gärna kännas säker nog så man bara behöver vara vaksam men inte sitta på helspänn. Vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
[vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Varför skulle du köpa en ny Model 3 nu? Du har väl en refresh?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:

Varför skulle du köpa en ny Model 3 nu? Du har väl en refresh?
Både för att det är kul då man får lite saker som Ryzen CPU osv och för att jag tröttnat på att lacken är så kass att den repas bara man nuddar den (dörrlisterna har skrapat sönder lacken i dörröppningen och även med konstens alla regler får man fler tvättrepor på en tvätt än mina tidigare bilar haft på flera år t.ex.), så skall jag ha en 3a vill jag lägga PPF över hela bilen och det känns onödigt att göra på en ett år gammal bil som har stenskott osv. Min 3a har också kommit till skrammelstadiet för Teslor där skramlet som de lagade efter leverans börjat skramla igen samtidigt som det börjar skramla från fler ställen, visst löser service det om man klagar men det tar tid. Bilen är helt enkelt inte byggd för att hålla sig fin och bra över tid.

Edit: Tankarna gick också i att en Kinabyggd Tesla verkar ha bättre initial kvalitet så kanske slipper jag skramlet då?
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Polestar 2

Inlägg av ObscureEconomist »

Låter som att du kanske skulle köpt något annat en än tesla med den kvaliten. ;)
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

ObscureEconomist skrev:
Låter som att du kanske skulle köpt något annat en än tesla med den kvaliten. ;)
Ja det är väl därför jag skriver i den här tråden och försöker övertala mig själv :D . Men tyvärr är jag sådan person som har problem att väga känsloargument som att jag tycker att Polestar 2 ser mycket bättre ut eller att jag tycker det är trevligare att sitta i en viss bil kontra en annan samtidigt som Model 3 gör mycket rätt också och "på papper" så står sig Model 3 väldigt bra med hög laddhastighet i km per minut räknat så när man jämför rent logiskt är det väldigt mycket för pengarna.

Det är också lite "the devil you know", har ändå kört Tesla sen tidigt 2018 nu och Model 3 i 2,5 år och är väl van vid de bristerna som jag lever med idag. Ingen bil är perfekt så det blir helt andra brister att vänja sig vid om jag byter och det är svårt att värdera vilka som kommer störa mest.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Polestar 2

Inlägg av Dinsdale »

OfarligTesla skrev:
Maw skrev:

Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Toppen, tack för svaret. Får se vad jag känner efter provkörningen, självkörningen är väl en rätt viktig sak för mig så den får gärna kännas säker nog så man bara behöver vara vaksam men inte sitta på helspänn. Vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Jag hade adaptiv farthållare på min tidigare V60 (generationen innan nuvarande). Stabil och välfungerande men tar nån sekund på sig att upptäcka bilen framför, så kör man på tex 60-väg och kommer till ett rödljus där det står bilar behövde jag bromsa själv. Folk som kör in framför på flerfilig motorväg var jag också tvungen att bromsa för själv vid behov. Upphinnande av lastbilar på motorväg fungerade inte alltid (det fanns en begränsning på hur stor hastighetsskillnaden som mest fick vara för att systemet skulle kunna upptäcka ett hinder). Det som fungerade väldigt väl var när bilen väl låst på bilen framför, men det var också bara den bilen systemet höll koll på.
När jag provade XC40 upplevde jag den farthållaren som i princip likadan, trots att den på pappret var en generation nyare. Jag testade med flit att köra på mot stannade bilar vid rödljus (fick bromsa själv) och körde i lite köer med filbytare osv. Möjligen var den marginellt snabbare, men det kan ha varit inbillning. Jag gissar att Polestar 2 har exakt samma hårdvara som XC40, och därmed också samma begränsningar? Eller är den snabbare än en XC40?

Teslan håller koll på massor av bilar samtidigt, kan bromsa in vid rödljus om nån bil står där och reagerar tillräckligt snabbt på filbytare för att sannolikt kunna hantera nån som kör in framför och tvärbromsar. Dess stora brist är att den beter sig som en rädd häst ibland, den ryggar och tvekar en halv sekund. Oftast förstår man varför (högerkurva efter krön på landsväg, bilen tror att vägen går rakt fram och då ser mötande ut att köra i mitt körfält - eller bilar som genar med hjulen över linjen i kurvor). Volvons farthållare var för långsam för att uppfatta sånt där, när den väl fattat två sekunder senare är situationen sådan att man uppenbarligen kan passera varandra och då finns ingen anledning att bromsa till. Så även om Volvons farthållare tekniskt sett säkert är sämre blev upplevelsen (framför allt för passagerarna) betydligt bättre i Volvon än vad de är idag i Teslan. Med Teslan tycker jag det väldigt mycket handlar om att vänta på saker som kanske kommer i framtiden, med Volvon dök det inte upp något nytt men det behövdes inte för det som fanns fungerade redan.

Måste också se till att provköra en Polestar 2 nån gång så jag kan testa själv. Hade egentligen velat ha den men SR+ var vid tidpunkten billigare med samma räckvidd och superchargernätverket hade inte öppnat då.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Bör väl komma en refresh inom något år.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Bör väl komma en refresh inom något år.
Säkert, men det hjälper inte så mycket nu men det kanske blir nästa byte. Tänker mig att vad jag än bestämmer mig för att ha nu så lär det behållas till slutet på 2024 eller början på 2025 när fler bilar med stöd för nivå 3 lär börja komma.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Kan väl vara intressant att rapportera att de höjt priserna på allt, jag misstänkte det igår när en av bilderna på Polestar 2 sa "från 519 000" fast konfiguratorn sa att den började på 509 000. Verkar som om grundmodellen ökat med 10k, uppgradering till LRDMM ökat med 20k och Plus/Pilot/Performance lite paketen ökat med 5k var. Hur som var min konfig 40k dyrare idag än igår, så det var tur att jag la en order "just in case" innan midnatt så jag har en orderbekräftelse på det lägre priset. Går ju alltid att avboka ifall jag inte vill ha den.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Polestar 2

Inlägg av Tellus »

LR AWD med alla tillval och vinterhjul har gått upp 45 tusen, från 833 igår till 878 idag.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
B99
Inlägg: 370
Blev medlem: 09 mar 2019 23:05

Re: Polestar 2

Inlägg av B99 »

P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

B99 skrev:
P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
Har den? Jämfört med en mer eller mindre fullsmetad ID.4 GTX verkar Polestar LR DM ha varit dyrare innan höjningen även utan Performancepaketet. Tycker rent generellt att det har varit en av anledningarna varför Polestar 2 har varit svår att motivera, den har varit dyrare än mycket jämförbart men nu när andra har ökat i pris är skillnaden i var fall mindre.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

PS2 är mindre, dyrare, törstigare, bullrigare etc än MEB-bilarna och i5 mfl. Är väl rätt logiskt mtp att den är baserad på en avgasplatta, medan övriga är designade som elbilar från grunden.
Men den är klart roligare att köra...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Gör den? Vad är den bättre på än dom?
Vill man ha "klassisk premium" = köp BMWn
Mesta körglädje och modern infotainment, interiör etc = köp Teslan
Har man Maos lilla röda under huvudkudden = köp PS2? ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

MWall skrev:
PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Ja efter att Tesla höjde priserna och innan Polestar höjde nu tycker jag den låg bra till, lite sådär mitt emellan en Model 3 LR och en BMW i4 M50 ifall man skulle ha en Polestar 3 LRDM.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
MWall skrev:
PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Gör den? Vad är den bättre på än dom?
Vill man ha "klassisk premium" = köp BMWn
Mesta körglädje och modern infotainment, interiör etc = köp Teslan
Har man Maos lilla röda under huvudkudden = köp PS2? ;)
Den är ju klart billigare och bonusgrundande fortfarande. Plus halvkombi vilket Model 3 tyvärr inte är.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

taliz skrev:
PS2 är mindre, dyrare, törstigare, bullrigare etc än MEB-bilarna och i5 mfl. Är väl rätt logiskt mtp att den är baserad på en avgasplatta, medan övriga är designade som elbilar från grunden.
Men den är klart roligare att köra...
Törstigare är den väl inte, tvärt om är den väl snålare än t ex ID4?

Mindre än ID4 är den, men större än ID3.

Är den dyrare? Jag har inte jämfört olika utrustningar men trodde att Polestar var billigare än ID4.

Lite bullrigare än ID4 kanske den är men den är inte speciellt bullrig, ungefär som nuvarande M3 och MY, kanske något tystare.

Du glömde design och infotainment där Polestar är riktigt bra eller t o m bäst av alla.

Jag håller med dig om att Polestar är i en helt annan klass än de bilar du jämför med när det gäller körglädje, MEB spelar inte ens i samma liga som Polestar :)
Force-Walker
Inlägg: 209
Blev medlem: 09 jan 2020 17:57

Re: Polestar 2

Inlägg av Force-Walker »

OfarligTesla skrev:
B99 skrev:
P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
Har den? Jämfört med en mer eller mindre fullsmetad ID.4 GTX verkar Polestar LR DM ha varit dyrare innan höjningen även utan Performancepaketet. Tycker rent generellt att det har varit en av anledningarna varför Polestar 2 har varit svår att motivera, den har varit dyrare än mycket jämförbart men nu när andra har ökat i pris är skillnaden i var fall mindre.
En fullsmetad id 4 låg på 774 tusen. Men nu har VW höjt priserna med 2% så nu ligger den närmare 790 tusen.

En id5 går nu lös på nästan 820 tusen efter höjningen.
Bisarra priser för en Volkswagen tycker jag.

Fick offert för två veckor sen.

Lite rabatt får man ju men fortfarande sinnessjukt dyrt.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Polestar 2

Inlägg av Tellus »

Plus för polestar

- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online

Saknar man 90 talet, köp bmw ;)
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Tellus skrev:
Plus för polestar

- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online

Saknar man 90 talet, köp bmw ;)
Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan :D inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar