För mig kvittar värmepump.. i allafall var det inte värt både väntan samt att samma bilkonfuguration med värmepump och MY22 blev 30k dyrare.martinot skrev:Ok, då de kanske medvetet håller på de för att årsmodell "2022" inte skall få släppas tidigare på året än brukligt?joel80 skrev:Jag beställde 16e April och ska hämta om 2 veckor. Fick bokad leveranstid idag. Men att det är lång tid nu på nya är för att de ändrar modellår. Man kan fortfarande få en bil snabbt om man tar nån av de färdigkonfade bilar som de erbjuder, men vill man plocka själv har dom nya årsmodellen först i oktober. Då kan man bl.a få den med värmepump.martinot skrev:Stort grattis till en jättefin bil!Johan B skrev:Då har man snart två elbilar!
Har ju en e-tron sedan tidigare och nu beställt en polestar 2 som skall gå som andra bil.
Leverans först i oktober så det är sjukt segt!
Jo, det var extremt långa leveranstider. Har de produktionsproblem i Kina med PS2, eller är det den berömda chip-bristen som spökar för Volvo/Geely?
Förklarar ju skillnaden isf. (även fast jag personligen tycker det känns som lite gammaldags feltänk att göra så).
Är själv inne på att ersätta min nuvarande förmånsbil, med en ny med värmepump (utan är inte aktuellt idag för mig att köpa en elbil utan värmepump, oavsett Tesla eller inte). Blir dock troligen en M3 (för mig personligen) igen, även om jag sneglat lite på både Taycan, PS2 och Audi (alltid kul att byta om något bättre dykt upp).
Då det känns som att den har störst betydelse behöver man den som minst.. alltså vid stadstrafik eller långsam körning vintertid. Värmen har ju konsumtion på tid, och det gör att vid högre fart har värmens förbrukning mindre effekt på totalförbrukningen.