Re: Polestar 2
Postat: 27 feb 2019 13:47
På hemsidan står det bara från 59.900 euro. Vart är 39.900 euro modellen?
59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
+moms?Verdi skrev:-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Han kanske tog fel på EUR och USD? Räknar man USD blir det 546 tkr.
Ja, 622 tkr är lite mer, det är det. Men är det en hyfsat rymlig halvkombi så är det ju klart intressant ändå.
Håller med, riktigt gött! Fixar de bara dragkrok så har den många fördelar (för mitt behov) över TM3.Jeppe_E skrev:YES!
Hatchback
Standarden kommer följa standarden på respektive marknad, kan inte se något annat logiskt alternativ. Dvs CCS i Europa.Mickep skrev:Med 78 kwh är den likvärdig med longrange.
Hade gärna sett att de hade någon under 400 000 kr gränsen.
Men polestar är inte billighetssegmentet om man säger så väntar på vad volvo kommer göra med xc40.
Sas det något om laddning (vilken standard de kommer använda?)
Ja missförstå mig rätt, sjukt imponerad av bilen och kör Volvo i dagsläget som jag är grymt nöjd med i väntan på min M3 så ingen avskit att försöka sänka Polestar 2. Sen hatchback på det och eventuellt dragkrok (?) så finns det inte mycket att klaga på. Frågan är bara hur slutpriset blir i sverige med moms också. Återstår att se..Verdi skrev:-JoS skrev:59 000 euro = 622 000 SEK i dagens läge iaf, hur fick du fram 530k ?Herr X skrev:Från 530 000kr före supermiljöbilspremie.Verdi skrev:Klintan skrev:Reservation lagd...
Vad kostar den?
Han kanske tog fel på EUR och USD? Räknar man USD blir det 546 tkr.
Ja, 622 tkr är lite mer, det är det. Men är det en hyfsat rymlig halvkombi så är det ju klart intressant ändå.
helix skrev:59.900 EUR är baserat på Tyska marknaden och dess skatter, skriver Dagens Industri. Model 3 LR AWD kostar 55.400 EUR i Tyskland som jämförelse.
Blir nog en fin bil den här, men känns som det är långt till maj 2020 och många frågetecken.
Jag fick personligt svar i chatten!!!!Zalman3 skrev:Snygg, 408hk
660Nm,
4wd
500km räckvidd WLTP
Smart helljus.
Autopilot.
Smarta backspeglar.
Smart Keyless system.
Ingen startknapp.
11 tums skärm.
Google Android.
Standard 4G OTA
Vegan läder standard
Öhlin dämpare
78kWh batteri
Beräknad leveransFörsta leveranser, maj 2020
Men får den drag???
Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Känns skönt att jag slapp käka upp en CCS-kontakt iaf.Zalman3 skrev:Den inbyggda laddaren är på 11 kW och Polestar 2 stöder snabbladdning på upp till 150 kW.
Hoppas att ditt svar betyder mer än Elons tweet, nu kommer vi referera till detta chattsvar framöver.joel80 skrev:
Jag fick personligt svar i chatten!!!!
Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Med 50mil räckvidd är väl laddningen generellt ett litet problem?juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Med tanke på att dom inte börjar bygga dem förrens om 12 månader hinner det kanske ikapp lite. I Allafall längst med de stora vägarna.juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
78kWh batteri.. Man får nog räkna med 350km i motorvägsfart på vintern.. Fortfarande helt okej, men långresor kräven nått stopp ibland.Henrik Torphammar skrev:Med 50mil räckvidd är väl laddningen generellt ett litet problem?juristen skrev:Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.Klintan skrev:Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?