Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Teslaägare taliz » 01 dec 2019 12:07

I var och varannan youtube-video får jag reklam för PS2.
Trodde leverans skulle börja första halvan 2020?
Slutet känns länge till. Då hinner man nog nästan få en Model Y...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare HelectriC » 01 dec 2019 13:32

taliz skrev:I var och varannan youtube-video får jag reklam för PS2.
Trodde leverans skulle börja första halvan 2020?
Slutet känns länge till. Då hinner man nog nästan få en Model Y...

Vad som menas är nog att om man inte redan reserverat och gör sin första ”intresseanmälan” i januari, så har man bil mot slutet av 2020. Däremot är det sagt att de som redan reserverat får bil nån gång maj, juni 2020. Den som lever får se!
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Polestar 2 (nån gång till sommaren 2020)
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW ID.3, Byton
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 01 dec 2019 13:59

cosmos skrev: För mig som kör ca 7000 mil per år så är denna garanti perfekt...

Om du kör så mycket borde väl superchargernätet vara värt en hel del? (Och även fri supercharging...)
Hur löser du det?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 01 dec 2019 16:04

taliz skrev:
cosmos skrev: För mig som kör ca 7000 mil per år så är denna garanti perfekt...

Om du kör så mycket borde väl superchargernätet vara värt en hel del? (Och även fri supercharging...)
Hur löser du det?

Apropå det, finns det någon mer än Bee som har abonnemang med fast pris?
Och Bee har väl inga 50kW+ -laddare eller?
Jag kör med deras och det funkar ju bra så länge man inte har brådis, som man har när man
bara stannar för att ladda för att komma vidare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav KristoferL » 01 dec 2019 20:50

Bokade relativt sent (november) så vi får se vad det blir för leveransdatum för mig! Vacklar lite mellan Polestar 2 & Model 3 LR och just nu lutar det mot Polestar. De tyngsta argumentet för mig just nu är att kunna hämta/serva bilen i närheten där jag bor och inte måsta åka till Stockholm (närmaste Tesla SC för mig). Jag förstår att det kan vara strul med bilar, både mjukvaru- och hårdvaruproblem, det är inget specifikt för Tesla även om de kanske inte är så erfaren på just själva biltillverkningen. Men för mig att åka ner till Stockholm för varenda liten grej funkar inte.
Sedan verkar, från vad jag sett/läst, P2 en rejäl bil om ni förstår vad jag sett hittills. M3 verkar också helt ok men har både läst och sett en del problem med snö & is mm och jag bor i ett snörikt län! :)

Det som skulle kunna göra att jag svänger tillbaka är om räckvidden på P2 plötsligt ändras nu när det närmar sig skarpt läge, under 50 mil vill jag inte, även om det sällan eller aldrig är så långt jag kommer att åka, så vill man ha lite marginal framöver, både för kyla och för att kunna ha bilen lång tid utan att batteriet kommer under accepterad räckvidd ...

Lite funderingar bara ...
KristoferL

Inläggav Fredrik j » 01 dec 2019 20:56

KristoferL skrev:Bokade relativt sent (november) så vi får se vad det blir för leveransdatum för mig! Vacklar lite mellan Polestar 2 & Model 3 LR och just nu lutar det mot Polestar. De tyngsta argumentet för mig just nu är att kunna hämta/serva bilen i närheten där jag bor och inte måsta åka till Stockholm (närmaste Tesla SC för mig). Jag förstår att det kan vara strul med bilar, både mjukvaru- och hårdvaruproblem, det är inget specifikt för Tesla även om de kanske inte är så erfaren på just själva biltillverkningen. Men för mig att åka ner till Stockholm för varenda liten grej funkar inte.
Sedan verkar, från vad jag sett/läst, P2 en rejäl bil om ni förstår vad jag sett hittills. M3 verkar också helt ok men har både läst och sett en del problem med snö & is mm och jag bor i ett snörikt län! :)

Det som skulle kunna göra att jag svänger tillbaka är om räckvidden på P2 plötsligt ändras nu när det närmar sig skarpt läge, under 50 mil vill jag inte, även om det sällan eller aldrig är så långt jag kommer att åka, så vill man ha lite marginal framöver, både för kyla och för att kunna ha bilen lång tid utan att batteriet kommer under accepterad räckvidd ...

Lite funderingar bara ...

Sen är det ju inget beslut på livstid. Skulle gissa att den går att sälja och model3 verkar ju bra leveranstider. Innan nästkommande kvartal som det verkar...
Fredrik j

Inläggav Teslaägare taliz » 01 dec 2019 21:25

KristoferL skrev: De tyngsta argumentet för mig just nu är att kunna hämta/serva bilen i närheten där jag bor och inte måsta åka till Stockholm (närmaste Tesla SC för mig).

Vad jag förstår är det bara vissa utvalda Volvo-handlade som kommer serva Polestar. Är din lokala det? Nog bäst att kolla.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav KristoferL » 01 dec 2019 21:32

taliz skrev:
KristoferL skrev: De tyngsta argumentet för mig just nu är att kunna hämta/serva bilen i närheten där jag bor och inte måsta åka till Stockholm (närmaste Tesla SC för mig).

Vad jag förstår är det bara vissa utvalda Volvo-handlade som kommer serva Polestar. Är din lokala det? Nog bäst att kolla.

Inget jag vet säkert men jag antar det. I annat fall kommer Polestar att ha hämta/lämna service ...
KristoferL

Inläggav Teslaägare taliz » 01 dec 2019 21:35

KristoferL skrev:
taliz skrev:

Inget jag vet säkert men jag antar det. I annat fall kommer Polestar att ha hämta/lämna service ...

Om det nu är tyngsta argumentet så kan det ju vara bra att veta säkert menar jag.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav KristoferL » 01 dec 2019 22:18

taliz skrev:
KristoferL skrev:
taliz skrev:

Om det nu är tyngsta argumentet så kan det ju vara bra att veta säkert menar jag.

Absolut! Även om jag också just nu, som sagt, tycker P2 verkar som en rejälare bil! Men jag inväntar på besked!
KristoferL

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon