Sida 122 av 178

Re: Polestar 2

InläggPostat: 01 dec 2019 22:34
av filippb
Eftersom de inte villkorar vilka som kan räkna med hämta&lämna service så kommer de garanterat att välja samarbete med verkstäder som täcker landet på ett bra sätt, vore ju bara dumt annars. Känns som Bilia ligger bäst till där.

Sedan vad gäller tekniker och kompetens så kan det säkert iaf i början vara några som åker mellan verkstäder och betar av en ort i taget, framförallt utanför storstäderna, tills underlaget tillsammans med Volvo vuxit tillräckligt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Re: Polestar 2

InläggPostat: 02 dec 2019 06:47
av HelectriC
filippb skrev:Eftersom de inte villkorar vilka som kan räkna med hämta&lämna service så kommer de garanterat att välja samarbete med verkstäder som täcker landet på ett bra sätt, vore ju bara dumt annars. Känns som Bilia ligger bäst till där.

Sedan vad gäller tekniker och kompetens så kan det säkert iaf i början vara några som åker mellan verkstäder och betar av en ort i taget, framförallt utanför storstäderna, tills underlaget tillsammans med Volvo vuxit tillräckligt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk


Det är ju inte så svårt att tänka sig att iaf PS2 och XC40 Recharge kommer att servas på samma ställe, eftersom de är likadana under skalet.

Re: Polestar 2

InläggPostat: 02 dec 2019 14:00
av Zalman3

Polestar 2

InläggPostat: 02 dec 2019 14:14
av taliz
Är det sagt något om produktionskapaciteten?
Med tanke på all reklam funderar man ju på om de kanske tvingas "göra en étron". Dvs börja med kampanjer med rejäla rabatter efter bara några månader.
Étron är ju en Audi, dvs välkänt märke, ändå lyckades de inte. Polestar not so much, kanske är svårare än de tänkt att boka upp de volymer de planerat för?

Re: Polestar 2

InläggPostat: 02 dec 2019 17:22
av fth
taliz skrev:Är det sagt något om produktionskapaciteten?
Med tanke på all reklam funderar man ju på om de kanske tvingas "göra en étron". Dvs börja med kampanjer med rejäla rabatter efter bara några månader.
Étron är ju en Audi, dvs välkänt märke, ändå lyckades de inte. Polestar not so much, kanske är svårare än de tänkt att boka upp de volymer de planerat för?

Det var iaf massivt intresse på eCarExpo, det var helt klart den enda bilen där besökarna flockades.

Detta var ju iofs på "hemmaplan", men jag misstänker ändå att detta kommer att bli en mycket populär bil, iaf i Sverige, problemet blir nog snarare tillgång än efterfrågan.

/fth

Re: Polestar 2

InläggPostat: 02 dec 2019 20:32
av taliz
Blir säkert provkörningar sen ute hos större företag.
På min arbetsplats har det varit ”testdagar” där leasingbolagen kommit ut med främst diverse pluginer, men aldrig nån tesla.

Re: Polestar 2

InläggPostat: 03 dec 2019 09:38
av taliz
"Polestar said that a lower-priced $45,000 version is in the works. "

Hmm... undra vad den kommer få för specs, och när den kommer.
Nån som vet nått mer?

Re: Polestar 2

InläggPostat: 03 dec 2019 09:40
av Daniel_S
taliz skrev:"Polestar said that a lower-priced $45,000 version is in the works. "

Hmm... undra vad den kommer få för specs, och när den kommer.
Nån som vet nått mer?


Jag frågade men fick bara ”inget vi går ut med nu” som svar :/

Re: Polestar 2

InläggPostat: 03 dec 2019 10:26
av KristoferL
taliz skrev:"Polestar said that a lower-priced $45,000 version is in the works. "

Hmm... undra vad den kommer få för specs, och när den kommer.
Nån som vet nått mer?


Antagligen lite som M3 SR om man får gissa lite ...

Re: Polestar 2

InläggPostat: 19 dec 2019 08:03
av HelectriC
Elektriskt infällbar krok med 1500kg dragvikt kommer kosta 13.000kr. Helt ok måste jag säga!
https://www.polestar.com/press-release/ ... g-capacity