Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Edward123 » 16 jun 2020 08:06

HelectriC skrev:Kul! Nu har jag fått VIN till PS2. Då börjar det iaf närma sig. Processen är väldigt lik den hos Tesla. Fick kontakt elektroniskt, signerade elektroniskt, väljer leveransställe etc.

Härligt! Ser du något om det i appen? Står att man ska kunna följa processen där men kan bara se min beställningsspec, står dessutom planerad leverans i juli trots att de mailat om att det blir aug/sep så den verkar inte helt uppdaterad....
Edward123

Inläggav Teslaägare HelectriC » 16 jun 2020 11:41

Edward123 skrev:
HelectriC skrev:Kul! Nu har jag fått VIN till PS2. Då börjar det iaf närma sig. Processen är väldigt lik den hos Tesla. Fick kontakt elektroniskt, signerade elektroniskt, väljer leveransställe etc.

Härligt! Ser du något om det i appen? Står att man ska kunna följa processen där men kan bara se min beställningsspec, står dessutom planerad leverans i juli trots att de mailat om att det blir aug/sep så den verkar inte helt uppdaterad....

nej appen är inte uppdaterad alls. Står också juli på mig, trots att jag fått mail om senare.
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Polestar 2 (leverans augusti 2020)
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Edward123 » 16 jun 2020 17:12

HelectriC skrev:
Edward123 skrev:

nej appen är inte uppdaterad alls. Står också juli på mig, trots att jag fått mail om senare.

Nu fick jag också mail om VIN-nummer osv. Upphämtning i Gbg eller Sthlm är lite trist då jag bor i Malmö (och de har kommunicerat upphämtning i Helsingborg) men det är väl så i uppstartsfasen. Kan vara kul att börja med en liten roadtrip :) Nu ska jag bara lösa alla papper de vill ha in från vårt leasingbolag (och håller tummarna för att de har avtal med AutoPlan).
Edward123

Inläggav Teslaägare HelectriC » 16 jun 2020 17:33

Edward123 skrev:
HelectriC skrev:
Edward123 skrev:

Nu fick jag också mail om VIN-nummer osv. Upphämtning i Gbg eller Sthlm är lite trist då jag bor i Malmö (och de har kommunicerat upphämtning i Helsingborg) men det är väl så i uppstartsfasen. Kan vara kul att börja med en liten roadtrip :) Nu ska jag bara lösa alla papper de vill ha in från vårt leasingbolag (och håller tummarna för att de har avtal med AutoPlan).

lite konstigt det där, jag har ett svagt minne om att bilen skulle bli levererad hemma eller på jobb? eller var det bara vid service?
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Polestar 2 (leverans augusti 2020)
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Polestar2 » 16 jun 2020 18:47

Blev lovad att slippa åka till Stockholm under Ecarexpo på Friends. Detta löfte infriades inte, hoppas de sköter det snyggt för oss som ska lägga 150 mil och och en, två dagars inkomstbortfall. Inte för att jag lider av det, blir kul att köra hem, men illavarslande att de inte tar sina kundlöften på allvar. Bilen får gärna övertrumfa deras kommunikationsavdelning som hittills har IG i betyg.
Polestar2

Inläggav hooked » 21 jun 2020 11:53

Rätt lam video måste jag säga och hade förväntat mig mer? Gillar CvK's entusiasm och han brukar vara helt fantastisk i intervjuer, men detta är inte ett av hans bästa framträdande och det blir lite stelt och intetsägande :roll: Många spekulerade i att det skulle vara någon form av samarbete mellan bolagen men det blev snick-snack på en lastkaj...

hooked

Inläggav Anonymous FTW » 21 jun 2020 14:34

Båten verkar lastad med hundratalet Polestar2 och anländer i Augusti. Försäljningen av Polestar2 har gått "enligt plan".

https://www.svd.se/polestarchefen-vi-driver-elektrifieringen-med-tesla
Anonymous FTW

Inläggav Teslaägare Bruno » 22 jun 2020 09:58

Med tanke på att ett fartyg (PCC) lastar minst 7000 bilar så är ett hundratal väldigt lite om de ska till hela den europeiska marknaden...

"Det första hundratalet nya Polestar 2-bilar är på väg med båt från Kina till hamnen i belgiska Brygge. Därifrån ska de forslas vidare till Göteborg, Stockholm, Oslo och andra ställen i norra Europa innan de når kunderna."

Och vad menar Ingenlath med detta?

"Så hur har försäljningen av Polestar 2 gått?
– Vi har nått det antal kunder vi förväntade oss. Nu räknar vi med att sälja tusentals bilar i år, säger Thomas Ingenlath."

I Sverige eller Europa?
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Referralkod: bruno10602

Inläggav Teslaägare Svenssons » 22 jun 2020 15:28

Bruno skrev:Med tanke på att ett fartyg (PCC) lastar minst 7000 bilar så är ett hundratal väldigt lite om de ska till hela den europeiska marknaden...

"Det första hundratalet nya Polestar 2-bilar är på väg med båt från Kina till hamnen i belgiska Brygge. Därifrån ska de forslas vidare till Göteborg, Stockholm, Oslo och andra ställen i norra Europa innan de når kunderna."

– Vi har nått det antal kunder vi förväntade oss. Nu räknar vi med att sälja tusentals bilar i år, säger Thomas Ingenlath."

I Sverige eller Europa?

Världen?
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Fredrik j » 22 jun 2020 15:32

Svenssons skrev:
Bruno skrev:Med tanke på att ett fartyg (PCC) lastar minst 7000 bilar så är ett hundratal väldigt lite om de ska till hela den europeiska marknaden...

I Sverige eller Europa?

Världen?

Förmodligen kina där ju bilförsäljningen återhämtat sig snabbt.
Fredrik j

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon