Sida 215 av 320

Re: Polestar 2

InläggPostat: 06 jul 2020 21:35
av Legato
nek0 skrev:
taliz skrev:
nek0 skrev:
taliz skrev:
Fredrik j skrev:

Men du kommer ihåg att värma din Tesla? Eller står den uppvärmd 24/7 mitt i vintern?
Kanske räcker på en Tesla. På min porsche, som jag vid ett par tillfällen blivit tvungen att hantera i vinterklimat, får jag köra kupévärmare mycket länge innan dörrarna släpper. Det är då bastu inne i bilen. Men jämförelsen sviktar. Porschen är inte gjord för vinterklimat även om många i porschekretsar hävdar att det också är världens bästa vinterbil.
Den riktiga prövningen är ju dom där dagarna när det är ispansar på hela bilen.


Läs igen vad jag skrev. Prova silikonstift på Porschen?
Som sagt problemet är inte karm eller inte karm, problemet är att gummilister fryser.

Sist det hände mig var det 1995 i en Toyota Carina från 1979.
På min bil får man inte använda silikonstift.


Har du bott nånstans där det brukar bli -30? Det har jag.

Ja det har jag och gör det fortfarande.


Det "brukar" bli -30 i Huskvarna? Med tanke på att lägsta uppmätta temperatur någonsin runt Jönköping är ca -35 så låter det inte så sannolikt.

Re: Polestar 2

InläggPostat: 06 jul 2020 22:00
av nek0
Legato skrev:
nek0 skrev:
taliz skrev:
nek0 skrev:
taliz skrev:

Men du kommer ihåg att värma din Tesla? Eller står den uppvärmd 24/7 mitt i vintern?
Kanske räcker på en Tesla. På min porsche, som jag vid ett par tillfällen blivit tvungen att hantera i vinterklimat, får jag köra kupévärmare mycket länge innan dörrarna släpper. Det är då bastu inne i bilen. Men jämförelsen sviktar. Porschen är inte gjord för vinterklimat även om många i porschekretsar hävdar att det också är världens bästa vinterbil.
Den riktiga prövningen är ju dom där dagarna när det är ispansar på hela bilen.




Har du bott nånstans där det brukar bli -30? Det har jag.

Ja det har jag och gör det fortfarande.


Det "brukar" bli -30 i Huskvarna? Med tanke på att lägsta uppmätta temperatur någonsin runt Jönköping är ca -35 så låter det inte så sannolikt.

Har upplevt -32 i Aneby
Sedan har vi under -30 i Bosnien också

Re: Polestar 2

InläggPostat: 06 jul 2020 22:13
av nek0

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 02:05
av Elof
HelectriC skrev:enda fördelen med karmlösa dörrar är ju att det ser coolt ut om man öppnar dörrarna med fönstret nere. Men eftersom Tesla vägrar implementera den universella lösningen som typ alla andra har där man stänger rutorna genom att hålla inne låsknappen, så går det ju intre att göra en cool exit med Teslan och sen stänga fönstren med FOBen.


Även skramlet när man stänger dörren med rutan nere drar ner coolheten något, dock ej under normal rutramsnivå. :)

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 10:30
av Tellus
Hur är det egentligen med ihopsättningskvalitén? :lol:

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 12:14
av Bjelke
Skapligt uppmärksammat! :)

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 12:36
av Fredrik j
Samma på min S90..... :o

200707_3.PNG

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 12:36
av Mickep
Ser inte så farligt ut eller dåligt. (finns ju pressveck på byxor), Frågan är väl om det är design eller tillverkningsmisstag?

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 14:54
av HelectriC
Är det inte bara att vika ut listen där det klämmer då? Är ju så även på Tesla runt dörröppningarna inne i bilen. Plastlisten fastnar liksom i vikt position då och då.

Re: Polestar 2

InläggPostat: 07 jul 2020 15:09
av Fredrik j
HelectriC skrev:Är det inte bara att vika ut listen där det klämmer då? Är ju så även på Tesla runt dörröppningarna inne i bilen. Plastlisten fastnar liksom i vikt position då och då.


Ju precis. Jag var lite ironisk när jag tryckte på min list och tog en bild.
Det är flärpen på gummilisten som fastnat på mattan. Blir så om man trycker på den. Bara att dra ut med fingret igen.