Re: Polestar 2

nek0 skrev:taliz skrev:nek0 skrev:taliz skrev:Fredrik j skrev:
Men du kommer ihåg att värma din Tesla? Eller står den uppvärmd 24/7 mitt i vintern?
Kanske räcker på en Tesla. På min porsche, som jag vid ett par tillfällen blivit tvungen att hantera i vinterklimat, får jag köra kupévärmare mycket länge innan dörrarna släpper. Det är då bastu inne i bilen. Men jämförelsen sviktar. Porschen är inte gjord för vinterklimat även om många i porschekretsar hävdar att det också är världens bästa vinterbil.
Den riktiga prövningen är ju dom där dagarna när det är ispansar på hela bilen.
Läs igen vad jag skrev. Prova silikonstift på Porschen?
Som sagt problemet är inte karm eller inte karm, problemet är att gummilister fryser.
Sist det hände mig var det 1995 i en Toyota Carina från 1979.
På min bil får man inte använda silikonstift.
Har du bott nånstans där det brukar bli -30? Det har jag.
Ja det har jag och gör det fortfarande.
Det "brukar" bli -30 i Huskvarna? Med tanke på att lägsta uppmätta temperatur någonsin runt Jönköping är ca -35 så låter det inte så sannolikt.