Verdi skrev:Tellus skrev:Jag tycker Alrik är en riktigt bra biltestare, men Peder är mer som en jobbig grottmänniska som för typ 10 år sedan bestämde sig för att Tesla är dåligt.
Jag tycker Alrik tyvärr känns lite mossig och liksom lite torr. Är väl iofs hans roll att vara "förnuftet" i den där serien också så det är nog inte så konstigt. Han säger ju saker som vi ofta tragglar om här på forumet. Men det låter liksom inte övertygande när han ska förklara för en helt oförstående Peder...
Peder är väl som han är. Men jag förstår lite vad han menar också när han säger att han är ute efter en viss känsla i en bil. Att den ska locka fram rätt känslor i en när man sätter sig i den.
Lite orättvist att de testar på gokart-bana med Öhlins-dämparna på PS2:an men std-chassit på Model 3. Samtidigt som de rekommenderar att inte välja Performance-paketet om man ska köpa en PS2...
De är så olika så jag tycker de kompletterar varandra bra. Däremot kan Peder sluta med att avbryta Alrik för det är inte trevligt, tyckte även att Alrik såg ut att ta illa vid sig av en kommentar Peder lade i en sekvens, det kändes mindre bra.
Annars så påpeka Peder något som jag inte tänkt på tidigare vad gäller dessa två bilar och samtidigt är en viktig egenskap för mig - att Polestar gav mer stöd i sidled. Inget avgörande i bilköp men ändå en viktig detalj för mig.
I förra Polestarvideon så skrevs det i kommentarerna att de körde på läge åtta av de 22 lägena. Så det fanns med andra ord gott om utrymme att göra den mjukare.