Re: Polestar 2
Postat: 15 feb 2019 13:51
Jääättestooor laddlucka?
Den har stöd för alla kontakter bakom laddluckanicreate skrev:Jääättestooor laddlucka?
Oj, verkligen när du säger det!e5m1r skrev:Är det bara jag som associerar loggan med citroen ds ?
Ligger som en story på deras Instagramkonto. Skrev inte vart jag såg det för jag förutsatte att samma info fanns på hemsidan men det verkar bara vara på Instagram.dhanjel skrev:Var och hur?
Länk: https://www.polestar.com/polestar-2-rev ... ta_storiesdhanjel skrev:Var och hur?
Lagt ut, hur då menar du? Tramsig PR från tramsiga marknadsföringsmänniskor. Verkligheten är ju att Volvo numera utvecklar bilar för två varumärken, Volvo och Polestar. Sen försöker de få människorna som jobbar på Polestar skapa någon slags hype.icreate skrev:Det är ändå ganska lätt att förstå varför Volvo lagt ut elbilsrevolutionen på Polestar. Hur skulle Volvo kunna stå för detta?
"Dear car industry,
This will not be easy. Look at us. What have we become? The times we find common ground are all too seldom. It seems you can’t make up your mind. On the one hand, you look to the future with visions of a better tomorrow. But on the other, you cling on to the past. Going round in circles.
We’re just too different. Promises won’t work anymore. Things need to change. Fast. So from now on, we have to go our separate ways. It’s time to move on."
(från polestar.com)
Det är lite pinsamt för Volvo, tycker jag.
Jo, de säger ju att det är dags att sluta snacka och istället börja producera. De kritiserar indirekt Volvo (och andra biltillverkare) som om de är fristående och bättre. Volvo borde sluta snacka och ta sitt ansvar istället för att försöka skapa hype kring något litet och exklusivt märke.Geni87 skrev:
Lagt ut, hur då menar du? Tramsig PR från tramsiga marknadsföringsmänniskor. Verkligheten är ju att Volvo numera utvecklar bilar för två varumärken, Volvo och Polestar. Sen försöker de få människorna som jobbar på Polestar skapa någon slags hype.
Visst arbetar de indirekt aktivt för att minska efterfrågan på fossila bilar, genom att de utvecklar elbilar. Men jag förstår vad han menar, och det är ju rimligt. Det är en svår balansgång att få till en övergång utan att samtidigt döda företaget om man tajmar fel.icreate skrev:Jo, de säger ju att det är dags att sluta snacka och istället börja producera. De kritiserar indirekt Volvo (och andra biltillverkare) som om de är fristående och bättre. Volvo borde sluta snacka och ta sitt ansvar istället för att försöka skapa hype kring något litet och exklusivt märke.Geni87 skrev:
Lagt ut, hur då menar du? Tramsig PR från tramsiga marknadsföringsmänniskor. Verkligheten är ju att Volvo numera utvecklar bilar för två varumärken, Volvo och Polestar. Sen försöker de få människorna som jobbar på Polestar skapa någon slags hype.
Volvos vd sa ju själv till Ny Teknik att "vi arbetar inte aktivt för att minska efterfrågan för fossila bilar". Det är sånt hyckleri!
icreate skrev:Jo, de säger ju att det är dags att sluta snacka och istället börja producera. De kritiserar indirekt Volvo (och andra biltillverkare) som om de är fristående och bättre. Volvo borde sluta snacka och ta sitt ansvar istället för att försöka skapa hype kring något litet och exklusivt märke.Geni87 skrev:
Lagt ut, hur då menar du? Tramsig PR från tramsiga marknadsföringsmänniskor. Verkligheten är ju att Volvo numera utvecklar bilar för två varumärken, Volvo och Polestar. Sen försöker de få människorna som jobbar på Polestar skapa någon slags hype.
Volvos vd sa ju själv till Ny Teknik att "vi arbetar inte aktivt för att minska efterfrågan för fossila bilar". Det är sånt hyckleri!
Du är medveten om att vi kommer att få se en Volvo i morgon va? Alltså en S90 i en lite modernare tappning, med lite andra baklampor, framlampor och så ett glastak.TeslaTissel skrev:Sedan är det som med all marknadsföring, upp till bevis.
Och tyvärr kommer vi inte att få se en extremt låg bil med batteripaketet placerat som Teslas.
Inte heller kommer vi att få se sanslösa accelerationssiffror, antagligen skitsnygg. Men alldeles för dyr för de flesta.
De har ändå lyckats med marknadsföringen och får säkert något flådigt reklampris. Men om bilen sätter ett märke i historien kan man nog bara hoppas om?
Återigen tycker jag det är trist de separerat varumärket nästan helt från Volvo, ”Polestar” är knasigt och inte särskilt bra, egentligen.
Jeppe_E skrev:Du är medveten om att vi kommer att få se en Volvo i morgon va? Alltså en S90 i en lite modernare tappning, med lite andra baklampor, framlampor och så ett glastak.TeslaTissel skrev:Sedan är det som med all marknadsföring, upp till bevis.
Och tyvärr kommer vi inte att få se en extremt låg bil med batteripaketet placerat som Teslas.
Inte heller kommer vi att få se sanslösa accelerationssiffror, antagligen skitsnygg. Men alldeles för dyr för de flesta.
De har ändå lyckats med marknadsföringen och får säkert något flådigt reklampris. Men om bilen sätter ett märke i historien kan man nog bara hoppas om?
Återigen tycker jag det är trist de separerat varumärket nästan helt från Volvo, ”Polestar” är knasigt och inte särskilt bra, egentligen.
Det intressanta den här gången kan väl knappast vara bilens yttre? Att den kommer vara snygg känns självklart. Det intressanta är ju drivlinan.TeslaTissel skrev:Jeppe_E skrev:Du är medveten om att vi kommer att få se en Volvo i morgon va? Alltså en S90 i en lite modernare tappning, med lite andra baklampor, framlampor och så ett glastak.TeslaTissel skrev:Sedan är det som med all marknadsföring, upp till bevis.
Och tyvärr kommer vi inte att få se en extremt låg bil med batteripaketet placerat som Teslas.
Inte heller kommer vi att få se sanslösa accelerationssiffror, antagligen skitsnygg. Men alldeles för dyr för de flesta.
De har ändå lyckats med marknadsföringen och får säkert något flådigt reklampris. Men om bilen sätter ett märke i historien kan man nog bara hoppas om?
Återigen tycker jag det är trist de separerat varumärket nästan helt från Volvo, ”Polestar” är knasigt och inte särskilt bra, egentligen.
JA exakt. Men seriöst sett blir det nog vad du antyder. Ett ”Jasså”!?
Ja precis, utveckla gärna vad du tänker på?Geni87 skrev:Det intressanta den här gången kan väl knappast vara bilens yttre? Att den kommer vara snygg känns självklart. Det intressanta är ju drivlinan.TeslaTissel skrev:Jeppe_E skrev:Du är medveten om att vi kommer att få se en Volvo i morgon va? Alltså en S90 i en lite modernare tappning, med lite andra baklampor, framlampor och så ett glastak.TeslaTissel skrev:Sedan är det som med all marknadsföring, upp till bevis.
Och tyvärr kommer vi inte att få se en extremt låg bil med batteripaketet placerat som Teslas.
Inte heller kommer vi att få se sanslösa accelerationssiffror, antagligen skitsnygg. Men alldeles för dyr för de flesta.
De har ändå lyckats med marknadsföringen och får säkert något flådigt reklampris. Men om bilen sätter ett märke i historien kan man nog bara hoppas om?
Återigen tycker jag det är trist de separerat varumärket nästan helt från Volvo, ”Polestar” är knasigt och inte särskilt bra, egentligen.
JA exakt. Men seriöst sett blir det nog vad du antyder. Ett ”Jasså”!?
Batteristorlek, räckvidd, effektivitet, pris, prestanda, laddning (AC och DC) osv. Sen är det självklart intressant att se HUR de har löst allt, eftersom man är tekniskt intresserad. Men det viktigaste är vad bilen levererar.TeslaTissel skrev:Ja precis, utveckla gärna vad du tänker på?Geni87 skrev:Det intressanta den här gången kan väl knappast vara bilens yttre? Att den kommer vara snygg känns självklart. Det intressanta är ju drivlinan.TeslaTissel skrev:Jeppe_E skrev:Du är medveten om att vi kommer att få se en Volvo i morgon va? Alltså en S90 i en lite modernare tappning, med lite andra baklampor, framlampor och så ett glastak.TeslaTissel skrev:Sedan är det som med all marknadsföring, upp till bevis.
Och tyvärr kommer vi inte att få se en extremt låg bil med batteripaketet placerat som Teslas.
Inte heller kommer vi att få se sanslösa accelerationssiffror, antagligen skitsnygg. Men alldeles för dyr för de flesta.
De har ändå lyckats med marknadsföringen och får säkert något flådigt reklampris. Men om bilen sätter ett märke i historien kan man nog bara hoppas om?
Återigen tycker jag det är trist de separerat varumärket nästan helt från Volvo, ”Polestar” är knasigt och inte särskilt bra, egentligen.
JA exakt. Men seriöst sett blir det nog vad du antyder. Ett ”Jasså”!?
För det är det intressantaste, håller helt med dig.
Lite orättvist va? Det är inte en Model 3. Den kommer ju inte ens att vara lik. Concept 40.2 presenterades i Maj 2016 och då hade Volvo förstås designat den ytterligare ett år eller så. Så nej, de har inte "tagit" en Model 3Wahll skrev:Ta en model 3
klistra på lite nya dekaler
gör ett brevinkast där bak
säg att det är den första bilen i världen med OTA
gör ett ett coolt lanserings event
hoppas den säljer
En riktig liten copycat verkar det som på siten.
Har den ett batteri i golvet är det en Teslakopia.Jeppe_E skrev:Lite orättvist va? Det är inte en Model 3. Den kommer ju inte ens att vara lik. Concept 40.2 presenterades i Maj 2016 och då hade Volvo förstås designat den ytterligare ett år eller så. Så nej, de har inte "tagit" en Model 3Wahll skrev:Ta en model 3
klistra på lite nya dekaler
gör ett brevinkast där bak
säg att det är den första bilen i världen med OTA
gör ett ett coolt lanserings event
hoppas den säljer
En riktig liten copycat verkar det som på siten.
Tittar man lite så upptäcker man att det mesta är kopierat. Man kan t.ex. säga att Model 3's framvagn är en kopia av Porsche 911.