Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Teslaägare HelectriC » 25 okt 2020 22:33

Kanske skulle skriva något om körupplevelsen också :)
Bilen är en dröm att köra, mycket mindre och mer dynamisk än Finlandsfärjan aka Model S :) PilotAssist är på vissa punkter skönare att använda än Autopilot, är tex inga pling-plong hela tiden när man går ut/in från lane keeping. Det var ganska störigt i Teslan och en grund till att jag faktiskt inte använde den så mycket på vägar där jag vet att jag behöver gå ut och in ofta. Barnen vaknade eller undrade hela tiden vad som händer, jobbigt. PilotAssist är det inga problem att ta över och tex ta en kurva aningen in i andra filen. Däremot är PilotAssist inte lika bra på småkurviga vägar där det svänger mycket kombinerat med krön. Där är Autopilot bättre.
Fjädringen är fast och fin, men det är självklart en smaksak. Hade med en kompis som nog tyckte den var aningen hård. Röststyrningen som funkar till och med att skicka sms med är väldigt praktisk. Höll de jag skulle besöka uppdaterade med ETA genom sms under turen utan att ta upp mobilen :D
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Esterox » 26 okt 2020 06:40

HelectriC skrev:Kanske skulle skriva något om körupplevelsen också :)
Bilen är en dröm att köra, mycket mindre och mer dynamisk än Finlandsfärjan aka Model S :) PilotAssist är på vissa punkter skönare att använda än Autopilot, är tex inga pling-plong hela tiden när man går ut/in från lane keeping. Det var ganska störigt i Teslan och en grund till att jag faktiskt inte använde den så mycket på vägar där jag vet att jag behöver gå ut och in ofta. Barnen vaknade eller undrade hela tiden vad som händer, jobbigt. PilotAssist är det inga problem att ta över och tex ta en kurva aningen in i andra filen. Däremot är PilotAssist inte lika bra på småkurviga vägar där det svänger mycket kombinerat med krön. Där är Autopilot bättre.
Fjädringen är fast och fin, men det är självklart en smaksak. Hade med en kompis som nog tyckte den var aningen hård. Röststyrningen som funkar till och med att skicka sms med är väldigt praktisk. Höll de jag skulle besöka uppdaterade med ETA genom sms under turen utan att ta upp mobilen :D
Finns glymp? Fanns i Volvon lch då kunde man skicka en länk via bilen så den man besökte kunde se vart man var och när man skulle komma fram.
Esterox

Inläggav Teslaägare HelectriC » 26 okt 2020 07:35

Esterox skrev:
HelectriC skrev:Kanske skulle skriva något om körupplevelsen också :)
Finns glymp? Fanns i Volvon lch då kunde man skicka en länk via bilen så den man besökte kunde se vart man var och när man skulle komma fram.

har inte sett den appen, men verkar som det är flera appar som står och väntar på att släppas.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav lawe » 26 okt 2020 08:27

HelectriC skrev:har inte sett den appen, men verkar som det är flera appar som står och väntar på att släppas.

Eftersom det finns i Google Maps känns det ju som en rätt självklar funktion för att lägga till även i versionen för Google Automotive. Att fler biltillverkare hoppar på Google Automotive är ju väldigt positivt då vi kan förvänta oss mer attention från Google då. Det här känns ju rätt seriöst iaf: https://developers.google.com/cars/design/automotive-os
lawe

Inläggav Thexps » 27 okt 2020 18:48

Efter och ha velat som en dåre mellan M3LR, E-Tron och Polestar en längre tid, föll valet slutligen på en Polestar 2. Förhoppningsvis går ”ordern” iväg i veckan från leasingbolaget mitt jobb samarbetar med. Hur ser leveranstiden ut? Januari sa killen som åkte med när jag provkörde förra veckan. Men verkar som det är ganska osäkert de där, många som får sina datum framflyttade?
Thexps

Inläggav mikebike » 27 okt 2020 18:54

Och om ett år tror de att allt skall fungera, bl.a. detta:

20201027_185125.jpg

Det kunde jag göra med min förra Volvo (2012), och givetvis med min nuvarande (2015).
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021 beställd
Tesla Model Y LR 2022? beställd
mikebike

Inläggav Teslaägare HelectriC » 27 okt 2020 20:26

En sak som jag verkligen uppskattar är att PS2 verkar buffra betydligt längre sekvenser än min Tesla gjorde. Jag har bl.a. en 2km tunnel på väg till jobbet. I Teslan bröts Spotify/TuneIn ungefär mitt i tunneln och det tog ofta upp till 10min efter jag kom ut av tunneln innan jag hade full uppkoppling igen och kunde fortsätta lyssna, ganska störigt när man är mitt inne i ett program. I PS2 bryts inget under hela turen. De gånger internet har försvunnit (på andra platser), så har det kommit tillbaks på under 1 min. Möjligt detta är annorlunda med MCU2, ingen aning!
Det är faktiskt en stor fördel iom att jag kör genom tunneln minst 4 gånger per dag.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Esterox » 28 okt 2020 06:51

HelectriC skrev:En sak som jag verkligen uppskattar är att PS2 verkar buffra betydligt längre sekvenser än min Tesla gjorde. Jag har bl.a. en 2km tunnel på väg till jobbet. I Teslan bröts Spotify/TuneIn ungefär mitt i tunneln och det tog ofta upp till 10min efter jag kom ut av tunneln innan jag hade full uppkoppling igen och kunde fortsätta lyssna, ganska störigt när man är mitt inne i ett program. I PS2 bryts inget under hela turen. De gånger internet har försvunnit (på andra platser), så har det kommit tillbaks på under 1 min. Möjligt detta är annorlunda med MCU2, ingen aning!
Det är faktiskt en stor fördel iom att jag kör genom tunneln minst 4 gånger per dag.
Inte ens tänkt på i Volvon för det har alltid bara fungerat. Knäppt att alla teslaägare går ihop och anser att man är knäpp för att man anser att tesla inte är outstanding på den tekniska biten.

Synd att PS2 inte fanns i kombi.
Esterox

Inläggav filippb » 28 okt 2020 10:53

Thexps skrev:Efter och ha velat som en dåre mellan M3LR, E-Tron och Polestar en längre tid, föll valet slutligen på en Polestar 2. Förhoppningsvis går ”ordern” iväg i veckan från leasingbolaget mitt jobb samarbetar med. Hur ser leveranstiden ut? Januari sa killen som åkte med när jag provkörde förra veckan. Men verkar som det är ganska osäkert de där, många som får sina datum framflyttade?
Grattis! Vad gäller leveranser så var det nog främst i början då vi alla fick våra datum framflyttade pga förseningar i transporten. Verkar som de börjar komma ikapp med leveranser nu så januari kan absolut vara rimligt. En och annan blir dessutom matchad med en avbeställde bil så då blir det ännu snabbare puckar såklart.
filippb

Inläggav Teslaägare martinot » 28 okt 2020 11:05

Esterox skrev:
HelectriC skrev:En sak som jag verkligen uppskattar är att PS2 verkar buffra betydligt längre sekvenser än min Tesla gjorde. Jag har bl.a. en 2km tunnel på väg till jobbet. I Teslan bröts Spotify/TuneIn ungefär mitt i tunneln och det tog ofta upp till 10min efter jag kom ut av tunneln innan jag hade full uppkoppling igen och kunde fortsätta lyssna, ganska störigt när man är mitt inne i ett program. I PS2 bryts inget under hela turen. De gånger internet har försvunnit (på andra platser), så har det kommit tillbaks på under 1 min. Möjligt detta är annorlunda med MCU2, ingen aning!
Inte ens tänkt på i Volvon för det har alltid bara fungerat. Knäppt att alla teslaägare går ihop och anser att man är knäpp för att man anser att tesla inte är outstanding på den tekniska biten.

Synd att PS2 inte fanns i kombi.

Håller inte med din uppfattning om konspirationen att Teslaägare gaddat ihop sig emot dig, eller att de skulle vara okritiska mot allt.

Tvärt om; tycker det är många Teslaägare som håller med om att saker som Spotify kan förbättras på många punkter.

Själv så saknar jag tex. stödet för Podcast som PS2 har i Spotify. Lyssnar mycket på poddar när jag sitter i bilen, och tyvärr långt ifrån alla som finns i TuneIn.

Här hoppas jag verkligen att Tesla kan förbättra sig!

(Sedan kanske det inte är så direkt avancerad "teknik", mer irriterande funktion som saknas.).

Däremot så tycker jag ljudet (ivf. Premium Audio) är av väldigt god kvalitet för att vara standard. Där håller jag inte alls med dig Esterox.
Tesla Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
https://gronbilskatt.nu/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon