Sida 143 av 234

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:25
av Fredrik j
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:35
av martinot
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:41
av TobbeTesla
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 12:09
av heldiggrisen
TobbeTesla skrev:
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 12:12
av heldiggrisen
heldiggrisen skrev:
TobbeTesla skrev:
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?

Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion
Edit finns i Google maps for iOS också, tre prickar bredvid ”från adressen”, dela vägbeskrivning, Tesla app

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 09:25
av Bruno
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...

Men jag skulle prova nu för att dubbelkolla (så jag inte hittade på), men väl inne i VOC så måste jag logga in för att boka servicen... F_n, får väl ringa till dem (kommer inte ihåg lösenordet nu) :(

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 09:28
av Bruno
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Väntar hellre på seamless i fem år än att vänta på en elbil så länge... ;)

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 10:57
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...
Stämmer inte. När jag bokade service på min bil härom veckan kunde jag även beskriva eventuella reparationsbehov och reklamationer som jag vill ha åtgärdat i samband med service. Allt går att göra i appen.
Nu fanns det inga så jag bara lämnade dom fälten tomma.

Eventuella följdfrågor brukar dock tas via mail.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:19
av Bruno
Åh tusan, skrev precis ovan (redigerade mitt inlägg) att jag skulle testa så jag inte ljög. Men väl inne för servicebokningen var jag tvungen att logga in, trots att jag är "inne" i VOC-appen... surt :(

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:31
av Fredrik j
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:35
av Bruno
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:36
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:50
av Bruno
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 12:02
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 13:30
av Bruno
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?
Kanske var fel att kalla frugan för "ingen", men om du hakar upp dig på betydelsen av ordet så överdrev jag, lite som du brukar göra. Vi undviker Volvon om vi kan...och är det sommar så tar ngn cabben

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 13:34
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:

Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?
Kanske var fel att kalla frugan för "ingen", men om du hakar upp dig på betydelsen av ordet så överdrev jag, lite som du brukar göra. Vi undviker Volvon om vi kan...och är det sommar så tar ngn cabben
Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 14:02
av martinot
heldiggrisen skrev:
TobbeTesla skrev:
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion
Edit finns i Google maps for iOS också, tre prickar bredvid ”från adressen”, dela vägbeskrivning, Tesla app

Tack! :)

Har helt missat att detta fungerar även för Tesla (korkat av mig att inte testa innan).

Provade nu, och fungerade hur smidigt som helst på iOS ifrån både Gooles och Apples kartappar! Grymt bra! 8-)

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 14:15
av martinot
Bruno skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Väntar hellre på seamless i fem år än att vänta på en elbil så länge... ;)
Du behöver inte vänta länge till (snarare runt fem dagar än runt fem år). :)

Uppdaterade till 2020.44.10.1 precis och innehöll en väldigt trevlig uppdatering av Spotify och media generellt. Grymt efterlängtat med stödet för Podcasts som jag saknat innan (finns mycket mer poddar i Spotify än i TuneIn), men skall även stödja gapless/seamless playback och flera andra nya funktioner. Grymt trevlig uppdatering, och helnöjd! 8-)

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 14:37
av Bruno
Fredrik j skrev:

Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?
Nä, men om du känner att du aldrig gör det så :lol:

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 14:39
av Bruno
martinot skrev:
Bruno skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Väntar hellre på seamless i fem år än att vänta på en elbil så länge... ;)
Du behöver inte vänta länge till (snarare runt fem dagar än runt fem år). :)

Uppdaterade till 2020.44.10.1 precis och innehöll en väldigt trevlig uppdatering av Spotify och media generellt. Grymt efterlängtat med stödet för Podcasts som jag saknat innan (finns mycket mer poddar i Spotify än i TuneIn), men skall även stödja gapless/seamless playback och flera andra nya funktioner. Grymt trevlig uppdatering, och helnöjd! 8-)
Japp :) fick det också men måste man ställa in det någonstans (gapless/seamless)?

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 17:29
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:

Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?
Nä, men om du känner att du aldrig gör det så :lol:
Ibland kan säkert min bestämda uppfattning om hur jag vill ha saker och ting uppfattas som överdrift om man inte heller ser så. Men det handlar om rent personliga, subjektiva åsikter som ju inte kan vara fel så länge dom baseras på fakta.
Tänkte om du tyckte dig observerat något undantag...

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 18:31
av Bruno
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:

Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?
Nä, men om du känner att du aldrig gör det så :lol:
Ibland kan säkert min bestämda uppfattning om hur jag vill ha saker och ting uppfattas som överdrift om man inte heller ser så. Men det handlar om rent personliga, subjektiva åsikter som ju inte kan vara fel så länge dom baseras på fakta.
Tänkte om du tyckte dig observerat något undantag...
ex; "Andra vågen av Covid i kombination med presidentval i USA." (Den har inte kommit ännu eftersom de håller på med första...)

"När vi alla åker klimatneutrala bilar finns det ju inga argument att minska på trafiken." Finns inga klimatneutrala bilar, och kommer aldrig att finnas.


Men jag vill inte leta upp felaktigheter, det gynnar ingen, du blir mer sur, jag blir mer blir sur... Vi ska vara glada, och glada över att människor tycker olika, utrycker sig olika. :)

Ska inte bråka mer med dig ikväll :)

Re: Polestar 2

Postat: 14 nov 2020 22:56
av HelectriC
Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.

Re: Polestar 2

Postat: 15 nov 2020 09:09
av Zalman3
HelectriC skrev:
Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.
Om man nu låter arbetsgivaren betala $25.99 i månaden för Tidal.
Vad säger skatteverket om detta?

Nu när allt flera biltillverkare erbjuder någon form av mjukvaru uppgradering eller prova på funktioner.
Blir det ganska rörigt skattemässigt.

Eller är den nya affärsmodellen att bilen säljs billigt "naken".

Och vid varje (onödig) dyr service får man 3 appar/upplåsta funktioner på köpet.
Så att det känns som man fick nåt för pengen.

Re: Polestar 2

Postat: 15 nov 2020 09:33
av HelectriC
Zalman3 skrev:
HelectriC skrev:
Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.
Om man nu låter arbetsgivaren betala $25.99 i månaden för Tidal.
Vad säger skatteverket om detta?

Nu när allt flera biltillverkare erbjuder någon form av mjukvaru uppgradering eller prova på funktioner.
Blir det ganska rörigt skattemässigt.

Eller är den nya affärsmodellen att bilen säljs billigt "naken".

Och vid varje (onödig) dyr service får man 3 appar/upplåsta funktioner på köpet.
Så att det känns som man fick nåt för pengen.

Varför ska arbetsgivaren betala? Det är knutet till ditt abonnemang som du har på mobil eller iPad. Samma med Spotify. Så kopplar man bilen till abonnemanget. Jag betalar 49kr/mån för premium-TIDAL. Har inget med min arbetsgivare att göra.