Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Fredrik j » 09 nov 2020 17:29

Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?

Nä, men om du känner att du aldrig gör det så :lol:

Ibland kan säkert min bestämda uppfattning om hur jag vill ha saker och ting uppfattas som överdrift om man inte heller ser så. Men det handlar om rent personliga, subjektiva åsikter som ju inte kan vara fel så länge dom baseras på fakta.
Tänkte om du tyckte dig observerat något undantag...
Fredrik j

Inläggav Teslaägare Bruno » 09 nov 2020 18:31

Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Tycker du jag brukar överdriva? I vilket sammanhang?

Nä, men om du känner att du aldrig gör det så :lol:

Ibland kan säkert min bestämda uppfattning om hur jag vill ha saker och ting uppfattas som överdrift om man inte heller ser så. Men det handlar om rent personliga, subjektiva åsikter som ju inte kan vara fel så länge dom baseras på fakta.
Tänkte om du tyckte dig observerat något undantag...

ex; "Andra vågen av Covid i kombination med presidentval i USA." (Den har inte kommit ännu eftersom de håller på med första...)

"När vi alla åker klimatneutrala bilar finns det ju inga argument att minska på trafiken." Finns inga klimatneutrala bilar, och kommer aldrig att finnas.

Men jag vill inte leta upp felaktigheter, det gynnar ingen, du blir mer sur, jag blir mer blir sur... Vi ska vara glada, och glada över att människor tycker olika, utrycker sig olika. :)

Ska inte bråka mer med dig ikväll :)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Referralkod: bruno10602

Inläggav Teslaägare HelectriC » 14 nov 2020 22:56

Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 15 nov 2020 09:09

HelectriC skrev:Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.

Om man nu låter arbetsgivaren betala $25.99 i månaden för Tidal.
Vad säger skatteverket om detta?

Nu när allt flera biltillverkare erbjuder någon form av mjukvaru uppgradering eller prova på funktioner.
Blir det ganska rörigt skattemässigt.

Eller är den nya affärsmodellen att bilen säljs billigt "naken".

Och vid varje (onödig) dyr service får man 3 appar/upplåsta funktioner på köpet.
Så att det känns som man fick nåt för pengen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 nov 2020 09:33

Zalman3 skrev:
HelectriC skrev:Kul med möjlighet till fler appar. Idag kom TIDAL, så nu kan man lyssna på musik därigenom om man vill. Ryktet går att a better route planner har en app på gång också.

Om man nu låter arbetsgivaren betala $25.99 i månaden för Tidal.
Vad säger skatteverket om detta?

Nu när allt flera biltillverkare erbjuder någon form av mjukvaru uppgradering eller prova på funktioner.
Blir det ganska rörigt skattemässigt.

Eller är den nya affärsmodellen att bilen säljs billigt "naken".

Och vid varje (onödig) dyr service får man 3 appar/upplåsta funktioner på köpet.
Så att det känns som man fick nåt för pengen.

Varför ska arbetsgivaren betala? Det är knutet till ditt abonnemang som du har på mobil eller iPad. Samma med Spotify. Så kopplar man bilen till abonnemanget. Jag betalar 49kr/mån för premium-TIDAL. Har inget med min arbetsgivare att göra.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tompanhuhu » 15 nov 2020 09:35

HelectriC skrev:Varför ska arbetsgivaren betala? Det är knutet till ditt abonnemang som du har på mobil eller iPad. Samma med Spotify. Så kopplar man bilen till abonnemanget. Jag betalar 49kr/mån för premium-TIDAL. Har inget med min arbetsgivare att göra.

Kul att bilen blir bättre och att en app du annars använder dök upp :)
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare

Referralkod: tomi80302

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 nov 2020 10:24

tompanhuhu skrev:
HelectriC skrev:Varför ska arbetsgivaren betala? Det är knutet till ditt abonnemang som du har på mobil eller iPad. Samma med Spotify. Så kopplar man bilen till abonnemanget. Jag betalar 49kr/mån för premium-TIDAL. Har inget med min arbetsgivare att göra.

Kul att bilen blir bättre och att en app du annars använder dök upp :)

Ja verkligen :) easypark dök ju upp för en liten stund sen, så det är kul att det faktiskt kontinuerligt byggs på och att även utan SW-uppdateringen som ska göra kompletta OTA-uppdateringar möjliga så funkar infotainmentsystemet med OTA redan nu.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Fredrik j » 15 nov 2020 12:44

HelectriC skrev:[även utan SW-uppdateringen som ska göra kompletta OTA-uppdateringar möjliga så funkar infotainmentsystemet med OTA redan nu.

Volvo har ju uppdaterat infotainment OTA sedan 2015 på senaste generationen av bilar.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare mikebike » 15 nov 2020 14:22

Fredrik j skrev:
HelectriC skrev:även utan SW-uppdateringen som ska göra kompletta OTA-uppdateringar möjliga så funkar infotainmentsystemet med OTA redan nu.

Volvo har ju uppdaterat infotainment OTA sedan 2015 på senaste generationen av bilar.

Volvo har även haft en fungerande app i 10 år.
Det verkar inte spela någon roll. Däremot har Polestar fått ärva ratt och signaturlysen från Volvo.
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model Y LR 2022? beställd
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Referralkod: mikael72656

Inläggav Fredrik j » 15 nov 2020 15:30

mikebike skrev:
Fredrik j skrev:
HelectriC skrev:även utan SW-uppdateringen som ska göra kompletta OTA-uppdateringar möjliga så funkar infotainmentsystemet med OTA redan nu.

Volvo har även haft en fungerande app i 10 år.
Det verkar inte spela någon roll. Däremot har Polestar fått ärva ratt och signaturlysen från Volvo.

Volvo sålde ju sin app till VW för ett par år sedan. Ska vi gissa att man inte kan använda den på sina nya generationer av fordon utan tänker förlita sig på något från Google?
Fredrik j

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon