Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav elbilist Anderzzon » 12 jan 2021 10:55

filippb skrev:
Thexps skrev:Väldigt inaktiv tråd för Polestar tycker jag. Känna spontant som de borde vara mer rörelse i denna tråden?
Är ni nöjda med era bilar, och ångrar inte ett ev. Val av model 3 istället? Seriös fråga.
Många har nog fullt upp med att sladda runt nu när snön äntligen kommit

Jag är supernöjd med bilen och ångrar ingenting. Det enda jag saknar är väl appen för förvärmning. Jag kanske har tur men har inte drabbats av några bärgningar eller fel, finns några som har haft mer otur och kanske är mindre nöjda.

Tror tyvärr att de flesta hänger i Facebookgruppen. Tråkigt för mig som inte använder Facebook :?
Anderzzon
elbilist

Inläggav Teslaägare HelectriC » 12 jan 2021 18:13

Jag är mest aktiv på FB när det gäller PS2, det verkar vara så få ägare här att det knappt känns lönt att skriva här.

Men bilen går superbra och jag är fortfarande strålande nöjd :D
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav roffe_s » 20 jan 2021 19:33

Anonymous FTW skrev:
Zalman3 skrev:
martinot skrev:
Delta skrev:Fråga SJ om kostnaden för att driva ett ång/diesellok v.s. att driva ett ellok och lägg till kostnaden för att serva ett batteri. Servicekostnaden för eldrift är i början åtgärder för att rätta till designfel. I framtiden är de näst intill försumbara. Bilmekanikeryrket har ingen större framtid.

Samma sak för ÅF som säljer bilar, men även lever mycket på att sälja både service och reservdelar. Man förstår ju att de inte vill sälja elbilar, och att det sedan blir konflikter med biltillverkarna över detta. Resulterar i att biltillverkarna sedan antingen säger upp deras avtal, eller köper upp ÅF för att styra hela kedjan själva.

Vi kommer garanterat få se mera av denna utvecklingen. Detta är bara början.

Polestar har tänkt helt rätt från start här, och börjat på blankt papper utan traditionella ÅF. Smart upplagt och bra modell för framtiden.

Polestar får ju ändå problem. Hur ska man förklara för kunden att det minsann till 97% är samma bil som en Volvo XC40 P8 Recharge.
Men bor man i Sundsvall så har Volvo handlaren inget serviceavtal med Polestar utan man får snällt åka till Östersund och serva bilen!
https://www.polestar.com/se/service-and ... ng-network

Och på några få månader har de luttrade Polestar folket åkt på flera återkallelser.

Blir närmare för dem till Örnsköldsvik, dessutom E4 hela vägen.

Genomgång av OTA updaten:
https://www.youtube.com/watch?v=ov6YsPWUDzc

Grundlig genomgång av infotainmentsystemet:
https://www.youtube.com/watch?v=sNTisbC9-8Q

Och dessutom finns nu service i Hudiksvall enligt Facebook-tråden, vi kan nog lugnt räkna med att service snart finns på alla Volvo-verkstäder :) Sedan ser jag alls inget problem med att viss hård- och mjukvara delas med XC40 Recharge, det borgar för snabbare utveckling och tillgång till support än om ett bolag står mol allena med sin plattform...

Men var och en blir naturligtvis salig på sin tro :)
roffe_s

Inläggav Revoltra » 23 jan 2021 10:19

Den nya billigare varianten av Polestar 2:

Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh

Ungefär samma pris som ID.3

Lanseras nästa månad

https://www.youtube.com/watch?v=YRyJ5DFofaY
Revoltra

Inläggav Teslaägare MWall » 23 jan 2021 10:51

Revoltra skrev:Den nya billigare varianten av Polestar 2:

Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh

Ungefär samma pris som ID.3

Lanseras nästa månad

https://www.youtube.com/watch?v=YRyJ5DFofaY

Synd att de väljer FWD...
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 23 jan 2021 12:15

Klart intressant om både Polestar 2 och Volvo XC40 kommer med bilar med ett pris under 400.000kr.

Snacka om fossilbilsdödare!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Referralkod: NILSERIK5507

Inläggav Teslaägare Bjelke » 23 jan 2021 12:18

Möter en mörkgrå rätt ofta här, rätt snygg ändå asså :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare HelectriC » 23 jan 2021 13:35

Intressant om det även kommer billigare varianter av de fyrhjulsdrivna, där man inte behöver betala/beställa all utrustning. Min fru körde min för några veckor sedan när det började snöa och blev halt, hon är helt såld och jag får ju gömma nyckeln för att ha bilen för mig själv :D Model S ville hon aldrig köra, för stor! Så om det går att beställa en PS2 awd med mindre utrustning, så kan det mycket väl bli en sådan till henne. Eller så beställer jag mig en etron GT, så kan hon ta över PS2:an, men då är det ju fortfarande en fullutrustad bil som andrabil, är kanske inte nödvändigt :?
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 23 jan 2021 13:52

HelectriC skrev:Intressant om det även kommer billigare varianter av de fyrhjulsdrivna, där man inte behöver betala/beställa all utrustning. Min fru körde min för några veckor sedan när det började snöa och blev halt, hon är helt såld och jag får ju gömma nyckeln för att ha bilen för mig själv :D Model S ville hon aldrig köra, för stor! Så om det går att beställa en PS2 awd med mindre utrustning, så kan det mycket väl bli en sådan till henne. Eller så beställer jag mig en etron GT, så kan hon ta över PS2:an, men då är det ju fortfarande en fullutrustad bil som andrabil, är kanske inte nödvändigt :?

Varför är grundregeln att du ska ha den finaste bilen? ;)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 23 jan 2021 13:54

MWall skrev:
HelectriC skrev:Intressant om det även kommer billigare varianter av de fyrhjulsdrivna, där man inte behöver betala/beställa all utrustning. Min fru körde min för några veckor sedan när det började snöa och blev halt, hon är helt såld och jag får ju gömma nyckeln för att ha bilen för mig själv :D Model S ville hon aldrig köra, för stor! Så om det går att beställa en PS2 awd med mindre utrustning, så kan det mycket väl bli en sådan till henne. Eller så beställer jag mig en etron GT, så kan hon ta över PS2:an, men då är det ju fortfarande en fullutrustad bil som andrabil, är kanske inte nödvändigt :?

Varför är grundregeln att du ska ha den finaste bilen? ;)

Cause I’m the man :D
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon