Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Man kanske går försiktigt fram för att lära sig tekniken innan de går ut i för stor skala. De är ju säkert därför de begränsat antal marknader så mycket också, de är ju ändå ganska få länder de ska sälja den i.
Fördelen är att man blir mer unik och då brukar servicen vara bättre precis som de sägs vara på Tesla men som jag förstått börjar bli lite sämre.
Fördelen är att man blir mer unik och då brukar servicen vara bättre precis som de sägs vara på Tesla men som jag förstått börjar bli lite sämre.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Re: Polestar 2
De har gått mediaträning. De säger en låg siffra, typ 10.000 bilar per år, de räknar kanske internt med 20.000 bilar per år.Geni87 skrev:Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Blir det då 15.000 bilar kan de skryta med att man överträffat planen med 50%, trots att det blev kasst.
Så jobbar inte Elon, han säger 25.000 bilar, tror egentligen internt med 15.000 bilar, och det blev 20.000 bilar.
Vilket i media blev dåligt, men det överträffade de interna målen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Jo, sen handlar det ju även om hur många bilar folk vill köpa. Men jag tror fortfarande att han tolkade frågan som vad de kommer producera under första året. När de har trimmat in produktionen och kommit med en billigare variant låter det som mycket högre siffror än 10k enligt den info som finns på nätet och vad de hintade om på eventet.Zalman3 skrev:De har gått mediaträning. De säger en låg siffra, typ 10.000 bilar per år, de räknar kanske internt med 20.000 bilar per år.Geni87 skrev:Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Blir det då 15.000 bilar kan de skryta med att man överträffat planen med 50%, trots att det blev kasst.
Så jobbar inte Elon, han säger 25.000 bilar, tror egentligen internt med 15.000 bilar, och det blev 20.000 bilar.
Vilket i media blev dåligt, men det överträffade de interna målen.
Re: Polestar 2
Volvo-versionen kommer säljas i större volymer. Polestar ska förbli lite ovanligare.Geni87 skrev:Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Re: Polestar 2
Fredrik j skrev:Volvo-versionen kommer säljas i större volymer. Polestar ska förbli lite ovanligare.Geni87 skrev:Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Hur stora volymer ska Volvo CC40 produceras per år?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Re: Polestar 2
XC40 menar du? Den produceras just nu med en årstakt på ca 120 000 bilar. https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumesZalman3 skrev:Fredrik j skrev:Volvo-versionen kommer säljas i större volymer. Polestar ska förbli lite ovanligare.Geni87 skrev:Varför tror du det? Inget jag har hört tidigare tyder på det. När jag var på eventet på Polestars HQ så lät det som en mycket högre siffror än så när man pratade med folk, typ en nolla till. Säkert inte första året dock, det kanske är första årets produktion han pratar om? Frågan i intervjun är ju ställd lite åt det hållet.Zalman3 skrev:Tyvärr så tror jag de pratar om 10.000 Polestar 2 per år.Olof Borjesson skrev:Om de planerar att tillverka 10.000 bilar om dagen så är det tio gånger mer än Teslas produktion av Model 3. Hoppas att dom får fram batterier till detta så Volvo blir riktiga fossilbilsdödare.
Hur stora volymer ska Volvo CC40 produceras per år?
Hur stor kapacitet de kommer ha för den eldrivna varianten kommer ha har de inte uttalat sig om vad jag har sett. Det handlar ju om bedömningar om vilka volymer de tror sig kunna sälja, och sen bygga kapacitet efter det. Det är därför många elbilar går att förhandsboka, för att tillverkaren ska få en fingervisning om det genuina intresset. Gissar de fel får de antingen bygga ut kapaciteten i efterhand vilket tar lång tid, alternativt stå med en produktionslina som inte utnyttjas fullt ut. Volvo underskattade ju laddhybridernas popularitet med långa leveranstider som resultat, får hoppas att de gissar bättre den här gången.
Re: Polestar 2
Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Re: Polestar 2
Har läst andra artiklar där Volvo lovat att Volvo XC40 BEV kommer i början av 2019.Fredrik j skrev:https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Volvo ljuger helt enkelt sina kunder rätt upp i ansiktet.
Tråkigt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Hm.. Han säger ju efter Polestar börjat byggas.. Det betyder ju efter februari 2020.
"– Först kommer Polestar 2 men kort efter att den bilen börjat att byggas kommer XC40 med elmotor att visas."
Polestar 2 börjar byggas i februari...
"– Först kommer Polestar 2 men kort efter att den bilen börjat att byggas kommer XC40 med elmotor att visas."
Polestar 2 börjar byggas i februari...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
Nej början 2019 har aldrig varit aktuellt.Zalman3 skrev:Har läst andra artiklar där Volvo lovat att Volvo XC40 BEV kommer i början av 2019.Fredrik j skrev:https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Volvo ljuger helt enkelt sina kunder rätt upp i ansiktet.
Tråkigt.
Xc40 visas 2019. Säljas 2020.
Men först kommer laddhybrid i xc40. Förmodat populär modell som ger elnilens fördelar utan nackdelarna.
Re: Polestar 2
Sen finns det ingen anledning att stressa fram. XC40 säljer bra i ICE-utförande och en elvariant riskerar ju att kanibalisera på andra varianter man tjänar mer pengar på.
Bilutveckling tar tid. Man vill ju undvika "production hell"....
Bilutveckling tar tid. Man vill ju undvika "production hell"....
Re: Polestar 2
Volvo XC40 BEV skulle visas i början av 2019.
Leverans 2020.
Volvos Europa chef Lex Kerssemakers lovar att XC40 ska visas i början av 2019.
"Norge viktig for Volvo
Nylig var konsernets Europa-, Midt-Østen- og Afrika-sjef Lex Kerssemakers på Norges-besøk for å se nærmere på det norske elbil-eventyret. Han er også høyre hånd til Volvos øverste sjef, administerende direktør Håkan Samuelsson."
"Elektrisk XC40 først
Kerssemakers bekrefter at den første rene Volvo-elbilen blir en batteridrevet utgave av XC40. Den skal bygges på Volvos fabrikk i Gent, i Belgia.
De første kundene kan regne med å få bilen i starten av 2020, men allerede tidlig på nyåret åpner Volvo Norge for reservasjon av bilen."
https://www.dinside.no/motor/snart-kan- ... r/70461883
https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Leverans 2020.
Volvos Europa chef Lex Kerssemakers lovar att XC40 ska visas i början av 2019.
"Norge viktig for Volvo
Nylig var konsernets Europa-, Midt-Østen- og Afrika-sjef Lex Kerssemakers på Norges-besøk for å se nærmere på det norske elbil-eventyret. Han er også høyre hånd til Volvos øverste sjef, administerende direktør Håkan Samuelsson."
"Elektrisk XC40 først
Kerssemakers bekrefter at den første rene Volvo-elbilen blir en batteridrevet utgave av XC40. Den skal bygges på Volvos fabrikk i Gent, i Belgia.
De første kundene kan regne med å få bilen i starten av 2020, men allerede tidlig på nyåret åpner Volvo Norge for reservasjon av bilen."
https://www.dinside.no/motor/snart-kan- ... r/70461883
https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Marknadsfluff. De insinuerar väl inte att de vare sig är först eller unika?taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Olof Borjesson
- Teslaägare
- Inlägg: 88
- Blev medlem: 01 jun 2014 12:59
- Ort: Kungshamn, nära Smögen på västkusten
Re: Polestar 2
Smart av Volvo/Polestar att ta bort startknapp, nyckel mm liksom Tesla. Jag tycker det är irriterande att behöva trycka på knappar som finns där bara för att de behövdes i gammaldags avgasbilar.
Re: Polestar 2
En sjukt slarvig googling visar att Nissan höll på med detta redan 2008 och att Hyundai pratade om att införa det 2015..... så ja.....taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
Re: Polestar 2
Det var mer en allmän kommentar om branschen. Särskilt i USA är det helt galet. En bil är "all new" när man bytt en plastkåpa. Och man är alltid "market leading", även om man ligger femma.Jeppe_E skrev:Marknadsfluff. De insinuerar väl inte att de vare sig är först eller unika?taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Några Polestar 2 (och Taycan) har setts ladda i Tyskland
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.
Registreringsnummer
TME87G
Fabrikat
VOLVO
Ägare
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Polestar 2
Hehe. Det är ju olika varumärken men eftersom den utvecklas och byggs av Volvo kan ju identiteten diskuteras.bylund skrev:Några Polestar 2 (och Taycan) har setts ladda i Tyskland
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.Registreringsnummer
TME87G
Fabrikat
VOLVO
Ägare
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB