Re: Polestar 2
Postat: 27 jul 2019 22:24
P2 har dragkrok, lastvikt 1400 kg enligt uttalande från Polestar.
Ca 660.000 kr, men det är med veganklädseln och ingen dragkrok. Men i princip allt annat (förmodligen lite prispåslag för metalliclack enligt gängse volvoprislista).Ulfie2 skrev:Kul att höra att en får dragkrok med så pass bra dragvikt.
Intressant ifall ventilerade stolar ingår i läderklädseln det skulle vara ett stort plus för mig.
Volvos säkerhetssystem är bra att de använder sig av. Min spontana känsla är att Telsa ligger längre fram här men jag kan ha fel.
Man undrar ju vad de kommer lägga sig på för svenskt pris.
59 900 eur har det ju pratats om för en ganska fullutrustad version men inte vad det blir i Sverige.
Det låter ju sannolikt. Det blir ju ganska exakt vad model 3 LR ligger på med liknande prestanda.Jeppe_E skrev:Ca 660.000 kr, men det är med veganklädseln och ingen dragkrok. Men i princip allt annat (förmodligen lite prispåslag för metalliclack enligt gängse volvoprislista).Ulfie2 skrev:Kul att höra att en får dragkrok med så pass bra dragvikt.
Intressant ifall ventilerade stolar ingår i läderklädseln det skulle vara ett stort plus för mig.
Volvos säkerhetssystem är bra att de använder sig av. Min spontana känsla är att Telsa ligger längre fram här men jag kan ha fel.
Man undrar ju vad de kommer lägga sig på för svenskt pris.
59 900 eur har det ju pratats om för en ganska fullutrustad version men inte vad det blir i Sverige.
Performancepaket med guldiga attribut, brembo-bomsar och 20" hjul kostar extra.
Hoppas att den får bra förarstöd, blir först ut med Zeunity https://www.zenuity.com/press/zenuity-p ... olestar-2/Stevvee skrev:Och man har väll ändå alla Volvos assistans system så du iallafall har så den håller sig inom filen och varnar om det kommer en unge när du backar eller att bilen framför står still och bilen kommer bromsa på ett sätt du aldrig bromsat en bil förr (inte bara Volvo utan dom flesta märken har ju det såklart)
Tråkigt med en sur testare men förhoppningsvis så påverkar det inte slutresultatet.themax skrev:Tänkte ladda lite i Orsa men det var upptaget. Det var helt OK, för jag fick tillfälle att titta lite närmare på Polestar 2 som stod och laddade. Jag måste säga att jag gillar den, även om vissa detaljer var tydligt förproduktionsbil. Känns som ett alternativ när den kommer, när också Ionity förhoppningsvis har byggt ut lite mer.
Men bakänden var för mycket Volvorumpa så den missade jag att fotografera. Inte särskilt snygg bakifrån.
EDIT: Åkte tillbaka efter en halvtimme för att göra ett nytt försök och mötte en sur testare som inte gillade att jag tog bilder. Sa att om det var så hemligt hade han kunnat säga till – han satt bredvid bilen när jag tog bilderna. Och dessutom finns ju många bättre bilder på nätet. Han gjorde mig snarare ointresserad av bilen än mer intresserad.
Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Den typen anställda ska man hålla inlåsta på fabriken. Det är ”farligt” att låta folk representera firman om man inte vet att de gör det på rätt sätt. Nu är ju självklart Volvo ett jätteföretag (och svårt att ha full koll), men det gäller egentligen dom också. Vi har som regel att ALLA är säljare oavsett roll när man är ute på firmans räkning!Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Precis, det var så jag menade!HelectriC skrev:Den typen anställda ska man hålla inlåsta på fabriken. Det är ”farligt” att låta folk representera firman om man inte vet att de gör det på rätt sätt. Nu är ju självklart Volvo ett jätteföretag (och svårt att ha full koll), men det gäller egentligen dom också. Vi har som regel att ALLA är säljare oavsett roll när man är ute på firmans räkning!Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Man vill undvika bilder på provbilarna eftersom dom i många fall inte representerar serieprodukten i byggkvalitet. Det är därför man är noga med "test vehicle" på dörrarna.Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersproduktdd88 skrev:Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Vad menar du med pappersprodukt? Slutvalideringen pågår sedan i våras och produktionstart är till våren nästa år.Stevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersprodukt
Jag såg en stå och ladda i Malung för några dagar sen. Tror inte den var gjord av papperStevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersproduktdd88 skrev:Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.