Måste bara säga att Ioniq 5 verkar vara en grymt bra elbil!mati skrev:Nej, e-tron är ingen dålig bil alls. Det är en jättefin bil, men den är inte längre rätt bil för mig. Det är ungefär som att ta på sig Armani tröjan och krokodilskor när man ska ut i trädgården och gräva i rabatterna. Det är så det känns, om du förstår vad jag menar. Jag behöver en bruksbil, dvs reflexjacka och arbetsskor, typ.martinot skrev:Jo, det är ju lite synd. Detta sagt så har du även väldigt begränsad dragvikt på Model 3 (för att få lite vettig dragvikt så måste man ju gå för MY). Så de är ju inte ensamma om lite klen dragvikt med MEB-plattformen. Tror att det är bättre att du fortsätter med e-tron så sätt. Det är ju faktiskt trots allt ingen dålig bil eller teknisk plattform (MEB är ju billigare, men också praktiskt/tekniskt ett lite nerköp, något steg eller två). Tror mer på VAGs kommande PPE-plattform, som nog kan bli vettig och mer konkurrenskraftig med Hyndai, Model Y, e-tron, etc.
Men jag kommer inte skaffa någon MEB-bil som ersättare till min e-tron. Det vore ett nerköp i den bemärkelsen att jag inte längre får dra det jag drar idag. Och då blir det hela ganska meningslöst och rentav korkat att byta.
Tragiskt att man är mer eller mindre tvungen att köpa en snordyr bil om man vill ha en elbil med vettig dragvikt. För det är det enda jag kräver. Det som kvarstår teoretiskt är ju Ioniq 5. Visserligen blir den högst antagligen ännu dyrare än ID4 men den är ju å andra sidan tekniskt bättre på nästan alla punkter. Jag siktar på den än så länge, men vi får se. Som det ser ut nu så har jag inget val än att fortsätta med min e-tron leasingperioden ut, dvs ett år till. Det får gå, men jag kommer inte behålla den längre än så. Jag hoppas att den går att sälja för restvärdet om ett år. Allting är ju så vansinnigt osäkert just nu. Förmånsvärdena, jojo på nybilspriserna, corona-läget, min uppdragssituation, allt liksom. Svårt att veta vad som gäller om ett år.
Beroende på omständigheterna så får jag se vad det blir för bil sen. Inte omöjligt att det blir en Ioniq 5. Men det kan även bli en gammal fossilbil som jag kan använda tills det finns bättre och mer prisvärda alternativ.
Audi Q4 e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi Q4 e-tron
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Ja alltså om man bara tittar på de tekniska specifikationerna så är den nästintill perfekt. Men eftersom jag inte tror på jultomten längre så avvaktar jag innan jag ropar hej. Vis av erfarenhet.Zalman3 skrev:Måste bara säga att Ioniq 5 verkar vara en grymt bra elbil!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
mati skrev:Ja alltså om man bara tittar på de tekniska specifikationerna så är den nästintill perfekt. Men eftersom jag inte tror på jultomten längre så avvaktar jag innan jag ropar hej. Vis av erfarenhet.Zalman3 skrev:Måste bara säga att Ioniq 5 verkar vara en grymt bra elbil!
Det finns så mycket annat än tekniska specar som är viktigt också. Hur den känns att köra, hur den känns att sitta i...
Re: Audi Q4 e-tron
Hur tungt behöver du dra?mati skrev:Nej, e-tron är ingen dålig bil alls. Det är en jättefin bil, men den är inte längre rätt bil för mig. Det är ungefär som att ta på sig Armani tröjan och krokodilskor när man ska ut i trädgården och gräva i rabatterna. Det är så det känns, om du förstår vad jag menar. Jag behöver en bruksbil, dvs reflexjacka och arbetsskor, typ.martinot skrev:Jo, det är ju lite synd. Detta sagt så har du även väldigt begränsad dragvikt på Model 3 (för att få lite vettig dragvikt så måste man ju gå för MY). Så de är ju inte ensamma om lite klen dragvikt med MEB-plattformen. Tror att det är bättre att du fortsätter med e-tron så sätt. Det är ju faktiskt trots allt ingen dålig bil eller teknisk plattform (MEB är ju billigare, men också praktiskt/tekniskt ett lite nerköp, något steg eller två). Tror mer på VAGs kommande PPE-plattform, som nog kan bli vettig och mer konkurrenskraftig med Hyndai, Model Y, e-tron, etc.
Men jag kommer inte skaffa någon MEB-bil som ersättare till min e-tron. Det vore ett nerköp i den bemärkelsen att jag inte längre får dra det jag drar idag. Och då blir det hela ganska meningslöst och rentav korkat att byta.
Tragiskt att man är mer eller mindre tvungen att köpa en snordyr bil om man vill ha en elbil med vettig dragvikt. För det är det enda jag kräver. Det som kvarstår teoretiskt är ju Ioniq 5. Visserligen blir den högst antagligen ännu dyrare än ID4 men den är ju å andra sidan tekniskt bättre på nästan alla punkter. Jag siktar på den än så länge, men vi får se. Som det ser ut nu så har jag inget val än att fortsätta med min e-tron leasingperioden ut, dvs ett år till. Det får gå, men jag kommer inte behålla den längre än så. Jag hoppas att den går att sälja för restvärdet om ett år. Allting är ju så vansinnigt osäkert just nu. Förmånsvärdena, jojo på nybilspriserna, corona-läget, min uppdragssituation, allt liksom. Svårt att veta vad som gäller om ett år.
Beroende på omständigheterna så får jag se vad det blir för bil sen. Inte omöjligt att det blir en Ioniq 5. Men det kan även bli en gammal fossilbil som jag kan använda tills det finns bättre och mer prisvärda alternativ.
Polestar 2 klarar 1500 kg och kan levereras före 1/7.
Re: Audi Q4 e-tron
1350+kg hade varit optimalt. Så en PS2 funkar i det avseendet. Men den är ganska långt ifrån den bruksbil jag behöver. Och rent ekonomiskt skulle jag tro att det är ingen större idé att byta min 2 år gamla e-tron mot en ny Polestar.Maw skrev:Hur tungt behöver du dra?
Polestar 2 klarar 1500 kg och kan levereras före 1/7.
Det jag hade hoppats på med MEB-plattformen var en bil med rätt dragvikt och ett pris runt 500tkr eller så. Det blev inte riktigt så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2258
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi Q4 e-tron
Kom lite priser och förmånsvärde idag, hyfsat lågt förmånsvärde runt 4000:- för RWD utan extrautrustning utöver paketet.
Läser jag det finstilta verkar Audi lägga beslag på hela miljöbilsbonusen.
Garanterat restvärde om bilen är hel och fin efter tre år.
Läser jag det finstilta verkar Audi lägga beslag på hela miljöbilsbonusen.
Garanterat restvärde om bilen är hel och fin efter tre år.
Re: Audi Q4 e-tron
Off Grid Byggaren skrev:Kom lite priser och förmånsvärde idag, hyfsat lågt förmånsvärde runt 4000:- för RWD utan extrautrustning utöver paketet.
Jag byggde en med ungefär samma utrustning som min ID4 max, den hamnade på 765 000kr, skulle tro att förmånsvärdet blir några tusen högre än mitt som är på 3765kr eller nåt liknande.
Kan vara så att Audi matrix är bättre än den som är på VW dock? Säkert lite finare material också men tveksam om det är värt det faktiskt.
Re: Audi Q4 e-tron
Ungefär samma förmånsvärde som syskonen Enyaq och ID.4 då. Det är väl inte så konstigt iofs.
Antar att priserna är ganska mycket högre dock?
Antar att priserna är ganska mycket högre dock?
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2258
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi Q4 e-tron
Ja Audi har ju galna priser på alla tillbehör.
Bara att få rumpvärme i baksätet kan kosta en rejäl slant, tror det var runt 12,500:- till e-tron.
Bara att få rumpvärme i baksätet kan kosta en rejäl slant, tror det var runt 12,500:- till e-tron.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7484
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Audi Q4 e-tron
Ja, jag hamnade på runt 100,000 i tillbehör när jag provbyggde, och då har den fortfarande inte AWD?Off Grid Byggaren skrev:Ja Audi har ju galna priser på alla tillbehör.
Bara att få rumpvärme i baksätet kan kosta en rejäl slant, tror det var runt 12,500:- till e-tron.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Audi Q4 e-tron
Nu har ju PS2 möjlighet till lite mer olika priser i sin nyöppnande konfigurator. Kan ju absolut vara värt att räkna på. Känns som man får mycket elbil för pengarna generellt, och speciellt gällande dragkapacitet.mati skrev:1350+kg hade varit optimalt. Så en PS2 funkar i det avseendet. Men den är ganska långt ifrån den bruksbil jag behöver. Och rent ekonomiskt skulle jag tro att det är ingen större idé att byta min 2 år gamla e-tron mot en ny Polestar.Maw skrev:Hur tungt behöver du dra?
Polestar 2 klarar 1500 kg och kan levereras före 1/7.
Det jag hade hoppats på med MEB-plattformen var en bil med rätt dragvikt och ett pris runt 500tkr eller så. Det blev inte riktigt så.
Det sagt så känns det ju inte heller som ett dåligt val att fortsätta med e-tron som ändå är en rätt kraftfull bil, även med dagens mått mätt. Lägg in lite gummimattor och skydd i lasturymmet så kan du nästan skyffla in nästan vad som helst (är ju rätt praktisk lucka och utrymme). Kör mycket skit till tippen och annat smutsigt i vår Merca-kombi med gummimattor där bak (är nästan som vår traktor i familjen).
Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi Q4 e-tron
Ja, om jag hade fått någorlunda bra betalt för den så hade jag bytt. Och i så fall var ju tanken att det skulle bli en ID4 eller Enyaq. Men de går ju bort nu pga den klena kroken, och då finns egentligen inga alternativ kvar. Polestar är ju en sportkupé eller vad man ska kalla den. Var ska jag ha mina hundar i den? Det finns liksom ingen bil som kan ersätta e-tron så som det ser ut just nu. Inte om den ska gå på el. Och inte före 1/7. Det är förfärligt tråkigt att hela beslutet kring ett elbilsköp hänger på ett datum som regeringen bestämmer och att alla bra elbilar som är intressanta inte finns att köpa förrän senare, dvs efter 1 juli.martinot skrev:Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
PS2 är en halvkombi och har ett ganska stort baggageutrymme men om det räcker till beror förstås på hur många och stora hundarna ärmati skrev:Ja, om jag hade fått någorlunda bra betalt för den så hade jag bytt. Och i så fall var ju tanken att det skulle bli en ID4 eller Enyaq. Men de går ju bort nu pga den klena kroken, och då finns egentligen inga alternativ kvar. Polestar är ju en sportkupé eller vad man ska kalla den. Var ska jag ha mina hundar i den? Det finns liksom ingen bil som kan ersätta e-tron så som det ser ut just nu. Inte om den ska gå på el. Och inte före 1/7. Det är förfärligt tråkigt att hela beslutet kring ett elbilsköp hänger på ett datum som regeringen bestämmer och att alla bra elbilar som är intressanta inte finns att köpa förrän senare, dvs efter 1 juli.martinot skrev:Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
Re: Audi Q4 e-tron
Du får väl prata med Zalman om han kan sälja på dig en MG?mati skrev:Ja, om jag hade fått någorlunda bra betalt för den så hade jag bytt. Och i så fall var ju tanken att det skulle bli en ID4 eller Enyaq. Men de går ju bort nu pga den klena kroken, och då finns egentligen inga alternativ kvar. Polestar är ju en sportkupé eller vad man ska kalla den. Var ska jag ha mina hundar i den? Det finns liksom ingen bil som kan ersätta e-tron så som det ser ut just nu. Inte om den ska gå på el. Och inte före 1/7. Det är förfärligt tråkigt att hela beslutet kring ett elbilsköp hänger på ett datum som regeringen bestämmer och att alla bra elbilar som är intressanta inte finns att köpa förrän senare, dvs efter 1 juli.martinot skrev:Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
Re: Audi Q4 e-tron
Jo, det irriterar mig också. Annars så hade jag, istället för att byta till en ny M3, velat testa en MY (behöver inte dragvikten, men mest för vettigare bagagelucka som jag tycker är lite trång på M3). Men nu vet man ju inte vad som händer den 1/7, eller vad som beslutas. Svårt att planera och förhålla sig till när det är så kort tid kvar.mati skrev:Ja, om jag hade fått någorlunda bra betalt för den så hade jag bytt. Och i så fall var ju tanken att det skulle bli en ID4 eller Enyaq. Men de går ju bort nu pga den klena kroken, och då finns egentligen inga alternativ kvar. Polestar är ju en sportkupé eller vad man ska kalla den. Var ska jag ha mina hundar i den? Det finns liksom ingen bil som kan ersätta e-tron så som det ser ut just nu. Inte om den ska gå på el. Och inte före 1/7. Det är förfärligt tråkigt att hela beslutet kring ett elbilsköp hänger på ett datum som regeringen bestämmer och att alla bra elbilar som är intressanta inte finns att köpa förrän senare, dvs efter 1 juli.martinot skrev:Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi Q4 e-tron
Två stycken, tillsammans 95 kg, drygt 60 respektive 70 cm mankhöjd. Inga småvovvar direkt, fast de inser det inte själva.Maw skrev:PS2 är en halvkombi och har ett ganska stort baggageutrymme men om det räcker till beror förstås på hur många och stora hundarna är
Det är till och med lite trångt i min e-tron när båda är med, men det funkar utan gruff. Model S funkade någorlunda, trots det låga taket. Min tidigare Mazda CX-5 gick bra.
En PS2 är däremot för liten i bagaget. ID4 hade funkat, tror jag. Men mindre än så går inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
När din downsizar från e-tron så får ni samtidigt passa på att också downsiza hundarna till några mindre modeller.mati skrev:Två stycken, tillsammans 95 kg, drygt 60 respektive 70 cm mankhöjd. Inga småvovvar direkt, fast de inser det inte själva.Maw skrev:PS2 är en halvkombi och har ett ganska stort baggageutrymme men om det räcker till beror förstås på hur många och stora hundarna är
Det är till och med lite trångt i min e-tron när båda är med, men det funkar utan gruff. Model S funkade någorlunda, trots det låga taket. Min tidigare Mazda CX-5 gick bra.
En PS2 är däremot för liten i bagaget. ID4 hade funkat, tror jag. Men mindre än så går inte.
(Är själv hundälskare och uppväxt med hundar, så fattar att det går ju inte att byta bort familjemedlemmarna )
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi Q4 e-tron
Hittills har jag alltid valt bil utifrån mina hundars storlek. Och det har hänt att den lilla valpen blev större än beräknat, så är fallet med min schäferhane nu. Han är gigantisk för att vara schäfer. Och det har också hänt att jag bytt upp mig till en större bil pga vovvarna. Men fram tills man hamnade i elbilsträsket var ju dragkroken en icke-fråga. Alla fossilbilar i den storleken kan ju dra släp en bra bit över 1000kg. Det var ingenting man behövde ens fundera över. Det är ju därför jag köpte en e-tron (bl a). Den har faktiskt både och. Enda alternativet hade varit en MX. Och det finns fortfarande inga bra alternativ.martinot skrev:När din downsizar från e-tron så får ni samtidigt passa på att också downsiza hundarna till några mindre modeller.
(Är själv hundälskare och uppväxt med hundar, så fattar att det går ju inte att byta bort familjemedlemmarna )
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
Får vänta på Tesla Semi helt enkelt
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi Q4 e-tron
Får den dragkrok tro?HelectriC skrev:Får vänta på Tesla Semi helt enkelt
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
En dragbil utan dragmati skrev:Får den dragkrok tro?HelectriC skrev:Får vänta på Tesla Semi helt enkelt
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi Q4 e-tron
En trailer-dragare saknar oftast krok...HelectriC skrev:En dragbil utan dragmati skrev:Får den dragkrok tro?HelectriC skrev:Får vänta på Tesla Semi helt enkelt
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi Q4 e-tron
Ja eller en Ionic 5...Fredrik j skrev:Du får väl prata med Zalman om han kan sälja på dig en MG?mati skrev:Ja, om jag hade fått någorlunda bra betalt för den så hade jag bytt. Och i så fall var ju tanken att det skulle bli en ID4 eller Enyaq. Men de går ju bort nu pga den klena kroken, och då finns egentligen inga alternativ kvar. Polestar är ju en sportkupé eller vad man ska kalla den. Var ska jag ha mina hundar i den? Det finns liksom ingen bil som kan ersätta e-tron så som det ser ut just nu. Inte om den ska gå på el. Och inte före 1/7. Det är förfärligt tråkigt att hela beslutet kring ett elbilsköp hänger på ett datum som regeringen bestämmer och att alla bra elbilar som är intressanta inte finns att köpa förrän senare, dvs efter 1 juli.martinot skrev:Det enda att fundera på är om du skall behålla bilen nu när den värsta värdeminskningen varit, eller om du skall passa på att försöka byta ut den till en ny förmånsbil innan den 1/7 (står själv och är lite osäker/rådvill hur jag skall bestämma mig där).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi Q4 e-tron
Helt med på det!mati skrev:Hittills har jag alltid valt bil utifrån mina hundars storlek. Och det har hänt att den lilla valpen blev större än beräknat, så är fallet med min schäferhane nu. Han är gigantisk för att vara schäfer. Och det har också hänt att jag bytt upp mig till en större bil pga vovvarna. Men fram tills man hamnade i elbilsträsket var ju dragkroken en icke-fråga. Alla fossilbilar i den storleken kan ju dra släp en bra bit över 1000kg. Det var ingenting man behövde ens fundera över. Det är ju därför jag köpte en e-tron (bl a). Den har faktiskt både och. Enda alternativet hade varit en MX. Och det finns fortfarande inga bra alternativ.martinot skrev:När din downsizar från e-tron så får ni samtidigt passa på att också downsiza hundarna till några mindre modeller.
(Är själv hundälskare och uppväxt med hundar, så fattar att det går ju inte att byta bort familjemedlemmarna )
Tycker, trots nackdelar (vilket alla bilar har, även Tesla), att e-tron är nog ändå inte är en helt dum bil för er rent praktiskt.
Gällande Tesla så vet jag inte om MY kanske kunde fungera för era hundar, och isf. kanske ett lite mer ekonomiskt alternativ än MX?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi Q4 e-tron
Ja alltså rent tekniskt är e-tron en jättebra bil för oss. Jag har aldrig sagt nåt annat. Enda felet med bilen är dess prislapp och att den kostar mig uppskattningsvis drygt 20 000 kr i månaden med tanke på den kraftiga värdeminskningen. Det är bilens största nackdel. Jag vill inte sälja den eftersom jag är missnöjd, nej, jag tycker helt enkelt att det är för svettigt att betala så mycket för en bil som jag inte längre använder lika mycket som jag trodde att jag skulle göra när jag köpte den. Jag använder den enbart som transport- och bruksbil, t.ex. för att köra byggmaterial eller skräp.martinot skrev:Helt med på det!
Tycker, trots nackdelar (vilket alla bilar har, även Tesla), att e-tron är nog ändå inte är en helt dum bil för er rent praktiskt.
Gällande Tesla så vet jag inte om MY kanske kunde fungera för era hundar, och isf. kanske ett lite mer ekonomiskt alternativ än MX?
Naturligtvis skulle en Model Y fungera ypperligt både när det gäller hundarna och dragvikten. Men det finns några nackdelar med MY. 1. Den finns inte. 2. Den är inte billig heller. 3. Det är en Tesla med allt vad det innebär.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14