Audi Q4 e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Audi Q4 har det lite tufft mot konkurrenterna.
Screenshot_20210415-155741_Chrome.jpg
Screenshot_20210415-155902_Chrome.jpg
Screenshot_20210415-160015_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av ObscureEconomist »

mikebike skrev:
ObscureEconomist skrev:
MWall skrev:
ObscureEconomist skrev:
Inte förvånad över mothugget. Själv körde jag 40 mil i norra Sverige med en 20 minuters paus förra helgen. Inga större problem och den pausen hade nog räckt för en elbil under förutsättningen att nog snabba laddare fanns. Många hoppade över det steget, det är många ställen som saknar snabba laddare och dom 40 minuter för 5-80% eller liknande som tillverkare säger snabbt springer iväg till 90+ minuter tyvärr.

Kör man Tesla finns det laddare nästan överallt. Det är det som är poängen med Tesla i mina ögon.

Otroligt nog finns det inte ens tesla laddare på mina sträckor. Körde upp till Borgafjäll från Umeå förra helgen, det snabbaste som finns på hela vägen är 50 kW i Åsele, i Dorotea finns 11 kW som snabbast och i Borgafjäll är det schuko som gäller verkar det som. Det gör inte en elbil speciellt lämplig
SuC i Dorotea snart, jag räknar med att den finns på plats innan jag skall upp i september.
Borgagården har destinanationsladdare.
Jo det där "snart" får vi väl se. Passerar här ganska ofta och inte sett att något hänt alls på den parkering där det är tänkt. Vi är inne i Q2 och ingenting ännu.

Destinationsladdaren på Borgagården missade jag faktiskt. Kollade mer centralt runt hotellet, skicenter och snowcamp.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7560
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av mikebike »

ObscureEconomist skrev:
mikebike skrev:
ObscureEconomist skrev:
MWall skrev:
ObscureEconomist skrev:
Inte förvånad över mothugget. Själv körde jag 40 mil i norra Sverige med en 20 minuters paus förra helgen. Inga större problem och den pausen hade nog räckt för en elbil under förutsättningen att nog snabba laddare fanns. Många hoppade över det steget, det är många ställen som saknar snabba laddare och dom 40 minuter för 5-80% eller liknande som tillverkare säger snabbt springer iväg till 90+ minuter tyvärr.

Kör man Tesla finns det laddare nästan överallt. Det är det som är poängen med Tesla i mina ögon.

Otroligt nog finns det inte ens tesla laddare på mina sträckor. Körde upp till Borgafjäll från Umeå förra helgen, det snabbaste som finns på hela vägen är 50 kW i Åsele, i Dorotea finns 11 kW som snabbast och i Borgafjäll är det schuko som gäller verkar det som. Det gör inte en elbil speciellt lämplig
SuC i Dorotea snart, jag räknar med att den finns på plats innan jag skall upp i september.
Borgagården har destinanationsladdare.
Jo det där "snart" får vi väl se. Passerar här ganska ofta och inte sett att något hänt alls på den parkering där det är tänkt. Vi är inne i Q2 och ingenting ännu.

Destinationsladdaren på Borgagården missade jag faktiskt. Kollade mer centralt runt hotellet, skicenter och snowcamp.
Det är väl fortfarande tjäle och snö i Dorotea?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av ObscureEconomist »

Bar mark när jag passerade tidigare i veckan, det mest fasta objektet där är en gammal volvo.
BMW i4 M50 -22
Nect
elbilist
Inlägg: 1589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Nect »

Zalman3 skrev:
Audi Q4 har det lite tufft mot konkurrenterna.
Screenshot_20210415-155741_Chrome.jpg
Screenshot_20210415-155902_Chrome.jpg
Screenshot_20210415-160015_Chrome.jpg
Fast toppeffekten säger inte så mycket ändå?, tycker att i många test så erhålls den enbart en väldigt korttid. Nästan så att det blir en försäljningssiffra som Mpixel på en kamera... ju högre på pappret ju bättre. Bättre om man skulle redovisa medelladdeffekten mellan t ex 10-80% så kan man åtminstone få en känsla för laddtiden. För toppeffekten spelar ingen roll om man bara kan hålla den i nån minut för att sedan falla snabbt.

Tror det här kommer bli väldigt vanligt framöver där de tävlar om att kunna redovisa högst laddeffekt. För det säljer bra...
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av mati »

taliz skrev:
När man kör dagtid och det är trafik, man stannar och äter etc, då är det helt ok med elbil.
Men när man kör på natten, trafiken är obefintlig, hastigheterna är betydligt högre och man inte stannar och äter... då är det smått störigt att tvingas stanna och ladda.
Eller när man ska hem från ett kundbesök långt borta, det är vinter, det är sent och man vill bara komma hem. Då är det JÄKLIGT irriterande och tröttsamt att behöva stanna och ladda mitt i ingenstans. Med en Tesla var det ändå hanterbart och acceptabelt. Men med e-tron har jag gjort det bara en enda gång och aldrig mer. Därefter har vi alltid tagit kollegans diesel-Volvo.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av mati »

MWall skrev:
Nej, husvagn ner till medelhavet dragen av elbil funkar inte om man inte har oceaner av tålamod. Är inte bara laddningen utan man måste ställa ifrån sig vagnen osv osv.
Det blir om inget annat väldigt dyrt. Räkna med nästan dubbla förbrukningen när man drar husvagn. En fossilbil drar givetvis också mer, men långt ifrån det dubbla. Och när snabbladdning redan med enkel förbrukning kostar mer än att tanka diesel så lär en husvagnssemester lätt medföra dubbla bränslekostnader jämfört med en fossilbil. Dessutom har man inte så stora valmöjligheter när och var man ska ladda eftersom man måste ladda så ofta. Man kan alltså inte bara välja de billigaste laddarna.
Det är faktiskt läge att fundera på att hyra en dieselbil för dessa tillfällen. Det kan löna sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Vem köper en Audi Q4?

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Martin E-tron »

Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Min gissning= många
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av MWall »

Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Vem orkar titta på det där? Vad är det för fel på den?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Martin E-tron skrev:
Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Min gissning= många
Audis Matt Mostafaei säger att den som köper en e-tron är ca 50% tidigare Audi ägare.
Resten är ICE ägare som byter till en e-tron.

Dock inte så många som byter från en annan elbil till en e-tron.

Detta kan man ju tolka som att det inte är så många Tesla ägare som byter till en e-tron.

Utan att e-tron är en ICE-dödare.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Martin E-tron skrev:
Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Min gissning= många
Audis Matt Mostafaei säger att den som köper en e-tron är ca 50% tidigare Audi ägare.
Resten är ICE ägare som byter till en e-tron.

Dock inte så många som byter från en annan elbil till en e-tron.

Detta kan man ju tolka som att det inte är så många Tesla ägare som byter till en e-tron.

Utan att e-tron är en ICE-dödare.
Hur många byter från en e-tron till tesla då tro?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Martin E-tron skrev:
Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Min gissning= många
Audis Matt Mostafaei säger att den som köper en e-tron är ca 50% tidigare Audi ägare.
Resten är ICE ägare som byter till en e-tron.

Dock inte så många som byter från en annan elbil till en e-tron.

Detta kan man ju tolka som att det inte är så många Tesla ägare som byter till en e-tron.

Utan att e-tron är en ICE-dödare.
Hur många byter från en e-tron till tesla då tro?
Det normala är väl att man väljer ett märke och om man är nöjd fortsätter med det märket.

Intressant är ju att Matt säger att Audi kommer lansera ännu en elbilsmodell i år.
Är det Q6?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Det normala är väl att man väljer ett märke och om man är nöjd fortsätter med det märket.
Tror jag också. Många Audi-ägare väntar på elbilen.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Intressant är att Matt tror så mycket på Audis PPE plattform.
Från Audi A4 och uppåt ska man tydligen använda PPE plattformen.

Därmed får de flesta Audi elbilar 800V laddning.
Dock pratar Audi inte om att ta fram elbilar med mera än 700km i räckvidd.

Den blir baserad på företagets kommande elbilsplattform PPE (Premium Platform Electric) som utvecklas tillsammans med Porsche. Audi Q6 e-tron blir den första elbilen från bolaget att använda PPE-plattformen. Storleksmässigt lär den matcha dagens Audi Q5.

Plattformen är en vidareutveckling av J1-plattform som Porsche Taycan och Audi GT e-tron bygger på. Den kommer också ha en 800 V-arkitektur och ha en laddeffekt på 350 kilowatt. Förväntningen, trots att elbilen är en modell större, är en uppskattad räckvidd på omkring 500 kilometer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
Martin E-tron skrev:
Zalman3 skrev:
Vem köper en Audi Q4?

Min gissning= många
Audis Matt Mostafaei säger att den som köper en e-tron är ca 50% tidigare Audi ägare.
Resten är ICE ägare som byter till en e-tron.

Dock inte så många som byter från en annan elbil till en e-tron.

Detta kan man ju tolka som att det inte är så många Tesla ägare som byter till en e-tron.

Utan att e-tron är en ICE-dödare.
Bra beskrivning, tack! :)

(ogillar också länkar utan beskrivning eller kommentar - speciellt till video)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11514
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
Intressant är att Matt tror så mycket på Audis PPE plattform.
Från Audi A4 och uppåt ska man tydligen använda PPE plattformen.

Därmed får de flesta Audi elbilar 800V laddning.
Dock pratar Audi inte om att ta fram elbilar med mera än 700km i räckvidd.

Den blir baserad på företagets kommande elbilsplattform PPE (Premium Platform Electric) som utvecklas tillsammans med Porsche. Audi Q6 e-tron blir den första elbilen från bolaget att använda PPE-plattformen. Storleksmässigt lär den matcha dagens Audi Q5.

Plattformen är en vidareutveckling av J1-plattform som Porsche Taycan och Audi GT e-tron bygger på. Den kommer också ha en 800 V-arkitektur och ha en laddeffekt på 350 kilowatt. Förväntningen, trots att elbilen är en modell större, är en uppskattad räckvidd på omkring 500 kilometer.
Det är PPE som jag kommer tro är "the shit"!

Tror det är det som VAG behöver för att kunna konkurrera med Tesla och Hyundai/Kia.

MEB var ju utdaterad och tekniskt efter redan innan den lanserades...

Bring on PPE! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

martinot skrev:
Zalman3 skrev:
Intressant är att Matt tror så mycket på Audis PPE plattform.
Från Audi A4 och uppåt ska man tydligen använda PPE plattformen.

Därmed får de flesta Audi elbilar 800V laddning.
Dock pratar Audi inte om att ta fram elbilar med mera än 700km i räckvidd.

Den blir baserad på företagets kommande elbilsplattform PPE (Premium Platform Electric) som utvecklas tillsammans med Porsche. Audi Q6 e-tron blir den första elbilen från bolaget att använda PPE-plattformen. Storleksmässigt lär den matcha dagens Audi Q5.

Plattformen är en vidareutveckling av J1-plattform som Porsche Taycan och Audi GT e-tron bygger på. Den kommer också ha en 800 V-arkitektur och ha en laddeffekt på 350 kilowatt. Förväntningen, trots att elbilen är en modell större, är en uppskattad räckvidd på omkring 500 kilometer.
Det är PPE som jag kommer tro är "the shit"!

Tror det är det som VAG behöver för att kunna konkurrera med Tesla och Hyundai/Kia.

MEB var ju utdaterad och tekniskt efter redan innan den lanserades...

Bring on PPE! :D
MEB är ju framtagen för att bli en billig världsbil som byggs I Kina, Europa och USA.
Och den ska konkurrera med billiga kineser.

PPE får väl mera ses som konkurrent till Tesla och Kia/Hyundai.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Anonymous FTW »

Zalman3 skrev:
martinot skrev:
Zalman3 skrev:
Intressant är att Matt tror så mycket på Audis PPE plattform.
Från Audi A4 och uppåt ska man tydligen använda PPE plattformen.

Därmed får de flesta Audi elbilar 800V laddning.
Dock pratar Audi inte om att ta fram elbilar med mera än 700km i räckvidd.

Den blir baserad på företagets kommande elbilsplattform PPE (Premium Platform Electric) som utvecklas tillsammans med Porsche. Audi Q6 e-tron blir den första elbilen från bolaget att använda PPE-plattformen. Storleksmässigt lär den matcha dagens Audi Q5.

Plattformen är en vidareutveckling av J1-plattform som Porsche Taycan och Audi GT e-tron bygger på. Den kommer också ha en 800 V-arkitektur och ha en laddeffekt på 350 kilowatt. Förväntningen, trots att elbilen är en modell större, är en uppskattad räckvidd på omkring 500 kilometer.
Det är PPE som jag kommer tro är "the shit"!

Tror det är det som VAG behöver för att kunna konkurrera med Tesla och Hyundai/Kia.

MEB var ju utdaterad och tekniskt efter redan innan den lanserades...

Bring on PPE! :D
MEB är ju framtagen för att bli en billig världsbil som byggs I Kina, Europa och USA.
Och den ska konkurrera med billiga kineser.

PPE får väl mera ses som konkurrent till Tesla och Kia/Hyundai.
Senaste 40 åren har inte Audi haft någon bil som ska "konkurrera med billiga kineser", det har inte blivit ändrat med MEB plattformen.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Anonymous FTW skrev:
Zalman3 skrev:
martinot skrev:
Zalman3 skrev:
Intressant är att Matt tror så mycket på Audis PPE plattform.
Från Audi A4 och uppåt ska man tydligen använda PPE plattformen.

Därmed får de flesta Audi elbilar 800V laddning.
Dock pratar Audi inte om att ta fram elbilar med mera än 700km i räckvidd.

Den blir baserad på företagets kommande elbilsplattform PPE (Premium Platform Electric) som utvecklas tillsammans med Porsche. Audi Q6 e-tron blir den första elbilen från bolaget att använda PPE-plattformen. Storleksmässigt lär den matcha dagens Audi Q5.

Plattformen är en vidareutveckling av J1-plattform som Porsche Taycan och Audi GT e-tron bygger på. Den kommer också ha en 800 V-arkitektur och ha en laddeffekt på 350 kilowatt. Förväntningen, trots att elbilen är en modell större, är en uppskattad räckvidd på omkring 500 kilometer.
Det är PPE som jag kommer tro är "the shit"!

Tror det är det som VAG behöver för att kunna konkurrera med Tesla och Hyundai/Kia.

MEB var ju utdaterad och tekniskt efter redan innan den lanserades...

Bring on PPE! :D
MEB är ju framtagen för att bli en billig världsbil som byggs I Kina, Europa och USA.
Och den ska konkurrera med billiga kineser.

PPE får väl mera ses som konkurrent till Tesla och Kia/Hyundai.
Senaste 40 åren har inte Audi haft någon bil som ska "konkurrera med billiga kineser", det har inte blivit ändrat med MEB plattformen.
Problemet är att det är nya tider nu.
Exempelvis MG Marvel R ser jag som en direkt konkurrent till MEB bilar.

MG Marvel R
3 elmotorer
Topphastighet 200 km/h
+400 km I räckvidd
4wd
19,4 tums pekskärm
302 hk
4,9s 0-100 km/h
AC laddning 3-fas 11kW
DC 125kW laddning till 80% på 36 minuter
V2L 2.500W
Värmepump
Vikt 1.900kg
Pris ca 40.000 euro
7 års garanti

Audi Q4 50 Quattro
2 elmotorer
Topphastighet 180km/h
488km i räckvidd
4wd
299hk
6,2s 0-100 km/h
AC laddning 3-fas 11 kW
DC 126 kW laddning till 80% på 34 min
V2L kommer 2022
Värmepump
Vikt 2.210 kg
Pris ca 52.900 euro
2 års garanti

Det märkligaste i denna jämförelse är garantin.
Jobbets Audi A3 e-tron har fått byta både DSG lådan och huvudbatteriet, på garanti.
Men lite rädd blir man att köpa en sån privat när garantin gått ut.

Jag förstår att MG är en succé i Norge där den vissa månader är Norges femte mest sålda bil alla kategorier.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Anonymous FTW »

Zalman3 skrev:

Problemet är att det är nya tider nu.
Exempelvis MG Marvel R ser jag som en direkt konkurrent till MEB bilar.

MG Marvel R
3 elmotorer
Topphastighet 200 km/h
+400 km I räckvidd
4wd
19,4 tums pekskärm
302 hk
4,9s 0-100 km/h
AC laddning 3-fas 11kW
DC 125kW laddning till 80% på 36 minuter
V2L 2.500W
Värmepump
Vikt 1.900kg
Pris ca 40.000 euro
7 års garanti

Audi Q4 50 Quattro
2 elmotorer
Topphastighet 180km/h
488km i räckvidd
4wd
299hk
6,2s 0-100 km/h
AC laddning 3-fas 11 kW
DC 126 kW laddning till 80% på 34 min
V2L kommer 2022
Värmepump
Vikt 2.210 kg
Pris ca 52.900 euro
2 års garanti

Det märkligaste i denna jämförelse är garantin.
Jobbets Audi A3 e-tron har fått byta både DSG lådan och huvudbatteriet, på garanti.
Men lite rädd blir man att köpa en sån privat när garantin gått ut.

Jag förstår att MG är en succé i Norge där den vissa månader är Norges femte mest sålda bil alla kategorier.
Förstår att du är imponerad och vill tillhöra nya tider, blir det inbyte av Teslan nu för en MG?

Det var "nya tider" när japanerna kom, när koreanerna kom... har Audi ändrat strategi på grund av dem, nej det funkar hyffsat som det är.

Tur att DSG varken sitter i elbilar eller kinesiska bilar för då hade den riskerat vara del i "den nya tiden".
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Fredrik j »

Hade DSG varit nödvändigt i elbilar hade dom positiva sakerna lyfts fram. Helt säkert.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Förstår att du är imponerad och vill tillhöra nya tider, blir det inbyte av Teslan nu för en MG?
Förstår att inte alla kommer att köpa en MG.

Men alla elbilsköpare kommer att gynnas av den prispress som MG medför.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Edward123
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 jan 2020 10:05

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Edward123 »

Zalman3 skrev:
Förstår att du är imponerad och vill tillhöra nya tider, blir det inbyte av Teslan nu för en MG?
Förstår att inte alla kommer att köpa en MG.

Men alla elbilsköpare kommer att gynnas av den prispress som MG medför.
Som Dacia pressat priserna på fossilbilar eller? För många av oss hade det inte spelat någon roll om MG kostat 50 000 den hade varit totalt ointressant ändå. Finns i stort sett ingen som väljer mellan en Q4 och en MG.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi Q4 e-tron

Inlägg av Bjelke »

Edward123 skrev:
Zalman3 skrev:
Förstår att du är imponerad och vill tillhöra nya tider, blir det inbyte av Teslan nu för en MG?
Förstår att inte alla kommer att köpa en MG.

Men alla elbilsköpare kommer att gynnas av den prispress som MG medför.
Som Dacia pressat priserna på fossilbilar eller? För många av oss hade det inte spelat någon roll om MG kostat 50 000 den hade varit totalt ointressant ändå. Finns i stort sett ingen som väljer mellan en Q4 och en MG.
Ja lågpris-bilar kan ju t.o.m. hålla priserna uppe på dom andra eftersom luckan neråt fylls upp av MG och
liknande, man behöver inte sänka priserna lika hårt då eftersom den kundkretsen kan hitta andra alternativ typ :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar