Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

ELA
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 apr 2017 20:57

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av ELA »

Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
Användarvisningsbild
mattiasclaesson
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 24 maj 2019 19:51
Ort: Bräkne-Hoby Blekinge

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av mattiasclaesson »

ELA skrev:
Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
Typ vinterhjul då eller typ 2 kabel?
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av Teslaspolen »

Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
ELA
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 apr 2017 20:57

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av ELA »

Teslaspolen skrev:
Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3 ;)
Erikss002
elbilist
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 jan 2021 21:19

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av Erikss002 »

Någon som vet om ett nödhjul får plats i reservhjulsbaljan

Mvh
Stickan
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av martinot »

ELA skrev:
Teslaspolen skrev:
Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3 ;)
Intressant. Hur är den i övrigt jämfört med ID3 (bortsett från mindre batteri)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
ELA
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 apr 2017 20:57

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av ELA »

Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av Bjelke »

ELA skrev:
Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Jäklar det är riktigt bra alltså! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3287
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av Maw »

ELA skrev:
Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Imponerande! :)
Svampen
Inlägg: 96
Blev medlem: 19 apr 2018 16:39

Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh

Inlägg av Svampen »

ELA skrev:
Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Att komma ner till, eller strax under, 1kWh/mil är ganska enkelt i stadstrafik.
Imponerad att du lyckades på landsväg.
Får kanske ut och testa.
Skriv svar