Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Moderator: Redaktion
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
- mattiasclaesson
- Teslaägare
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 24 maj 2019 19:51
- Ort: Bräkne-Hoby Blekinge
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Typ vinterhjul då eller typ 2 kabel?ELA skrev:Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Någon som vet om ett nödhjul får plats i reservhjulsbaljan
Mvh
Stickan
Mvh
Stickan
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Intressant. Hur är den i övrigt jämfört med ID3 (bortsett från mindre batteri)?ELA skrev:Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jäklar det är riktigt bra alltså!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Imponerande!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Att komma ner till, eller strax under, 1kWh/mil är ganska enkelt i stadstrafik.ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Imponerad att du lyckades på landsväg.
Får kanske ut och testa.