Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Moderator: Redaktion
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Jag skulle ändå säga att det funkar normalt sett bra med snabbladdning och e-up. Den gången som det inte funkade riktigt bra så hade jag snabbladdat säkert 4-5 gånger i rad och kört ganska inspirerat. Var nog inte jämn 130km/h utan mer 80-130-80-130 typ. Och det var varmt ute.ELA skrev:Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Tror man måste köra nya VW e-up i verkligheten och se hur den går att ladda.Richardk skrev:Jag skulle ändå säga att det funkar normalt sett bra med snabbladdning och e-up. Den gången som det inte funkade riktigt bra så hade jag snabbladdat säkert 4-5 gånger i rad och kört ganska inspirerat. Var nog inte jämn 130km/h utan mer 80-130-80-130 typ. Och det var varmt ute.ELA skrev:Tackar.Richardk skrev:Jag hade en e-up tidigare och den hade inte kylning men det funkade fint att snabbladda.
Dock en gång när jag pressade på lite hårdare och låg i maxfart, 130km/h i princip hela batteriet, dvs 6-7 mil så tog det längre tid att ladda. Tog kanske dubbelt så lång tid att ladda då.
Det skulle bli rätt mycket motorväg för min del. Tråkigt, får vänta tills det kommer någon bättre. Liten billig utan krok och en fossil kvar. Eller bara elektrisk som kan ersätta fossilen.
Gamla Nissan Leaf 24kWh som jag körde Göteborg-Umeå och snabbladdade 11ggr, hade inga problem med att den minskade laddhastigheten.
Medans Leaf 40kWh har detta problem.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Man undrar hur många som har sålts/beställts?Walker skrev:Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
Fler eller färre än 100?
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Enligt car.info 94 st.Svampen skrev:Man undrar hur många som har sålts/beställts?Walker skrev:Sååååååå förvånad! Not.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Lycka till alla ni som vill köpa A-suve nästa år. De 10 st som är reserverade för Sverige lär räcka lääääääänge.
(Obs! Ironi - för er som inte förstod det)
Fler eller färre än 100?
Polestar 2 awd -21
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Det är som nek0 säger, de VILL inte sälja elbilar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Enligt säljare så är citigoe iV en tillfällig modell. Dvs om den nu är slutsåld så kommer den sannolikt inte tillbaka. Typ som en gapfiller innan A-SUVe kommer.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Vänta nu....Marsa skrev:Enligt säljare så är citigoe iV en tillfällig modell. Dvs om den nu är slutsåld så kommer den sannolikt inte tillbaka. Typ som en gapfiller innan A-SUVe kommer.
Att jämföra citigo med en stor suv?
Som att jämföra en Polo med en Touareg
Båda går ju på benzin.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Hade dom bara 100 bilar?
På Skoda i Jönköping hade dom flera hundra broschyrer i november.
Konstigt att man trycker så många om man inte tänker sälja några bilar.
Pratade med säljaren och han sa att han tänkt köpa en till frugan. Får kolla med han om han gjorde det.
På Skoda i Jönköping hade dom flera hundra broschyrer i november.
Konstigt att man trycker så många om man inte tänker sälja några bilar.
Pratade med säljaren och han sa att han tänkt köpa en till frugan. Får kolla med han om han gjorde det.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
En typisk pappersprodukt.nek0 skrev:På Skoda i Jönköping hade dom flera hundra broschyrer i november.
Konstigt att man trycker så många om man inte tänker sälja några bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Självklart helt olika bilar.Walker skrev:Vänta nu....Marsa skrev:Enligt säljare så är citigoe iV en tillfällig modell. Dvs om den nu är slutsåld så kommer den sannolikt inte tillbaka. Typ som en gapfiller innan A-SUVe kommer.
Att jämföra citigo med en stor suv?
Som att jämföra en Polo med en Touareg
Båda går ju på benzin.
Gapfillern var nog mer menat dom att ha en elbil i sortimentet öht. Typ att sondera narknaden med. Vill folk köpa elektriskt från Skoda? Även något att träna upp säljorganisationen med.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Finns dock fortfarande gott om bilar att köpa via återförsäljare.Svampen skrev:Idag blev det säljstopp på den här modellen i Sverige.
Tydligen har kvoten redan sålts!
Kan tänkas att detsamma kommer hända Mi och e-Up snart.
Det som är stoppat är ny beställning från fabrik. Alla Citigo som kommer byggas är redan tillverkade, men många återförsäljare har lagerbilar. Pratade med en Skodahandlare, och de har ca 20st i lager för omgående leverans.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Kan vara bra att känna till angående t ex LRF-avtal och köp som företag.
Nackdelen är att ”företag” inte får fulla 60000kr i bidrag på de här billigare elbilarna. Det är nämligen olika matematik för privatpersoner och företag.
För alla tre, Skoda CitigoE/e-up/Mii får företag ca 46865kr och privatpersoner 60000kr. Gå in på Transportstyrelsen och kolla på ”beräkna din preliminära bonus” så kan du kolla själv.
Nackdelen är att ”företag” inte får fulla 60000kr i bidrag på de här billigare elbilarna. Det är nämligen olika matematik för privatpersoner och företag.
För alla tre, Skoda CitigoE/e-up/Mii får företag ca 46865kr och privatpersoner 60000kr. Gå in på Transportstyrelsen och kolla på ”beräkna din preliminära bonus” så kan du kolla själv.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Hämtade ut min Citigo e iV i fredags. Candy White med svart tak och svarta backspeglar. Har kört ca. 15 mil och är väldigt nöjd med den så här långt. Här en liten lista med intrycken så här långt.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
Skoda Citigo e iV
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat Skoda Enyaq
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Candy paint with the white on top
Lambo doors of the oo-op drop
Lambo doors of the oo-op drop
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Angående apparna så fungerar det lika bra att köra VWs "Maps + more" istället för Skodas "Move&fun". Båda finns dock redan på Android.Nolhotten skrev:Hämtade ut min Citigo e iV i fredags. Candy White med svart tak och svarta backspeglar. Har kört ca. 15 mil och är väldigt nöjd med den så här långt. Här en liten lista med intrycken så här långt.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
BTW, min Citigo e iV har belysning i bagaget...
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Du har naturligtvis rätt om belysning i bagaget. Lampan syns inte om man inte vet var den sitter så jag antog att det inte fanns någon. Bra, då kan man ta bort den från minus-listanMarsa skrev:Angående apparna så fungerar det lika bra att köra VWs "Maps + more" istället för Skodas "Move&fun". Båda finns dock redan på Android.Nolhotten skrev:Hämtade ut min Citigo e iV i fredags. Candy White med svart tak och svarta backspeglar. Har kört ca. 15 mil och är väldigt nöjd med den så här långt. Här en liten lista med intrycken så här långt.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
BTW, min Citigo e iV har belysning i bagaget...
Skall testa Maps + more ikväll men någon Move&fun hittar jag inte i Google Play.
Skoda Citigo e iV
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat Skoda Enyaq
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Hur kan man säga att halogen är relativt bra ? Xenon är knappt bra 2020.Nolhotten skrev:Hämtade ut min Citigo e iV i fredags. Candy White med svart tak och svarta backspeglar. Har kört ca. 15 mil och är väldigt nöjd med den så här långt. Här en liten lista med intrycken så här långt.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Intressant...Nolhotten skrev:Du har naturligtvis rätt om belysning i bagaget. Lampan syns inte om man inte vet var den sitter så jag antog att det inte fanns någon. Bra, då kan man ta bort den från minus-listanMarsa skrev:Angående apparna så fungerar det lika bra att köra VWs "Maps + more" istället för Skodas "Move&fun". Båda finns dock redan på Android.
BTW, min Citigo e iV har belysning i bagaget...
Skall testa Maps + more ikväll men någon Move&fun hittar jag inte i Google Play.
Jag laddade ner Move&fun från Google Play för några veckor sedan, men nu kan inte heller jag hitta den där.
Har den dock i telefonen, och den fungerar ok.
Förutsatte att du körde IOS. Där hade jag hört att den inte fanns än.
BTW, vad är det du tycker fungerar dåligt med Skoda connect?
Förutom att den har lite långa svarstider ibland tycker jag att den fungerar fint.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Av
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Halogen har åtminstone den fördelen att man lätt själv kan byta lampor som pajar. I alla fall om man har en Skoda (Octavia) som jag, där det är synnerligen lätt att byta lampa.Stevvee skrev:Hur kan man säga att halogen är relativt bra ? Xenon är knappt bra 2020.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Relativt för att vara halogen på en småbil. Det är precis som alltid med halogen att ljuset är lite svagt och gulaktigt men ljusbilden upplever jag är bra både för halvljus och helljus. På min andra bil, en Octavia 2019 har jag full LED och där det lyser det väldigt bra där det lyser men utanför är det kolsvart. Jag upplever ljusbilden på den som smal och lång. Dvs, du ser vägen bra rakt fram men inte mycket av det som finns vid sidan av vägen och kör du på en kurvig backig landsväg så hamnar vägen ofta i fullt mörker trots helljus.Stevvee skrev:Hur kan man säga att halogen är relativt bra ? Xenon är knappt bra 2020.Nolhotten skrev:Hämtade ut min Citigo e iV i fredags. Candy White med svart tak och svarta backspeglar. Har kört ca. 15 mil och är väldigt nöjd med den så här långt. Här en liten lista med intrycken så här långt.
Positivt:
Känns- och är mycket piggare än den gamla Citigon vi har.
Oerhört lättkörd i alla lägen.
Tyst.
Rymlig i framsätet. Känns inte att det är en småbil man kör.
Relativt bra räckvidd, även vintertid. Körde hem den från bilhandlaren. 68km och det tog exakt 1/4 "tank".
Eluppvärmd framruta.
Regnsensor. (I den gamla Citigon finns inte ens justerbart intervalläge)
Farthållare. (finns även på gamla Citigon)
Klimatanläggning. (Bara AC i gamla Citigon)
Relativt bra hel- och halvljus. (Halogen dock)
Dubbelt golv i bagageutrymmet. Gör bl.a. att man kan få helt slätt golv om man fäller baksätet.
Negativt:
"Lane assist" istället för autobroms. Hade hellre haft autobroms alla dar i veckan.
Appar som fungerar dåligt. Skoda connect finns men funkar sådär. "move and fun" finns inte än men skall komma denna veckan. Fan trot.
Trångt baksäte. Men det är nog inte sämre än andra på marknaden i samma storlek och inte sämre än vår gamla Citigo.
Ingen kupébelysning i baksätet.
Ingen belysning i bagageutrymmet.
Vad jag saknar mest:
Eluppvärmd ratt hade varit trevligt att ha.
Det jag framförallt inte fick att fungera var att programmera laddning och förvärmning av bilen till en inställd avgångstid. Det funkade vid något enstaka tillfälle men i förrgår kväll fick jag det inte att funka trots säkert 10 försök. Att direkt sätta på eller stänga av laddning funkar dock bra. Jag kan inte heller t.ex. låsa eller låsa upp bilen via appen. Skall gå enligt Skoda men de kanske inte har full koll.Marsa skrev:Intressant...Nolhotten skrev:Du har naturligtvis rätt om belysning i bagaget. Lampan syns inte om man inte vet var den sitter så jag antog att det inte fanns någon. Bra, då kan man ta bort den från minus-listanMarsa skrev:
Angående apparna så fungerar det lika bra att köra VWs "Maps + more" istället för Skodas "Move&fun". Båda finns dock redan på Android.
BTW, min Citigo e iV har belysning i bagaget...
Skall testa Maps + more ikväll men någon Move&fun hittar jag inte i Google Play.
Jag laddade ner Move&fun från Google Play för några veckor sedan, men nu kan inte heller jag hitta den där.
Har den dock i telefonen, och den fungerar ok.
Förutsatte att du körde IOS. Där hade jag hört att den inte fanns än.
BTW, vad är det du tycker fungerar dåligt med Skoda connect?
Förutom att den har lite långa svarstider ibland tycker jag att den fungerar fint.
På tal om belysning så är inte panelen i dörren för elfönster, lås och elspeglar upplyst när det är mörkt. Är det likadant i din bil Marsa?
Skoda Citigo e iV
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat Skoda Enyaq
Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Inga problem att byta xenon heller och Led skall man klara sig ifrån att byta.StefL skrev:Halogen har åtminstone den fördelen att man lätt själv kan byta lampor som pajar. I alla fall om man har en Skoda (Octavia) som jag, där det är synnerligen lätt att byta lampa.Stevvee skrev:Hur kan man säga att halogen är relativt bra ? Xenon är knappt bra 2020.
Ljusbild från halogen är ju riktigt dåligt både i längd, bredd och styrka.