Re: Škoda CITIGOe iV 36.8‑kWh
Postat: 22 nov 2020 14:31
Nu verkar skoda släppa på igen för att slippa böter. Riktigt prisvärde privatleasingerbjudanden har dykt upp med villkor att man tar leverans i år.
Zalman3 skrev:
Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.Av handlare angivet registreringsnummer: QXQ974
Det har hänt förr att bilhandlare matar in ett fejkat regnr i systemet då de inte har en specifik bil att ange, alternativt att bilen inte blivit tilldelad regnr ännu.Teslaspolen skrev:Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.
Tydligen finns inte bilarna i Sverige än men man ska försöka få in dem innan årsskiftet.Surfaren skrev:Det har hänt förr att bilhandlare matar in ett fejkat regnr i systemet då de inte har en specifik bil att ange, alternativt att bilen inte blivit tilldelad regnr ännu.Teslaspolen skrev:Bilens regnummer finns inte. Q används inte i regnummer, som dessutom borde sluta med en bokstav numera.
Bokstav på slutet är inget krav. De befintliga regnr som kommer tillbaka efter att tidigare bil avregistrerats kommer fortsättningsvis också användas till nya bilar.
ID.3 är ju betydligt dyrare, över tusen kronor mer i månaden, det blir många procent i de prisklasserna om du jämför privatleasingerbjudanden. Jag skulle kunna säga att jag hellre skulle ta en tesla model 3 också, men det är liksom inte riktigt samma prisklass.Zalman3 skrev:Skulle nog sopa in 20% direkt och få en ID3 istället.
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Nja det går inte att jämföra så rakt av. Det blir fel. Leasingavgiften är bara en kostnad i det hela. Den första förhöja avgiften t ex 20 % är också en icke försumbar kostnad varje månad under leasingperioden för företaget PLUS förmånsvärdet. (Som nu verkar ska höjas rejält) och 31,42 % på det. Som anställd med förmånsbil ”kanske”. Som egenföretagare NEJ.Zalman3 skrev:Skulle nog sopa in 20% direkt och få en ID3 istället.
Volkswagen ID3 ID.3 Företagsleasing 58kWh 420
1 994 kr
(1 595 kr ex. moms)
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... 0/92016487
Tidigare i denna tråd pratades det om 189.000kr.mattiasclaesson skrev:Vilka priser har ni betalat för era Skoda Citigo ni som köpt en?
Typ vinterhjul då eller typ 2 kabel?ELA skrev:Jag betalade 195' inräknat de 60'. Lite prut och lite tillbehör.
Fortfarande nöjd men räckvidden nu på vintern är inte 26 mil, kanske 20. Men det är en pendlarbil sådet är inte så viktigt.
Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Intressant. Hur är den i övrigt jämfört med ID3 (bortsett från mindre batteri)?ELA skrev:Både typ 2 kabel trefas och "klump på sladden" enfas laddare följde med. Och gummimattor. Takräcken var tillbehören. Kan man ha på denna praktiska bil. Inte på ID3Teslaspolen skrev:Typ2 borde ju verkligen följt med. Däremot kanske de inte skickar med en EVSE till den här heller?
Jäklar det är riktigt bra alltså!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Imponerande!ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.
Att komma ner till, eller strax under, 1kWh/mil är ganska enkelt i stadstrafik.ELA skrev:Vill bara berömma min Citigo lite.
Jag klantade till det med laddning och var tvungen att köra drygt 20 mil med bara 75% i batteriet. Det ska ju gå men är lite på gränsen. Så jag tog det lugnt med hastigheten, 80-90 km/h. Kom hem med ca15% kvar. Den hade dragit 1,0 kWh/mil.
Duktig Skoda.