Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Moderator: Redaktion
Mickep skrev:oscfor skrev:Mickep skrev:Sång HÄR är en av sakerna som gör att man drar sig från att leasa. Man vill gärna att de är förlåtande och inte extrafakturerar varje liten fel. (om det blir mycket betalar man ju nästan mer än om man skulle köpt den,och då finns ju alltid möjligheten att inte möjligheten att behålla om inte nästa köpare vill betala utsatt pris). Det borde finnas en försäkring (typ "sovgott om natten utan att oroa dig för vad de kommer säga när du tog den där ogenomtänka genvägen genom stenbrottet eller när du var lite för självsäker på motorvägen"-försäkring) där restvärdet är garanterad oavsett.(utan att göra det dyrt)
Tänka på att det här inte handlar om leasing i den vanliga formen, dvs till företag, utan privatleasing.
Bedöms privatleasade generellt hårdare? Då är det ännu värre! Då drar man sig ännu mer från att privatleasa.
Surfaren skrev:LarsB skrev:Vet inte om Opus killen var för nitisk eller om SANTANDERS riktlinjer är stenhårda.
Är inte rubriken lite väl hård, om du inte vet?
p1457 skrev:Mn senaste leaf är leasad från mbil via Nordea finans. Känns bra, än så länge.
Jag tror du kan ladda ner en bättre broschyr från Nissan.se just om att lämna tillbaka leasingbil.
zyax skrev:@Tibor Borde gå att ignorera trådar med förskräcklig rubrik, andra alternativ att få bort meningslöst användande av versaler och/eller massvis med utropstecken eller annan form av forumsförfulning.
_TonyV skrev:Jag lämnade tillbaka en 30kwh hos Opus och fick nerslag en repa på plast detalj nertill fram. Och handtaget inne i bagageluckan. Handtaget kostade 800:- repan drygt 2000:-
Nu har ju MM haft billiga leasingavtal länge. 3000-3300kr per mån. Och Nissan själva för ung 1500:- mer per mån. Utan några extra synbara fördelar. Så ta hand om era Santander leasings annars får man fighta numer.
Hoppas denna nitiska bedömning ses över för en 2 år gammal bil är inte ny längre.
Nu har jag en 40kwh via DNb och Bilbyter Linköping. Denna ska återlämnas till handlaren. Har någon erfaranhet av denna kombo?
Ett tredje alternativ har väl varit Hedins och där vet jag inte alls hur det funkar med leasingbolaget.
Har någon erfaranhet av dessa 2 andra alternativ och bedömningen vid återlämnandet.
Användare som besöker denna kategori: jbark, Lophornis, Majestic-12 [Bot], pappapuff, Ruthen, tor-ake och 23 gäster