Jag antar att rabatterna baseras på Peugeots "ordinarie pris" vilket väl är 40 tusen över det pris man ser på bilarna på Blocket (åtminstone är det 40 tkr i skillnad för e-208).Zalman3 skrev:LRF rabatt
Rabatt personbilar
Peugeot 2008 BEV
Moderator: Redaktion
Re: Peugeot 2008 BEV
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Peugeot 2008 BEV
Ja..Surfaren skrev:Jag antar att rabatterna baseras på Peugeots "ordinarie pris" vilket väl är 40 tusen över det pris man ser på bilarna på Blocket (åtminstone är det 40 tkr i skillnad för e-208).Zalman3 skrev:LRF rabatt
Rabatt personbilar
Rabatten gäller inte på kampanj-, demo- eller nettoprissatta bilar eller utrustningspaket.
MYLR-24
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 01 okt 2017 12:15
Re: Peugeot 2008 BEV
Är det bara jag som reagerar på följande i deras pris/produktblad:
"Laddkabel till laddbox (standard som medföljer bilen) Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter
Laddtider:
- vanligt uttag (1,8 kw / 10 A) >28 h
- laddbox (7,4 kW / 16 A) ca 8 h
- laddbox (11 kW / 32 A) ca 5 h
- offentlig laddstation (snabbladdare 100 kW) ca 30 min"
i urspurnginlägget stod 1-fas 32 A 7,4 kw eller 3-fas 11 kw vilket är 16 A. Är det så enkelt som att de råkat svänga om siffrorna lite? blir ju lite nojig med fransmän och el....
"Laddkabel till laddbox (standard som medföljer bilen) Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter
Laddtider:
- vanligt uttag (1,8 kw / 10 A) >28 h
- laddbox (7,4 kW / 16 A) ca 8 h
- laddbox (11 kW / 32 A) ca 5 h
- offentlig laddstation (snabbladdare 100 kW) ca 30 min"
i urspurnginlägget stod 1-fas 32 A 7,4 kw eller 3-fas 11 kw vilket är 16 A. Är det så enkelt som att de råkat svänga om siffrorna lite? blir ju lite nojig med fransmän och el....
Re: Peugeot 2008 BEV
Givetvis ska det vara:danielalmestal skrev:Är det bara jag som reagerar på följande i deras pris/produktblad:
"Laddkabel till laddbox (standard som medföljer bilen) Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter
Laddtider:
- vanligt uttag (1,8 kw / 10 A) >28 h
- laddbox (7,4 kW / 16 A) ca 8 h
- laddbox (11 kW / 32 A) ca 5 h
- offentlig laddstation (snabbladdare 100 kW) ca 30 min"
i urspurnginlägget stod 1-fas 32 A 7,4 kw eller 3-fas 11 kw vilket är 16 A. Är det så enkelt som att de råkat svänga om siffrorna lite? blir ju lite nojig med fransmän och el....
1-fas 32 A 7,4 kw
3-fas 16 A 11 kw
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Peugeot 2008 BEV
Peugeot e-2008 går att få från 25.390 euro ute i Europa.
https://www.autoscout24.se/erbjudanden/ ... c=listPage
https://www.autoscout24.se/erbjudanden/ ... c=listPage
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Peugeot 2008 BEV
Kommer Peugeot 2008 BEV med ett större batteri på ca 79,2 kWh?
https://pushevs.com/2020/08/12/svolt-wi ... es-to-psa/Hypothetical battery pack
Cells: 92 (92s1p)
Nominal voltage: 350,52 V
Capacity: 79,2 kWh
Total cell weight: 330 kg
Total cell volume: 134 L
Total pack weight: 391 kg (estimation from a GCTP of 84,5 %)
Total pack volume: 215 L (estimation from a VCTP of 62,4 %)
Gravimetric energy density: 203 Wh/kg (estimation from a GCTP of 84,5 %)
Volumetric energy density: 368 Wh/L (estimation from a VCTP of 62,4 %)
Active material cost: 5.544 euros (70 euros per kWh)
Passive material cost: 1.000 euros
Total cost: 6.544 euros (83 euros per kWh)
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Peugeot 2008 BEV
Har nån här köpt en Peugeot e-2008?
Björn Nyland testar Peugeot e-2008.
EDIT:
Test
https://www.drivingelectric.com/peugeot ... boot-space
Björn Nyland testar Peugeot e-2008.
EDIT:
Test
https://www.drivingelectric.com/peugeot ... boot-space
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Peugeot 2008 BEV
Den är hyfsat tyst.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19570
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Peugeot 2008 BEV
Ja riktigt bra ju!Zalman3 skrev:Den är hyfsat tyst.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Peugeot 2008 BEV
Har provkört 2008:an nu. För mig var det en stor besvikelse. Det första jag noterade var den stridsvagnsliknande instängda känslan ur ett förarperspektiv:
Nästa problem är drivlinan. Fick ingen elbilskänsla alls. Kändes som en trött dieselbil. Interiören är lite speciell men det kan jag leva med. Infotainment är, hmm, jag hade väldigt svårt att förstå hur man navigerade runt i gränssnittet måste jag säga. Jag måste nästan avstå att bedöma den delen, vilket kanske säger det mesta. Kanske är bättre om man dra igång carplay iofs, testade aldrig det.
Sen det här med att faktiskt få bilen att röra på sig. Sätter mig i bilen, ah, startknapp. Får igång den efter lite micklande. Ska köra iväg, "unlock.." någonting på mittenskärmen. Visar på en knapp. Hmm, startknappen igen. Nähä, det finns en knapp på "växelspaken". Trycker in den en gång. Nope. Tror att man behövde trycka in den samtidigt som man för spaken bak/fram för att det skulle fungera. Eller så hade jag fipplat för mycket med knapparna fram och tillbaka bara.
Nåväl, det här vänjer man sig förstås vid men det känns väldigt främmande jämfört med 3:an där man hoppar in i bilen, bilen är "startad" direkt, väljer D och kör.
Överlag helt ointressant för mig personligen.
Priset då, ja man fick 60k i rabatt utan att säga ett ord om rabatt. Runt 420k med vinterdäck för en grundutrustad bil utan navigation landade det på. Kan tillägga att även försäljaren hade åsikter om det här med rabatter. Tyckte att de borde göra som Tesla..
Nästa problem är drivlinan. Fick ingen elbilskänsla alls. Kändes som en trött dieselbil. Interiören är lite speciell men det kan jag leva med. Infotainment är, hmm, jag hade väldigt svårt att förstå hur man navigerade runt i gränssnittet måste jag säga. Jag måste nästan avstå att bedöma den delen, vilket kanske säger det mesta. Kanske är bättre om man dra igång carplay iofs, testade aldrig det.
Sen det här med att faktiskt få bilen att röra på sig. Sätter mig i bilen, ah, startknapp. Får igång den efter lite micklande. Ska köra iväg, "unlock.." någonting på mittenskärmen. Visar på en knapp. Hmm, startknappen igen. Nähä, det finns en knapp på "växelspaken". Trycker in den en gång. Nope. Tror att man behövde trycka in den samtidigt som man för spaken bak/fram för att det skulle fungera. Eller så hade jag fipplat för mycket med knapparna fram och tillbaka bara.
Nåväl, det här vänjer man sig förstås vid men det känns väldigt främmande jämfört med 3:an där man hoppar in i bilen, bilen är "startad" direkt, väljer D och kör.
Överlag helt ointressant för mig personligen.
Priset då, ja man fick 60k i rabatt utan att säga ett ord om rabatt. Runt 420k med vinterdäck för en grundutrustad bil utan navigation landade det på. Kan tillägga att även försäljaren hade åsikter om det här med rabatter. Tyckte att de borde göra som Tesla..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd