Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Laban »

Stevvee skrev:
Kan inte tycka det är speciellt bra pris på en Skoda. Bara för att det är eldrift gör det inte bilen till prisvärd. Se bara alla kommentarer på Id modellen när människor känt o klämt.

Jag har förbokat denna och tänkt som andrabil men då måste den komma ner till 400. Hoppas jag har fel om priset på 500 men det känns ju som man hade uttryckt sig annorlunda då i tidningen.
De jag känner som köpt Skoda Kodiaq har landat på en bra bit över 400k. Så 500k kan vara ok för en elbil, om det inte är en stympad version i stil med vad grundversionen av ID.3 verkar bli. Max 50 kW DC osv. Man behöver väl ex gå upp till 1'st edition Max för att få förvärmning via app på ID.3. Jag är inte emot det konceptet för en mer renodlad stadsbil som ID.3 men går de samma väg med Enyaq så vill jag nog se något närmare 400k snarare än 500k. Framtiden lär utvisa.

Intressant bil är det dock. Speciellt med tanke på att det som nämnts blir tre syskon. Hur mycket kommer att vara samma i bilarna, infotainment mm. Arvet från ID.3.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Stevvee skrev:
Jo det är ju sjukt faktiskt. Men rent inredningsmässigt tror jag faktiskt superben håller betydligt högre standard.
Också nånting vi får vänja oss vid. Jag valde bort ID3 eftersom jag tycker att den mer ombonade interiören i e-Golfen är mer tilltalande. Men Golfen tillhör en annan generation bilar. Framtida elbilar kommer vara mer minimalistiska och enklare invändigt. Och det är inte en designgrej utan ett sätt att hålla kostnadena nere. Alternativt kan tillverkarna snåla på kvalitén. Och det gör de kanske oavsett.
Har nyligen provkört e-Golf , tanken var att byta bort Zoe'n men prisskillnaden blev för stor med tanke på hur lite vi använder andrabilen. Fin bil, men jag vet inte om gillar den "ombonade" interiören. Den är som du säger en annan generation bil, kändes extremt gammaldags. Bara det här med att vrida runt nyckeln för att "starta" bilen på samma sätt som valfri bensin/dieselbil kändes ju rätt tveksamt. Men smaken är förstås som baken..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Stevvee »

Laban skrev:
Stevvee skrev:
Kan inte tycka det är speciellt bra pris på en Skoda. Bara för att det är eldrift gör det inte bilen till prisvärd. Se bara alla kommentarer på Id modellen när människor känt o klämt.

Jag har förbokat denna och tänkt som andrabil men då måste den komma ner till 400. Hoppas jag har fel om priset på 500 men det känns ju som man hade uttryckt sig annorlunda då i tidningen.
De jag känner som köpt Skoda Kodiaq har landat på en bra bit över 400k. Så 500k kan vara ok för en elbil, om det inte är en stympad version i stil med vad grundversionen av ID.3 verkar bli. Max 50 kW DC osv. Man behöver väl ex gå upp till 1'st edition Max för att få förvärmning via app på ID.3. Jag är inte emot det konceptet för en mer renodlad stadsbil som ID.3 men går de samma väg med Enyaq så vill jag nog se något närmare 400k snarare än 500k. Framtiden lär utvisa.

Intressant bil är det dock. Speciellt med tanke på att det som nämnts blir tre syskon. Hur mycket kommer att vara samma i bilarna, infotainment mm. Arvet från ID.3.
Skillnaden är att Kodiaq för närmare 400kr får du rätt mycket extra och sen betalar du inte det i slutändan pga rabatterna.

Priset kommer ju vara för en bil med okej utrustning men du får nog lägga på en 50-100 till för att få samma nivå som Kodiaqen.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Laban skrev:
Fin bil, men jag vet inte om gillar den "ombonade" interiören. Den är som du säger en annan generation bil, kändes extremt gammaldags. Bara det här med att vrida runt nyckeln för att "starta" bilen på samma sätt som valfri bensin/dieselbil kändes ju rätt tveksamt. Men smaken är förstås som baken..
Ja, jo, förvisso. Det går inte komma ifrån att det är en ombyggd fossilbil. Men alternativet, dvs ID3, tycker jag inte om alls med sin plastiga och minimalistiska design i budget-look.
Jag gillar e-Golfen också för att den är så neutral och lagom. Dessutom har den inga barnsjukdomar. Vi har haft den i två år och kört 5000 mil och det har inte varit minsta lilla fel på den hittills. Vi får ibland fylla på spolarvätska och nu till våren behöver den nya sommardäck. Det är allt. Det vore dumt att byta bort den.
E-tron däremot har haft några fel som hade varit rätt dyra att åtgärda om det inte hade gått på garanti. Jag hoppas att de har avbuggat den om ett år när garantin går ut, annars blir den nog dyr i drift.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
mati skrev:
Stevvee skrev:
Jo det är ju sjukt faktiskt. Men rent inredningsmässigt tror jag faktiskt superben håller betydligt högre standard.
Också nånting vi får vänja oss vid. Jag valde bort ID3 eftersom jag tycker att den mer ombonade interiören i e-Golfen är mer tilltalande. Men Golfen tillhör en annan generation bilar. Framtida elbilar kommer vara mer minimalistiska och enklare invändigt. Och det är inte en designgrej utan ett sätt att hålla kostnadena nere. Alternativt kan tillverkarna snåla på kvalitén. Och det gör de kanske oavsett.
Har nyligen provkört e-Golf , tanken var att byta bort Zoe'n men prisskillnaden blev för stor med tanke på hur lite vi använder andrabilen. Fin bil, men jag vet inte om gillar den "ombonade" interiören. Den är som du säger en annan generation bil, kändes extremt gammaldags. Bara det här med att vrida runt nyckeln för att "starta" bilen på samma sätt som valfri bensin/dieselbil kändes ju rätt tveksamt. Men smaken är förstås som baken..
Fast vem köper bil utan att välja till keyless? Självklart sitter man inte och vrider en nyckel för att starta :o
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Men alternativet, dvs ID3, tycker jag inte om alls med sin plastiga och minimalistiska design i budget-look.
Jag gillar e-Golfen också för att den är så neutral och lagom. Dessutom har den inga barnsjukdomar. Vi har haft den i två år och kört 5000 mil och det har inte varit minsta lilla fel på den hittills. Vi får ibland fylla på spolarvätska och nu till våren behöver den nya sommardäck. Det är allt. Det vore dumt att byta bort den.
Jag är kanske Model 3 skadad men jag föredrar definitivt ID.3, även om jag då inte klämt/känt på den i verkligheten. Frågan är vilken väg man går med lite större bilar som ex Enyaq. Men rimligen blir det mer åt ID.3 hållet, kanske lite större skärm.
Screen Shot 2020-02-16 at 09.52.18.png
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Walker »

Stevvee skrev:
mati skrev:
Det går åtminstone åt rätt håll prismässigt. Om den hamnar omkring 500' är jag benägen att kalla det för prisvärt. Vilka bilar den konkurrerar med är inte så lätt att säga eftersom utbudet är så dåligt. Alla konkurrerar ju på sätt och vis med varandra, mer eller mindre. Jag kan absolut tänka mig att byta min e-tron mot en Skoda, och då är de ju konkurrenter i mitt fall.
För att vara ärlig så ligger denna bilen i nuläget faktiskt överst på listan och kan således bli min nästa bil.
Kan inte tycka det är speciellt bra pris på en Skoda. Bara för att det är eldrift gör det inte bilen till prisvärd. Se bara alla kommentarer på Id modellen när människor känt o klämt.

Jag har förbokat denna och tänkt som andrabil men då måste den komma ner till 400. Hoppas jag har fel om priset på 500 men det känns ju som man hade uttryckt sig annorlunda då i tidningen.
Skoda har utvecklats rejält. Att idag nedvärdera dem är som att kalla Audi gubbil (vilket det var på slutet av 70-talet). Sedan kom Quattro och resten är historia. Har själv ägt 3 st Octavia på rad och i mina ögon är den exakt lika ”premium” som Golf och A4 (audiringarna är faktiskt instansade i merparten av alla delar).
Kan de leverera sin Enyaq för runt 400K är det en kioskvältare. Tror att VW då kommer sätta käppar i hjulen för att den inte ska kanibalisera på ID cross.
Sedan kommer det garanterat bli leveransproblem. Mitt tips blir: boka en, fort som ögat. Kommer du över ett tidigt exemplar kan du sälja kontraktet med vinst när väntetiden kommer bli över året.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Stevvee »

Walker skrev:
Stevvee skrev:
mati skrev:
Det går åtminstone åt rätt håll prismässigt. Om den hamnar omkring 500' är jag benägen att kalla det för prisvärt. Vilka bilar den konkurrerar med är inte så lätt att säga eftersom utbudet är så dåligt. Alla konkurrerar ju på sätt och vis med varandra, mer eller mindre. Jag kan absolut tänka mig att byta min e-tron mot en Skoda, och då är de ju konkurrenter i mitt fall.
För att vara ärlig så ligger denna bilen i nuläget faktiskt överst på listan och kan således bli min nästa bil.
Kan inte tycka det är speciellt bra pris på en Skoda. Bara för att det är eldrift gör det inte bilen till prisvärd. Se bara alla kommentarer på Id modellen när människor känt o klämt.

Jag har förbokat denna och tänkt som andrabil men då måste den komma ner till 400. Hoppas jag har fel om priset på 500 men det känns ju som man hade uttryckt sig annorlunda då i tidningen.
Skoda har utvecklats rejält. Att idag nedvärdera dem är som att kalla Audi gubbil (vilket det var på slutet av 70-talet). Sedan kom Quattro och resten är historia. Har själv ägt 3 st Octavia på rad och i mina ögon är den exakt lika ”premium” som Golf och A4 (audiringarna är faktiskt instansade i merparten av alla delar).
Kan de leverera sin Enyaq för runt 400K är det en kioskvältare. Tror att VW då kommer sätta käppar i hjulen för att den inte ska kanibalisera på ID cross.
Sedan kommer det garanterat bli leveransproblem. Mitt tips blir: boka en, fort som ögat. Kommer du över ett tidigt exemplar kan du sälja kontraktet med vinst när väntetiden kommer bli över året.
Har en Skoda som andrabil så vet vad jag pratar om. En Octavia och A4a är inte jämförbar. Många vill däremot säga att det är jämförbart och visst är dom det men bara till en viss gräns. Audin är bättre på så mycket mer.

Men samma gäller ju model 3, ja den är fin men kommer inte upp i nivå.

Däremot nöjer sig vissa med att vara nära men ändå inte där.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Audi är nog bättre, och även VW är lite bättre än Skoda. Men frågan är om man är beredd att betala ett par 100-tusen för det där lilla extra som skiljer Audi från Skoda. Det är väl främst känslan att man har köpt en dyrare bil som är mer "premium" som kan motivera en högre prislapp. Plopp-ljudet i dörrarna och finare material och så. Men rent tekniskt tror jag inte att det är någon skillnad överhuvudtaget.
Jag bryr mig inte så mycket om sånt så länge prislappen stämmer. En bil som känns billig får inte kosta skjortan. Sen gör det iofs inget om en bil förmedlar hög kvalitetskänsla oavsett pris.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Jerker »

Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
1600kg ska den få dra sägs det. Det är samma dragvikt som ID4 får och därmed är den väldigt intressant för min del.
Leasingen på Audin går ut om två år, men det är ju inte tvunget att behålla den så länge. Framförallt inte om det finns en mycket billigare bil att köpa som uppfyller mina behov minst lika bra.
Men jag beställer ingen bil som jag inte åtminstone har sett och klämt på i verkligheten. Säg att den är tillgänglig för visning hos återförsäljarna innan årsskiftet som det ryktas om, sen är det upp till ett års leveranstid skulle jag tro. Då har vi haft Audin i 2,5 år. Ganska lagom att byta bort den då.
Man kan väl säga såhär, det finns äntligen ett ljus i den mörka tunneln efter alla år med en alldeles för dyr bil i garaget. Om inte Skodan så borde det finnas andra bra elbilar med drag om 2 år som du säger.
Denna gången är det kanske inte bara ljuset från det mötande tåget vi ser.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
Fast det har man ju hoppats på rätt länge nu. För fyra år sedan var jag övertygad om att billigare elbilar för familjebruk (underförstått med dragkrok) var bara några få år bort. Fram tills dess såg jag mig mer eller mindre tvungen att tillfälligt överbrygga tiden med en jättedyr elbil utan dragkrok (dvs en Model S).
Billiga elbilar med dragkrok är ungefär som kärnfusion som alltjämt ligger 40 år bort och har gjort det sedan 1950-talet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av nek0 »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
Fast det har man ju hoppats på rätt länge nu. För fyra år sedan var jag övertygad om att billigare elbilar för familjebruk (underförstått med dragkrok) var bara några få år bort. Fram tills dess såg jag mig mer eller mindre tvungen att tillfälligt överbrygga tiden med en jättedyr elbil utan dragkrok (dvs en Model S).
Billiga elbilar med dragkrok är ungefär som kärnfusion som alltjämt ligger 40 år bort och har gjort det sedan 1950-talet.
Ha ha ha, visst har vi hoppats och väntat och billiga elbilar som duger till familjer får vi vänta ett tag till. Just nu känns det som för alla som väntar på vätgasbilar, om 10 år kommer de och det har jag läst om de senaste 25 åren.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
Fast det har man ju hoppats på rätt länge nu. För fyra år sedan var jag övertygad om att billigare elbilar för familjebruk (underförstått med dragkrok) var bara några få år bort. Fram tills dess såg jag mig mer eller mindre tvungen att tillfälligt överbrygga tiden med en jättedyr elbil utan dragkrok (dvs en Model S).
Billiga elbilar med dragkrok är ungefär som kärnfusion som alltjämt ligger 40 år bort och har gjort det sedan 1950-talet.
Ja ungefär så, men billigare (men inte billiga) är ju rimligt iaf :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
Fast det har man ju hoppats på rätt länge nu. För fyra år sedan var jag övertygad om att billigare elbilar för familjebruk (underförstått med dragkrok) var bara några få år bort. Fram tills dess såg jag mig mer eller mindre tvungen att tillfälligt överbrygga tiden med en jättedyr elbil utan dragkrok (dvs en Model S).
Billiga elbilar med dragkrok är ungefär som kärnfusion som alltjämt ligger 40 år bort och har gjort det sedan 1950-talet.
Ja ungefär så, men billigare (men inte billiga) är ju rimligt iaf :lol:
Ja, det får man ju hoppas. I motsats till för fyra år sedan finns ju faktiskt familje-elbilar med drag idag. Inte många, och de är absolut inte billiga. Men rent tekniskt finns de nu. Nu är det bara priset som måste ner, och utbudet måste öka.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Walker »

Tänkte på en sak....
När kommer ID cross (4)?
Kommer VW att släppa fram Enyaq innan de släpper sin variant?
Låter inte troligt.
Då Enyaq ska börja tillverkas i aug (har jag hört) så börjar det bli lite brådis för cross’en.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Zalman3 »

Walker skrev:
Tänkte på en sak....
När kommer ID cross (4)?
Kommer VW att släppa fram Enyaq innan de släpper sin variant?
Låter inte troligt.
Då Enyaq ska börja tillverkas i aug (har jag hört) så börjar det bli lite brådis för cross’en.
Tror Enyaq, VW ID4 och Audi Q4 kommer ungefär samtidigt.
Runt årsskiftet.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Jerker skrev:
Om det nu stämmer att den får dragkrok så är den en god kandidat för mig att byta till efter att leasingen 3:an gått ut. Men så dags (3½ år) så finns det kanske ännu fler och billigare elbilar med krok.
Det vore ju jäkligt märkligt om det inte skulle finnas några fler och billigare med krok DÅ iaf :)
Fast det har man ju hoppats på rätt länge nu. För fyra år sedan var jag övertygad om att billigare elbilar för familjebruk (underförstått med dragkrok) var bara några få år bort. Fram tills dess såg jag mig mer eller mindre tvungen att tillfälligt överbrygga tiden med en jättedyr elbil utan dragkrok (dvs en Model S).
Billiga elbilar med dragkrok är ungefär som kärnfusion som alltjämt ligger 40 år bort och har gjort det sedan 1950-talet.
Ja ungefär så, men billigare (men inte billiga) är ju rimligt iaf :lol:
Ja, det får man ju hoppas. I motsats till för fyra år sedan finns ju faktiskt familje-elbilar med drag idag. Inte många, och de är absolut inte billiga. Men rent tekniskt finns de nu. Nu är det bara priset som måste ner, och utbudet måste öka.
Det borde vara lugnt för Jerker iaf, som har typ 3 år kvar, för det ska ju komma typ 49 nya elbilsmodeller redan i år! Och alla ska kosta max ca 250 tusen! :o :lol: :lol: :lol:
Så då kan man ju tänka sig hur mycket det kommer att finnas om TRE år och vilka priser liksom....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av mati »

Jaha du tänker så. Linjär extrapolering. Och om några år så får man betalt är man skaffar en elbil. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Jerker »

Man kommer att få ducka hela dagarna för att inte träffas av nån av alla elbilar som kastas efter en...
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Walker »

Jahapp...
Nu har jag också bokat en Enyaq. :shock:
Om jag ska byta bort Teslan? :lol: :lol: :lol:
Neeee. Men skulle Skodan mot all förmodan dyka upp till ett vettigt pris lär det bli rusning.
...då vill jag sitta på ett kontrakt. 8-)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Surfaren »

Walker skrev:
Nu har jag också bokat en Enyaq. :shock:
Om jag ska byta bort Teslan? :lol: :lol: :lol:
Neeee. Men skulle Skodan mot all förmodan dyka upp till ett vettigt pris lär det bli rusning.
...då vill jag sitta på ett kontrakt. 8-)
Kors i taket. Har hoppet tänts för dig också till slut? ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av Zalman3 »

Bild på Enyaq.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka Skoda Enyaq för 5000kr

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar