Elmopeder!

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Elmopeder!

Inlägg av Becada »

Har aldrig testat räckvidden men som bäst har jag haft ca 61% kvar när jag kört t.o.r jobbet vilket totalt är ca 26 km. Har för mig att jag hade kvar ca 45-50% av batteriet i vintras efter att ha kört samma sträcka. Men då har det ofta varit blåsigt, runt noll grader och blött på vägen/regn.
Model Y Long Range
SwedenEvGuru
Inlägg: 56
Blev medlem: 01 maj 2020 18:08

Re: Elmopeder!

Inlägg av SwedenEvGuru »

Becada skrev:
Jag har haft en Nio N1s i snart två år. Är överlag väldigt nöjd med mopeden. Hade först tänkt köpa en Vässla men i vart fall den version som såldes för två år sedan kändes väldigt plastig och billig jämfört med Niu. Niuns motor var också betydligt starkare än Vässlans. Jag har ingen tidigare erfarenhet av mopeder men jag tycker att min Niu funkar utmärkt.

En fördel med Niu N1s är att den har ett skräddarsytt täcke (benvärmare) som för mig har varit oumbärligt. Pendlar till jobbet ca 13 km enkel resa vilket tar ca 20-25 minuter och större delen av året är det ju väldigt kallt, särskilt på morgonen och då är det mycket skönt med skydd mot den kalla vinden. Täcket är även väldigt bra när de regnar. Är inga problem att köra mitt i vintern när det regnar och är två grader kallt. Utan detta täcke hade jag inte kört under den kalla delen av året.

Några minus. Det finns en app men jag har inte lyckats koppla mopeden till appen. Har en en liten obalans i hjulen. Har träffat en annan Niu-ägare som hade samma problem. Det finns ett stort förvaringsfack under sadeln. Plasten i facket luktar dock apa.
Kollade också på Niu N1S men valde bort den för kritiken mot att sidostödet tar i backen när man lutar sig i kurvor, något du reagerat på ?

Antar att du tänker på detta täcke som finns till Super Soco Cu också. https://m.intl.taobao.com/detail/detail ... 2108315025

Min App funkar felfritt och uppdaterat idag.

Som en bonus för ungdomar finns även video kamera tillbehör till min moped med autostart vid krock eller alarm dock ej testat detta då jag ej inköpt detta.
https://m.intl.taobao.com/detail/detail ... 8055234627

Nackdelar jag sett med Super Soco Cu är vid regn över längre tid så har vänster blinkers slutat funka pga fukt i elektroniken men när detta torkat funkar min blinkers igen & appen var inte riktigt uppdaterad på alla funktioner förrens 2 månader tillbaka.

Jag valde sidesteps som tillbehör på min moped som är smalare liknande Niu M1 men blir lika bred som N1S med detta med lägre vikt uppenbart.

Min moped har dock inget fack under sitsen där är batteriet som tar all plats så packbox och pakethållare har jag skaffat istället som förvaring.

Kört min även vintertid i Östersund på Snö och is med vinterdäck och funkat bättre en förväntan säkert pga smalare däck 90/90-12".

Jag har enbart använt bättre kläder och undvikit täcket vet inte vilket som är att föredra.
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 17 nov 2019 12:56
Ort: Jämtland

Re: Elmopeder!

Inlägg av Jonny »

SwedenEvGuru skrev:
Becada skrev:
Jag har haft en Nio N1s i snart två år. Är överlag väldigt nöjd med mopeden. Hade först tänkt köpa en Vässla men i vart fall den version som såldes för två år sedan kändes väldigt plastig och billig jämfört med Niu. Niuns motor var också betydligt starkare än Vässlans. Jag har ingen tidigare erfarenhet av mopeder men jag tycker att min Niu funkar utmärkt.

En fördel med Niu N1s är att den har ett skräddarsytt täcke (benvärmare) som för mig har varit oumbärligt. Pendlar till jobbet ca 13 km enkel resa vilket tar ca 20-25 minuter och större delen av året är det ju väldigt kallt, särskilt på morgonen och då är det mycket skönt med skydd mot den kalla vinden. Täcket är även väldigt bra när de regnar. Är inga problem att köra mitt i vintern när det regnar och är två grader kallt. Utan detta täcke hade jag inte kört under den kalla delen av året.

Några minus. Det finns en app men jag har inte lyckats koppla mopeden till appen. Har en en liten obalans i hjulen. Har träffat en annan Niu-ägare som hade samma problem. Det finns ett stort förvaringsfack under sadeln. Plasten i facket luktar dock apa.
Kollade också på Niu N1S men valde bort den för kritiken mot att sidostödet tar i backen när man lutar sig i kurvor, något du reagerat på ?

Antar att du tänker på detta täcke som finns till Super Soco Cu också. https://m.intl.taobao.com/detail/detail ... 2108315025

Min App funkar felfritt och uppdaterat idag.

Som en bonus för ungdomar finns även video kamera tillbehör till min moped med autostart vid krock eller alarm dock ej testat detta då jag ej inköpt detta.
https://m.intl.taobao.com/detail/detail ... 8055234627

Nackdelar jag sett med Super Soco Cu är vid regn över längre tid så har vänster blinkers slutat funka pga fukt i elektroniken men när detta torkat funkar min blinkers igen & appen var inte riktigt uppdaterad på alla funktioner förrens 2 månader tillbaka.

Jag valde sidesteps som tillbehör på min moped som är smalare liknande Niu M1 men blir lika bred som N1S med detta med lägre vikt uppenbart.

Min moped har dock inget fack under sitsen där är batteriet som tar all plats så packbox och pakethållare har jag skaffat istället som förvaring.

Kört min även vintertid i Östersund på Snö och is med vinterdäck och funkat bättre en förväntan säkert pga smalare däck 90/90-12".

Jag har enbart använt bättre kläder och undvikit täcket vet inte vilket som är att föredra.
Aha, då finns det alltså en Super Soco CU i Östersund. Säg till om en provkörning kan vara aktuell :) Bor i Ås.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Elmopeder!

Inlägg av Becada »

Jag har detta täcke https://www.kopenscooter.nu/sv/benvarma ... serie.html

Jar aldrig haft problem med att sidostödet tar i backen och då kör jag ändå en väldigt kurvig väg varje dag
Model Y Long Range
Rennie
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 sep 2020 17:07

Re: Elmopeder!

Inlägg av Rennie »

Håller med om kommentaren på Vespa Elettrica. Den är superfin men kolla hur mycket mer den kostar än andra el vespor med liknande design och form (kolla tabellen här: https://fullrulle.nu/vespa-elettrica-la ... -el-vespa/).
Är det verkligen så stor skillnad att priset på Elettrica kan anses vara realistiskt?
Erik89 skrev:
kontakten2 skrev:
Har provat Niu elmoppe ganska frekvent den senaste tiden. Väldigt lättkörd och kan packa ganska bra. Utrustad med packbox bak. 2kW, lite osäker om det endast är 2. Bosch och 50km/h

Den går att hyra här på malta genom app. Ungefär som lime eller Voi. Obs, elscooter är ganska ovanligt här och går ej att hyra.

Kostar 0.2€/min och går parkera överallt.
Funderar på sista tiden o köpa elmoppe. Vilken Niu är det du testat?
Kollat lite på http://www.Lantzen.se som har många elmoppar med många Niu.
Tittat en del på http://www.vassla.com också som många skriver bra om, inte jättesnygga dock.
Vespa elettrica är något för dyr men sätt att finns andra liknande elmopeder som på http://www.evess.se vet dock inte heller om de funkar bra.
Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Re: Elmopeder!

Inlägg av Elbilisten »

Har funderat på den starkare modellen. Tänkte i första hand ha den för att dra ett litet lätt släp på asfaltväg ca 5 km. Tacksam för synpunkter.

https://www.hemfint.se/fyrhjuling-2200bla
https://www.hemfint.se/fyrhjuling-1200bla
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Elmopeder!

Inlägg av macksie »

Elbilisten skrev:
Har funderat på den starkare modellen. Tänkte i första hand ha den för att dra ett litet lätt släp på asfaltväg ca 5 km. Tacksam för synpunkter.

https://www.hemfint.se/fyrhjuling-2200bla
https://www.hemfint.se/fyrhjuling-1200bla
baserat på att batteriet beskrivs som 6x12v finns det en stor risk att det är blybatterier.
Förutom att de är tunga så har de en riktigt stor nackdel i att de slits väldigt fort och helst inte skall laddas ur mer än till 50%

Hade en elskooter i första generationen som gick på blybatterier, den var jättekul, men höll två säsonger.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Elmopeder!

Inlägg av TiborBlomhall »



elmoPEder! :lol:
Electron
Inlägg: 336
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Elmopeder!

Inlägg av Electron »

Hej,
nån som kan recensera Super Soco? Är intresserad av hur de håller efter några säsonger.
Funderar på en elmoped åt sonen som fyller 15 nästa år.
Har även läst om City Slicker som verkar vara ok.
Senast redigerad av Electron, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elmopeder!

Inlägg av martinot »

Elof skrev:
kanylbullen skrev:
Martinen skrev:

Förmodligen så är den det.
Min erfarenhet är att Köper man billigt skräp så kan man lika bra slänga pengarna i sjön.
Samma med Segway. Dessa kostar 75000 och det finns kina varianter för 10 000. Jag är helt säkert på att segwayn är mer än 10 gånger bättre än den billiga varianten. Jag vet flera som köpt de billiga och ser slutar med att dom slängt eller sålt den för den var Så kass att man inte kunde jämföra med Segway. Istället för att spara 65000 som dom trodde att dom skulle göra så kastade dom bort 10 000.
Det var inte min erfarenhet med min Kina moped i varje fall, jag köpte en Baotian precis när de kom till Sverige för typ tio år sedan. Den gick otroligt bra i många år, blev stulen innan den fick chansen att börja gå sönder, men gick säkert uppemot tusen mil innan dess.

Har beställt en hel del bra grejer från Aliexpress också faktiskt på sistone. Viktigt att kolla recensionerna och kanske chatta lite med säljarna först dock.
Intressant att erfarenheterna kan skilja sig så åt. Köpte också en tidig Baotian, och som den trasslade! Saker man inte trodde kunde gå sönder gick sönder. När jag sedan provade en taiwanesisk moppe (PGO) som väl kostade 50-100% mer så var det en helt annan upplevelse, även bortsett från driftsäkerheten.
Har en bensin-Baotian som jag köpte för 9000 på ICA Maxi (de såldes där för en 15 år sedan), men kvaliteten var ju verkligen ingen höjdare. Nästa gång kommer jag köpa något bättre från start (och med el, givetvis).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elmopeder!

Inlägg av fth »

Electron skrev:
Hej,
nån som kan recensera Super Soco? Är intresserad av hur de håller efter några säsonger.
Funderar på en elmoped åt sonen som fyller 15 nästa år.
Har även läst om City Slicker som verkar vara ok.
Grabben har kört en Super Soco TC, den har funkat felfritt. Fotstöden i aluminium är rätt känsliga och kan lätt gå av om den tippar eller om man kör omkull, men dom är lätta att byta.

Räckvidden är bra, det går också att ha två batteriet för dubbel räckvidd, hyfsat dyrt dock.

Vi ska faktiskt sälja den nu om det kan vara av intresse, grabben ska ta körkort nu så intresset har svalnat, den finns i Stockholm City.

Helt klart den snyggaste elmoppen tycker jag.
355EC9F6-3BA4-4FD9-98D3-8AFBBA61C291.jpeg
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elmopeder!

Inlägg av mati »

Vi har skaffat en sånhär leksak. Förutom att det är jättekul så blir man lite mindre beroende av bilen. Det går fint att ta sig till byn för att handla eller vad man nu ska göra. De dryga två milen på slingriga vägar avverkar den nästan lika snabbt som en bil. Och man kan utan bekymmer åka två på den, vilket vi gärna gör. Har plats för två batterier och får då 10 mils räckvidd ungefär, om man inte kör som stolle. Saknar dock dragkrok och plats för hundarna. ;)
EVESS Capri heter den.
Kvalitén är okej, den är inte så dyr heller. Den har USB, larm och keyless, men ingen app eller annat lull-lull. Går som ett skott, fast ljudlöst. :geek:
IMG_20210724_105345.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elmopeder!

Inlägg av LarsL »

Ser ut precis som den jag köpte åt dottern. Den har de döpt Gobyel, men de har tydligen kursat. Ugbest heter den i registreringen.

Karossen är lite pissig i kvaliten men under skalet är det nog rätt okej grejer. Men många lösa oanvända kablar ut från controllern :D Vet inte vad de är tillför kanske ska undersöka vad det är för prylar.

Dottern har åkt runt här i byn nu ett par dagar men batterimätaren har inte ens kommit ner från fullt… så jag tror att den har tillräcklig räckvidd för henne.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elmopeder!

Inlägg av martinot »

LarsL skrev:
Ser ut precis som den jag köpte åt dottern. Den har de döpt Gobyel, men de har tydligen kursat. Ugbest heter den i registreringen.

Karossen är lite pissig i kvaliten men under skalet är det nog rätt okej grejer. Men många lösa oanvända kablar ut från controllern :D Vet inte vad de är tillför kanske ska undersöka vad det är för prylar.

Dottern har åkt runt här i byn nu ett par dagar men batterimätaren har inte ens kommit ner från fullt… så jag tror att den har tillräcklig räckvidd för henne.
Kanske alla kablar inte är anslutna, och batteimätaren visar alltid fullt? :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elmopeder!

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Ser ut precis som den jag köpte åt dottern. Den har de döpt Gobyel, men de har tydligen kursat. Ugbest heter den i registreringen.

Karossen är lite pissig i kvaliten men under skalet är det nog rätt okej grejer. Men många lösa oanvända kablar ut från controllern :D Vet inte vad de är tillför kanske ska undersöka vad det är för prylar.

Dottern har åkt runt här i byn nu ett par dagar men batterimätaren har inte ens kommit ner från fullt… så jag tror att den har tillräcklig räckvidd för henne.
Den här heter Sakura EV2000 i registreringen. Pissig är den inte. Karossen är visserligen gjord av plast, ingen plåt, men den känns robust och ingenting gnisslar eller så. Inga lösa kablar heller. Jag hade faktiskt förväntat mig sämre kvalitetskänsla med tanke på att den "bara" kostar runt 21 tkr.
Batterimätaren är ett skämt, den visar spänningen i batteriet, alltså en ganska så meningslös mätmetod. Jag kan blåsa omkring med fullt blås mer än en mil innan den första pluppen försvinner. Efter två mil med konstant fullgas har andra pluppen också försvunnit, men den kommer omedelbart tillbaka när man släpper gasen. Sen händer ingenting fram tills batteriet är i princip tomt. Då tappar den alla resterande gröna pluppar och börjar blinka. Och det rimmar ju ganska bra med spänningskurvan i ett batteri. I mitten är det en platå som sedan plötsligt faller ner. Man får helt enkelt lära sig hur långt man kan köra. Den tappar successivt lite fart. Första milen går den över 50km/h. Men när batteriet går mot slutet orkar den bara upp till 44 km/h. Då är det snart dags att byta batteri eller ladda. De sista 3 kilometrarna går det rejält segt. Den stannar alltså inte bara bums. Och även när den stannar så kan man bara starta om den. Då går den lite till. Funkar ett antal gånger. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elmopeder!

Inlägg av martinot »

Märkligt att det inte ansträngt sig med ett riktigt BMS. Tom. kinesiska elsparkcyklar för 5-10 papp har ju riktiga BMS som kan visa laddning kvar i procent.

Även de flesta telefoner och datorer från tusenlappen och uppåt fixar det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elmopeder!

Inlägg av mati »

martinot skrev:
Märkligt att det inte ansträngt sig med ett riktigt BMS. Tom. kinesiska elsparkcyklar för 5-10 papp har ju riktiga BMS som kan visa laddning kvar i procent.

Även de flesta telefoner och datorer från tusenlappen och uppåt fixar det.
Visst är det märkligt att det inte är bättre än så. Det kanske finns en BMS, men den kanske är så kass att man inte märker av dess existens.
Det är samma sak med laddaren. De säger att man ska koppla ur den när lampan lyser grönt, jag tror det inträffar när spänningen når 72V. Men det går bra att ladda en timme till om man vill ha lite extra laddning säger manualen. Låter inte riktigt som ett avancerat laddmanagement. Samtidigt så stannar faktiskt fläkten i laddaren när den gröna lampan tänds. Så nån intelligens finns väl. Jag antar att den laddar vidare bara lite försiktigt i grönt läge. Annars skulle ju batteriet gå upp i rök om den bara fortsatte.
Jag brukar inte ladda batteriet fullt förrän jag vill använda moppen. Det tar 5-6 timmar att ladda ett helt tomt batteri, det är alltså hyfsat enkelt att räkna ut när man ska börja ladda.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elmopeder!

Inlägg av LarsL »

mati skrev:
Den här heter Sakura EV2000 i registreringen. Pissig är den inte. Karossen är visserligen gjord av plast, ingen plåt, men den känns robust och ingenting gnisslar eller så. Inga lösa kablar heller. Jag hade faktiskt förväntat mig sämre kvalitetskänsla med tanke på att den "bara" kostar runt 21 tkr.
Ja, det är plast och den vibrerar inte eller så men det går ju inte lyfta mopeden i pakethållaren eller skärmen.

Har du kollat under? Det känns som om de använt en standard speed controller och sedan inte använt alla dess funktioner eller något sån.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elmopeder!

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
mati skrev:
Den här heter Sakura EV2000 i registreringen. Pissig är den inte. Karossen är visserligen gjord av plast, ingen plåt, men den känns robust och ingenting gnisslar eller så. Inga lösa kablar heller. Jag hade faktiskt förväntat mig sämre kvalitetskänsla med tanke på att den "bara" kostar runt 21 tkr.
Ja, det är plast och den vibrerar inte eller så men det går ju inte lyfta mopeden i pakethållaren eller skärmen.

Har du kollat under? Det känns som om de använt en standard speed controller och sedan inte använt alla dess funktioner eller något sån.
Nej, att lyfta den är ganska svårt. Moppen är ju rätt så stor och tung, vilket jag iofs tycker är bra. Den ligger stabilt på vägen och blir inte vinglig även när man sitter två på den.
Den bakre pakethållaren är kraftig nog att lyfta den i, tror jag, men där har jag monterat en packbox. Jag brukar hålla i styret när jag lyfter upp den på dubbelstödet. Men jag försöker undvika det, och för det mesta använder jag det enkla stödet istället. Sambon orkar inte lyfta den alls.
Nej, har inte kollat under. Får göra det dådå. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elmopeder!

Inlägg av LarsL »

Ja, dottern hade problem att få upp den på stödet först men hon lärde sig rätta knycken och lyckas nu. Hon drar i styret och står på stödet och då hoppar den upp.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Elmopeder!

Inlägg av Tellus »

Kapar tråden lite. Köpte en lätt mc scooter, seat mò. Det är väl 16 år på sådan?
Den går mycket bra. Tre körlägen, toppfart 95km/t. ~5kWh batteri. Körde 15 mil snålt på en laddning(33 öre per mil). Normal till aktiv körning 10 mil.
Det är en silence s01 som seat bytt plastkåpor på. App och löstagbart batteri, plats för 2 hjälmar under sätet.
986F41EE-38AA-4E66-B502-A8EF26781BF6.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elmopeder!

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:
Kapar tråden lite. Köpte en lätt mc scooter, seat mò. Det är väl 16 år på sådan?
Den går mycket bra. Tre körlägen, toppfart 95km/t. ~5kWh batteri. Körde 15 mil snålt på en laddning(33 öre per mil). Normal till aktiv körning 10 mil.
Det är en silence s01 som seat bytt plastkåpor på. App och löstagbart batteri, plats för 2 hjälmar under sätet.
Kul! :)

Vad fick du betala för denna?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elmopeder!

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Ja, dottern hade problem att få upp den på stödet först men hon lärde sig rätta knycken och lyckas nu. Hon drar i styret och står på stödet och då hoppar den upp.
Ja, precis så får man göra. :-) Men har den inget enkelstöd på vänster sida? Jag tycker att den står lika stadigt då. Det finns ju ingen anledning att hålla på med kraftträning när det finns ett smidigare sätt att parkera den på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Elmopeder!

Inlägg av Tellus »

martinot skrev:
Tellus skrev:
Kapar tråden lite. Köpte en lätt mc scooter, seat mò. Det är väl 16 år på sådan?
Den går mycket bra. Tre körlägen, toppfart 95km/t. ~5kWh batteri. Körde 15 mil snålt på en laddning(33 öre per mil). Normal till aktiv körning 10 mil.
Det är en silence s01 som seat bytt plastkåpor på. App och löstagbart batteri, plats för 2 hjälmar under sätet.
Kul! :)

Vad fick du betala för denna?

https://www.seat.se/mobilitet/mo/e-scooter-125.html
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elmopeder!

Inlägg av LarsL »

mati skrev:
LarsL skrev:
Ja, dottern hade problem att få upp den på stödet först men hon lärde sig rätta knycken och lyckas nu. Hon drar i styret och står på stödet och då hoppar den upp.
Ja, precis så får man göra. :-) Men har den inget enkelstöd på vänster sida? Jag tycker att den står lika stadigt då. Det finns ju ingen anledning att hålla på med kraftträning när det finns ett smidigare sätt att parkera den på.
Jo, men det var väl inte gott nog antar jag. Hon envisas med att dra upp den på stora stödet.
Skriv svar