Opel Mokka ev

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10681
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Opel Mokka ev kostar efter elbilsstöd 23.420 euro i Tyskland.




EDIT:
Full elektrisk SUV från Opel officiell

Idag lanserade Opel sin nya helt elektriska Mokka. I mars kommer de första bilarna att vara på plats i Norge.

De norska priserna förväntas vara klara före mitten av oktober, men Peugeot e-2008 kostar från 294 000 kronor.
Mocka är några millimeter mindre, och vi antar att du kan spara två till tre tusen kronor på detta.
Men det här är bara våra egna uppskattningar baserade på den aktuella situationen. Om ett par veckor vet vi resultatet.


https://www.elbil24.no/nyheter/fullelek ... l/72611934
Nån form av kostnad/millimeter för bilar då?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Zalman3 »

Opel Mokka landar på 299.900kr med 70.000kr I elbilsstöd.
Opel Mokka Electric E136 AUT 337km ELEGANCE
369 900 kr
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... e/93330927


Opel Mokka -E Elegance E136 Automat
3 899 kr/mån
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... t/93689765
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Bjelke »

Såg den för första gången idag iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Zalman3 »


Opel Corsa-e och Mokka-e får mer räckvidd

Efter att Stellantis nyligen aviserat en utökad räckvidd för Peugeot e-208 och e-2008 samt DS 3 Crossback E-Tense, får även Opels elmodeller Corsa-e och Mokka-e större räckvidd.
Som Stellantis rapporterar ökar WLTP-räckvidden för Opel Stromer till upp till 359 kilometer (Corsa-e) eller 338 kilometer (Mokka-e). Precis som för systermodellerna e-CMP är räckviddsökningen runt sju procent i standardtestet. Beroende på utetemperaturen borde effekterna vara större i vardagen, vilket åtminstone Peugeot hade framhållit.
Föga överraskande motsvarar måtten på Opel-modellerna de hos Peugeot och DS: Corsa-e har nya A+ effektivitetsklassdäck för 16-tumsfälgarna, detsamma gäller Mokka-e för 17-tumsmodellerna. Dessutom ändrades växelreduktionen på drevet.

Stellantis hoppas på störst effekt av det nya luftkonditioneringssystemet och styrningen av värmepumpen: Detta är också kopplat till en fuktsensor placerad ovanpå vindrutan. Inte nog med att själva värmepumpen ska vara mer effektiv, mjukvaran kan bättre styra värme och luftkonditionering med data från sensorn.
https://www.electrive.net/2021/11/30/op ... eichweite/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Bruno »

Tycker den ser ganska bra ut... skulle passa som en andrabil/stadsbil. Kortare räckvidd än ex uppdaterade MG ZS EV men om man kan ladda varje natt/dag så spelar det ingen roll vid kortare resor.
Mokka-e_IMG_9632.jpg
Mokka-e_IMG_9631.jpg
Mokka-e_IMG_9630.jpg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av martinot »

Oj, vad olika smaken kan vara! (Brutalt hemskt ful om du frågar mig). :shock:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Bruno »

martinot skrev:
Oj, vad olika smaken kan vara! (Brutalt hemskt ful om du frågar mig). :shock:
Så är det ju, men Model 3 är ju inte så snygg heller även om den i vissa vinklar på bilen är snyggare (rakt framifrån ser den ju töntig ut). Snyggast är enligt mig Tesla Model S :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av martinot »

Bruno skrev:
martinot skrev:
Oj, vad olika smaken kan vara! (Brutalt hemskt ful om du frågar mig). :shock:
Så är det ju, men Model 3 är ju inte så snygg heller även om den i vissa vinklar på bilen är snyggare (rakt framifrån ser den ju töntig ut).
Tycker också att fiskläppen är ful på M3, och inte så fantastisk i övrigt, men OK och kan leva med det.

Bilen ovan är dock inte möjlig (enligt mig) att leva med. Den var brutal! :(
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Bruno »

martinot skrev:
Bruno skrev:
martinot skrev:
Oj, vad olika smaken kan vara! (Brutalt hemskt ful om du frågar mig). :shock:
Så är det ju, men Model 3 är ju inte så snygg heller även om den i vissa vinklar på bilen är snyggare (rakt framifrån ser den ju töntig ut).
Tycker också att fiskläppen är ful på M3, och inte så fantastisk i övrigt, men OK och kan leva med det.

Bilen ovan är dock inte möjlig (enligt mig) att leva med. Den var brutal! :(
Det är nästan så att jag måste leasa den bara för att du tycker så... ;)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11458
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av martinot »

Bruno skrev:
Det är nästan så att jag måste leasa den bara för att du tycker så... ;)
Det är helt OK. Smaken är uppenbarligen olika/frånvarande. Kommer känna mig nöjd när jag ser en Opel Mokka EV i trafiken och tänka att jag slipper en sådan. Då blir ju min M3 en skönhetsdrottning i jämförelse. Bara positivt! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Opel Mokka ev

Inlägg av Bruno »

martinot skrev:
Bruno skrev:
Det är nästan så att jag måste leasa den bara för att du tycker så... ;)
Det är helt OK. Smaken är uppenbarligen olika/frånvarande. Kommer känna mig nöjd när jag ser en Opel Mokka EV i trafiken och tänka att jag slipper en sådan. Då blir ju min M3 en skönhetsdrottning i jämförelse. Bara positivt! :D
Bara du kommer att tycka det, men det är okej med mig :lol: Så länge du är nöjd så är jag nöjd...
Skriv svar