Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Ja listpriserna ser ut så, men det betalar man inte.
Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Ja listpriserna ser ut så, men det betalar man inte.
Vad är skillnaden på car-net och Skoda connect?
Det är nog samma ungefär men det finns inte till citigo vad jag kan förstå. Ej heller mii. Mii behöver även tillval för farthållare.
Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Ja listpriserna ser ut så, men det betalar man inte.
Vad är skillnaden på car-net och Skoda connect?
Det är nog samma ungefär men det finns inte till citigo vad jag kan förstå. Ej heller mii. Mii behöver även tillval för farthållare.
Det här står på Skodas hemsida.
Läser man sen mer detaljerat så nämns Citigo specifikt vid flera ställen då det gäller Skoda-connect.
Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Ja listpriserna ser ut så, men det betalar man inte.
Vad är skillnaden på car-net och Skoda connect?
Det är nog samma ungefär men det finns inte till citigo vad jag kan förstå. Ej heller mii. Mii behöver även tillval för farthållare.
Det här står på Skodas hemsida.
Läser man sen mer detaljerat så nämns Citigo specifikt vid flera ställen då det gäller Skoda-connect.
Hur hittar du dit? Hittar citigo under connect men så fort jag väljer bil så försvinner allt och det står infotainment ej tillgängligt.
Hittar heller inget i konfiguratorn eller prislista. Antar det tillkommer månadskostnad som för VW.
Skall vi gissa att även mii för samma pris har connect då?
I pdf broschyr står det mer. Varför inte på webben liksom....
Edit. Står tydligt på seats hemsida om man surfar via mobilen och inte väljer konfiguratorn. Dock bara VW som anger pris för uppkopplingen
Fick ett mail från Skoda om att jag måste förlänga mitt abonnemang.
Från september 2018 har priserna för att förlänga ŠKODA Connect-tjänsterna reducerats enligt följande. En förlängning av Remote Access-tjänsterna kostar nu 389 kr (ord. Pris 590 kr). För Infotainment Online-tjänsterna kostar förlängningen nu 479 kr (ord. pris 690 kr). Priserna gäller till 2020-03-31.
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Såg en Leaf 40kWh på blocket för 232.000kr.
Gissar Leaf 40kWh halkar under 200.000kr när Leaf folket köper ID3 i volymer, till sommaren.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Såg en Leaf 40kWh på blocket för 232.000kr.
Gissar Leaf 40kWh halkar under 200.000kr när Leaf folket köper ID3 i volymer, till sommaren.
De gick att köpa för 290kkr vid lansering så ett värdetapp på 60kkr känns ändå extremt bra jämfört med fossilbilar.
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Såg en Leaf 40kWh på blocket för 232.000kr.
Gissar Leaf 40kWh halkar under 200.000kr när Leaf folket köper ID3 i volymer, till sommaren.
”Volymer”.... bra om det finns bilar att tillgå, vilket troligen borde bli det största problemet. Någon fler än jag som tror på +12 mån leveranstid?
(Kom ihåg Skoda Kodiak som massproducerades och ändå var över året i väntetid här i landet. En helt ny VW är en ”något” högre nivå.)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Såg en Leaf 40kWh på blocket för 232.000kr.
Gissar Leaf 40kWh halkar under 200.000kr när Leaf folket köper ID3 i volymer, till sommaren.
De gick att köpa för 290kkr vid lansering så ett värdetapp på 60kkr känns ändå extremt bra jämfört med fossilbilar.
Man kunde ett tag köpa Nissan Leaf Visio billigt.
Nissan Leaf Visio 40kWh, efter rabatt 293.165kr, netto efter 60.000kr i stöd=233.165kr
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Såg en Leaf 40kWh på blocket för 232.000kr.
Gissar Leaf 40kWh halkar under 200.000kr när Leaf folket köper ID3 i volymer, till sommaren.
De gick att köpa för 290kkr vid lansering så ett värdetapp på 60kkr känns ändå extremt bra jämfört med fossilbilar.
Man kunde ett tag köpa Nissan Leaf Visio billigt.
Nissan Leaf Visio 40kWh, efter rabatt 293.165kr, netto efter 60.000kr i stöd=233.165kr
Det var prisvärt.
Priset jag syftade på var när MobilityMotors sålde zero editionbilarna till bra rabatterat pris.
De kostade strax under 290kkr efter alla avdrag om jag minns rätt.
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Nu har jag en Leaf 30 själv, så med risk för att skjuta mig själv i foten...
Jag skulle verkligen fundera två ggr innan jag köper en 40kWh Leaf. Det kommer inte byggas fler Chademo laddare vad det verkar, och de som finns kommer antagligen inte ersättas när deras stationer omsätts. Så långresor blir inte lättare i framtiden, tvärtom. Och den har bara en-fas, vilket kräver 32 (!!!) A säkring för att utnyttja den rätt usla 7 kW AC förmågan. Inga gratisstationer, typ vid IKEA, har mig veterligen mer än 16 A, så det är 3,5 kW max överallt för destinationsladdning. Max. Dessutom är det inte 40 kWh batteri, det är 39 kWh, varav du bara kommer åt ca 35 kWh. Och appen är rena rouletten om den fungerar, supporten från Nissan finns inte i realiteten.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Nu har jag en Leaf 30 själv, så med risk för att skjuta mig själv i foten...
Jag skulle verkligen fundera två ggr innan jag köper en 40kWh Leaf. Det kommer inte byggas fler Chademo laddare vad det verkar, och de som finns kommer antagligen inte ersättas när deras stationer omsätts. Så långresor blir inte lättare i framtiden, tvärtom. Och den har bara en-fas, vilket kräver 32 (!!!) A säkring för att utnyttja den rätt usla 7 kW AC förmågan. Inga gratisstationer, typ vid IKEA, har mig veterligen mer än 16 A, så det är 3,5 kW max överallt för destinationsladdning. Max. Dessutom är det inte 40 kWh batteri, det är 39 kWh, varav du bara kommer åt ca 35 kWh. Och appen är rena rouletten om den fungerar, supporten från Nissan finns inte i realiteten.
Samt inte att förglömma den i min mening största nackdelen: ett luftkylt batteripack som inte klarar snabbladdning och degraderas snabbt.
Om 1-2 år kommer man att kunna köpa begagnade bilar i golfklassen med ca 40 KWh batteri för under 200 tkr, åtminstone Leaf årsmodell 2018 (sen Ioniq, e-golf och ID.3). Dessa är ett betydligt intressantare köp för många, mig själv inkluderad. E-up med flera är trots allt något klaustrofobiska och inte speciellt bekväma på längre resor.
Nu har jag en Leaf 30 själv, så med risk för att skjuta mig själv i foten...
Jag skulle verkligen fundera två ggr innan jag köper en 40kWh Leaf. Det kommer inte byggas fler Chademo laddare vad det verkar, och de som finns kommer antagligen inte ersättas när deras stationer omsätts. Så långresor blir inte lättare i framtiden, tvärtom. Och den har bara en-fas, vilket kräver 32 (!!!) A säkring för att utnyttja den rätt usla 7 kW AC förmågan. Inga gratisstationer, typ vid IKEA, har mig veterligen mer än 16 A, så det är 3,5 kW max överallt för destinationsladdning. Max. Dessutom är det inte 40 kWh batteri, det är 39 kWh, varav du bara kommer åt ca 35 kWh. Och appen är rena rouletten om den fungerar, supporten från Nissan finns inte i realiteten.
Samt inte att förglömma den i min mening största nackdelen: ett luftkylt batteripack som inte klarar snabbladdning och degraderas snabbt.
Varför så lång diskution om Leaf i inlägg om VW e-up?!
Som vanligt en plottrig konfigurator, trots att den knappt innehåller någonting!
Om jag fattat rätt så kostar Skoda och Seat 268kkr och e-up 273kkr. Skoda och Seat ger dig 16" hjul medan VW ger dig 15" hjul, men backkamera samt car-net ingår.
Ja listpriserna ser ut så, men det betalar man inte.
Vad är skillnaden på car-net och Skoda connect?
Det är nog samma ungefär men det finns inte till citigo vad jag kan förstå. Ej heller mii. Mii behöver även tillval för farthållare.
Det här står på Skodas hemsida.
Läser man sen mer detaljerat så nämns Citigo specifikt vid flera ställen då det gäller Skoda-connect.
Hur hittar du dit? Hittar citigo under connect men så fort jag väljer bil så försvinner allt och det står infotainment ej tillgängligt.
Hittar heller inget i konfiguratorn eller prislista. Antar det tillkommer månadskostnad som för VW.
Skall vi gissa att även mii för samma pris har connect då?
Här finns bilen med under funktionen "remote charge".