Nissan Ariya
Moderator: Redaktion
Re: Nissan Ariya
Känns som Nissan Ariya får det tufft mot Ioniq 5.
Det pratas om att Ariyan kostar från 45.000 euro och Ioniq 5 från 41.900€.
Och enligt spec så är Ioniq 5 bättre på i stort sett allt.
Det pratas om att Ariyan kostar från 45.000 euro och Ioniq 5 från 41.900€.
Och enligt spec så är Ioniq 5 bättre på i stort sett allt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
Jo, även om interiören ser mycket modern och fin ut i Ariya, så känns det som att det momentum och försprång som Nissan tidigare haft på den under halvan av elbilsmarknaden (med Leaf) nu tappat bort det till både VW och Hyundai/KIA.Zalman3 skrev:Känns som Nissan Ariya får det tufft mot Ioniq 5.
Det pratas om att Ariyan kostar från 45.000 euro och Ioniq 5 från 41.900€.
Och enligt spec så är Ioniq 5 bättre på i stort sett allt.
Kommer Ioniq i prisklasser som kan konkurrera med både ID3 och ID4 så kan de ju bli mycket intressanta inom detta segmentet. De verkar ju helt klart ligga hyfsat bra till rent spec.mässigt med både batteriteknik och elektrisk drivlina.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nissan Ariya
Försenas,
https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-06-04/
https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-06-04/
Availability of Nissan Motor Co's (7201.T) Ariya, a new electric SUV, will be delayed due to the coronavirus pandemic and a global shortage of chips, a senior executive at the carmaker said on Friday.
Nissan announced last year that it had planned to begin sales of the Ariya in Japan from mid-2021. But the rollout of the limited model in Japan has been pushed to "this winter," executive vice president Asako Hoshino, told reporters.
"Sales in the United States and Europe will typically come around two months later," Hoshino said. She said she expects the model to be sold around tens of thousands in the first year of sales, with the highest demand in Europe.
"I think in Europe, (the Ariya) will of course contribute to (the overall) unit sales," Hoshino also said, when asked what the significance of the model is to the carmaker.
ms 76132 "Eleamore"
Re: Nissan Ariya
Brist på halvledare försenar lanseringen av Nissan Ariya
https://elbilen.se/nyheter/brist-pa-hal ... san-ariya/
https://elbilen.se/nyheter/brist-pa-hal ... san-ariya/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nissan Ariya
Varför inte köpa helledare istället och dela dem på mitten?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Nissan Ariya
Fniss, nu var du ju faktiskt lite roligtaliz skrev:Varför inte köpa helledare istället och dela dem på mitten?
YLR 2022
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nissan Ariya
Ja verkligenFAberg skrev:Fniss, nu var du ju faktiskt lite roligtaliz skrev:Varför inte köpa helledare istället och dela dem på mitten?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Nissan Ariya
https://insideevs.com/news/525940/nissa ... s-climate/Check Out Nissan Ariya’s Next-Gen Haptic Controls
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
På den Engelska Nissan sajten pratas det om att Nissan Ariya kommer i slutet av året.
https://www.nissan.co.uk/vehicles/new-v ... ariya.html
https://www.nissan.co.uk/vehicles/new-v ... ariya.html
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
Nu har Nissan avslöjat vad Ariya kostar i Norge.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Kz6Q ... ya-prisene
Börjar sälja idag: Här är Nissan Ariya -priserna.
Nissan Ariya kommer till Norge sommaren 2022. Priserna är nu klara.
409 900 kr blir utgångspriset för Nissans Ariya. Detta meddelade Nissan vid ett evenemang på torsdagsmorgonen. I priset ingår leveranskostnader på 9900 kronor, och förskottsförsäljningen startar nu.
Norge blir det första landet utanför Japan som öppnar upp för förförsäljning av Ariya, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att Nissan Leaf fortfarande är Norges mest sålda elbil med nästan 70 000 exemplar. Priset är också något lägre än den uppskattning Nissan lämnade tidigare i år, vilket var 450 000 NOK för den mest prisvärda modellen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
Ännu viktigare: Hur går det produktionen och försäljningen? När startar leveranserna av Ariya?Zalman3 skrev:Nu har Nissan avslöjat vad Ariya kostar i Norge.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Kz6Q ... ya-prisene
Börjar sälja idag: Här är Nissan Ariya -priserna.
Nissan Ariya kommer till Norge sommaren 2022. Priserna är nu klara.
409 900 kr blir utgångspriset för Nissans Ariya. Detta meddelade Nissan vid ett evenemang på torsdagsmorgonen. I priset ingår leveranskostnader på 9900 kronor, och förskottsförsäljningen startar nu.
Norge blir det första landet utanför Japan som öppnar upp för förförsäljning av Ariya, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att Nissan Leaf fortfarande är Norges mest sålda elbil med nästan 70 000 exemplar. Priset är också något lägre än den uppskattning Nissan lämnade tidigare i år, vilket var 450 000 NOK för den mest prisvärda modellen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nissan Ariya
Blir det plus moms då i Europa de kommer säljas för? Låter som den blir lite för dyr för de flesta.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Nissan Ariya
Om en Tesla M3 kostar 350.000kr i Norge.
Då känns 409.900 kr för en Ariya dyrt.
Då känns 409.900 kr för en Ariya dyrt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
Jo, då tror jag det kan bli tufft för Nissan med den prissättningen.Zalman3 skrev:Om en Tesla M3 kostar 350.000kr i Norge.
Då känns 409.900 kr för en Ariya dyrt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nissan Ariya
Även mellan Ariya och MY så blir det tufft.
Nissan var ju alltid billiga elbilar förr, och Tesla alltid dyra.
Nu möts de head-on på nästan exakt samma prisplan. Misstänker att Nissan kommer gå som förlorare ur den matchen, men vi får se.
https://elbil.no/nissan-ariya-kommer-sn ... ene-klare/
https://www.tesla.com/no_no/modely/design#overview
Nissan var ju alltid billiga elbilar förr, och Tesla alltid dyra.
Nu möts de head-on på nästan exakt samma prisplan. Misstänker att Nissan kommer gå som förlorare ur den matchen, men vi får se.
https://elbil.no/nissan-ariya-kommer-sn ... ene-klare/
https://www.tesla.com/no_no/modely/design#overview
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nissan Ariya
https://www.elbil24.no/nyheter/provekjo ... r/75406506Provkörning: Nissan Ariya levererar.
En av årets mest spännande elbilsnyheter får högintressanta priser.
I NORGE: Elbil24 var bland de allra första att provköra en Nissan Ariya på norsk mark.
(Elbil24): Nissan Ariya blir Nissans nya storsäljare här i landet, och nu närmar den sig äntligen marknadslansering, efter en lång fördröjning.
Den här veckan är tre bilar på kortbesök för att visas upp hos några utvalda återförsäljare.
Elbil24 har även haft en provkörning i bilen, en bil som lyckades imponera lite på den lilla tid vi hade till förfogande.
Ariya kommer att finnas tillgänglig i fyra olika utgåvor (se specifikationer i tabellen):
Ariya 63 kWt Advance: Bilen har det lilla batteriet och framhjulsdriften. Detta är instegsmodellen med lägst utrustningsnivå och därmed ett lågt pris på NOK. 409 650 kronor.
Ariya 87 kWt Evolve: Denna har framhjulsdrift och det största av de två batterialternativen, samtidigt som den har den utrustningsnivå som Nissan förväntar sig att sälja mest. Priset är NOK 499 650.
Ariya 87 kWt e-4orce Evolve: Detta förväntas bli bästsäljaren i Norge. Bilen har det stora batteriet och fyrhjulsdriften. Priset landar på 529 650 kronor.
Ariya 87 kWt e-4orce Prestanda: Fyrhjulsdrift, stort batteri, och starkare motor som ger bättre prestanda än de andra, och den förtjänar därför namnet Performance, anser Nissan.
Sedan uppskattade vi att bli mer presenterad för bilen med den utrustningsnivå som förväntas sälja bäst i det här landet.
Den bra interiören
För att börja inuti finns det mycket utrymme. Nissan har varit effektiv och utnyttjat utrymmet väl. Den är öppen, luftig och bra med armslag.
Det finns även en svart snygg och snygg instrumentbräda, med väl synliga knappar som dyker upp när man "startar" bilen. De upplysta knapparna fungerar med haptisk feedback, och de fungerar mycket bra.
Som tur är har de också sluppit all svart pianolack som flera tillverkare är så förtjusta i att stoppa i bilar. Det här ser hemskt ut efter fem minuter, med fingeravtryck och damm överallt.
Här har Nissan satt på ett slags träimitation som fortfarande ser snyggt ut, och som får de upplysta knapparna som sagt. Väldigt gott.
Konsolen mellan sätena är elektriskt justerbar fram och tillbaka, vilket är helt okej. På testbilen var denna låst under körning, men denna är tänkt att öppnas så den går att justera i hastighet också.
Framför denna står en motoriserad låda som man kan fråga sig borde ha varit elektrisk överhuvudtaget. En liten gimmick här alltså, men ändå funktionell så länge det fungerar.
Det finns mjuka material överallt och man måste faktiskt leta runt lite för att hitta något speciellt med hårdplast. Detta höjer både välmåendet och den upplevda känslan av kvalitet.
Du har faktiskt fyra olika displayer i bilen, varav en sitter framför ratten. Detta visar naturligtvis tillräckligt med hastighet och annan viktig information.
Ovanför mittkonsolen har du en 12,3-tums display som visar navigation, underhållningssystemet och mer djupgående information. Den tredje displayen är head-up displayen, som är standard på Evolve utrustningsnivå.
Här kan du konfigurera vad du vill visa. Den fjärde displayen ersätter backspegeln.
Du har med andra ord ingen vanlig spegel utan en kamerabaserad display med ett antal konfigurationer (se bild).
I baksätet har du värme i baksätet, flera USB-C-laddningsuttag, och inte minst; du har gott om plats. Själva sittdynan är lagom platt, och passar bra för tre barnstolar vid behov.
Golvet är också helt plant, eftersom bilen är gjord på Nissan-Renault-alliansens CMF-EV-plattform, en dedikerad plattform enbart för elbilar. Den längsgående kanalen är med andra ord borta.
Ryggstödet är 60/40-delat, och har tyvärr ingen skidlucka. Man måste med andra ord lägga skidorna på taket, eller lägga ner stora delar av baksätet, om man ska ha dem i bilen.
I bagageutrymmet finns ett dubbelgolv, men för att få ett helt plant golv när ryggstöden är nedfällda måste man även ha övervåningen intakt.
Då har man i alla fall gott om plats för laddkablar och annat under denna igen, för funkisen saknas tyvärr.
Den framhjulsdrivna versionen har större bagageutrymme (468 liter) än den fyrhjulsdrivna versionen (415 liter). Det beror på att den kan ha ett djupare bagageutrymme på grund av avsaknaden av elmotor bak,
och om du undrar varför den är framhjulsdriven istället för bakhjulsdriven – som vissa av konkurrenterna – ligger svaret i användningen av utrymmet.
Acceptabelt lång och snabb
Den angivna räckvidden på 45 mil med det stora batteriet, tyder på att bilen har en förbrukning på knappt 1,9 kWt. Det är inte bäst i klassen, men är det en ärlig konsumtion så är det ändå ok.
När du behöver ladda Ariya igen har den förväntade storsäljaren en inbyggd laddare på 22 kW. Den är definitivt bäst i den här klassen av bilar, och när du behöver ladda snabbt kommer den att kunna nå max 130 kW.
Här är de absolut inte bäst, men inom det acceptabla intervallet.
Nissan utlovar en laddningskurva som håller sig på en hög nivå över tid, vilket kan kompensera över de typiska laddningskurvorna där den höga effekten snabbt sjunker till en lägre nivå.
Vi återkommer självklart med ett test av både räckvidd, förbrukning och laddningshastighet så fort vi har möjlighet.
Bakom ratten
Ute på vägen var det först och främst den goda komforten som rådde. Det verkar som om Nissan har fått bra längd på fjädringsvägen vilket gör att den inte blir lika stel och trubbig som vid kortare fjäderväg.
Vi kom också ut på riktigt isiga vägar, vilket på den framhjulsdrivna bilen gav tydliga tecken på att Nissan har tagit med sig ett antispinnsystem – och troligen ytterligare elektronik – från några av fossilbilarna.
Det beror på att bilen snurrade minst ett varv på drivhjulen innan systemet slog till och bidrog.
Detta kan lätt undvikas när snabba elmotorer ska kontrolleras. Detta är dock en bagatell att räkna.
Eftersom bilen hade den svagaste motoriseringen – och det minsta batteripaketet – lade vi inte ner tid på att testa prestandan i någon större utsträckning.
Det verkade ändå ganska trevligt och mer än tillräckligt snabbt i en normal trafikbild.
Så, har vi inget att sätta fingret på? Jo då upp till flera, bland annat den något korta sittdynan som pekar ut i en annars bra sittställning.
Första intrycket
Sammantaget måste vi säga att Ariya gav ett förvånansvärt bra första intryck. Den levererar också på allt som har med säkerhet och annan utrustning att göra.
Även priset ligger inom acceptabla gränser när man ritar tävlingsbilden. Den är inte klart bäst på särskilt viktiga områden, men levererar ändå förvånansvärt bra inom väldigt mycket.
530 000 är inom vad du måste räkna med att betala för en välutrustad fyrhjulsdrift som erbjuder det som Ariya kan locka med. Utgångspriset för den enklaste versionen med tvåhjulsdrift är strax under 410 000 kronor.
Det blir fortfarande inget tärningskast efter en sådan här provkörning, men det ska ha en tumme upp för en trevlig bekantskap.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
Nu har svenska priserna kommit. Innan priserna kom gissade en biltidning att Ariya skulle få en prisnivå under konkurrenterna. Verkar bli tvärt om. Jämför med ID4 inom parentes.
63 kWh
525200 kr. 403 km. 160 kW. 7,5 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW.
(-)
87 kWh
623200 kr. 520 km. 178 kW. 7,6 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW
(544900 kr. 516 km. 150 kW. 8,5 sek. 1000 kg. 543 liter. 11/125 kW)
E-4ORCE 87 kWh
648200 kr. 493 km. 225 kW. 5,7 sek. 1500 kg. 415 liter. 22/130 kW
(609900 kr. 475 km. 220 kW. 6,2 sek. 1200 kg. 543 liter. 11/125 kW)
63 kWh
525200 kr. 403 km. 160 kW. 7,5 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW.
(-)
87 kWh
623200 kr. 520 km. 178 kW. 7,6 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW
(544900 kr. 516 km. 150 kW. 8,5 sek. 1000 kg. 543 liter. 11/125 kW)
E-4ORCE 87 kWh
648200 kr. 493 km. 225 kW. 5,7 sek. 1500 kg. 415 liter. 22/130 kW
(609900 kr. 475 km. 220 kW. 6,2 sek. 1200 kg. 543 liter. 11/125 kW)
Re: Nissan Ariya
Ja det där var inget revolutionerande. Det enda som är positivt med Ariya att det är ännu en elbil med ok dragvikt. Annars känns den mindre intressant än både EV6 och Ioniq 5. De har fortfarande en rätt klumpig design hos Nissan med dåligt utnyttjande av utrymmen.GustavE skrev:Nu har svenska priserna kommit. Innan priserna kom gissade en biltidning att Ariya skulle få en prisnivå under konkurrenterna. Verkar bli tvärt om. Jämför med ID4 inom parentes.
63 kWh
525200 kr. 403 km. 160 kW. 7,5 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW.
(-)
87 kWh
623200 kr. 520 km. 178 kW. 7,6 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW
(544900 kr. 516 km. 150 kW. 8,5 sek. 1000 kg. 543 liter. 11/125 kW)
E-4ORCE 87 kWh
648200 kr. 493 km. 225 kW. 5,7 sek. 1500 kg. 415 liter. 22/130 kW
(609900 kr. 475 km. 220 kW. 6,2 sek. 1200 kg. 543 liter. 11/125 kW)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Re: Nissan Ariya
Varför är Ariya så mycket billigare i Finland?
Kostar där från 46.900 euro.
Mot 525.200kr i Sverige.
Kostar där från 46.900 euro.
Mot 525.200kr i Sverige.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nissan Ariya
46900 euro är 502.000 sek. Skillnaden mellan Finland och Sverige brukar vara avsevärt större än så.Zalman3 skrev:Varför är Ariya så mycket billigare i Finland?
Kostar där från 46.900 euro.
Mot 525.200kr i Sverige.
4% prisdiff är ju inget märkligt med tanke på aningen lägre moms samt framförallt VSG.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Nissan Ariya
Brukar det inte vara så att Nissan har nästan fullutrustade bilar medans VW tar betalt för väldigt mkt utr så priset blir högre till slut ändå?GustavE skrev:Nu har svenska priserna kommit. Innan priserna kom gissade en biltidning att Ariya skulle få en prisnivå under konkurrenterna. Verkar bli tvärt om. Jämför med ID4 inom parentes.
63 kWh
525200 kr. 403 km. 160 kW. 7,5 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW.
(-)
87 kWh
623200 kr. 520 km. 178 kW. 7,6 sek. 750 kg. 468 liter. 22/130 kW
(544900 kr. 516 km. 150 kW. 8,5 sek. 1000 kg. 543 liter. 11/125 kW)
E-4ORCE 87 kWh
648200 kr. 493 km. 225 kW. 5,7 sek. 1500 kg. 415 liter. 22/130 kW
(609900 kr. 475 km. 220 kW. 6,2 sek. 1200 kg. 543 liter. 11/125 kW)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Nissan Ariya
Fick upp ögonen för Ariya när jag igår kväll var inne på youtube. Måste faktiskt säga att den ser riktigt bra ut bortsett från vissa saker utvändigt som fronten t ex. Men inredningen var för mig spot on!
Blir nästan sugen på att förboka en.
Blir nästan sugen på att förboka en.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Nissan Ariya
Det var min plan också, tills jag såga bagaget eller avsaknaden av det…Nect skrev:Fick upp ögonen för Ariya när jag igår kväll var inne på youtube. Måste faktiskt säga att den ser riktigt bra ut bortsett från vissa saker utvändigt som fronten t ex. Men inredningen var för mig spot on!
Blir nästan sugen på att förboka en.
27,8 kWp solceller
Re: Nissan Ariya
Glöm inte bort att bocka i tillägget för 3-fas laddning…Nect skrev:Fick upp ögonen för Ariya när jag igår kväll var inne på youtube. Måste faktiskt säga att den ser riktigt bra ut bortsett från vissa saker utvändigt som fronten t ex. Men inredningen var för mig spot on!
Blir nästan sugen på att förboka en.
Re: Nissan Ariya
Den verkar vara standard på den jag kikade på iaf. 3-fas 22kW ombordsladdare.Erxon skrev:Glöm inte bort att bocka i tillägget för 3-fas laddning…Nect skrev:Fick upp ögonen för Ariya när jag igår kväll var inne på youtube. Måste faktiskt säga att den ser riktigt bra ut bortsett från vissa saker utvändigt som fronten t ex. Men inredningen var för mig spot on!
Blir nästan sugen på att förboka en.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24