För egen del står det mellan ID4 eller Ariya när det ska bytas bil om 2 år.
Av dag jag sett av Nissan gillar jag den skarpt! Trodde dock att den skulle komma ut snabbare på marknaden?
Samma här. Gillar den skarpt.
e-4ORCE varianterna är sist ut. Dom andra kommer sent -21 om jag kommer ihåg rätt.
Dragkrok är ett måste dock. Så har e-4ORCE inte det så blir det en framhjulsdriven 87kWh
För egen del står det mellan ID4 eller Ariya när det ska bytas bil om 2 år.
Av dag jag sett av Nissan gillar jag den skarpt! Trodde dock att den skulle komma ut snabbare på marknaden?
Samma här. Gillar den skarpt.
e-4ORCE varianterna är sist ut. Dom andra kommer sent -21 om jag kommer ihåg rätt.
Dragkrok är ett måste dock. Så har e-4ORCE inte det så blir det en framhjulsdriven 87kWh
4wd e inget måste för mig, dragkrock, TAKRELING samt körlängd är mina kriterier
Det som jag stör mig mest på med vår leaf2 är att den just är framhjulsdriven. Stänger jag av ECO (läs:aktiverar "sportläget") så är det som att köra en galen tjur. Den får helt enkelt inte ner kraften i gatan och det rycker o sliter i ratten. Värdelös antispin kanske? Nä, antingen bakhjulsdrivet eller AWD ska det vara!
Det som jag stör mig mest på med vår leaf2 är att den just är framhjulsdriven. Stänger jag av ECO (läs:aktiverar "sportläget") så är det som att köra en galen tjur. Den får helt enkelt inte ner kraften i gatan och det rycker o sliter i ratten. Värdelös antispin kanske? Nä, antingen bakhjulsdrivet eller AWD ska det vara!
Coming late 2021, så 2022 då och på utvlada markander.. sen 2022 i Sverige kanske ?
Man måste lära sig se igenom marknadsföringsknepen som syftar till att få folk vänta med att byta bil.
Flesta leasingar låser in kunden i 3 år ju.
Mot slutet av 2021 kommer en ny elektrisk crossover från Nissan att lanseras. Det är den renaste formen av Nissan Intelligent Mobility.
En kraft för att frigöra potential. Dig. Mig. Alla vi. Hitta nya vägar med skicklighet, självständighet och stil. *
Verkar bli en mycket intressantare spelare på elbilsmarknaden.
Betydligt mer raffinerad och mer "tech" än gamla (tråkiga) Leaf:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Tycker bagageutrymmet ser väldigt litet ut. Tar man bort extra hyllorna så får man lite extra utrymme, dock ingen stor låda under som på ex 3/Y. Och ingen frunk. Jämför man istället med ex Kia e-Niro så har den 450l bagage , Ariya 415 l (AWD), 468l (FWD). Och då är e-Niro 2 dm kortare.
Nu har vi alla olika preferenser men för mig är det ingen direkt spännande konstruktion. Förhållandevis litet bagageutrymme med tanke på storleken på bilen, ok laddhastighet men inte mer (130 kW). Ingen skidlucka. Interiören ok men .. jag gillar inte låg + bred skärm lösningen de har valt. Blir för begränsande GUI mässigt tänker jag mig, om än då otestat.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Tycker bagageutrymmet ser väldigt litet ut. Tar man bort extra hyllorna så får man lite extra utrymme, dock ingen stor låda under som på ex 3/Y. Och ingen frunk. Jämför man istället med ex Kia e-Niro så har den 450l bagage , Ariya 415 l (AWD), 468l (FWD). Och då är e-Niro 2 dm kortare.
Nu har vi alla olika preferenser men för mig är det ingen direkt spännande konstruktion. Förhållandevis litet bagageutrymme med tanke på storleken på bilen, ok laddhastighet men inte mer (130 kW). Ingen skidlucka. Interiören ok men .. jag gillar inte låg + bred skärm lösningen de har valt. Blir för begränsande GUI mässigt tänker jag mig, om än då otestat.
Håller med om att bagage och även lågt i huvudhöjd i baksäte, och inte ens någon frunk är klart dåligt.
Men jag är så långt ändå positivt överraskad av interiören i stort. Känns inte krampaktig som hos en del bilar (inga namn nämnda), utan snarare luftigt modern som åt M3 och Honda E-hållet.
Håller med om att skärmlösningen inte är optimal. Vår Merca har samma upplägg med lång och smal infotainmentskärm, och gillar ju den på vår M3 alla dagar i veckan. Men dessvärre så är det mer eller mindre standard. Är väl bara Tesla och Polestar som vågar gå emot strömmen här med ett lite praktiskare och modernare upplägg.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik