Ford Mustang Mach-e

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

kontakten2

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av kontakten2 »

Lite kul hur vissa kan prata högt om hur mycket dom vill värna miljön hit och dit och sedan klanka ner på när ett bilmärke äntligen lanserar en elbil, då kommer klagomål om noskonen som Tesla skippade för ett tag sedan? Jises

Se mustangen ur ett större perspektiv :roll:
Senast redigerad av kontakten2, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av dd88 »

Ser ju betydligt bättre ut här än på bilderna som läckte.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 03 aug 2016 17:03
Ort: Åhus

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av La Liberte »

Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Laban »

kontakten2 skrev:
Lite kul hur vissa kan prata högt om hur mycket dom vill värna miljön hit och dit och sedan klanka ner på när ett bilmärke äntligen lanserar en elbil, då kommer klagomål om noskonen som Tesla skippade för ett tag sedan? Jises

Se mustangen ur ett större perspektiv :roll:
Ja ser man på den ur ett elbilsperspektiv så har den en stor frunk, modern interiör (vilket e-Tron, i-Pace inte har enligt min mening), bra räckvidd, 150 kW snabbladdning, full OTA, inte bara infotainment delen som vissa har. Så även om man inte gillar noskonen (jag tycker den är helt ok) så är det svårt att klaga på något utöver det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

kontakten2 skrev:
Lite kul hur vissa kan prata högt om hur mycket dom vill värna miljön hit och dit och sedan klanka ner på när ett bilmärke äntligen lanserar en elbil, då kommer klagomål om noskonen som Tesla skippade för ett tag sedan? Jises

Se mustangen ur ett större perspektiv :roll:
värna om miljö? jag har väl aldrig hävdat att jag köper elbil för miljöns skull?? det kommer som en positiv bieffekt, men det är inte avgörande.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Smutt »

En sak som faktiskt är bättre än på S är påfyllningen av spolarvätska mycket bättre placerad
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Fords första elektriska SUV får 600 km räckvidd och dragkrok
https://www.tu.no/artikler/fords-forste ... ste/479155
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
Fords första elektriska SUV får 600 km räckvidd och dragkrok
https://www.tu.no/artikler/fords-forste ... ste/479155
konstigt det där med 600km. De skriver till och med att det är enligt WLTP. Är det så stor skillnad mellan EPA och WLTP? På amerikanska sidan står det betydligt lägre siffror.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

någon som vet hur bakdörrarna öppnas? Samma touchknapp som då helt enkelt poppar ut dörren och så får man ta handen innanför öppningen? Ser ju inte ut att vara någon liknande "krok" som på framdörrarna.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av evilirish »

Verkar inte vara någon krok på bakdörrarna.
Syns i slutet av denna:
https://youtu.be/QA-qgSB076c
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av LarsL »

Ser ju litet som en korsning mellan I-pace och MGEV.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

evilirish skrev:
Verkar inte vara någon krok på bakdörrarna.
Syns i slutet av denna:
https://youtu.be/QA-qgSB076c
intressant! undrar hur det funkar i slaskigt vinterväder? Eller väldigt kallt med is över knappen? Kanske är knappen uppvärmd? vi får se. Kul att anledningen till den lilla vingen skulle vara för att de tror att en del kunder är rädda för att ta handen innanför dörren, fast de är inte lika rädda bak då eller?

Jag gillar egentligen bilen mer och mer, den verkar ganska komplett som TopGear säger. Och den stora frunken är väldigt trevlig när så många elbilstillverkare reducerar bort den mer och mer. Ford är ju kända för bra väghållning (iaf på sina europeiska bilar), så jag hoppas denna levererar. Men jag väntar nog ändå med att reservera tills jag sett och körti verkligeheten.
Hoppas nu bara inte Ford behöver extremt lång tid på sig att få ut bilar på marknaden, som vi ser hos många andra.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Stevvee »

HelectriC skrev:
evilirish skrev:
Verkar inte vara någon krok på bakdörrarna.
Syns i slutet av denna:
https://youtu.be/QA-qgSB076c
intressant! undrar hur det funkar i slaskigt vinterväder? Eller väldigt kallt med is över knappen? Kanske är knappen uppvärmd? vi får se.
Ford har ju en historik med konstiga beslut så ja det skall bli spännande att se hur det blir med knappen. Tror inte den är utvecklad i eller för ett kallt klimat.

Konstiga beslut tidigare är ex:
Krocksensorn som stängde av bränslepumpen
Krocksensorn som låste upp alla dörrar (tjuvarnas favorit?)
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Henrik Torphammar »

Bilarna som pressen tittat på ser väldigt prototypiga ut. Skulle inte förvåna mig om dörröppning mm ändras
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av dd88 »

Stevvee skrev:
HelectriC skrev:
evilirish skrev:
Verkar inte vara någon krok på bakdörrarna.
Syns i slutet av denna:
https://youtu.be/QA-qgSB076c
intressant! undrar hur det funkar i slaskigt vinterväder? Eller väldigt kallt med is över knappen? Kanske är knappen uppvärmd? vi får se.
Ford har ju en historik med konstiga beslut så ja det skall bli spännande att se hur det blir med knappen. Tror inte den är utvecklad i eller för ett kallt klimat.

Konstiga beslut tidigare är ex:
Krocksensorn som stängde av bränslepumpen
Krocksensorn som låste upp alla dörrar (tjuvarnas favorit?)
De funktionerna har väl alla moderna bilar, handlar nog snarare om hur Ford har implementerat det.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Wahll »

Laban skrev:
Hyfsat ren Model 3/S blandning till interiör. Tycker inte den ser så hemsk ut utvändigt, Model S liknande noskon känns väl mindre fräscht dock.
..med bokmärke från senaste tandläkarbesöket. :roll:
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Stevvee »

dd88 skrev:
Stevvee skrev:
HelectriC skrev:
evilirish skrev:
Verkar inte vara någon krok på bakdörrarna.
Syns i slutet av denna:
https://youtu.be/QA-qgSB076c
intressant! undrar hur det funkar i slaskigt vinterväder? Eller väldigt kallt med is över knappen? Kanske är knappen uppvärmd? vi får se.
Ford har ju en historik med konstiga beslut så ja det skall bli spännande att se hur det blir med knappen. Tror inte den är utvecklad i eller för ett kallt klimat.

Konstiga beslut tidigare är ex:
Krocksensorn som stängde av bränslepumpen
Krocksensorn som låste upp alla dörrar (tjuvarnas favorit?)
De funktionerna har väl alla moderna bilar, handlar nog snarare om hur Ford har implementerat det.
Inte på samma sätt då man slutade rätt snabbt med dessa lösningar efter försök på 90-talet. Många Ford Sierra som blev stulna pga det.

Ex så kunde man sparka höger fram så låstes alla dörrar upp.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Är det nån här som är sugen på en Ford Mach-e?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
Är det nån här som är sugen på en Ford Mach-e?
väntar nog på GT
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Vasp »

Är sugen. Jag gillar Ford bilar överlag och denna ser riktigt bra ut. Bilen är dock overkill för mina behov och kostar säkerligen mer än vad jag är bekväm att betala för en bil. Kanske som begagnad om ett antal år.
PapaD
elbilist
Inlägg: 714
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av PapaD »

100 kWh batteri från LG. Hummm. Prestanda helt ok, men inte något vidare värst bra verkningsgrad på bilen. En sport SUV. Den ser ut som en Tesla inuti, den har spec som liknar Tesla Y. Så den måste alltså ha lägre eller samma pris som Y för att locka kunder. Men eftersom de inte har kontroll på batterierna förstår jag inte hur de skall bli lönsamma i den matchen, då deras batterikostnad måste bli mycket högre.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Kul! Fick precis inbjudan till visning av Mach-e. 30/1. Hoppas man får sitta i bilen också och inte bara se utanför.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Snap02 »

HelectriC skrev:
Schysst orange färg måste jag säga
Varför måste så många elbilsfabrikanter göra grillen så ful på bilarna? Bilen ser helt ok ut för övrigt. Samma sak med kia Niro. Grillen på elbilen ser för jävlig ut.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Snap02 skrev:
HelectriC skrev:
Schysst orange färg måste jag säga
Varför måste så många elbilsfabrikanter göra grillen så ful på bilarna? Bilen ser helt ok ut för övrigt. Samma sak med kia Niro. Grillen på elbilen ser för jävlig ut.
om du tänker på de vanliga Mach-e så tycker jag faktiskt dom gjort det ganska bra. Det är inte inte hel ring runt, som på en grill, men mer en vinkel. Smaksak, självklart, men den ser inte ut som en hel grill tycker inte jag. GT har ju en mer markerad grill, det håller jag med om.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar