Enyaq och ID4 är dock mycket långsammare. De kommer i snabbare och dyrare versioner framöver som får prestanda som ligger närmare Mach-E.Erxon skrev:Har i eftermiddag vart in till Modins i Uppsala och provsuttit en, inte provkört.
Gällande innermått mm och hur den var skulle jag helt klart kunna leva med, MEN det kommer tyvärr inte bli en Fårrd på vår gård...
Modellen de hade var med skinn och elstol med många justeringsmöjligheter på pappret, dock gick det inte att få upp den relativt korta sittdynan i framkant för att man skulle få stöd för låren.
Det är faktiskt en sak som avgör att jag inte kommer titta vidare på denna, tyvärr faktiskt då den röda som de hade i hallen var helt klart läcker.
Sen tycker jag den kommer bli för dyr, en bakhjulsdriven LR med metallic och lilla teknikpaketet (som inte har "bästa" stolen) hamnar nog närmare 700K med drag (750 kg) och då är både ID.4 och Enyaq'en runt 100K billigare. I mina ögon tyvärr för Ford som kommer prisa ut sig.
Efter detta åkte jag till Kia för att jämföra med E-Niros stolar och de stolarna gav faktiskt mig mer stöd för benen trots att det är en asiatisk bil.
Hypotetiskt, skulle Tesla göra en MY LR bakhjulsdriven med en prislapp på ca 600-640K tror jag att de flesta andra tillverkare skulle få det väldigt jobbigt.
För mig är (frånvaron av) prestanda på Enyaq och ID4 dealbreakers. I övrigt tycker jag båda verkar ganska trevliga.