Ford Mustang Mach-e
Moderator: Redaktion
Re: Ford Mustang Mach-e
Sandy Munro gillar Ford Mach-e mer än ID4.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
Ja, Sandy gillar den så mycket att nu ska han köra en komplett dissekering på samma sätt som M3 och MY.
Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Re: Ford Mustang Mach-e
Kanske Sandy helt enkelt gillar amerikanska märken bättre? Han är ju amerikan väl? De brukar vara rätt patriotiska.
Re: Ford Mustang Mach-e
Ja, han har ju dessutom jobbat på Ford.MWall skrev:Kanske Sandy helt enkelt gillar amerikanska märken bättre? Han är ju amerikan väl? De brukar vara rätt patriotiska.
Re: Ford Mustang Mach-e
Han klagade ju även på samma laddlucka, att den öppnades framåt och då kunde vara i vägen för laddkabeln. Brukar alla laddluckor öppnas framåt? Jag menar om man tar hänsyn till om den skulle råka gå upp under färd i hög hastighet = skadas av fartvinden?B99 skrev:Ja, Sandy gillar den så mycket att nu ska han köra en komplett dissekering på samma sätt som M3 och MY.
Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Sen skrev någon i kommentaren att laddaren var chademo.
Tolkade det som att det hade inte gått att ladda även om sladden räckt fram, nån som vet vad Mustangen har för sorts uttag? Det stod redan en Tesla och laddade där, om det ger en ledtråd
Re: Ford Mustang Mach-e
Inga moderna elbilar laddar med annat än CCS.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ford Mustang Mach-e
HelectriC skrev:Inga moderna elbilar laddar med annat än CCS.
Har CCS slagit igenom i USA då?
Re: Ford Mustang Mach-e
Det är inte samma kontakt, men heter väl CCS där också? Ser nästan likadan ut, men inte exakt. Är väl den som tex Electrify America använder? Samt alla publika nya laddstolpar som inte är Chademo (dvs majoriteten)MWall skrev:HelectriC skrev:Inga moderna elbilar laddar med annat än CCS.
Har CCS slagit igenom i USA då?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ford Mustang Mach-e
I dagens avsnitt som Sandy kallar wrap up så var det mer kritiska kommentarer kring Mach-E.
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Ford Mustang Mach-e
Hur svårt är det att backa in om man har parkeringssensorer och backkamera?B99 skrev:.../ Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Svar: Inte särskilt svårt med en gasdriven VW Golf kombi. Varför skulle det vara svårare med en Mach-e?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Ford Mustang Mach-e
I E-Tron gruppen (refererar ofta till den nu känner jag ) så är det tydligen värdelöst att behöva backa till laddaren "som nån jävla Tesla-förare".SwedishAdvocate skrev:Hur svårt är det att backa in om man har parkeringssensorer och backkamera?B99 skrev:.../ Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Svar: Inte särskilt svårt med en gasdriven VW Golf kombi. Varför skulle det vara svårare med en Mach-e?...
Re: Ford Mustang Mach-e
Jag kan köpa argument för att ha laddluckan i nosen eller i aktern (sedan är det ju både +/- att ha den på förarsidan eller trottoarsidan i aktern).MWall skrev:I E-Tron gruppen (refererar ofta till den nu känner jag ) så är det tydligen värdelöst att behöva backa till laddaren "som nån jävla Tesla-förare".SwedishAdvocate skrev:Hur svårt är det att backa in om man har parkeringssensorer och backkamera?B99 skrev:.../ Han berömde först att laddluckan satt så bra på vänster framskärm (till skillnad från ID.4 som man måste backa in) sen räckte inte sladden när han skulle testa snabbladdningen, haha
Svar: Inte särskilt svårt med en gasdriven VW Golf kombi. Varför skulle det vara svårare med en Mach-e?...
Att däremot ha laddluckan längst bak på framskärmen som Mach-E är ju ren idioti. Makes no sense at all.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ford Mustang Mach-e
Sandy Munro plockar sönder Forden ännu mera.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
Bilen är ju fin, men jag har så svårt att förstå och acceptera att den inte kan ha något på taket och bara kan dra 750kg. Hur tänkte dom på Ford? Biltypen är ju för aktiva människor som gärna har skidor/kajak eller annat med sig. Och skidor på dragkroken är ju sisådär får man väl säga. Kajak på dragkroken blir nog ändå konstigare.
Synd på en annars fin bil!
Synd på en annars fin bil!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ford Mustang Mach-e
Finns inte ens tackräcken att köpa till som extratillbehör?HelectriC skrev:Bilen är ju fin, men jag har så svårt att förstå och acceptera att den inte kan ha något på taket och bara kan dra 750kg. Hur tänkte dom på Ford? Biltypen är ju för aktiva människor som gärna har skidor/kajak eller annat med sig. Och skidor på dragkroken är ju sisådär får man väl säga. Kajak på dragkroken blir nog ändå konstigare.
Synd på en annars fin bil!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
Håller med, takräcke är en deal breaker för mig och 750 kg är i minsta laget....HelectriC skrev:Bilen är ju fin, men jag har så svårt att förstå och acceptera att den inte kan ha något på taket och bara kan dra 750kg. Hur tänkte dom på Ford? Biltypen är ju för aktiva människor som gärna har skidor/kajak eller annat med sig. Och skidor på dragkroken är ju sisådär får man väl säga. Kajak på dragkroken blir nog ändå konstigare.
Synd på en annars fin bil!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ford Mustang Mach-e
Sandy teaches the ABC Pillars on the Mach-E
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
Ford Mustang Mach-E - How A Seat Works: By Sandy Munro
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
https://www.caranddriver.com/news/a3687 ... -the-year/Presenting Car and Driver's 2021 EV of the Year
Foreshadowing a future when an electric vehicle's range is secondary to how it drives, the Ford Mustang Mach-E is our EV of the Year.
Grattis!
Re: Ford Mustang Mach-e
Ford Mach-e wiring.
Sandy Munro.
Sandy Munro.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
Snål elbil! Men så här ska ju inte en Mustang köras hehe. Men ändå: nytt världsrekord med 0,95 kw/mil!
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... e-elbilen/
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... e-elbilen/
Re: Ford Mustang Mach-e
Tydligen så gillar inte Mustangen när man regenererar mycket. Många som pajat i Norge de senaste dagarna när folk åkt på semester. Ford har tydligen ingen lösning än. Känns inte så stabilt.
https://motor.no/a/204431
https://motor.no/a/204431
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ford Mustang Mach-e
Förstår inte riktigt vad Ford har slagit för världsrekord.
Många elbilar har ju lägre förbrukning än en Ford Mach-e.
Exempel:
Många elbilar har ju lägre förbrukning än en Ford Mach-e.
Exempel:
https://innovationorigins.com/en/select ... ry-charge/Lightyear’s solar car prototype drives 710 km on a single battery charge.
This prototype has over 710 km of range with an energy consumption of only 85 Wh/km at 85 km per hour.
https://electrek.co/2018/07/16/tesla-mo ... ng-record/Tesla Model 3 hypermiling record, another team has beat it with a 622-mile (1,001 km) run.
The company says that the Model 3 consumed about 7 kWh of energy for every 100 kilometers traveled.
For good measure, they decided to also attempt to break the Tesla Model S hypermiling record while they were at it.
They also did it by reaching a distance of 701 miles (1128 km) on a single charge with a Tesla Model S 100D.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ford Mustang Mach-e
Förutsätter att Guinness rekordbok har tagit fram regler som måste följas för att få ett erkänt världsrekord och att tex. prototyper och körningar på testbanor inte kvalar in. Men det är väl bara att kontakta dem om man vill slå rekordet.Zalman3 skrev:Förstår inte riktigt vad Ford har slagit för världsrekord.
Många elbilar har ju lägre förbrukning än en Ford Mach-e.
Exempel:https://innovationorigins.com/en/select ... ry-charge/Lightyear’s solar car prototype drives 710 km on a single battery charge.
This prototype has over 710 km of range with an energy consumption of only 85 Wh/km at 85 km per hour.
https://electrek.co/2018/07/16/tesla-mo ... ng-record/Tesla Model 3 hypermiling record, another team has beat it with a 622-mile (1,001 km) run.
The company says that the Model 3 consumed about 7 kWh of energy for every 100 kilometers traveled.
For good measure, they decided to also attempt to break the Tesla Model S hypermiling record while they were at it.
They also did it by reaching a distance of 701 miles (1128 km) on a single charge with a Tesla Model S 100D.