Ford Mustang Mach-e

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
om du tänker på de vanliga Mach-e så tycker jag faktiskt dom gjort det ganska bra. Det är inte inte hel ring runt, som på en grill, men mer en vinkel. Smaksak, självklart, men den ser inte ut som en hel grill tycker inte jag. GT har ju en mer markerad grill, det håller jag med om.
Har nog redan nämnt det här men jag tycker också den är helt ok. Visst, hade nog varit snyggare utan grill men jag tror den fungerar för de allra flesta. Håller dock med om GT'n..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Björn Nyland kollar in Mach-e.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
PapaD
elbilist
Inlägg: 714
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av PapaD »

Wow, vad snygg den var inuti. Synd att den är en crossover/suv.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Bjelke »

Den har helt klart några riktigt bra saker :)
Gillar pinkoden i B-stolpen (funkar antagligen inte om det är riktig vinter men bra ändå) :)
Bra förvaringsutrymmen också, både dom mindre i kupén men även frunk/trunk :)
Var en hel del annat som verkade lovande också...
(däremot tycker jag fortfarande att dom fegade ur på designen för att vara en Mustang)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Det som jag tycker är en fullständig showstopper med Mach-e är att den inte är typad för någon taklast (0kg) och dragkroken har max kulvikt 35kg! Glöm att åka på skidsemester med denna eller ha med cyklar eller någon annan aktivitet med större utrustning :( Att dra runt på ett släp (750kg) går ju, men vem orkar har skidor eller cyklar i separat släp på semestern :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av bonath »

Så fort det dyker upp en bil som verkar bra så är det något som blir fel.
Har dom ingen "konsekvens/konsument-analys" innan dom går igång............ :shock:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
Det som jag tycker är en fullständig showstopper med Mach-e är att den inte är typad för någon taklast (0kg) och dragkroken har max kulvikt 35kg! Glöm att åka på skidsemester med denna eller ha med cyklar eller någon annan aktivitet med större utrustning :( Att dra runt på ett släp (750kg) går ju, men vem orkar har skidor eller cyklar i separat släp på semestern :?
Det var märkligt , speciellt med tanke på att det ska vara en SUV. Men det kan fungera med skidlucka alt om mittensätet bak kan fällas ner separat, kallas väl 40:20:40 om jag inte minns fel.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
Det som jag tycker är en fullständig showstopper med Mach-e är att den inte är typad för någon taklast (0kg) och dragkroken har max kulvikt 35kg! Glöm att åka på skidsemester med denna eller ha med cyklar eller någon annan aktivitet med större utrustning :( Att dra runt på ett släp (750kg) går ju, men vem orkar har skidor eller cyklar i separat släp på semestern :?
Det var märkligt , speciellt med tanke på att det ska vara en SUV. Men det kan fungera med skidlucka alt om mittensätet bak kan fällas ner separat, kallas väl 40:20:40 om jag inte minns fel.
Svårt att få in cyklarna där. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
Det som jag tycker är en fullständig showstopper med Mach-e är att den inte är typad för någon taklast (0kg) och dragkroken har max kulvikt 35kg! Glöm att åka på skidsemester med denna eller ha med cyklar eller någon annan aktivitet med större utrustning :( Att dra runt på ett släp (750kg) går ju, men vem orkar har skidor eller cyklar i separat släp på semestern :?
Det var märkligt , speciellt med tanke på att det ska vara en SUV. Men det kan fungera med skidlucka alt om mittensätet bak kan fällas ner separat, kallas väl 40:20:40 om jag inte minns fel.
jag skulle nog inte satsa på att få in 4 par skidor där.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
PapaD
elbilist
Inlägg: 714
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av PapaD »


Alltså, jag får spy litet galla när jag tittar på Fords engelska boss som förklarar hur folk vill ha 'wallcharger' "what we've learned is that People want to charge at home overnight'. Amenvafan har han betalt för? Billigaste bilen kostar som en sr+, ser ut som en Mazda utanpå och tycks vara sämre på allt. Den dyrare (utan prisuppgift) med nästan 100 kWh har sämre uppgiven räckvidd än LR men utan AWD (fast AWD kommer finnas som option). Men, man får ett års tillgång till Uonity... GUD! Vilket skämt...
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Laban »

PapaD skrev:

Alltså, jag får spy litet galla när jag tittar på Fords engelska boss som förklarar hur folk vill ha 'wallcharger' "what we've learned is that People want to charge at home overnight'. Amenvafan har han betalt för? Billigaste bilen kostar som en sr+, ser ut som en Mazda utanpå och tycks vara sämre på allt. Den dyrare (utan prisuppgift) med nästan 100 kWh har sämre uppgiven räckvidd än LR men utan AWD (fast AWD kommer finnas som option). Men, man får ett års tillgång till Uonity... GUD! Vilket skämt...
Fick också Mazda känslan av den röda i början. Sen gillar jag fronten lite mindre av vad jag gjorde initialt. Men ok, det är småsaker i sammanhanget. Gör inte att köpa om man bor i norra norrland ändå pga infrastrukturen.
Screen Shot 2020-02-19 at 11.18.54.png
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Mera info om Ford Mach-e.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av metchristian »

Zalman3 skrev:
Mera info om Ford Mach-e.

Märks att de har tittat på tesla gällande vissa saker..
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Ford Mustang Mach-E kan uppdatera mjukvaran på två minuter.

För Fords del blir nya elsuven Mustang Mach-E först ut att kunna ta emot trådlösa mjukvaruuppdateriar över internet.
Ford passar också på att leverera en liten känga till ”andra tillverkare” där uppdateringen kan ta lång tid att genomföra.

”Till skillnad från vissa andra märken som kräver att föraren väntar medan mjukvaruuppdateringen genomförs har
Ford utvecklat ett sätt att säkert ladda ned mjukvaran i bakgrunden och i vissa fall installera den på under två minuter”, skriver Ford i ett pressmeddelande.
https://www.vibilagare.se/nyheter/ford- ... va-minuter
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av wector »

Undra om dom gör något liknande som Android gör med uppdateringar. Typ olika partitioner som det installeras på.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Engelska priser finns nu för Mach e.

Electric Ford Mustang MACH-E SUV will cost from £40,270 in the UK.

https://www.drivingelectric.com/ford/mustang
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Anonymous FTW »

Mach-e verkar bli utrustad med en pålitlig räckviddskalkylator.

https://electrek.co/2020/06/19/intervie ... estimator/
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
knappast! Kunder har ju fått besked om att det antagligen inte kommer några bilar hit förrän tidigast nästa år.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Ford har tydligen inte riktigt fått kläm på att kunder vill enkelt beställa sin bil via nätet.

The first answer defined Ford’s online orders. According to Ford, an online order “sends your vehicle configuration to your selected Dealer who will then process your order request.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... ine-orders
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Bra räckvidd i nya Ford Mach-e.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Anonymous FTW »

Känns fel med Mustang som SUV. Moderiktigt med SUV, men de kunde väl ha tagit något annat namn.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Ford Mach-e kostar från 412.000 NOK för en Standard Range.

https://www.elbil24.no/nyheter/gar-leng ... n/72856317
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av BjornS »

Zalman3 skrev:
Bra räckvidd i nya Ford Mach-e.
Man kan återskapa den körningen i ABRP om man sätter maxhastighet 70 km/t.
Följer man vägens hastighetsbegränsning behövs ett 12 minuters stopp på en 150 kW-laddare.

Jag tror inte det är särskilt smart av återförsäljare att göra sådana här tricks, folk gillar inte att bli lurade.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ford Mustang Mach-e

Inlägg av Zalman3 »

Ford att de avser att ge köpare av Mustang Mach-E - oavsett modell - hela 75 procent rabatt vid laddning i eget laddningsnät.

Både Audi, VW, Porsche och de andra företagen verkar ha olika prisstrukturer och avgiftspriser, även om de ingår i samma laddningsnätverk.
Ford är nu ett bra exempel på detta, eftersom de erbjuder priser så låga som 1,88 NOK per kilowattimme.
Audi, Porsche och de andra är drygt tre kronor, men till ett fast pris. Och här kommer vi till den del där vi pratar om mitten.
För medan Tesla säljer kilowattimmar till ett fast pris på knappt 2 kronor är Fords laddningserbjudande på 1,88 kronor bara ett erbjudande som är begränsat till bilens första levnadsår.
https://www.elbil24.no/nyheter/mustang- ... 3/72895907
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar