Volkswagen bygger ytterligare 100 miljoner avgasbilar?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Volkswagen bygger ytterligare 100 miljoner avgasbilar?

Inlägg av Stevvee »

vigge50 skrev:
Fredrik j skrev:
Stevvee skrev:
Elix747 skrev:
Volvo sade för några år sedan att alla deras bilar skall vara elektrifierade 2020. Det blev mest mildhybrider av det och en nyligen släppt elbil som kommer till kund 2020.
Volvo sa bara att alla NYA modeller från 2020 skall vara elektrifierade. Vad jag vet har inte Volvo släppt någon ny modell. Elektrifiering på g för XC40 däremot men XC40 är ju ingen ny modell.
Volvo sa t.o.m. att alla bilar skulle ha elmotor vilket även omfattar hybriderna.
Från 2020 års modeller så kan man så samtliga av deras modeller som plug-in hybrid, finns det någon annan större tillverkare som erbjuder något liknande? Hade helt klart hoppats på fler rena elbilar men utifrån vad de beskrev enligt deras elektrifiering så tror jag faktiskt de har klarat målet.
Ja nej jag tror dom klarat målen som är
Uppsatta och är ju toppen att kunna få alla modeller som plug-in hybrid.

Måtte dom släppa en V90 el inom 2 år (lär inte hända)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Volkswagen bygger ytterligare 100 miljoner avgasbilar?

Inlägg av LarsL »

Alla bilar har väl varit utrustade med startmotor sedan 1915 eller något sånt där.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Volkswagen bygger ytterligare 100 miljoner avgasbilar?

Inlägg av Elix747 »

Stevvee skrev:
vigge50 skrev:
Fredrik j skrev:
Stevvee skrev:
Elix747 skrev:
Volvo sade för några år sedan att alla deras bilar skall vara elektrifierade 2020. Det blev mest mildhybrider av det och en nyligen släppt elbil som kommer till kund 2020.
Volvo sa bara att alla NYA modeller från 2020 skall vara elektrifierade. Vad jag vet har inte Volvo släppt någon ny modell. Elektrifiering på g för XC40 däremot men XC40 är ju ingen ny modell.
Volvo sa t.o.m. att alla bilar skulle ha elmotor vilket även omfattar hybriderna.
Från 2020 års modeller så kan man så samtliga av deras modeller som plug-in hybrid, finns det någon annan större tillverkare som erbjuder något liknande? Hade helt klart hoppats på fler rena elbilar men utifrån vad de beskrev enligt deras elektrifiering så tror jag faktiskt de har klarat målet.
Ja nej jag tror dom klarat målen som är
Uppsatta och är ju toppen att kunna få alla modeller som plug-in hybrid.

Måtte dom släppa en V90 el inom 2 år (lär inte hända)
Volvo har nog uppnått sitt mål. Dock upplevde jag (och många fler) deras marknadsföring dom att den betydde mer elektrifiering än vad som har blivit. Viktigt att även Volvo lyckas. Vi får ser hur det fortsätter....
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Volkswagen bygger ytterligare 100 miljoner avgasbilar?

Inlägg av Stevvee »

Elix747 skrev:
Stevvee skrev:
vigge50 skrev:
Fredrik j skrev:
Stevvee skrev:
Volvo sa bara att alla NYA modeller från 2020 skall vara elektrifierade. Vad jag vet har inte Volvo släppt någon ny modell. Elektrifiering på g för XC40 däremot men XC40 är ju ingen ny modell.
Volvo sa t.o.m. att alla bilar skulle ha elmotor vilket även omfattar hybriderna.
Från 2020 års modeller så kan man så samtliga av deras modeller som plug-in hybrid, finns det någon annan större tillverkare som erbjuder något liknande? Hade helt klart hoppats på fler rena elbilar men utifrån vad de beskrev enligt deras elektrifiering så tror jag faktiskt de har klarat målet.
Ja nej jag tror dom klarat målen som är
Uppsatta och är ju toppen att kunna få alla modeller som plug-in hybrid.

Måtte dom släppa en V90 el inom 2 år (lär inte hända)
Volvo har nog uppnått sitt mål. Dock upplevde jag (och många fler) deras marknadsföring dom att den betydde mer elektrifiering än vad som har blivit. Viktigt att även Volvo lyckas. Vi får ser hur det fortsätter....
Jag tror mer att ni hoppades. Marknadsföringen var ju iofs klockren då många feltolkade den.
Skriv svar