BMW iX3

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

SwedenEvGuru
Inlägg: 56
Blev medlem: 01 maj 2020 18:08

Re: BMW iX3

Inlägg av SwedenEvGuru »

Nilp skrev:
SwedenEvGuru skrev:
taliz skrev:
SwedenEvGuru skrev:
BMW ix3 i produktion till sommaren i Kina. Så nu är det på gång. https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -sommaren/
I USA kommer dom inte ens sälja den tydligen. Handlarna sa stopp när det kom fram att den inte kommer nå 200 miles EPA.
440 km enligt WLTP och lagringskapaciteten på batteriet är 74 kWh.

Är Självklart över 200 Miles via EPA rating och vet inte orsaken varför Usa blir bortvalt men antar att det har med efterfrågan och antalet bilar dom kan sälja.

China och Europa är stora huvudmarknader som säljer betydligt mer Elbilar.
Fast de siffrorna du hänvisar till är för konceptbilen. Vad jag kan läsa är Kapacitet och förbrukning för den verkliga versionen inte kommunicerad. Handlare i USA hade fått förhandsinformation om att ix3 ska ha mindre än 200 Miles räckvidd och då var man inte intresserad av att ta in bilen.

https://www.bmw.se/sv/alla-modeller/bmw ... rsikt.html

Ska dom klara 440km på 74kwh så behöver denna snitta ca 160wh/km. SUV med ganska platt front area, inte en chans. Jag killgissar på en bra sommardag och i landsvägsfart Max 350km.
Räknade och fick fram 168/wh Km och detta klarar Tesla modell Y som jag förstått så helt omöjligt är det inte.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: BMW iX3

Inlägg av Bjelke »

Som Nilp skrev så lär inte BMW:n komma i närheten av model Y:s luftmotstånd, inte
bara fronten som ser ”sämre” ut, utan även hela bilen...
Kommer den under 200 i förbrukning så har dom gjort det bra...
Men designen lär väl tilltala dom klassiska BMW-ägarna iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Grimlos
elbilist
Inlägg: 99
Blev medlem: 08 aug 2018 22:14
Ort: Enköping

Re: BMW iX3

Inlägg av Grimlos »

HelectriC skrev:
iX3 känns för mig som Mazdas nya elbil, inte helt genomtänkt!
Känns som att hade den kommit för två år sedan hade den varit helt rätt, nu är den som BMW:s elsatsning generellt -
spretigt, för lite och för sent.
Hyundai Ioniq -17, 28 kWh
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: BMW iX3

Inlägg av Bjelke »

Grimlos skrev:
HelectriC skrev:
iX3 känns för mig som Mazdas nya elbil, inte helt genomtänkt!
Känns som att hade den kommit för två år sedan hade den varit helt rätt, nu är den som BMW:s elsatsning generellt -
spretigt, för lite och för sent.
Och på en gemensam plattform för allt skit man kan driva fram en bil med...
Det är dom inte ensamma om förvisso.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: BMW iX3

Inlägg av Nilp »

SwedenEvGuru skrev:
Nilp skrev:
SwedenEvGuru skrev:
taliz skrev:
SwedenEvGuru skrev:
BMW ix3 i produktion till sommaren i Kina. Så nu är det på gång. https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -sommaren/
I USA kommer dom inte ens sälja den tydligen. Handlarna sa stopp när det kom fram att den inte kommer nå 200 miles EPA.
440 km enligt WLTP och lagringskapaciteten på batteriet är 74 kWh.

Är Självklart över 200 Miles via EPA rating och vet inte orsaken varför Usa blir bortvalt men antar att det har med efterfrågan och antalet bilar dom kan sälja.

China och Europa är stora huvudmarknader som säljer betydligt mer Elbilar.
Fast de siffrorna du hänvisar till är för konceptbilen. Vad jag kan läsa är Kapacitet och förbrukning för den verkliga versionen inte kommunicerad. Handlare i USA hade fått förhandsinformation om att ix3 ska ha mindre än 200 Miles räckvidd och då var man inte intresserad av att ta in bilen.

https://www.bmw.se/sv/alla-modeller/bmw ... rsikt.html

Ska dom klara 440km på 74kwh så behöver denna snitta ca 160wh/km. SUV med ganska platt front area, inte en chans. Jag killgissar på en bra sommardag och i landsvägsfart Max 350km.
Räknade och fick fram 168/wh Km och detta klarar Tesla modell Y som jag förstått så helt omöjligt är det inte.
Jag hoppas att du får rätt men tvivlar starkt. :)

När andra traditionella tillverkare har visat konceptbilar har det inte riktigt införlivats i slutprodukten om man säger så.

Taycan som är oerhört aerodynamisk och har olika utväxling på motorn bl.a. har väl 190kw/km. Att ix3 som ser allt annat än aerodynamisk ut ska komma under det betvivlar jag. Kommer den under 200kw/km blir jag imponerad.

Att de också använder ”flexibel” plattform är jag också frågande till. Flexibel kan också beskrivas som kompromiss. Risken är att det varken blir en bra ice bil, laddhybrid eller elbil.

Men ska bli spännande att följa. :)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: BMW iX3

Inlägg av Laban »

Nilp skrev:
Taycan som är oerhört aerodynamisk och har olika utväxling på motorn bl.a. har väl 190kw/km. Att ix3 som ser allt annat än aerodynamisk ut ska komma under det betvivlar jag. Kommer den under 200kw/km blir jag imponerad.
Björn Nylands test:
Screenshot 2020-05-23 at 12.27.15.png
EQC's 1.92 kWh/mil borde väl iX3 kunna komma ner till. Fast det är förstås konstant hastighet, 90 km/h. Det är sällan jag ligger på 1.44 kWh/mil med 3:an..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: BMW iX3

Inlägg av taliz »

EQC har dom ju gjort betydligt mer aerodynamisk än bilen den baseras på, GLC.
iX3 ser ut som ett kylskåp i jämförelse.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

BMW iX3 lansering närmar sig.
Räckvidden är tydligen 440 kilometer WLTP.
BMW har fått en ny status vid lanseringen av iX3. Följaktligen har testförfarandena som krävs för homologation framgångsrikt genomförts och resultaten har skickats till registreringsmyndigheterna på de viktigaste fordonsmarknaderna. Under tiden rullades den 200: e pre-seriesmodellen av monteringslinjen i Shenyang.


Enligt BMW fortsätter förberedelserna för produktionsstart av den rent elektriska iX3 enligt plan. Som biltillverkaren skrev i ett meddelande fullbordades homologationstestprogrammet, som inkluderade provkörningar på mer än 7 700 kilometer.

Det är nu upp till myndigheterna att utfärda relevanta godkännanden och fastställa de officiella konsumtionsvärdena. Eftersom dessa tillstånd ännu inte finns, fortsätter BMW att prata om "provisorisk information" med tanke på intervallet 440 kilometer som fastställts enligt WLTP.

"För första gången har vi slutfört en komplett homologeringsprocess för en helt elektrisk modell i Kina och Europa på samma gång", säger Arno Keller, utvecklingschef på iX3. "Detta var en speciell utmaning för de anställda i våra testteam, som de behärskade med stort engagemang och effektivitet."

Därmed ser gruppen vägen till serieproduktion som blir banad, vilket bör börja som planerat på sensommaren för BMW Brilliance Automotive (BBA) joint venture i Kina för de globala marknaderna. BBA har tillverkat pre-series BMW iX3-fordon på sin Dadong-anläggning i Shenyang sedan mitten av förra året. Den 200: e förproduktionsmodellen har precis rullat av monteringslinjen.

IX3 tillverkas tillsammans med den konventionellt drivna X3 på en linje för att uppnå "hög effektivitet och flexibilitet i produktionen" enligt BMW. "Vi är i schema med produktionen av BMW iX3s pre-series fordon och kommer att starta serieproduktionen på sensommaren," säger Robert Küssel, chef för BBA-anläggningen i Dadong. "Vi använder avancerad teknik i produktionen, till exempel den anpassade installationen av det nya högspänningsbatteriet eller användningen av konstgjord intelligens för att styra delar."

BMW ger ännu inte den exakta lanseringen och priserna på iX3. Meddelandet säger bara att de första fordonen kommer att levereras till kunder i år - men inte om de kommer att vara europeiska eller kinesiska kunder.
https://www.electrive.net/2020/06/09/bm ... es-ix3-ab/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: BMW iX3

Inlägg av mati »

Jag blev uppringd av en människa från BMW idag. Han frågade om jag var intresserad av att provköra deras fantastiska elbilar. Jag blev omedelbart väldigt skeptisk och frågade om han verkligen menade elbilar, eller om det möjligen handlade om hybrider. Jo. Hybrider menade han såklart. Då meddelade jag honom vänligt men bestämt att jag inte var minsta lilla intresserad, jag har kört elektriskt i över fyra år och tänker aldrig återgå till föråldrad teknik. Då var han snabb med att säga att de minsann hade en ren elbil också, iX3, och den skulle jag ju kunna provköra. Javisst, kul sa jag. Gärna tack. Fast jag glömde fråga vilket år det skulle bli i så fall. Hursomhelst så skulle de höra av sig och boka tid med mig. Det blir intressant om de hör av sig i närtid och försöker övertala mig att provköra en fantastisk hybridkärra istället. För en ix3 lär väl knappast finnas tillgänglig för provkörning de närmaste månaderna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »


BMW announced that “the presentation of the first-ever BMW iX3 will take place in a digital format” on July 14 at 10:00 CEST (= Munich Time). It will be live-streamed on all of BMW’s social media.

https://electrek.co/2020/07/09/bmw-ix3- ... on-unveil/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Är ni sugna på att beställa en BMW iX3?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

LIVE 14 July ∙ 10:00 CEST.
WORLD PREMIERE OF THE FIRST-EVER BMW iX3
https://www.live.bmwgroup.com/en/live-s ... 14785.html
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

KL10.00 börjar livesändningen!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

460km WLTP

BMW är mycket stolta över sitt konstgjorda ljud!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: BMW iX3

Inlägg av Front242 »

det var en härligt kort och väldigt tysk presentation
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Front242 skrev:
det var en härligt kort och väldigt tysk presentation
VÄLDIGT kort!

När finns iX3 i butik???
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Fully electric mobility celebrates its premiere in a BMW X model – the new BMW iX3 (fuel consumption combined in the NEDC test cycle: 0.0 l/100 km; electric power consumption combined: 17.8 – 17.5 kWh/100 km; CO2 emissions combined: 0 g/km; fuel consumption combined in the WLTP test cycle: 0.0 l/100 km; electric power consumption combined: 19.5 – 18.5 kWh/100 km; CO2 emissions combined: 0 g/km). Locally emission-free driving pleasure complements the sporting ability for which BMW is renowned and the comfort, multi‑faceted functionality and spaciousness of the successful BMW X3. Latest stage in the ongoing rollout of the BMW Group’s electrification strategy; technological expertise amassed in the development of BMW I cars utilised for the first time in a purely electrically powered model from the BMW core brand.

New BMW iX3 will be the brand’s first model to also be produced for export at the Shenyang manufacturing facility in China. Market launch will begin in China later in 2020.

Efficiency boosted significantly compared with the BMW i3 by highly integrated drive system technology. Electric motor, power electronics and transmission arranged in a central housing for the first time. Fifth-generation BMW eDrive high-voltage battery with the latest battery cell technology and gross energy content of 80 kWh enables operating range of up to 460 kilometres [285 miles] in the statutory new WLTP test cycle (up to 520 kilometres [323 miles] in the NEDC test cycle). BMW Group monitors compliance with environmental and social standards as part of its procurement process for the lithium and cobalt used in battery cells.

Newly designed fifth-generation BMW eDrive electric motor produces maximum output of 210 kW/286 hp and peak torque of 400 Nm (295 lb-ft). Acceleration from 0 to 100 km/h [62 mph] in 6.8 seconds (for purposes of comparison – BMW X3 30i: 6.4 seconds), top speed (electronically limited): 180 km/h [112 mph]. The design principle of a current-excited synchronous motor enables optimised power development and allows engineers to avoid the use of rare earths.
https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... er-bmw-ix3

Datablad:
https://www.bmw.se/sv/alla-modeller/x/i ... html#tab-0
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: BMW iX3

Inlägg av Front242 »

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Pris Från 769.000 kr

12.400 kr
Dragkrok infällbar
Den elektriskt infällbara dragkroken är godkänd för höga släpvagnsvikter på upp till 750 kg.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: BMW iX3

Inlägg av Front242 »

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Bagageutrymmets volym
510 liter

Tekniska data
https://www.bmw.se/sv/alla-modeller/x/i ... html#tab-0
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: BMW iX3

Inlägg av bonath »

Bilar i lager, 404, sidan finns inte... :shock:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Fredrik j
Inlägg: 10813
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: BMW iX3

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Den elektriskt infällbara dragkroken är godkänd för höga släpvagnsvikter på upp till 750 kg.
Skrev du fel eller driver dom med oss?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Den elektriskt infällbara dragkroken är godkänd för höga släpvagnsvikter på upp till 750 kg.
Skrev du fel eller driver dom med oss?
Under funktionell utrustning står det:
12 400 kr
Dragkrok infällbar
Den elektriskt infällbara dragkroken är godkänd för höga släpvagnsvikter på upp till 750 kg.
Om släpet skulle börja pendla ingriper stabiliseringskontrollen automatiskt genom att bromsa dragfordonet.
När den elektriskt infällbara dragkroken är infälld under den bakre stötfångaren syns den inte.

Tesla modell X, 2.250kg
Tesla modell 3, 1000kg
Audi e-tron 55 Quattro, 1.800kg
Mercedes EQC, 1.800kg
Polestar 2, 1.500kg
Volvo XC40 P8 Recharge, 1.500kg
Skoda Enyaq 4wd ,1.200kg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: BMW iX3

Inlägg av Zalman3 »

Tekniska specifikationer:
kraft 210 kW
Max. Vridmoment 400 Nm
Toppfart 180 km / h
0-100 km / h 6,8 sekunder
Kombinerad räckvidd (WLTP) 460 km
Konsumtion (WLTP) 18,5 - 19,5 kWh / 100 km
Batterikapacitet 80 kWh (74 kWh netto)
Laddkraft DC 150 kW
DC-laddningstid 34 minuter (80 procent)
Laddkraft AC 11 kW (typ 2, trefas)
AC-laddningstid 7,5 timmar (100 procent)
Tomvikt 2.185 - 2.260 kg
Trunkvolym 510 - 1 560 liter
Säten 5
Släp last 750 kg (bromsad och obruten)

BMW iX3 kostar knappt 70 000 euro
BMW har meddelat priserna för iX3, som kommer att lanseras i Kina senare i år. När E-SUV kommer att säljas i Tyskland senare kommer BMW att ringa priser som börjar knappt 70 000 euro.
Speciellt uppgav det Münchenbaserade företaget i anmälan ett baspris på 68 040,34 euro inklusive 16 procent moms och 69 800 euro inklusive 19 procent moms. Det sistnämnda priset kommer sannolikt att bli betydligt viktigare eftersom den reducerade momssatsen endast kommer att gälla till slutet av året - effekten av det lägre priset beror därför på när bindande order på iX3 kan placeras i Tyskland. BMW har ännu inte gjort några uttalanden i detta avseende.
Den iX3 är känd för att byggas i Shenyang i Kina och exporteras därifrån. E-SUV kommer att bli den första BMW-modellen med den "femte generationen" av biltillverkarens elektriska drivenheter, så den har ett nyutvecklat drivtåg - elmotor, kraftelektronik och växellåda kombineras i ett centralt hus. Den bakmonterade elmotorn har en effekt på 210 kW och erbjuder ett maximalt vridmoment på 400 Newton meter över ett brett intervall. BMW ger accelerationen till 100 km / h på 6,8 sekunder, topphastigheten är elektroniskt begränsad till 180 km / h.

Batteriet med ett brutto energiinnehåll på 80 kWh (74 kWh netto) bör tillåta en räckvidd på upp till 460 kilometer i WLTP-cykeln, standardförbrukningen i Europa är mellan 18,5 och 19,5 kWh / 100 km. Den föråldrade NEDC används fortfarande på den primära marknaden i Kina, där iX3 når upp till 520 kilometer. Med iX3 träder BMWs nya upphandlingsstrategi för viktiga batterimaterial i kraft för första gången : Gruppen köper råvaror som litium och kobolt direkt från gruvorna och gör sedan materialet tillgängligt för celltillverkarna. Andelen råmaterialkobolt som användes vid produktionen av det nya högspänningsbatteriet minskades till cirka en tredjedel jämfört med den tidigare batteriproduktionen
BMW har utvecklat en funktion för iX3 som kallas adaptiv återhämtning. Intensiteten för bromsenergiåtervinningen är anpassad till trafiksituationen bestämd med hjälp av navigationsdata och sensorerna för förarassistanssystemen. Till exempel när man närmar sig en korsning, en hastighetsbegränsad del av rutten eller ett fordon framför, används återhämtning i största möjliga utsträckning, medan på öppen väg segelfunktionen aktiveras så snart föraren tar foten från gaspedalen. Föraren kan också välja mellan tre läsnivåer för återhämtning. Om han vrider väljarspaken i mittkonsolen från D till B, är den maximala återhämtningen som ska möjliggöra körning med en pedal aktiv.
Batteriets laddningskapacitet är 150 kW, och BMW säger att en laddningsprocess från 0 till 80 procent är 34 minuter. I detta SoC-område är den genomsnittliga laddningseffekten 104 kW. Till skillnad från i3, som kunde använda sin maximala laddkraft upp till 80 procent SoC, måste BMW regna ner laddkraften i förväg - om än på en betydligt högre nivå. Folket i München talar om en "unik kombination av låg energiförbrukning och hög laddningseffekt", vilket skulle möjliggöra långa resor med höga medelhastigheter. Andra tillverkare erbjuder lite mer, men framstegen är stora jämfört med i3 eller Mini Cooper SE (max 50 kW). AC-laddningseffekten är 11 kW.
BMW-laddningskortet är avsett att ge användare över hela världen tillgång till över 450 000 laddpunkter. Kunder till en iX3 bör dock få en avgörande fördel jämfört med andra användare av BMW laddningskort: iX3-förare måste bara betala 0,29 euro / kWh för laddningsstationer från Ionity. Ionitys ad hoc-pris på 0,79 euro / kWh beräknas i de två fritt tillgängliga tullarna på BMW laddningskort .
Lastutrymmets volym på 510 till 1 560 liter ligger på förbränningsmotorns nivå. Förutom det stängda galleret och några typiska BMW i-accenter, motsvarar kroppen till stor del den välkända X3. Det vill säga: BMW har inte gjort några ändringar i laddningsanslutningen. Medan Audi installerade ett laddningsuttag på varje sida mellan framhjulet och ytterdörren till den Q5-baserade e-tron quattro , installerade BMW (som Mercedes på EQC ) laddningsuttaget i den klassiska bränslepåfyllningshalsen på passagerarsidan. Beroende på hur laddstationen är placerad måste iX3 parkeras bakåt - ett problem, särskilt på sluttande parkeringsplatser framför några snabbladdningsstationer på motorvägen.
För det höga baspriset är iX3 jämförelsevis välutrustad. Standardutrustningen inkluderar redan metallfärg, automatisk automatisk luftkonditionering med 3 zoner med hjälp av uppvärmning och extra luftkonditioneringsfunktion, automatisk styrning av bakluckan, "Driving Assist Professional" och LED-strålkastare. Aerodynamiskt optimerade 19-tums fälgar är installerade från fabrik, i den "imponerande" utrustningslinjen finns det 20-tums modeller. I denna utrustning ingår också akustisk glasering, head-up-display och sportstolar.
https://www.electrive.net/2020/07/14/bm ... -000-euro/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar