LarsL skrev:ServiceCenter är superviktig och här bör ju Tesla bygga ut efter hur de ser att deras marknad växer. Laddnätverk måste däremot finnas där innan bilarna börjar säljas i området.
Visst är Servicecenter viktigt.
Och ett Servicecenter är på gång i Umeå enligt Teslas hemsida.
Men sista gången jag servade min Tesla, då åkte dom med servicebussen upp till Umeå och servade på plats.
Perfekt om du frågar mig.
Det finns ju konkurrenter som har service i Umeå.
Vissa är dock så dåliga att folk bojkottar dom och åker på Mekonomen istället och servar sin bil.
Så bara för att man har ett Servicecenter på en ort är det inte säkert att det är bra.
Dessutom så är det problem med kompetensen att repa elbilar.
Jobbets Audi plugin har stått många veckor på verkstaden, först när DSG-lådan rasade, sedan skulle Tyska specialister åka upp till Umeå och fixa batteriet.
Så det tog låååång tid innan vi fick tillbaka bilen.
Tyvärr får man lite känslan från fossilbilsföretaget, man ska straffas lite för att man "krånglat till det" och köpt en laddbar bil.
Hade man bara köpt en fossilbil, hade man fått snabbare hjälp.
Om chefen för ett fossilbilsföretag tex PSA Carlos Tavares, säger att det är bara "green addicts" som köper elbilar, då genomsyrar det hela organisationen.