Om alla biltjuvar vore som de från Norrköping

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Om alla biltjuvar vore som de från Norrköping

Inlägg av LarsL »

Precis varje gång jag låtit någon släpläpp köra min bil så hörde inte behövt bry sig ett dugg om laddning. Det sjuka är att de ser det som en service att de kör in bilen i verkstaden när jag ser det som en traumatisk upplevelse.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Om alla biltjuvar vore som de från Norrköping

Inlägg av bylund »

Det kan ju vara för något annat än just detta tillgrepp, men befogenhetsbedrägeri är en form bedrägeri genom social manipulation, då man utger sig att vara någon från t ex banken och be någon logga in med bank-id, så det kan ju vara så att de lyckats få ut kod och/eller nyckel genom att lura någon (inte nödvändigtvis ägaren).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Om alla biltjuvar vore som de från Norrköping

Inlägg av metchristian »

Så fort när någon stjäl en bil med nyckel så blir det INTE stöld utan det blir i normal fallet: olovligt brukande brukar det hetat typ som de skrivit här.
Inom biluthyrning är detta ett jätteproblem då polisen vägrar kalla det stöld IOM att personen i fråga hyrt ut bilen dvs gett nyckeln så tex om du lämnar in bilen till en folieringsfirma, däckfirma så kan det ALDRIG bli stöld. Så när läser texten så tolkar jag det som bilen varit inlämnad. Kan givetvis ha fel men när jag fick en bil stulen från hyrbilsföretaget som jag arbetade på så anmäla den stulen ja inga problem så att den bli efterlyst men själva brottsrubriceringen blev typ det som de skrev i artikeln.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Om alla biltjuvar vore som de från Norrköping

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Bjelke skrev:
mati skrev:
nek0 skrev:
Mr_Ewing skrev:
De killarna har förmodligen inte några stora studieskulder.
Då är vi som inte har studieskulder förmodligen biltjuvar?
Visst, såklart är vi det. Eller tror du verkligen att jag har råd med en e-tron?
Jag har två Teslor och aldrig haft några studieskulder.... :lol: 8-)
Är det flera som känner igen sig? :lol:
Japp! Simpel målare utan studieskulder. Kör Tesla mot ALLA odds. 8-)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar