Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

VW Abt e-Caddy från 29 900 euro

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

VW Abt e-Caddy från 29 900 euro

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 18 maj 2020 10:36

I tre grundversioner är Abt e-Caddy inte längre bara tillgänglig för leasing från 259 euro (skåpbil), men kan också köpas nu: Abt e-Caddy startar som en skåpbil från 29 900 euro netto, som en Trendline-bil från 31 800 euro och som en stationvagn från 31 500 euro före avdrag för finansiering.

Alla tillgängliga Abt e-Caddy-modeller är nu kvalificerade för leverans som stadsvagnar i form av skåpbilar, som familjebilar med Trendline-personbilar eller som en stationvagn (en glasad skåpbil med ytterligare baksäten).

Enligt detta kan miljöbonusen dras av i sin helhet från respektive nettopriser för de elektriska caddymodellerna (för närvarande 3 000 euro vardera från VWN och 3 000 euro från BAFA).

Grundfordonet är alltid en Caddy i den långa versionen av Volkswagen Commercial Vehicles. Företaget Allgäu använder en 83 kW elmotor. Toppfarten är 90 km / h, valfritt upp till 120 km / h. Ett batteri på 37,3 kWh (brutto) är installerat. Den kombinerade WLTP-serien ges av Abt på 159 kilometer, i stadstrafiken bör den vara upp till 167 kilometer. Batteriet kan laddas med 7,2 kW vid en AC-laddningsstation, vilket tar cirka 5,5 timmar att ladda. Vid en DC-laddningsstation med 50 kW laddas batteriet till cirka 80 procent på 45 minuter.

Elmotorn, elektroniken och batteriet är installerade på ett sådant sätt att e-Caddy som en skåpbil har 4,2 kubikmeter lastutrymme. Förutom panelbilen kan Abt e-Caddy nu också beställas som en stationvagn och som en personbilversion med Trendline-utrustning och finns inte längre bara som hyresavtal .

Abt e-Transporter 6.1 med lång axelavstånd utvecklad av partner Abt e-Line har å andra sidan en lastvolym på 6,7 kubikmeter. Det konverterade fordonet kan ta upp till nio personer som en stationvagn eller som en Caravelle. Enligt tillverkaren når skåpbilens bästa prestanda 83 kW med ett maximalt vridmoment på 200 Nm. Den maximala hastigheten i grundversionen är 90 km / h, men kan eventuellt utökas till 120 km / h. Beroende på version, reser transportören mellan 105 och 138 kilometer till WLTP.

Som en stationvagn eller som en Caravelle kan fordonet bära upp till nio personer. Den maximala nyttolasten är 977 till 1 066 kg, den totala tågvikten med släpvagn är 3 770 kg, varigenom upp till 750 kg obruten släplast är möjlig. Du kan hitta mer information om e-transportören i den här artikeln .

Parallellt med Abt e-Transporter 6.1 presenterade Volkswagen Commercial Vehicles också en egen laddningstjänst som kallas e-Charge (inte att förväxla med Innogys eCharge), som är avsedd att ge kunderna enkel åtkomst till 110 000 laddpunkter i 24 europeiska länder. Koncernens kommersiella fordonsdivision frigör alltså sig från WeCharge-laddningstjänsten som tidigare drivits av Volkswagen. Den nya tjänsten, utvecklad av Digital Charging Solutions, kommer initialt att finnas tillgänglig i Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Sverige.


https://www.electrive.net/2020/05/18/ab ... angeboten/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
 
Inlägg: 5717
Blev medlem: 29 mar 2016 17:28
Ort: Umeå
Referralkod: NILSERIK5507

Återgå till Elektriska Fordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mr_Ewing, Zalman3 och 15 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.